AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #1 Skrevet 14. september 2020 Jeg forstår ikke helt hvorfor folk velger å gifte seg for så å skille seg. Hvis jeg skulle ha giftet meg måtte det vert med den store kjærligheten der alt er riktig. De som skiller seg må jo ha følt at det ikke var helt riktig å gifte seg eller? Anonymkode: f3efb...4f6 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #2 Skrevet 14. september 2020 Det finnes ikke EN stor kjærlighet der alt er riktig. Det er mange man kunne levd sammen med og hatt det bra, men man må gjøre en innsats og ikke bare gi opp når det butter imot. Meeen jeg skjønner heller ikke egentlig vitsen med å gifte seg. Det er bare noe tøys menneskene har funnet på. Anonymkode: d2d4c...6af 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #3 Skrevet 14. september 2020 Livet, og mennesker forandrer seg i årenes løp. Etter 20+ år hadde vi vokst fra hverandre. Anonymkode: 2c520...5bc 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #4 Skrevet 14. september 2020 Jeg giftet meg. Trodde det var drømmemannen. Etter at vi ble gift, så endret han seg og begynte å psykisk mishandle meg. Vi hadde vært sammen 10 år på det tidspunktet, nok til å skulle tro man kjente hverandre skikkelig. Valgte å bli skilt for å ikke gå til grunne. Veldig glad for det. Jeg manglet rett og slett livserfaring til å se noen av tegnene tidlig (de svært få det var, som sagt var det etter bryllupsdagen at monsteret i han våknet), og jeg lærte mye av det forholdet der. Så jo - jeg følte det var riktig å gifte meg når jeg gjorde det. Nå er jeg forlovet igjen. Jeg er ikke redd for å gifte meg på nytt. Denne gangen vet jeg det er drømmemannen jeg vil tilbringe resten av livet med. Vi har begge lært mye i våre liv, og vi har verktøyene for å løse konflikter som jeg ikke hadde med eksen. Han er rett mann for meg. Han er villig til å gjøre jobben som kreves for et samliv hvor begge har det bra, det var ikke eksen. Vi prioriterer hverandre, og har en enorm omsorg for hverandre. Vi vil gifte oss fordi vi har lyst. Trenger ikke begrunne det mer enn det. Er også en haug av fordeler økonomisk og lovmessig, som det krever mye papirarbeid for å løse som samboere. Anonymkode: 0a855...fdd 4
Hr. Aktiv Skrevet 14. september 2020 #5 Skrevet 14. september 2020 Fordi de vil leve et liv uten sex.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #6 Skrevet 14. september 2020 Jeg visste jo ikke hvem vi kom til å være om 30-40-50 år da vi giftet oss. Jeg visste bare at det føltes riktig og viktig, på alle måter. Og at vi ønsket å være hverandres nærmeste familie også juridisk. 15 år senere føles det fortsatt slik, så da er vi fortsatt lykkelig gift. Hadde det ikke vært slik ville vi valgt annerledes, noe vi heldigvis kan i den tidsalderen vi lever i. Anonymkode: ad654...dd7 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #7 Skrevet 14. september 2020 Pga det lovmessige, samt dine og våre barn. Anonymkode: 6bef4...cd8 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #8 Skrevet 14. september 2020 Noen gifter seg gjerne for å prøve å redde et forhold med nedadgående trend, andre for å gjøre partneren fornøyd selv om de selv ikke har så lyst, og noen gjør det kun for å sikre seg juridisk/økonomisk. Men vil nok tro at de aller, aller fleste gifter seg fordi de oppriktig ønsker å tilbringe livet sammen, og tror at de skal få det til. De færreste går inn i et ekteskap med en tanke om at de senere skal skille seg. Men livet skjer, livssituasjoner endrer seg, ønsker for fremtiden endrer seg og drømmer endrer seg. Noen utvikler seg sammen, mens andre vokser fra hverandre. Og det er faktisk helt greit. Anonymkode: 13ac4...6f8 1
Gjest Achelois Skrevet 14. september 2020 #9 Skrevet 14. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke helt hvorfor folk velger å gifte seg for så å skille seg. Hvis jeg skulle ha giftet meg måtte det vert med den store kjærligheten der alt er riktig. De som skiller seg må jo ha følt at det ikke var helt riktig å gifte seg eller? Anonymkode: f3efb...4f6 De aller færreste gifter seg fordi de skal skille seg etterhvert. Med mindre det er et proforma-ekteskap (for oppholdstillatelse, familiegjenforening etc.). Man må anta at de som skiller seg har god grunn til det. En skilsmisse er komplisert og ikke det samme som å avslutte et medlemsskap på treningsstudio.
