AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #1 Skrevet 16. september 2020 Har invitert en jeg dater hjem til meg på middag i helga, men hva i huleste skal jeg servere ham? Jeg er flink å lage mat, så ingen begrensninger der, trenger bare ideer og tips. Selv spiser jeg det meste, men jeg kan styre begeistringa mi for husmannskost. Håper på litt hanky panky utpå kvelden, så veldig mektig mat utgår også (pasta med fløtesaus, for eksempel). Setter også pris på desserttips. Tusen takk! Anonymkode: f1067...ece
Morten1 Skrevet 16. september 2020 #2 Skrevet 16. september 2020 Trenger ikke å være så avansert, wok?
Flamme Skrevet 16. september 2020 #3 Skrevet 16. september 2020 Kylling med salat og foccahia? Blåbærpai til dessert?
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #4 Skrevet 16. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har invitert en jeg dater hjem til meg på middag i helga, men hva i huleste skal jeg servere ham? Jeg er flink å lage mat, så ingen begrensninger der, trenger bare ideer og tips. Selv spiser jeg det meste, men jeg kan styre begeistringa mi for husmannskost. Håper på litt hanky panky utpå kvelden, så veldig mektig mat utgår også (pasta med fløtesaus, for eksempel). Setter også pris på desserttips. Tusen takk! Anonymkode: f1067...ece Glem maten server noe godt å drikke så kommer det til å dugge på vinduene og det er ikke fordi døren til badet står åpen når du dusjer Anonymkode: 3bbe5...aaa 2
M71 Skrevet 16. september 2020 #5 Skrevet 16. september 2020 Denne med noen gode pølser ved siden av? https://meny.no/oppskrifter/Bakst/Pizza-og-pai/Rustikk-terte-med-beter-rodlok-og-pare/ 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #6 Skrevet 16. september 2020 Risotto er en veldig sensuell og samtidig rustikk/lettvint mat. Kok risen inn med kraft, hvitvin og parmesan, og gjerne med høstens gyldne kantareller (fortsatt i butikk) og friske urter. Brød til og god vin i glasset. Ellers er det jo sesong for fårikål, enklere blir det knapt (men hvis du ikke liker husmannskost er kanskje ikke det en slager). Her passer i hvert fall bobler, sider eller annen syrlig, fruktig drikke til. Bakt ørret med høstens honningglaserte rotgrønnsaker, smørsaus og hvitløksstekte grønne asparges er også et hett tips, mmmm! Champagne, eller bare en iskald øl til. Eller biff a la Toscana; indrefilet i skiver over en seng av crisp ruccula, tomater, havsalt, digg olivenolje (gjerne en dæsj balsamico) og flak av skarp, modnet parmesan. Chianti i glasset. Anonymkode: f9385...483 6
Jr.Garcon Skrevet 17. september 2020 #7 Skrevet 17. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har invitert en jeg dater hjem til meg på middag i helga, men hva i huleste skal jeg servere ham? Jeg er flink å lage mat, så ingen begrensninger der, trenger bare ideer og tips. Selv spiser jeg det meste, men jeg kan styre begeistringa mi for husmannskost. Håper på litt hanky panky utpå kvelden, så veldig mektig mat utgår også (pasta med fløtesaus, for eksempel). Setter også pris på desserttips. Tusen takk! Anonymkode: f1067...ece Hva liker han da? Spiller vel ingen rolle hva du/andre her liker, hvis han når han får det servert. 1
Bamseklemmer Skrevet 17. september 2020 #8 Skrevet 17. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har invitert en jeg dater hjem til meg på middag i helga, men hva i huleste skal jeg servere ham? Jeg er flink å lage mat, så ingen begrensninger der, trenger bare ideer og tips. Selv spiser jeg det meste, men jeg kan styre begeistringa mi for husmannskost. Håper på litt hanky panky utpå kvelden, så veldig mektig mat utgår også (pasta med fløtesaus, for eksempel). Setter også pris på desserttips. Tusen takk! Anonymkode: f1067...ece Smart av deg å tenke på at det ikke skal være for tung kost, så slipper du at han sovner på sofan eller at man får halsbrann under Hanky Panky😅 Jeg ville ha gått for en enkel forrett og en lettere rett som en biffsalat, laksewraps, eller fisk til hodedrett. Fisk blir man jo trett av, men som tallerkenservering er det jo begrenset hvor mye man spiser... Jeg personlig liker touch av hvitløk for jeg synes det gir oss samme sexy ånde, men litt svak ånde kan jo fjernes med kruspersille som du sikkert vet? Ikke øl, vin er lettere og den setter lettere fart på latteren... Til dessert har jeg lagt ei singel skjokolademus på en asjett, ser du han måpe skal du bare si: Ja ja, det er det eneste jeg ikke har laget selv, men vil du heller ha ekte hjemmeklaget kan vi ta det i sofan🙈
