Gå til innhold

Sperm-donor

TheSwitch

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en enslig kvinne som har gjort omtrent det samme. Jeg har bestandig ønsket meg barn og familie, men fant ikke en mann som ville ha barn og følte at tiden rant ut. Vurderte å reise til Danmark, men jeg har veldig liten familie og det føltes ikke helt rett for meg å få barn på den måten. Så jeg spurte en kamerat om han kunne tenke seg å være donor. Jeg sendte ham en lang mail der jeg beskrev hva jeg så for meg og hvordan jeg tenkte. Og at det var opp til ham hvor involvert han ønsket å være, men at jeg ønsket at barnet ville få et aktivt forholdt til hans familie, og at det var viktig for meg. Han betaler ikke barnebidrag. Etter noen uker ringte han meg og sa ja, og så dro vi til advokat og satte opp en avtale. 

Han har en sags onkel-rolle for barnet, og det fungerer bra. Hvis han noen gang får et seriøst forhold (han er evig singel) håper jeg at hun vil bli en like god tante som det han er. Vi har god kontakt med farmor og farfar, og med en av brødrene til kameraten min og hans kone pluss barn. Føler at vi er en familie alle sammen, selvom utenforstående kanskje ikke mener det. Vi er veldig fornøyde med hvor bra dette har gått. Har ikke vært noe krangling om samvær eller andre ting som jeg hører om fra vennepar som har gått fra hverandre etter å ha fått barn sammen. Så jeg anbefaler dette på det varmeste.

Anonymkode: 67719...655

Tusen takk for melding 💛 Fint å høre andres historie. Ønsker dere alt godt videre og håper at vi kan oppleve noe like fint 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...