Antiviruset Skrevet 17. september 2020 #21 Skrevet 17. september 2020 På 16.9.2020 den 9.03, remix2020 skrev: Jeg er en kristen singel mann i slutten av 40-årene. Har vært alene nå i 8 år og synes det er vanskelig å finne meg ny kjæreste. Trenger ikke å finne meg ei som er kristen, men ser på det som en fordel. Det finnes jo mange forskjellige kristne. Jeg er nok ganske jordnær og liberal, samtidig som jeg sikkert er konservativ på andre områder. Våger å si at jeg elsker sex, uten å påstå at jeg er en sexfreak. Hverdagskos og fysisk nærhet er på mange måter like viktig. Alder er både viktig og ikke så viktig, men jeg ønsker meg ei som ikke er så veldig mye yngre/eldre enn meg selv. 37-48 år er vel passe? Bor på Romerike utenfor Oslo, så det burde jo være nok av kvinner å velge mellom, men synes det er vanskelig å finne. Kristne kvinner er ofte "veldig kristne" og de som ikke er kristne virker skeptiske til en mann med en kristen tro. Hvorfor er dette så vanskelig? Kunne jo funnet meg en "venn med fordeler", men det er jo ikke enklere det. Hei! For deg er det absolutt best og gå inn på "kristendate" og lage deg en profil der med god tekst og bilder. Vær litt tålmodig så finner du en kristen kvinne der! I alle fall når du bor sentralt på Østlandet. På dette nettstedet finner du kristne kvinner som varierer fra de mest konservative til de mer liberale. Fellesnevner er at de har den kristne tro.
Antiviruset Skrevet 17. september 2020 #22 Skrevet 17. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei kristen kvinne på snart 41 år. Jeg ønsker meg også en kjæreste. Er sånn som deg TS. Ikke lett å finne en kristen kjæreste. Jeg og liker godt sex og gjøre ting sammen, både gå i kirken og lese og snakke om kristendommen, men og alt annet som hører til i et forhold og hverdagen. Anonymkode: 7fecf...768 Ja men da har jo en match er her da, da er vi enige om at dere tar en date og ser om dette er noe interessant Send han en PM og ta og avtale noe!
remix2020 Skrevet 18. september 2020 Forfatter #23 Skrevet 18. september 2020 9 timer siden, Antiviruset skrev: Hei! For deg er det absolutt best og gå inn på "kristendate" og lage deg en profil der med god tekst og bilder. Vær litt tålmodig så finner du en kristen kvinne der! I alle fall når du bor sentralt på Østlandet. På dette nettstedet finner du kristne kvinner som varierer fra de mest konservative til de mer liberale. Fellesnevner er at de har den kristne tro. "Been there done that". Den siden er like død som alle andre datingsider. Det virker som at folk kun er der for å kikke. Har tatt kontakt med flere der inne. Svært få svarer tilbake. Om de svarer så er det oftest hyggelige avslag som " jeg tror ikke vi passer sammen". Greit nok, det er i hvert fall et svar. Jeg må ikke ha en kristen kjæreste, men jeg må ha en kjæreste som respekterer at jeg er det. På kristendate finnes det kvinner med en veldig sterk kristen tro og det finnes kvinner med kristne grunnverdier. Har vært on/off på den siden i snart 8 år. Synes ikke denne datingside fungerer noe bedre enn andre sider. Eller for å si det på en annen måte: Denne siden fungerer like dårlig som alle andre sider. Hensikten med slike datingsider er jo at man skal knytte kontakt, gå på date for å finne ut av om man passer sammen, liker hverandre og finner kjemien og følelser for hverandre. Finner man ikke det, har man kanskje funnet en ny venn, men må gå videre for å finne kjærligheten. Slik jeg opplever disse sidene er at de ikke fungerer etter hensikten, men det er min opplevelse. Ikke sikkert at den er slik for alle andre.