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #9 Skrevet 17. september 2020 Hva med hjemmelaget taco? Lag egne lefser, langtidskok høyrygg (søk på taco med høyrygg), hjemmelaget guacamole osv. Hva med churrios til dessert? Anonymkode: 6dc21...d15
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #10 Skrevet 17. september 2020 Thai kyllingsuppe med godt brød, gyros etter matprat sin oppskrift, og lag yoghurt-lefser ved siden av. Crispy and servert med grønnsaker, hoisinsaus og kinesiske pannekaker. hjemmelaget mango-sorbet til dessert. Lett og godt:-) Anonymkode: a13f1...ffe
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #11 Skrevet 17. september 2020 Altså... hvis typen er en sånn som ikke orker å ha sex etter litt fløtesaus, så hadde jeg droppet hele daten. Anonymkode: 4ac4e...260 5
Konungr Skrevet 17. september 2020 #12 Skrevet 17. september 2020 Japansk wagyu A5. Tilbehør, hva enn du føler for (ikke bernaise saus da). 1
Prebs Skrevet 17. september 2020 #13 Skrevet 17. september 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Risotto er en veldig sensuell og samtidig rustikk/lettvint mat. Kok risen inn med kraft, hvitvin og parmesan, og gjerne med høstens gyldne kantareller (fortsatt i butikk) og friske urter. Brød til og god vin i glasset. Ellers er det jo sesong for fårikål, enklere blir det knapt (men hvis du ikke liker husmannskost er kanskje ikke det en slager). Her passer i hvert fall bobler, sider eller annen syrlig, fruktig drikke til. Bakt ørret med høstens honningglaserte rotgrønnsaker, smørsaus og hvitløksstekte grønne asparges er også et hett tips, mmmm! Champagne, eller bare en iskald øl til. Eller biff a la Toscana; indrefilet i skiver over en seng av crisp ruccula, tomater, havsalt, digg olivenolje (gjerne en dæsj balsamico) og flak av skarp, modnet parmesan. Chianti i glasset. Anonymkode: f9385...483 Å herrefred, får jo vann i munnen her jeg sitter. Hadde definitivt gått på hjemmedate til deg.......hvis du er kvinne vell og merke🤣 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #14 Skrevet 17. september 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså... hvis typen er en sånn som ikke orker å ha sex etter litt fløtesaus, så hadde jeg droppet hele daten. Anonymkode: 4ac4e...260 Det er mest for min egen del, jeg blir mindre gira på sex hvis jeg er stinn etter et mektig måltid:P Ideelt sett har vi sex først og middag etterpå, men vi har ikke ligget sammen ennå, og jeg kan ikke bare anta at han vil det 😅 Anonymkode: f1067...ece 1
Brunello Skrevet 17. september 2020 #15 Skrevet 17. september 2020 Østers og champagne til forrett. Asparges og piggvar til hovedrett. Om du vil kan du fortsette med champagne. Eller går det både med rødvin og en litt kraftig hvitvin til fisken.
Engel Skrevet 18. september 2020 #16 Skrevet 18. september 2020 Jeg går alltid for en av mine favorittretter jeg. Fordi de sier noe om meg også føler jeg. Og jeg har nok aldri kjørt 3-retters, det syns jeg blir veldig unaturlig rett og slett. Det er ikke meg heller. Jeg lager gjerne pokebowl med salma, biffasalat med godt brød til, eller Indisk kyllingsuppe feks. Men ang Indisk så kan det være en risiko, da det er veldig ulikt hvor spicy mat folk liker. Dessert etter sesongen. Gjerne is og bær feks.Eller bare kjøpe inn litt eksklusiv sjokolade. Eller kokkosboller. 1
Hr. Aktiv Skrevet 18. september 2020 #17 Skrevet 18. september 2020 Jeg pleier å gå for biffsnadder og fløtegratinerte poteter. Funker fjell det. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #18 Skrevet 18. september 2020 Kyllingkarri med ris? Anonymkode: 683cb...517
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #19 Skrevet 18. september 2020 Om det er lørdagskvelden du tenker, er taco eller hjemmelaget pizza det jeg liker best Er det type søndagsmiddag, hva med fårikål, sosekjøtt, det er god sesongmat nå? Anonymkode: 28a9e...e07
Gjest vanSteike Skrevet 18. september 2020 #20 Skrevet 18. september 2020 Vil du at maten skal hjelpe til på stemningen er thai eller vietnamesisk mat sjelden feil. Unngå de tyngste og mest kremete greiene, retter som er ris-baserte kan også bli litt mye. Litt av cluet er å bli lett og behagelig mett av gøyal mat som inneholder urter og krydder med positiv virkning på hormonnivåene. Nå finnes det ingen lovlige stoffer du kan tilsette maten for å gjøre noen kåt, og det er også bra, men f.eks. ingefær og chili har en dokumentert svak effekt. Kombinerer du med en frisk og litt (men ikke ekstremt) tørr musserende, da gjør du ihvertfall det du kan. 🙂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå