Gå til innhold

Gruer meg til å spise ute


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gå for sashimi. Veldig godt. Og mye hvit fisk. 

Og de over har rett: å spise mer en dag velter ikke lasset. Det er alle de som maser om at "man må unne seg noe" hver gang man spiser sammen med dem som er problemet. Slike anledninger var to ganger i uken. Men kan ikke hive innpå to ganger i uken uten at det merkes på vekten. Og slike anledninger har gjerne desert/kake også. 

Som min mor sa: jammen har du blitt drøy. Nå må du trene litt. Fem minutter senere: smak på denne kaken. Man må jo unne seg litt...  

Anonymkode: 23eca...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten er det her veldig mange går i fella. De sulter seg gjennom hele dagen før de ender opp på en smell og spiser mye mer enn dagsbehovet. Synes 16-20 sushibiter høres ganske mye ut, og ikke noe man trenger å spise. Men det er nå min mening. Jeg ville heller ha spist jevnt gjennom dagen slik at du ikke er skrubbsulten når det er buffet. 

Anonymkode: 8dc03...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes 16-20 sushibiter høres ganske mye ut, og ikke noe man trenger å spise.

Kommer kanskje an på kjønn? Min eks på 1.90 med fysisk aktiv jobb kunne fint spise 20 biter sushi dersom han var sulten(mann). Jeg som ganske høy dame med kontorjobb klarer aldri mer enn 10 biter (med mindre det er sashimi). 

Anonymkode: cc1d6...1bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer kanskje an på kjønn? Min eks på 1.90 med fysisk aktiv jobb kunne fint spise 20 biter sushi dersom han var sulten(mann). Jeg som ganske høy dame med kontorjobb klarer aldri mer enn 10 biter (med mindre det er sashimi). 

Anonymkode: cc1d6...1bb

Min slanke bror på 187 spiser 30 biter. 

Anonymkode: 80da7...b1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 
 

Da var sushibuffeen unnagjort og jeg er god og mett på 16 biter :) 

Ser flere har skrevet at jeg aldri kommer til å klare å gå ned i vekt / holde vekten med en slik tankegang. Jeg skulle kanskje skrevet at jeg har gått ned 43kg over tre år, og ja jeg har en stor frykt for å legge på meg igjen. Men det å spare opp kalorier på forhånd, slik at jeg kan spise mer en dag er noe som har funket for meg. Det demper cravings de neste dagene for min del, andre får mer lyst på den type mat de følgene dagene, jeg derimot klarer å gå tilbake til sunne vaner.

Måten jeg lever på er for mange ekstrem og «usunn» men for meg funker den og jeg holder meg slank/normal, selv om jeg koser meg innimellom. 
 

 

Anonymkode: 4375d...c5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 
 

Da var sushibuffeen unnagjort og jeg er god og mett på 16 biter :) 

Ser flere har skrevet at jeg aldri kommer til å klare å gå ned i vekt / holde vekten med en slik tankegang. Jeg skulle kanskje skrevet at jeg har gått ned 43kg over tre år, og ja jeg har en stor frykt for å legge på meg igjen. Men det å spare opp kalorier på forhånd, slik at jeg kan spise mer en dag er noe som har funket for meg. Det demper cravings de neste dagene for min del, andre får mer lyst på den type mat de følgene dagene, jeg derimot klarer å gå tilbake til sunne vaner.

Måten jeg lever på er for mange ekstrem og «usunn» men for meg funker den og jeg holder meg slank/normal, selv om jeg koser meg innimellom. 
 

 

Anonymkode: 4375d...c5b

Så bra at dette fungerer for deg og at alt gikk bra. Vi var nok mange som trodde at du slet ekstra mye med mat og mente vel godt med våre råd. Jeg håper du slapper av litt ang frykten når du har holdt vekta i noen år fremover. Og til de som sier 16-20 biter er for mye for normalvektige damer må jeg le, jeg ville også prioritert sushien over andre måltider for 8-10 biter er virkelig ikke nok. 

Anonymkode: 32975...466

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger jo ikke å spise så mye. Spis såpass at du ikke er sulten lenger. Det er jo ikke noe gøy å være stappmett heller. Det er jo nok med 8 biter.

Anonymkode: 2c684...964

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger jo ikke å spise så mye. Spis såpass at du ikke er sulten lenger. Det er jo ikke noe gøy å være stappmett heller. Det er jo nok med 8 biter.

Anonymkode: 2c684...964

Jeg spiser ikke sushi selv, men ville også trodd at 8 biter er normal mengde. Jeg har både en datter og flere venninner/ kollegaer som elsker sushi, de pleier å bestille 6-10 biter og jeg oppfatter dem ikke som veldig småspiste generelt....  Mulig noen sushi-typer er mer mettende enn andre? Jeg har ikke peiling 😄

Anonymkode: ae75a...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer kanskje an på kjønn? Min eks på 1.90 med fysisk aktiv jobb kunne fint spise 20 biter sushi dersom han var sulten(mann). Jeg som ganske høy dame med kontorjobb klarer aldri mer enn 10 biter (med mindre det er sashimi). 

Anonymkode: cc1d6...1bb

Men du forstår jo at det er forskjell på han og en overvektig dame som forsøker å gå ned i vekt når det kommer til kaloribehov. 

Anonymkode: 8dc03...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 8.55, AnonymBruker skrev:

 

Hvor mye kalorier tror dere det er i rundt 16-20 biter? Kan det bli over 2000? Så irriterende at jeg nå har klart å gå ned 3kg på to uker, og i morgen er sikkert alt tilbake når jeg stiger på vekten

Håper ikke du tror du kan se vektøkning allerede etter et døgn?! Da har du nok misforstått noe elementært ;) 

Anonymkode: e5077...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...