GrønnNellik68 Skrevet 14. september 2020 #10 Skrevet 14. september 2020 Bortkasta penger som kunne vært ordnet i en god samlivskontrakt
GrønnNellik68 Skrevet 14. september 2020 #11 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, Achelois skrev: De aller færreste gifter seg fordi de skal skille seg etterhvert. Med mindre det er et proforma-ekteskap (for oppholdstillatelse, familiegjenforening etc.). Man må anta at de som skiller seg har god grunn til det. En skilsmisse er komplisert og ikke det samme som å avslutte et medlemsskap på treningsstudio. For noen ser d faktisk så enkelt ut 😂
PM75 Skrevet 14. september 2020 #12 Skrevet 14. september 2020 Det lurte jeg også på tidligere og sa at jeg aldri skulle gifte meg. Men da jeg møtte mannen min, så kjentes det helt riktig både følelsesmessig og juridisk. Jeg gikk inn i ekteskapet med tanke om at det skal vare livet ut & håper vi får det til ❤️
Gjest Achelois Skrevet 14. september 2020 #13 Skrevet 14. september 2020 Akkurat nå, Bente1234 skrev: For noen ser d faktisk så enkelt ut 😂 Hehe! Ja, for de som ser det fra utsiden, kan det nok se sånn ut.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #14 Skrevet 14. september 2020 1 minutt siden, Bente1234 skrev: Bortkasta penger som kunne vært ordnet i en god samlivskontrakt Det er faktisk betydelig rimeligere, og mer juridisk sikkert, å ta en tur på tinghuset. Blant annet får man da lov til å ta medisinske beslutninger på vegne av den andre i en krisesituasjon, det dekker ingen samlivsavtale. Anonymkode: ad654...dd7 14
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #15 Skrevet 14. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga det lovmessige, samt dine og våre barn. Anonymkode: 6bef4...cd8 Jeg har valgt å ikke gifte meg på nytt, nettopp pga "mine og våre barn". Anonymkode: 2c520...5bc 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #16 Skrevet 14. september 2020 4 minutter siden, Bente1234 skrev: Bortkasta penger som kunne vært ordnet i en god samlivskontrakt Det koster da ikke noe å gifte seg. Anonymkode: 2c520...5bc 8
Gjest Achelois Skrevet 14. september 2020 #17 Skrevet 14. september 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk betydelig rimeligere, og mer juridisk sikkert, å ta en tur på tinghuset. Blant annet får man da lov til å ta medisinske beslutninger på vegne av den andre i en krisesituasjon, det dekker ingen samlivsavtale. Anonymkode: ad654...dd7 Men kan vi være enige om at bryllupsfesten er dyr kontra ikke-bryllupsfest og samboeravtale? For festen hører til det å gifte seg. Endret 14. september 2020 av Achelois *
AnonymBruker Skrevet 14. september 2020 #18 Skrevet 14. september 2020 3 minutter siden, Achelois skrev: Men kan vi være enige om at bryllupsfesten er dyr kontra ikke-bryllupsfest og samboeravtale? For festen hører til det å gifte seg. Da er det din definisjon av bryllup. Mange gifter seg uten fest. Anonymkode: ad654...dd7 7
Dillan Skrevet 14. september 2020 #19 Skrevet 14. september 2020 De fleste skiller seg fra en annen person enn den de giftet seg med. Med det mener jeg at folk forandrer seg, og selv om du en dag tenker at "denne personen vil jeg være med livet ut" skjer livet, rett og slett. Av alle mulige årsaker forandrer man seg, og også partner. Noen er så heldige at de faktisk greier å tilpasse seg hverandre og trives livet ut. 4
Gjest Achelois Skrevet 14. september 2020 #20 Skrevet 14. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det din definisjon av bryllup. Mange gifter seg uten fest. Anonymkode: ad654...dd7 Absolutt. Poenget var at festen er kostbar, dersom man velger denne formen for feiring av ekteskap.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå