Gå til innhold

Kristen singel mann

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er en kristen singel mann i slutten av 40-årene. Har vært alene nå i 8 år og synes det er vanskelig å finne meg ny kjæreste. Trenger ikke å finne meg ei som er kristen, men ser på det som en fordel. Det finnes jo mange forskjellige kristne. Jeg er nok ganske jordnær og liberal, samtidig som jeg sikkert er konservativ på andre områder. Våger å si at jeg elsker sex, uten å påstå at jeg er en sexfreak. Hverdagskos og fysisk nærhet er på mange måter like viktig.

Alder er både viktig og ikke så viktig, men jeg ønsker meg ei som ikke er så veldig mye yngre/eldre enn meg selv. 37-48 år er vel passe?
Bor på Romerike utenfor Oslo, så det burde jo være nok av kvinner å velge mellom, men synes det er vanskelig å finne. Kristne kvinner er ofte "veldig kristne" og de som ikke er kristne virker skeptiske til en mann med en kristen tro. Hvorfor er dette så vanskelig?

Kunne jo funnet meg en "venn med fordeler", men det er jo ikke enklere det.

Endret av remix2020
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tinder om du søker venn med fordeler, match.com eller lignende sider for mer seriøst forhold. Skriv i bio at du er kristen å ønsker å treffe en kristen dame.

Anonymkode: c6acf...032

Skrevet

Hei,

Om du synes det er vanskelig å treffe noen, kan det være at det har noe med hygiene å gjøre? Har du god hygiene og lukter godt? ikke veldig overvektig? jobber du? Tar du vare på deg selv hygienemessig ( dusjer,pusser tenner,bruker tanntråd,har god lukt ) så tenker jeg du kommer til å finne noen..sjekk turvenn.no.

Anonymkode: 7724e...ca1

Skrevet

Som student var jeg med i et av de liberale, moderne pinsemenighetene du kan finne i større byer. Her var det langt flere kvinner enn menn. Det var mange studenter blant medlemmene, og alle var åpne og hyggelige. Kanskje du kan treffe noen der.

Anonymkode: 0a97e...f25

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tinder om du søker venn med fordeler, match.com eller lignende sider for mer seriøst forhold. Skriv i bio at du er kristen å ønsker å treffe en kristen dame.

Anonymkode: c6acf...032

Nettdating funker ikke! Der sitter 99% på gjerdet. Har testet det on/off i 8 år. Vanskelig å finne kristne kvinner selv på siden "kristendate". 

Skrevet
2 minutter siden, remix2020 skrev:

Nettdating funker ikke! Der sitter 99% på gjerdet. Har testet det on/off i 8 år. Vanskelig å finne kristne kvinner selv på siden "kristendate". 

Men hvor kristen ønsker du? feks be for maten hver dag, diskutere bibelen? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor kristen ønsker du? feks be for maten hver dag, diskutere bibelen? 

Be for maten er vel helt greit. Å diskutere Bibelen er også greit, den bør diskuteres. Mange kristne blir derimot veldig "hellige" og "åndelige". De er det litt vanskelig å få kontakt med for å si det pent. Det må liksom gå an å kommunisere om andre ting enn Gud og Jesus også.

Ønsker meg ei som gjerne vil gå i samme kirke som meg, men som er jordnær og menneskelig. Ei som våger å innrømme at hun digger sex, men som ikke her helt "freak" av den grunn. Ei som har bakkekontakt, som setter pris på hverdagslivet og som bryr seg om andre mennesker. Ei som faktisk er interessert i å være sammen med meg.

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som student var jeg med i et av de liberale, moderne pinsemenighetene du kan finne i større byer. Her var det langt flere kvinner enn menn. Det var mange studenter blant medlemmene, og alle var åpne og hyggelige. Kanskje du kan treffe noen der.

Anonymkode: 0a97e...f25

Studenter er nok litt for unge for meg, men jeg går i en slik moderne kirke. Vanskelig å finne single kvinner som passer min alder.

Skrevet

Reis på kristentur uten en venn. Søstera mi blei gift sånn. Hvis du liker reiser, da. Samme med andre hobbier. 

Anonymkode: 71c8f...840

• Liker 1
Skrevet (endret)
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Om du synes det er vanskelig å treffe noen, kan det være at det har noe med hygiene å gjøre? Har du god hygiene og lukter godt? ikke veldig overvektig? jobber du? Tar du vare på deg selv hygienemessig ( dusjer,pusser tenner,bruker tanntråd,har god lukt ) så tenker jeg du kommer til å finne noen..sjekk turvenn.no.

Jeg forstår kommentaren din. Selvsagt er man ren og lukter godt. Har noen ekstra kilo på kroppen, men er ikke veldig overvektig.(Selv overvektige mennesker finner seg kjæreste). Har søkt etter kjæreste både med og uten jobb. Har ingen betydning. Er like vanskelig uansett.

Vi er alle mennesker som går igjennom ulike sesonger i livet. Man kan være arbeidsledig uten at man er en latsabb av den grunn. Det kan være mange årsaker til at man blir arbeidsledig, særlig nå i den tiden vi er i. Overvekt kan også ha ulike årsaker, noen kan slite med kroniske sykdommer som gjør det vanskelig å holde vekten, for andre er det genetisk. Trenger ikke bety at man er lat. Var gift med ei som var stor. Hun trente flere ganger i uken, men slet med å gå ned i vekt. Utseende betyr selvsagt mye, men personligheten betyr faktisk mest. 

Endret av remix2020
  • Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reis på kristentur uten en venn. Søstera mi blei gift sånn. Hvis du liker reiser, da. Samme med andre hobbier. 

Anonymkode: 71c8f...840

Hadde vært hyggelig det :). Litt komplisert nå da, men Koronapandemi over hele verden :)

• Liker 1
Skrevet

Det er vanskelig å få tak men kanskje ta deg en tur til Thailand, Filippinene , Brasil!

Anonymkode: d3fe6...2b7

Skrevet

Kan du besøke andre kirker/menigheter i området? Anbefaler å satse på enten en religiøs dame eller en som er nøytral. En ateist kan bli vanskelig, da dere vil være veldig forskjellige på mange viktige områder.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å få tak men kanskje ta deg en tur til Thailand, Filippinene , Brasil!

Anonymkode: d3fe6...2b7

Kjenner flere som har gjort det. Kan gjerne finne meg kjæreste fra et annet land, men jeg vil helst treffe henne her i Norge.

Skrevet

Hei! Synes det er rart med dette sex-fokuset, når du aktivt søker etter noen som er kristen. Hva med forpliktelse og ansvar? Så klart liker også kristene sex men de fleste ønsker å gifte seg. 
Mitt tips er å vokse i troen, slik at du utvider søket ditt til de som er "mer kristen". Dette er fordi jeg tror at kristne kvinner ikke ønsker å være familiens åndelige veileder og måtte hjelpe og veilede mannen sin i troen. Det er mer tiltrekkende hvis du kan vise at du kan ta den rollen. Og forresten trenger ikke ånderlig og jordnær være motsetninger. Disse to går helt fint an å kombinere.  

Anonymkode: 53a5a...cd4

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Synes det er rart med dette sex-fokuset, når du aktivt søker etter noen som er kristen. Hva med forpliktelse og ansvar? Så klart liker også kristene sex men de fleste ønsker å gifte seg. 
Mitt tips er å vokse i troen, slik at du utvider søket ditt til de som er "mer kristen". Dette er fordi jeg tror at kristne kvinner ikke ønsker å være familiens åndelige veileder og måtte hjelpe og veilede mannen sin i troen. Det er mer tiltrekkende hvis du kan vise at du kan ta den rollen. Og forresten trenger ikke ånderlig og jordnær være motsetninger. Disse to går helt fint an å kombinere.  

Anonymkode: 53a5a...cd4

Dette svaret er et typisk standardsvar fra en del kristne. For meg blir det bla bla bla. :(

• Liker 1
Skrevet
På 16.9.2020 den 9.03, remix2020 skrev:

Jeg er en kristen singel mann i slutten av 40-årene. Har vært alene nå i 8 år og synes det er vanskelig å finne meg ny kjæreste. Trenger ikke å finne meg ei som er kristen, men ser på det som en fordel. Det finnes jo mange forskjellige kristne. Jeg er nok ganske jordnær og liberal, samtidig som jeg sikkert er konservativ på andre områder. Våger å si at jeg elsker sex, uten å påstå at jeg er en sexfreak. Hverdagskos og fysisk nærhet er på mange måter like viktig.

Alder er både viktig og ikke så viktig, men jeg ønsker meg ei som ikke er så veldig mye yngre/eldre enn meg selv. 37-48 år er vel passe?
Bor på Romerike utenfor Oslo, så det burde jo være nok av kvinner å velge mellom, men synes det er vanskelig å finne. Kristne kvinner er ofte "veldig kristne" og de som ikke er kristne virker skeptiske til en mann med en kristen tro. Hvorfor er dette så vanskelig?

Kunne jo funnet meg en "venn med fordeler", men det er jo ikke enklere det.

Du virker jo veldig opptatt av troen din, og du vil da bli oppfattet som "ekstremt kristen". (men litt dobbelmoralsk siden du er så opptatt av sex at du vurderer venn med fordeler. Jeg trodde ikke de to var helt forenelig i alle fall) Det er i hvertfall sånn jeg tolker deg ut fra dette innlegget. Jeg tenker da fort at du flyr i  kirken hver søndag og kanskje er avholdsmann, og kanskje i tillegg er typen som snakker om troen din ofte. De som ikke er dypt personlig kristen orker ikke sånt. Hvis du ikke er sånn så kan du jo la være å fokusere på troen din. Jeg er kristen i den forstand at jeg har vokst opp med kristen tradisjon. Og jeg verdsetter mye av de kristne verdiene, det gjør jo de fleste. Men jeg sliter veldig med den personlige troen må jeg si. Så jeg vil unngå alle som oppgir at det er personlig kristne. Men kristne grunnverdier er helt ok. Du må finne ut hva/hvor du er og hva du vil.

Anonymkode: f2b8d...a8d

• Liker 5
Skrevet

Som ex kristen så syns jeg du går i kategorien ganske kristen😅. Om du ønsker en som vil være med den i kirken så tenker jeg du bør fortsette på søken etter en kristen kjæreste. Jeg hadde hatt igjen problemer med å ha en religiøs kjæreste, men jeg ville ikke tilbrakt søndagene mine i kirken, kanskje jul og påske:) sex har jo de fleste super kristne jentene jeg kjenner, så det skulle ikke være noe problem:) 

føler du selv skam knyttet til å bære kristen? Siden du ikke vil identifisere deg med «sykt kristne» jenter?:)

Anonymkode: 49e22...aa2

Skrevet

Jeg er ei kristen kvinne på snart 41 år. Jeg ønsker meg også en kjæreste. Er sånn som deg TS. Ikke lett å finne en kristen kjæreste. Jeg og liker godt sex og gjøre ting sammen, både gå i kirken og lese og snakke om kristendommen, men og alt annet som hører til i et forhold og hverdagen. 

Anonymkode: 7fecf...768

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei kristen kvinne på snart 41 år. Jeg ønsker meg også en kjæreste. Er sånn som deg TS. Ikke lett å finne en kristen kjæreste. Jeg og liker godt sex og gjøre ting sammen, både gå i kirken og lese og snakke om kristendommen, men og alt annet som hører til i et forhold og hverdagen. 

Anonymkode: 7fecf...768

TS er jo ikke anonym, så hvorfor ikke sende han en pm?😉

Anonymkode: a0603...220

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...