Gå til innhold

Hvordan ser du deg selv om 10 år?

Luise

Anbefalte innlegg

Om ti år... Hmm. Spennende tanke, egentlig!

I august 2015 er jeg 31 år, samboeren min er 46 og sønnen vår er 12. Katten vår er forhåpentligvis 10 år og tre måneder.

Vi bor enten her i rekkehuset vårt, eller i en enebolig i samme byggefelt.

Jeg er ferdig utdannet ettellerannet, og barn nr. 2 er ca. 7-8 år.

Har en 8-4-jobb med fri i helgene, tilfredsstillende jobb med helt grei lønn.

Er i tillegg frilansskribent.

Og så har vi en bulldogvalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Bor her jeg bor. Ungene er 24 ( :overrasket: ), 19, 16 og 13. Hmmm.... Ser for meg en del utfordringer, men også et litt friere liv. Større muligheter for sammenhengende søvn og å dra på kulturelle arrangementer, fjellturer o.l.

Håper jeg fremdeles er gift med mannen min, men jobbsituasjon er jeg usikker på. Ønsker ikke å være i den jobben jeg er i nå om ti år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindelspev

Om ti år har jeg vært ca 5 år i drømmejobben, Vi har sannsynligvis nylig mistet Pels3, og den irske ulvehunden vi får neste år, men Dalmatineren lever enda. 1&2 er døde. :(

Vi har ett, sannsynligvis to barn. Vi bor landlig, men likevel ikke i gokk. Mannen drar inn en fet årslønn, usikker på om han trives med det han gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 16 år senere...
Gjest lurven
Arkana skrev (På 22.7.2005 den 23.24):

Om 10 år er jeg forlengst ferdig utdannet og jobber som psykolog. Vi har giftet oss, flyttet til enebolig og fått oss to barn og en katt til. Og vi er selvsagt svært lykkelige. ;)

Stemte dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lurven
Anglofil skrev (På 24.7.2005 den 19.50):

Jobber som lærer. Nygift, gravid med mitt første barn. Har kanskje politisk verv, sitter i dommerkomitéen i karateseksjonen, har svart belte, har gitt ut 1 diktsamling, skal gi ut en roman. Har etablert meg og fått et fint hus.

Mvh Yvonne :heiajente:

Ble det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Frøkenfryden skrev (55 minutter siden):

Orker IKKE tenke på meg som 51 :overrasket:

Tenk på deg selv som en fin vin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (1 time siden):

Tenk på deg selv som en fin vin

Lurt! Vil være boblende vin med litt glam etikett👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anglofil skrev (På 24.7.2005 den 19.50):

Jobber som lærer. Nygift, gravid med mitt første barn. Har kanskje politisk verv, sitter i dommerkomitéen i karateseksjonen, har svart belte, har gitt ut 1 diktsamling, skal gi ut en roman. Har etablert meg og fått et fint hus.

Mvh Yvonne :heiajente:

Kom alt dette i oppfyllelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at det ble blåst nytt liv i en såpass gammel tråd. 

Om ti år snakker jeg forhåpentligvis arabisk flytende. Det er egentlig det jeg har av "mål". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrsMacchiato

Denne tråden ble opprettet i 2005, altså 17 år siden😂 Tenk at noen da grøsset over å bli en viss alder om 10 år, men nå er de enda syv år eldre enn det😂 Morsom tråd☺️

Jeg tror det var Petter Schjerven som en gang sa at man tror man er den samme om 10 år, men om man ser 10 år tilbake, er man absolutt ikke samme person. Og det synes jeg er en utrolig gøyal tankegang. De interessene jeg hadde for 10 år siden har jeg jo absolutt ikke nå lengre, så jeg klarer faktisk ikke se for meg hva som interesserer meg om et tiår. Dukker plutselig opp noe på veien som gjør at man skifter retning🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elysion skrev (1 time siden):

Elsker at det ble blåst nytt liv i en såpass gammel tråd. 

Om ti år snakker jeg forhåpentligvis arabisk flytende. Det er egentlig det jeg har av "mål". 

Hva med for 17 år siden? Da gikk jeg i 8 klasse

MrsMacchiato skrev (1 time siden):

Denne tråden ble opprettet i 2005, altså 17 år siden😂 Tenk at noen da grøsset over å bli en viss alder om 10 år, men nå er de enda syv år eldre enn det😂 Morsom tråd☺️

Jeg tror det var Petter Schjerven som en gang sa at man tror man er den samme om 10 år, men om man ser 10 år tilbake, er man absolutt ikke samme person. Og det synes jeg er en utrolig gøyal tankegang. De interessene jeg hadde for 10 år siden har jeg jo absolutt ikke nå lengre, så jeg klarer faktisk ikke se for meg hva som interesserer meg om et tiår. Dukker plutselig opp noe på veien som gjør at man skifter retning🙂

17 år 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tygd på denne tråden og tanken i dag så ser jeg ikke så mørkt på 50-årene. Ut fra det jeg leste her, om at man jo endrer seg. Jeg har havnet mye mer i «vater» de siste 10 årene. Kom jeg på. Setter pris på helt andre ting, små ting, og har mye mer ro. Så kanskje blir det bra statusoppgjør også i 2032(!) ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

Etter å ha tygd på denne tråden og tanken i dag så ser jeg ikke så mørkt på 50-årene. Ut fra det jeg leste her, om at man jo endrer seg. Jeg har havnet mye mer i «vater» de siste 10 årene. Kom jeg på. Setter pris på helt andre ting, små ting, og har mye mer ro. Så kanskje blir det bra statusoppgjør også i 2032(!) ☺️

Jeg tror vi alle på kg vil være likedan da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (1 minutt siden):

Jeg tror vi alle på kg vil være likedan da 😄

Alle i supervater! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Hva vil det si?

I vater referer litt til vater-verktøyet. Om mennesker betyr det litt å være i balanse, «på plass», harmonisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...