remix2020 Skrevet 18. september 2020 Forfatter #24 Skrevet 18. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Du virker jo veldig opptatt av troen din, og du vil da bli oppfattet som "ekstremt kristen". (men litt dobbelmoralsk siden du er så opptatt av sex at du vurderer venn med fordeler. Jeg trodde ikke de to var helt forenelig i alle fall) Det er i hvertfall sånn jeg tolker deg ut fra dette innlegget. Jeg tenker da fort at du flyr i kirken hver søndag og kanskje er avholdsmann, og kanskje i tillegg er typen som snakker om troen din ofte. De som ikke er dypt personlig kristen orker ikke sånt. Hvis du ikke er sånn så kan du jo la være å fokusere på troen din. Jeg er kristen i den forstand at jeg har vokst opp med kristen tradisjon. Og jeg verdsetter mye av de kristne verdiene, det gjør jo de fleste. Men jeg sliter veldig med den personlige troen må jeg si. Så jeg vil unngå alle som oppgir at det er personlig kristne. Men kristne grunnverdier er helt ok. Du må finne ut hva/hvor du er og hva du vil. Anonymkode: f2b8d...a8d Jeg ser ikke på meg selv som "ekstremt kristen", men som kristen. Ja, jeg går i en moderne karismatisk kirke, men er ingen avholdsmann. Går heller ikke i kirken slavisk hver søndag, men ser ikke noe negativt i å gjøre det. Tro er bra og det burde man snakke om, men det betyr ikke at jeg snakker om det hele tiden. Det finnes kristne som ikke kan snakke om annet og de er slitsomme. De orker ikke jeg heller 😉. Jeg er en mann som har vokst opp i et konservativt kristent miljø, men som i løpet av mitt voksne liv har blitt mer og mer liberal på enkelte områder. Sex er et av disse områdene. Når jeg sier at jeg vurderer "venn med fordeler" så er ikke det av noen annen grunn enn at om jeg skulle forbli singel, vil jeg ikke leve resten av livet uten sex. Har nå levd uten i snart 8 år og det har gått relativt greit, men jeg ønsker ikke å fortsette livet uten. Du sier at du sliter med den personlige troen og da burde du finne noen dau kan snakke med. Det er ikke sært, men du behøver jo ikke finne de mest fanatiske. Det blir bare mas.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #25 Skrevet 18. september 2020 Jeg er ikke-religiøs, og for meg virker du veldig kristen. Be før maten og diskutere bibelen? Hadde jeg aldri vært interessert i. Jeg kunne forsåvidt ikke vært sammen med en som var religiøs i det hele tatt, men det er ikke sikkert gjelder alle ateister. Er ganske sikker på at du må finne en som er kristen selv. Anonymkode: 766a0...f28 1
remix2020 Skrevet 18. september 2020 Forfatter #26 Skrevet 18. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke-religiøs, og for meg virker du veldig kristen. Be før maten og diskutere bibelen? Hadde jeg aldri vært interessert i. Jeg kunne forsåvidt ikke vært sammen med en som var religiøs i det hele tatt, men det er ikke sikkert gjelder alle ateister. Er ganske sikker på at du må finne en som er kristen selv. Anonymkode: 766a0...f28 Jeg var samboer og gift med en ikke-religiøs kvinne i 11 år. Det var ikke min tro som var årsaken til at vi ble skilt, så det går fint å ha en kjæreste, samboer/ektefelle som ikke deler min tro. I min oppvekst var det vanlig å be eller synge før man spiste. Det er helt greit syns jeg, men ingenting man må gjøre. Det stammer nok fra historier i Bibelen hvor Jesus velsignet maten, men jeg tviler på at det var noe man gjorde slavisk. Nå ber jeg ikke for maten og jeg diskuterer ikke Bibelen heller med mindre det er naturlig å gjøre det. Kristne mennesker jeg kjenner er som alle andre mennesker. De fungerer og kommuniserer på lik linje med de som ikke er kristne. Men, det finnes de som ikke klarer å snakke med folk uten å trekke praten inn på tro og de er ganske slitsomme, selv for kristne som meg selv. Grunnen til at jeg i utgangspunktet ønsker meg en kristen kjæreste er fordi jeg ser positivt på å ha en kjæreste med de samme grunnverdiene som jeg selv har. Hun må bare ikke være for fanatisk for det orker jeg ikke.
remix2020 Skrevet 18. september 2020 Forfatter #27 Skrevet 18. september 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Som ex kristen så syns jeg du går i kategorien ganske kristen😅. Om du ønsker en som vil være med den i kirken så tenker jeg du bør fortsette på søken etter en kristen kjæreste. Jeg hadde hatt igjen problemer med å ha en religiøs kjæreste, men jeg ville ikke tilbrakt søndagene mine i kirken, kanskje jul og påske:) sex har jo de fleste super kristne jentene jeg kjenner, så det skulle ikke være noe problem:) føler du selv skam knyttet til å bære kristen? Siden du ikke vil identifisere deg med «sykt kristne» jenter?:) Anonymkode: 49e22...aa2 Skam. Jeg håper ingen skammer seg over å være kristen! Jeg kan derimot skamme meg på vegne av andre kristne noen ganger. Selv har jeg en trygg tro og et avklart forhold til "Vår Herre", men et mindre avklart forhold til deler av "bakkemannskapet" hans. Mange mister troen på grunn av andre kristne mennesker. Det syns jeg er trist. I mine øyne kan jeg ikke gi Gud skylden for at noen av hans "apostler" oppfører seg idiotisk. Grunnen til at jeg ikke vil ha ei jente som er "sykt kristen" eller fanatisk, som jeg ville kalt det, er fordi jeg har vært i slike kristne miljø og det orker jeg ikke lenger. Min kristne tro er jordnær, raus og romslig. Det bør den også være hos min kjæreste. Men, jeg må ikke ha en kristen kjæreste heller. Hun må bare respektere at jeg er det.
remix2020 Skrevet 18. september 2020 Forfatter #28 Skrevet 18. september 2020 På 16.9.2020 den 17.42, AnonymBruker skrev: Hei! Synes det er rart med dette sex-fokuset, når du aktivt søker etter noen som er kristen. Hva med forpliktelse og ansvar? Så klart liker også kristene sex men de fleste ønsker å gifte seg. Mitt tips er å vokse i troen, slik at du utvider søket ditt til de som er "mer kristen". Dette er fordi jeg tror at kristne kvinner ikke ønsker å være familiens åndelige veileder og måtte hjelpe og veilede mannen sin i troen. Det er mer tiltrekkende hvis du kan vise at du kan ta den rollen. Og forresten trenger ikke ånderlig og jordnær være motsetninger. Disse to går helt fint an å kombinere. Anonymkode: 53a5a...cd4 Det kan jeg forstå. Jeg er ikke en sexfreak, men vil gjerne ha et forhold hvor sex og lyst er naturlig, hvor man er leken og åpen for å utforske seksuallivet. I mange kristne miljø er det fremdeles slik at sex er noe man helst ikke snakker om. Jeg har ingen problemer med å gifte meg. Ekteskapet er en vakker kjærlighetserklæring til den man elsker, så det vil jeg gjerne. Trenger ingen stor kirkeseremoni. Den har jeg hatt. Neste gang kunne jeg tenke meg å reise på bryllupsreise og gifte meg der, på en strand eller i en sjømannskirke. Festen kan man eventuelt ta når man kommer hjem. Har derimot ingen kristen pekefinger til de kristne som velger samboerskap. Åndelig og jordnær går veldig fint an å kombinere. De mest åndelige jeg kjenner er også de mest jordnære. Når jeg likevel bruker begrepet "åndelig" litt negativt, så er det for å beskrive de som er mest synlige, men som kanskje ikke egentlig er så åndelige.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #29 Skrevet 18. september 2020 1 time siden, remix2020 skrev: Du sier at du sliter med den personlige troen og da burde du finne noen dau kan snakke med. Det er ikke sært, men du behøver jo ikke finne de mest fanatiske. Det blir bare mas. Takk for den, men er nok alt for opplyst på historie og astrofysikk m.m. til at jeg noen sinne kommer til å bli personlig troende.😉 Har ikke noe ønske om det heller. Men jeg verdsetter en del av verdiene og tradisjonene, og det kommer jeg til å fortsette med. Men som sagt, hvis du egentlig er "moderat kristen" så kan det hjelpe å ikke fokusere på det med troen i det heletatt. Ellers er det nå en gang sånn at slike nettdatingsteder kun er et sted å møte folk, akkurat som om du hadde møtt de i Kirken eller andre steder. Man lykkes ikke noe mer med å finne partner via dem hvis man generelt har utfordringer med å møte folk eller få dem ineressert. Anonymkode: f2b8d...a8d 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #30 Skrevet 18. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for den, men er nok alt for opplyst på historie og astrofysikk m.m. til at jeg noen sinne kommer til å bli personlig troende. Anonymkode: f2b8d...a8d Tror det det er motsetninger der? Selv har jeg studert astrofysikk på universitetet og har historie som en stor interesse og..., ja du har sikkert gjettet det; jeg er kristen! Anonymkode: 2c45b...bfd
