Gå til innhold

Har en «hemmelighet» jeg aldri vil at samboer/venner skal få vite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må jo fortelle dette til mannen din! Hvis min mann hadde holdt noe så stort hemmelig for meg ville jeg blitt veldig skuffet hvis det kom frem. 

Du signaliserer at du ikke stoler på han, og at du ikke er helt trygg på at han elsker deg som du er. Slikt kan ødelegge forhold.

Å be helsepersonell om å holde tilbake relevant informasjon om din helse er spesielt

Anonymkode: 6f145...cc2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke etter slankeoperasjonen nei. De forsvant da jeg fjerna hud.

Anonymkode: fd089...fc8

Hvordan er dette mulig? At det ikke vises noe?

Anonymkode: e05e6...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis samboeren din ser annerledes på deg som person pga dette - er det da er forhold du vil satse på? Tenker at hele verden ikke trenger vite men at partneren du skal dele livet med bør vite siden det kan ha innvirkning på din helse også senere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært din samboer hadde jeg blitt kjempeskuffet om dette kom fram. 

Selvfølgelig ikke fordi du er opererert, men fordi du ikke synes jeg er nok til å stole på til at du forteller meg om noe så viktig i livet ditt. 

Anonymkode: 6400b...faf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri i verden greid å holde noe slikt skjult for min samboer! Og så må det være fryktelig slitsomt å gå rundt og være redd for at han skal finne det ut. Da er det mye bedre å fortelle han det!!

Anonymkode: 612f0...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du plutselig trenger å ta keisersnitt kommer det nok frem uansett, da du pga tidligere operasjoner i magen vil ha sammenvoksninger og mulig endret anatomi som gjør keisersnittet vanskeligere og med større sjanse for komplikasjoner. Jaggu fint å begynne tiden med et barn med at samboeren din føler du ikke stoler på han. Ser virkelig ikke problemet med å fortelle det. 

Anonymkode: f1a8a...12e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper du får bearbeidet skammen du går å bærer på, slik at du kan si det til samboeren din. Det er en helt ærlig sak å være slankeoperert, og ingenting du skal måtte gå å skamme deg over.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er dette mulig? At det ikke vises noe?

Anonymkode: e05e6...7c3

Det kan ha vært gjort som kikkhullsoperasjon, dvs. gjennom navlen. Det gir ikke synlige arr.

Anonymkode: 63f65...058

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mannen din disse fordommene, eller er det resten av familien?

Jeg ville vært ærlig. Fortalt om operasjonen, frykten din for reaksjonen hans, grunnene til at du ikke vil at resten av familien skal vite. Få ham på lag, så blir du kvitt en tung bør og bekymring. Han er mannen din, han som alltid er i ditt hjørne. Om han har fordommer så vil de nok få seg en knekk hvis du forteller om din opplevelse rundt dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muligens tarmslyng du sikter til? Jeg er operert i tarmen av andre grunner, det vet samboer. Skulle det bli så alvorlig som du skisserer håper jeg de har tid til å se i journalen min. Men skjønner hva du mener, bra du er forståelsesfull!

Anonymkode: fd089...fc8

Tarmslyng ja. Det ble alvorlig veldig raskt. Mannen min bare skrek av smerte og kastet opp om hverandre. Var ikke istand til å gjøre rede for seg. Jeg måtte prate en god stund med de på 113, men da jeg nevnte operasjonen svarte de bare «vi kommer med én gang». Han ble kjørt rett på CT og til operasjon. Så det var ganske avgjørende at jeg visste. Det står selvfølgelig i journalen, men man mister jo dyrebar tid på at de rundt ikke vet.

Anonymkode: ac876...eaf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hasselnøtter skrev:

Har mannen din disse fordommene, eller er det resten av familien?

Jeg ville vært ærlig. Fortalt om operasjonen, frykten din for reaksjonen hans, grunnene til at du ikke vil at resten av familien skal vite. Få ham på lag, så blir du kvitt en tung bør og bekymring. Han er mannen din, han som alltid er i ditt hjørne. Om han har fordommer så vil de nok få seg en knekk hvis du forteller om din opplevelse rundt dette. 

Er nok ikke bare han nei. Poenget mitt er bare at det skjedde så mange år før vi møttes, og jeg merker ikke at jeg er operert den dag i dag. Så det er jo kun komplikasjoner som kan oppstå i ettertid som feks tarmslyng og graviditet som gjør at jeg evt må fortelle. Ikke sikkert han reagerer i det hele tatt, kan jo hende han har skjønt det uten å si det for alt jeg vet, siden han vet at jeg har gått ned såpass mye og har sett bilder fra da jeg var stor.

Svigermor spurte meg faktisk rett ut; har du gått ned selv eller har du juksa med slankeoperasjon? Da orka jeg ikke ta kampen. Irriterer meg grønn over at noen ser på det som juks, jeg ser på det som et verktøy - man får drahjelp i kanskje et år. Hvis jeg ikke er nøye så går jeg opp like lett som før. Betalte også operasjonen privat av egen lomme, der er det også mange fordommer ute å går, at skattepengene går til å «slanke folket». Men jeg er nok sensitiv på temaet, for jeg synes jo det er flaut at jeg ikke greide det uten operasjon, men samtidig har jeg jo jobbet beinhardt i etterkant.

Anonymkode: fd089...fc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er nok ikke bare han nei. Poenget mitt er bare at det skjedde så mange år før vi møttes, og jeg merker ikke at jeg er operert den dag i dag. Så det er jo kun komplikasjoner som kan oppstå i ettertid som feks tarmslyng og graviditet som gjør at jeg evt må fortelle. Ikke sikkert han reagerer i det hele tatt, kan jo hende han har skjønt det uten å si det for alt jeg vet, siden han vet at jeg har gått ned såpass mye og har sett bilder fra da jeg var stor.

Svigermor spurte meg faktisk rett ut; har du gått ned selv eller har du juksa med slankeoperasjon? Da orka jeg ikke ta kampen. Irriterer meg grønn over at noen ser på det som juks, jeg ser på det som et verktøy - man får drahjelp i kanskje et år. Hvis jeg ikke er nøye så går jeg opp like lett som før. Betalte også operasjonen privat av egen lomme, der er det også mange fordommer ute å går, at skattepengene går til å «slanke folket». Men jeg er nok sensitiv på temaet, for jeg synes jo det er flaut at jeg ikke greide det uten operasjon, men samtidig har jeg jo jobbet beinhardt i etterkant.

Anonymkode: fd089...fc8

Du trenger ikke si det til svigers, men si det til kjæresten din. 

Anonymkode: 1ad9e...31f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ikke si det til andre, bare mannen. 

Jeg har selv en hemmelighet fra tidlig i livet som jeg ikke ønsker at folk jeg har i livet mitt nå skal vite, så det forstår jeg veldig godt. Jeg har fortalt det til mannen, og han er alltid rask med å styre samtalen over på noe annet dersom den nærmer seg temaet jeg ikke vil snakke om. Jeg synes også det er ubehagelig å lyve direkte, og vil mye heller slippe temaet. Mannen støtter meg 100%, forstår at jeg ikke vil at alle skal vite dette, selv om han sannsynligvis hadde vært åpen om det selv dersom det gjaldt ham. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags forhold har man om man ikke kan være åpne med hverandre? Da burde man kanskje ikke vurdere å få barn sammen tenker jeg. 

Anonymkode: 13d08...d89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags forhold har man om man ikke kan være åpne med hverandre? Da burde man kanskje ikke vurdere å få barn sammen tenker jeg. 

Anonymkode: 13d08...d89

Det kan være mange grunner til at enkele ting holdes unna andre mennesker uten at man av den grunn ikke er i et solid forhold osv. som vold man har vært utsatt for og som man ikke ønsker dele eller at det skal prege et forhold.

Anonymkode: f2797...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo kun selve operasjonen han ikke vet om. Han vet om vektnedgang, plastiske operasjoner osv. Men jeg får vel si det når jeg blir gravid/når det kommer opp naturlig. For meg er det liksom ikke en sak lenger, men det kommer til å bli det når jeg sier det tror jeg, jeg har aldri løyet, har bare ikke sagt det. Vi har et veldig solid forhold, så det trenger ingen å bekymre seg for. Hadde aldri satt barn til verden hvis ikke, er tross alt barnehagelærer. 

Anonymkode: fd089...fc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 21.32, AnonymBruker skrev:

I 2013 tok jeg en slankeoperasjon. Jeg gikk ned 60 kg, og har holdt meg der. Har fjernet løs hud på mage, lår og armer. Samboer/venner vet altså at jeg har vært stor og at jeg har fjernet hud. Men ingen vet om slankeoperasjonen, grunnen til at jeg ikke vil si det er jo fordi jeg skjemmes, og fordi jeg har hørt de snakke nedlatende om andre som har operert. 
 

Vi prøver å få barn, og jeg har forstått det sånn at når man er slankeoperert regnes det som risikosvangerskap uansett? Må jordmor/folk på sykehuset vite at jeg er operert? Og kan jeg evt be de om å ikke snakke om det foran samboer?

Vet det er teit, men føler samtidig at dette var et valg jeg tok da, det er så mange år tilbake i tid. Jeg har ingen plager, spiser normalt osv.

Anonymkode: fd089...fc8

Hei :) . Dette er ikke noe du trenger å skamme deg over. Jeg var gift med ei som også hat tatt en slik operasjon. Her syns jeg du skal stå med hevet hode og være stolt av den du er. Snakk med samboeren din og fortell han alt, også hvorfor du har holdt dette hemmelig. Tipper han vil takle det fint. Forholdet deres vil også bli bedre fordi du slipper å holde på hemmeligheten. 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 1.04, AnonymBruker skrev:

Det kan du vel strengt tatt ikke uttale deg om, etter så mange år kan ihvertfall jeg spise normalt. Men jeg er nøye på kalorier. Spiser feks 2 brødskiver/knekkebrød til et vanlig måltid, vil ikke si det er spesielt lite. 

Anonymkode: fd089...fc8

Har du gått litt opp i vekt etter at du gikk ned 60 kg? 

Anonymkode: f0707...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi måtte ta hastekeisersnitt og hun er slankeoperert. Gikk helt fint det, ikke ekstra komplikasjoner enn det som er vanlig. 

Anonymkode: f0707...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...