Gå til innhold

Tjukkaser på treningssenter


Baktusen

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Baktusen skrev:

Flott, nå har jeg vel oppmerksomheten til alle tjukkaser på senter, og alle som har en mening om det?

Behøver desperat råd. Bikka 30, fikk litt fortvilelse over meg, vil ikke ende opp som mine foreldre. Justert kosthold, kom akkurat under tre siffers grensa, og bestemte meg for å begynne på treningssenter. Har tatt kontakt med fastlege som vil henvise meg videre til avdeling for fysikalsk eller noe i den duren, men lang ventetid og jeg må smi mens jernet er varmt. Få som sagt, begynt å trene, og fått meg PT, så jeg kan ha litt veiledning. 

Trener på senter 2-3 ganger i uken, og min 30 min tur hver dag. Men jeg føler meg så ekkel! Svetten renner helt sinnsykt over meg, og jeg er så ekkel. Vasker alle apparater etter meg, desinfiserende.. Men føler meg likevel ekkel, brydd at andre skal bruke apparater etter meg.

I tillegg er det speil i det pokkers sentert. Og jeg ser hvordan jeg ser ut. Jeg gremmes. Tightsene, alle sammen, som sitter greit på, får jeg skikkelig kameltå i. Ekkelt som fy.  Hvordan bli kvitt? 

For å slippe buler, og homper, er trenings toppene i XL, men hvis jeg bøyer meg i en øvelse, er den så luftig at den faller fremover og hele magen kommer frem. Tightsen dekker, men det er lite flatterende. Æsj tenker jeg.. 

Så.. ulike spørsmål,hva tenker du? Hva kan jeg gjøre for å ikke være ekkel ? Hva tenker du om meg? Når du ser sånne som meg på senteret? Hva kan jeg gjøre for at du ikke kvier deg for å bruke ting etter meg? Hva tøy kan jeg bruke som sitter greit på? Ganske fortvila egentlig. 

Hjelp?

Jeg synes du er flink! Liker at folk tar tak. Jeg tror ikke du skal tenke på hva alle andre synes. Når jeg trener er jeg mer opptatt av meg selv enn alle andre, men jeg forstår tankene dine. Hvis du blir veldig svett kan du evt skifte topp underveis i treninga? Det viktigste er at du vasker apparatene og bruker håndklede. 

Anonymkode: fd61b...778

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger jo ikke bruke tights for å trene. Jeg bruker shorts og en t- shirt. Ikke noe som sitter tight. Bare å tenke på at jeg skal åle i meg noe som skal sitte tight på kroppen gjør at jeg mister lysten. Jeg svetter mye i rumpa og i panna. Jeg tørker meg i panna med håndkle. Ibland kan jeg bytte klær mellom løpbåndet og styrketreningen for å ikke svette ned maskinene. Det er fort gjort å bytte shorts eller t- skjorte. Bruker ellers håndkle under rompe eller bak ryggen ved bruk av maskiner. Hvis du trener med frie vekter eller stang så er det ikke så mye som blir bløtt. 

Anonymkode: b54e0...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er enig med de fleste andre her: Supert at du trener, og så lenge du ikke gjør noe annet som plager andre, har du full rett til å være der. Hvis noen tenker negativt om større personer, er det dem det er noe galt med, og kanskje det er nettopp sånne som deg som kan utfordre fordommene deres litt?

På mitt senter er det ei som er ganske stor. På den ene siden skal jeg ikke nekte for at noen av grunnen til at jeg husker henne, er at hun skiller seg litt ut. Men det gjør også andre, på flere forskjellige måter. Og jeg synes det er topp at hun er der!

Det største "problemet" jeg har med henne, er hvorvidt jeg skal møte blikket hennes og evt. si hei hvis vi går forbi hverandre osv. Redd for at hun tolke det som at jeg viser en form for avsky hvis jeg ser vekk, og som en for stirring hvis jeg ser på henne. Hva mener folk om dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et treningssenter er folk opptatt av egen trening og det er vel ikke nødvendig å si hei spesielt til noen? 

Anonymkode: b40c2...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har mer enn nok med seg selv på et treningssenter.

Jeg har trent på senter i mange år og hver gang jeg ser noen som er skikkelig tjukke så tenker jeg : så flott, nå er de i gang og og kommer hit,selv om de antagelig synes det er litt fælt.

Stå på 💪💪

Anonymkode: f9b22...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til cameltow: bruk truseinnlegg. 
 

bare positiv til overvektige på senter! 
og du, tynne folk kan også svette som griser! Det viser bare at man har trent. 
 

stå på videre! 

Anonymkode: 55584...71c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv nylig begynt å trene og følte meg litt ukomfortabel med en gang.  Hva jeg la merke til, var at alle var i sin egen verden:) Selv trener jeg enten i tights og t-shirts eller vanlig joggebukse og t-shirts. Liker ikke ettersittende topper. 

Det eneste jeg ikke liker er om folk har på seg korte shorts og mage topper, dette pga korona. Noen svetter mye, andre lite, det som er viktig er at apparatene blir rengjort og det virker som om du er veldig nøye med det. 

Tror virkelig ingen tenker eller tror at du er ekkel altså. Det sitter nok inni eget hode. Håper du fortsetter å trene, for meg hjelper det både på humør og form og fasong. Masse lykke til:)))

Anonymkode: b3b18...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2020 den 14.27, Baktusen skrev:

Flott, nå har jeg vel oppmerksomheten til alle tjukkaser på senter, og alle som har en mening om det?

Behøver desperat råd. Bikka 30, fikk litt fortvilelse over meg, vil ikke ende opp som mine foreldre. Justert kosthold, kom akkurat under tre siffers grensa, og bestemte meg for å begynne på treningssenter. Har tatt kontakt med fastlege som vil henvise meg videre til avdeling for fysikalsk eller noe i den duren, men lang ventetid og jeg må smi mens jernet er varmt. Få som sagt, begynt å trene, og fått meg PT, så jeg kan ha litt veiledning. 

Trener på senter 2-3 ganger i uken, og min 30 min tur hver dag. Men jeg føler meg så ekkel! Svetten renner helt sinnsykt over meg, og jeg er så ekkel. Vasker alle apparater etter meg, desinfiserende.. Men føler meg likevel ekkel, brydd at andre skal bruke apparater etter meg.

I tillegg er det speil i det pokkers sentert. Og jeg ser hvordan jeg ser ut. Jeg gremmes. Tightsene, alle sammen, som sitter greit på, får jeg skikkelig kameltå i. Ekkelt som fy.  Hvordan bli kvitt? 

For å slippe buler, og homper, er trenings toppene i XL, men hvis jeg bøyer meg i en øvelse, er den så luftig at den faller fremover og hele magen kommer frem. Tightsen dekker, men det er lite flatterende. Æsj tenker jeg.. 

Så.. ulike spørsmål,hva tenker du? Hva kan jeg gjøre for å ikke være ekkel ? Hva tenker du om meg? Når du ser sånne som meg på senteret? Hva kan jeg gjøre for at du ikke kvier deg for å bruke ting etter meg? Hva tøy kan jeg bruke som sitter greit på? Ganske fortvila egentlig. 

Hjelp?

Hei,

Hadde jeg møtt deg skulle jeg gjerne fortalt at du er fin som du er. Vi bor her på jorda et øyeblikk, og kroppen vi har er bare et skall. Utseende forfaller før eller siden, det som teller er hvordan vi behandler hverandre!! Om noen er ufine med deg, så er det leit for dem som ikke har utviklet seg mer enn som så i hodet. Du er IKKE ekkel!

Anonymkode: 63160...ea9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freakingawesome

Er det ett sted man ikke skal dømme eller latterliggjøre overvektige så er det nettopp på trening. Du viser da aktivt at du vil gjøre noe med det og det står det respekt av. 

Nå trener jeg sånn sett aldri på senter, men jeg hadde neppe tenkt noe større over å se deg på trening, ikke noe annet enn et, bra for deg kanskje :) stå på og tren men husk at kosthold spiller en vel så stor rolle om ikke større når det kommer til å gå ned i vekt 

Hilsen tidligere sykelig overvektig mann 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først - så rå du er!! Utrolig inspirerende å høre hvordan du har tatt tak i situasjonen. 
 

Trenger ikke være tykk for å svette mye. Har en kamerat som er veldig godt trent, og han renner det svette av når han trener. Ha med håndkle, tørk av ting etter deg osv og det er helt ok. Du er på trening for å trene, og hadde ikke reagert hvis jeg hadde sett det.

Ellers ville jeg anbefalt å ha på det du føler deg vel i. Jeg pleier å ha på en litt stram topp under T-skjorte når jeg skal trene, evt dytter jeg toppen nedi livet på tightsen under enkelte øvelser. Dette fordi jeg ikke liker at magen min synes når jeg gjør øvelser. Hvis jeg føler meg ukomfortabel så klarer jeg ikke fokusere helt..! Gjør det som skal til for at ditt fokus er mest mulig der det skal.

Masse lykke til videre! Heier på deg!❤️💪🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for alle fine kommentarer. Har vært litt småredd for å lese her, så har blitt utsatt noen dager. Men, her sitter jeg rørt over utrolig flotte kommentarer fra masse ulike mennesker, litt våt i øyekroken, og føler en enorm lettelse.

Tusen takk hver og en av dere! 

Jeg skal jobbe videre med meg selv og tenke mindre.

Tips om truseinnlegg skal sjekkes ut. Singlett under topp var også en kjekk idé, må nok testes, men er redd jeg vil død av varme.. puh! 

Jeg skal definitivt begynne å skifte topp, hvis jeg f.eks er 30min å går, eller ellipse først, og skifte før styrke!

Jeg bruker lite håndkleet på apparatene, det er ganske dassvått av svetten, så bruker det utelukkende som svettehåndkle. Men  så blir alle apparater, kontaktpunkter tatt etterpå en antibac spray fra senteret og papir. Burde jeg kanskje hatt to håndklær? Hmm. En tanke. Er så snodig, på dette senteret mitt er så få med håndkle eller svette, men ikke umulig det bare er jeg som ikke tenker over det.

Uansett. Enorm lettelse. Takknemmelighet. Ja. 

I morgen tidlig skal jeg på egentrening med styrke, to Tskjorter skal med og jeg er klar!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Baktusen said:

Tusen tusen takk for alle fine kommentarer. Har vært litt småredd for å lese her, så har blitt utsatt noen dager. Men, her sitter jeg rørt over utrolig flotte kommentarer fra masse ulike mennesker, litt våt i øyekroken, og føler en enorm lettelse.

Tusen takk hver og en av dere! 

Jeg skal jobbe videre med meg selv og tenke mindre.

Tips om truseinnlegg skal sjekkes ut. Singlett under topp var også en kjekk idé, må nok testes, men er redd jeg vil død av varme.. puh! 

Jeg skal definitivt begynne å skifte topp, hvis jeg f.eks er 30min å går, eller ellipse først, og skifte før styrke!

Jeg bruker lite håndkleet på apparatene, det er ganske dassvått av svetten, så bruker det utelukkende som svettehåndkle. Men  så blir alle apparater, kontaktpunkter tatt etterpå en antibac spray fra senteret og papir. Burde jeg kanskje hatt to håndklær? Hmm. En tanke. Er så snodig, på dette senteret mitt er så få med håndkle eller svette, men ikke umulig det bare er jeg som ikke tenker over det.

Uansett. Enorm lettelse. Takknemmelighet. Ja. 

I morgen tidlig skal jeg på egentrening med styrke, to Tskjorter skal med og jeg er klar!

Svette er individuelt og har mye med stoffskiftet i kroppen. Jeg svetter masse og ser ut som et nødbluss i trynet av ingenting, mens begge mine søstre ikke svetter. Samme med min mor og morfar, de svetter masse mens min tante og mormor aldri svetter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin tråd! Alle er positive, ikke noe drittslenging, bare oppmuntring og gode råd! Så deilig å se ❤

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som bryr seg, siden alle er opptatt med seg selv.

Jeg har trent på samme senter i over seks år og tenker lite over om folk er tynne eller tykke. Vi er alle der for å trene og komme oss videre i med hverdagens gjøremål. 

Lykke til med treningen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2020 den 14.27, Baktusen skrev:

Flott, nå har jeg vel oppmerksomheten til alle tjukkaser på senter, og alle som har en mening om det?

Behøver desperat råd. Bikka 30, fikk litt fortvilelse over meg, vil ikke ende opp som mine foreldre. Justert kosthold, kom akkurat under tre siffers grensa, og bestemte meg for å begynne på treningssenter. Har tatt kontakt med fastlege som vil henvise meg videre til avdeling for fysikalsk eller noe i den duren, men lang ventetid og jeg må smi mens jernet er varmt. Få som sagt, begynt å trene, og fått meg PT, så jeg kan ha litt veiledning. 

Trener på senter 2-3 ganger i uken, og min 30 min tur hver dag. Men jeg føler meg så ekkel! Svetten renner helt sinnsykt over meg, og jeg er så ekkel. Vasker alle apparater etter meg, desinfiserende.. Men føler meg likevel ekkel, brydd at andre skal bruke apparater etter meg.

I tillegg er det speil i det pokkers sentert. Og jeg ser hvordan jeg ser ut. Jeg gremmes. Tightsene, alle sammen, som sitter greit på, får jeg skikkelig kameltå i. Ekkelt som fy.  Hvordan bli kvitt? 

For å slippe buler, og homper, er trenings toppene i XL, men hvis jeg bøyer meg i en øvelse, er den så luftig at den faller fremover og hele magen kommer frem. Tightsen dekker, men det er lite flatterende. Æsj tenker jeg.. 

Så.. ulike spørsmål,hva tenker du? Hva kan jeg gjøre for å ikke være ekkel ? Hva tenker du om meg? Når du ser sånne som meg på senteret? Hva kan jeg gjøre for at du ikke kvier deg for å bruke ting etter meg? Hva tøy kan jeg bruke som sitter greit på? Ganske fortvila egentlig. 

Hjelp?

Blir litt trist over måten du beskriver deg selv på. Du er ikke ekkel! Jeg er normalvektig og jeg svetter mye hvis jeg trener hardt. Det er helt normalt å svette på trening og har ikke nødvendigvis sammenheng med overvekt. Du vasker etter deg og tar hensyn til andre, det er mer enn hva visse andre gjør på treningssenter. Vær stolt av deg selv som kommer deg på trening og tar tak i helsen din. De aller fleste som ser deg på senteret tenker nok ikke på deg i det hele tatt, men har nok med seg selv. Husker jeg ofte møtte ei jente der jeg trente før. Hun var veldig overvektig og trente beinhardt flere ganger i uka. Jeg la merke til henne fordi hun alltid var så blid og møtte meg med et smil. Treningsgleden hennes smitta over på meg og jeg var alltid imponert over både utholdenhet og styrke på den dama 😄 

Anonymkode: 800af...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått gode råd om det du spør om, så jeg har ikke så mye mer å tilføye enn en situasjon fra mitt liv. Jeg begynte å trene på senteret igjen for noen uker siden etter å hatt pause siden mars. La merke til at en av de regelmessige som var svært overvektig. Kjente henne ikke igjen nå, men forstod at det måtte være henne pga et karakteristisk hår. Hun hadde gått ned masse i vekt og var blitt superflott!

Når jeg falt ut av alle rutiner i koronatiden så hadde hun her altså klart å ikke bare opprettholde treningsrutinene, men å gå ned mange kilo. Sjelden jeg har blitt så imponert. Hadde lyst å si det til henne, men gjorde selvføgelig ikke det for ikke alle ønsker denne typen oppmerksomhet. 

Lykke til med treningen, TS!

Anonymkode: ba461...c97

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det eneste jeg ikke liker er om folk har på seg korte shorts og mage topper, dette pga korona. Anonymkode: b3b18...180

Da tror jeg du bør lese deg litt opp på hvordan corona smitter... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betegnelsen "tjukkaser" er ikke ok. Det er like lite ok som at noen slenger rundt seg med ordet "Mongo" om andre grupperinger i samfunnet. Det finnes nøytrale betegnelser og de er helt greie å bruke. 

Anonymkode: b40c2...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2020 den 14.33, Qwe skrev:

Jeg tror nok du tenker mye mer over dette enn hva andre på treningssenteret gjør. Min erfaring når jeg ser meg rundt er at alle er så opptatt av seg selv og hvordan de ser ut at de gir litt blanke i alle rundt seg. Hvis jeg skulle tenke over noen spesielt store på treningssenteret vil jeg heller tenke at «bra du har tatt tak og vil jobbe med det. Håper du oppnår det du ønsker».

Stå på 💪🏼💪🏼

dette😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...