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #31 Skrevet 18. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det det er motsetninger der? Selv har jeg studert astrofysikk på universitetet og har historie som en stor interesse og..., ja du har sikkert gjettet det; jeg er kristen! Anonymkode: 2c45b...bfd For meg er det det ja. Det blir ikke noe igjen å tro på av historiene, utenom verdiene. Og de setter jeg som sagt pris på. Men de er jo ikke særegne for kristne. Anonymkode: f2b8d...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #32 Skrevet 18. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er det det ja. Det blir ikke noe igjen å tro på av historiene, utenom verdiene. Og de setter jeg som sagt pris på. Men de er jo ikke særegne for kristne. Anonymkode: f2b8d...a8d Ok, jeg forstår ikke hvorfor, men det er greit. Du skal få lov til å ha din overbevisning. Anonymkode: 2c45b...bfd
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #33 Skrevet 18. september 2020 Jeg kjenner flere kristne, single damer på din alder Ts. Men de er enklere å få øye på på landet kanskje? Ta deg en tur til sørlandet. Der finner du både personlig kristne og kulturelt kristne damer. Men du burde ikke nevne at du vurderer å få deg fuckfriend. Som kristen ville det vært en dealbreaker og ikke noe jeg så etter hos min ektefelle. Men nå er jeg ung og lykkelig gift da.. Anonymkode: 32867...dc1 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #34 Skrevet 18. september 2020 Mulig jeg overtolker her, men det kan virke som om noen mener man ikke skal være for opptatt av sex når man er kristen. Det er i tilfelle litt rart...selv er jeg aktiv bdsm'er og kristen. Og finner ikke noe problemer med det. Anonymkode: 2c45b...bfd 2
remix2020 Skrevet 18. september 2020 Forfatter #35 Skrevet 18. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere kristne, single damer på din alder Ts. Men de er enklere å få øye på på landet kanskje? Ta deg en tur til sørlandet. Der finner du både personlig kristne og kulturelt kristne damer. Men du burde ikke nevne at du vurderer å få deg fuckfriend. Som kristen ville det vært en dealbreaker og ikke noe jeg så etter hos min ektefelle. Men nå er jeg ung og lykkelig gift da.. Anonymkode: 32867...dc1 Har bodd 2 år på sørlandet. Fant ingen der dessverre Vil jo ikke ha en fuckfriend, men om jeg forblir singel ser jeg ikke for meg 8 nye år uten sex.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #36 Skrevet 18. september 2020 3 minutter siden, remix2020 said: Har bodd 2 år på sørlandet. Fant ingen der dessverre Vil jo ikke ha en fuckfriend, men om jeg forblir singel ser jeg ikke for meg 8 nye år uten sex. Hva ser du for deg da? Anonymkode: cfc19...6c1
remix2020 Skrevet 18. september 2020 Forfatter #37 Skrevet 18. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva ser du for deg da? Anonymkode: cfc19...6c1 Hmmm.... det spørs jo hva du mener med det? Jeg ønsker meg ei som vil digge meg like mye som jeg vil beundre henne. Ei som jeg kan digge like mye som hun beundrer meg. Ser positivt på at man deler grunnverdier og tro. Er ingen sexfreak, men vil ha et forhold hvor sex er en aktiv del av forholdet og hvor det er åpenhet for å leke og utforske seksuallivet. Vet ikke om det var svar på spørsmålet ditt.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #38 Skrevet 18. september 2020 Prøv litt ulike menigheter da. Det finnes plenty i Oslo. Har du barn? Ønsker du deg barn med evt. ny partner? Fokuser mindre på hva du ser etter, og mer på hva du har å tilby. Ikke virk for needy, det kan være turn off og skremme bort aktuelle damer. Som kristen dame kan jeg jo si hva som ville tiltrukket meg (er som sagt gift): - Tro på Gud, og at du lever deretter - Gode verdier på plass => snill, hyggelig, reagerer på urettferdighet, setter andre foran deg selv++ - Omgjengelig, sosial (jeg er ekstrovert og liker å bruke tid med venner og vennepar) - Verdsetter familie (både egen og svigers) - Tar vare på deg selv (hygiene, aktivitet, mengde alkohol (jeg er ikke avholds btw) og kosthold) - Trygg, stabil og til å stole på. At du er der i tykt og tynt. Hvis jeg hadde følt meg trygg på deg, og vært tiltrukket av deg OG følt at du var tiltrukket av meg, så ville jo sex vært en naturlig og viktig del av forholdet. Men jeg ville ønsket å bli godt kjent før jeg bevegde meg videre på noe sånt, i og med at det er noe intimt jeg ikke deler med alle og enhver. Anonymkode: 32867...dc1 2
Antiviruset Skrevet 18. september 2020 #39 Skrevet 18. september 2020 8 timer siden, remix2020 skrev: Jeg ser ikke på meg selv som "ekstremt kristen", men som kristen. Ja, jeg går i en moderne karismatisk kirke, men er ingen avholdsmann. Går heller ikke i kirken slavisk hver søndag, men ser ikke noe negativt i å gjøre det. Tro er bra og det burde man snakke om, men det betyr ikke at jeg snakker om det hele tiden. Det finnes kristne som ikke kan snakke om annet og de er slitsomme. De orker ikke jeg heller 😉. Jeg er en mann som har vokst opp i et konservativt kristent miljø, men som i løpet av mitt voksne liv har blitt mer og mer liberal på enkelte områder. Sex er et av disse områdene. Når jeg sier at jeg vurderer "venn med fordeler" så er ikke det av noen annen grunn enn at om jeg skulle forbli singel, vil jeg ikke leve resten av livet uten sex. Har nå levd uten i snart 8 år og det har gått relativt greit, men jeg ønsker ikke å fortsette livet uten. Du sier at du sliter med den personlige troen og da burde du finne noen dau kan snakke med. Det er ikke sært, men du behøver jo ikke finne de mest fanatiske. Det blir bare mas. Ja du må ha en viss tålmodighet der for å treffe den rette, men den koster veldig lite denne tjenesten. Ikke bare skrive med kvinner der inne! Foreslå direkte at du ønsker en date etter kort tid! Dette gjelder alle datingsider, og jeg har da opplevd at jeg har fått dater lett! Ikke alle klaffer slik er det uansett. Det er veldig få som er der inne å "kikker" som betaler for tjenesten. De er stort sett ute etter et forhold. De som ikke betaler er ikke seriøse mener jeg, og de har jeg skygget unna. Sånn er det over alt i samfunnet skjønner du, de du treffer kan fort ende med bare prat og ikke noe mer. Du må ta mer initiativ som mann da ! Forvente at kvinnene gjør det fungerer ikke alltid like godt. Har til gode å oppleve en kvinne har tatt direkte føringen på noe slikt.
remix2020 Skrevet 18. september 2020 Forfatter #40 Skrevet 18. september 2020 16 minutter siden, Antiviruset skrev: Ja du må ha en viss tålmodighet der for å treffe den rette, men den koster veldig lite denne tjenesten. Ikke bare skrive med kvinner der inne! Foreslå direkte at du ønsker en date etter kort tid! Dette gjelder alle datingsider, og jeg har da opplevd at jeg har fått dater lett! Ikke alle klaffer slik er det uansett. Det er veldig få som er der inne å "kikker" som betaler for tjenesten. De er stort sett ute etter et forhold. De som ikke betaler er ikke seriøse mener jeg, og de har jeg skygget unna. Sånn er det over alt i samfunnet skjønner du, de du treffer kan fort ende med bare prat og ikke noe mer. Du må ta mer initiativ som mann da ! Forvente at kvinnene gjør det fungerer ikke alltid like godt. Har til gode å oppleve en kvinne har tatt direkte føringen på noe slikt. Takker for gode råd, men jeg har vært der i 7 år. Det funker ikke. Tipper nok at det er mange seriøse som ikke betaler også. De har betalt uten at det har gitt resultater og så blir de værende der uten å betale, slik at de kan følge med på om det dukker opp noen nye. Etter en periode betaler de igjen, bare for å sitte igjen med samme resultat. Svært få er på slike sider for å chatte. De fleste vil jo få kontakt med noen og treffe dem for å se om det kan være noe. Det har altså skjedd en gang på 7 år for min del. Jeg vet jeg nå høres veldig negativ ut, men er egentlig ikke det. Sier bare at disse datingsidene ikke funker. I hvert fall ikke for meg. I 7 år har jeg testet de fleste, både som betalende medlem og gratismedlem. Tar kontakt og får sjelden respons tilbake. Om jeg får svar er det som regel et høflig avslag (som er greit). Har også tatt en lang pause på et år hvor jeg ikke gadd. Nå har jeg tatt en sånn pause igjen. Vet ikke hvor lang den blir denne gangen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå