Gå til innhold

Tjukkaser på treningssenter


Baktusen

Anbefalte innlegg

De eneste jeg irriterer meg over på helsestudio er supertrente mennesker som må studere seg selv i alle speil, hele tiden. 

Anonymkode: 2ce94...d1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

De eneste jeg irriterer meg over på helsestudio er supertrente mennesker som må studere seg selv i alle speil, hele tiden. 

Anonymkode: 2ce94...d1d

Jeg irriterer meg over folk som tar selfier eller okkuperer apparater mens de sitter på mobilen. 

Anonymkode: 53ea5...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle svetter og ser ufresh ut når mAn trener! 
 

om jeg ser tjukkaser på mitt treningssenter så tenker jeg: bra for deg!! You go girl!! 

Anonymkode: 6d7f4...cf5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg irriterer meg over folk som tar selfier eller okkuperer apparater mens de sitter på mobilen. 

Anonymkode: 53ea5...d35

Enig.

Anonymkode: 2ce94...d1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser overvektige mennesker som svetter som griser på treningssenter så blir jeg intet annet enn utrolig imponert. Mennesker på treningssenter er generelt imponerende, jeg synes det er flott at folk tar vare på helsen sin med fysisk aktivitet, men jeg vet at mange overvektige mennesker gjerne kvier seg mer til trening enn andre, og det gjør det hakket mer imponerende. Når det kommer til svetting så er dette helt vanlig, både for undervektige, normalvektige og overvektige. Så lenge du vasker apparatene godt etter bruk så er ikke dette et problem i det hele tatt. 

Det er veldig tydelig at du sliter med selvbildet ditt, og jeg håper treningen bidrar til å få deg til å føle deg bedre. Du kan alltids prøve ulike merker og stiler for å se om du finner noen klær som du føler deg komfortabel i, men prøv å ikke tenk på hva andre måtte mene. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre går i eller hvordan andre ser ut når de trener. Om jeg ser på noen på treningssenteret så er det enten fordi jeg er imponert, jeg synes de er fine å se på, eller så er jeg nysgjerrig på øvelsen de utfører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De eneste jeg irriterer meg over på helsestudio er supertrente mennesker som må studere seg selv i alle speil, hele tiden. 

Anonymkode: 2ce94...d1d

Alt folk skal irritere seg over.. Når jeg var på mitt mest trente så pleide jeg ofte å sjekke formen i speilet mellom settene. Det er motiverende å se musklene pumpet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjukke damer på treningssenter er uansett de lekreste. De mest tiltrekkende å ha fantasier om å ha seg med. Så den kameltåa..sier jeg ja takk til. Og så sjarmerende når de svetter og er røde i kinnene. 
Disse fitnessdamene på gymmet er derimot helt usjarmerende. Veldig selvopptatte og bruker hvert ledige øyeblikk til å studere hver muskel i speilet. Disse har null personlighet. 

Anonymkode: 1a7cd...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken du eller jeg er så viktig i fremmedes liv at de bryr seg om oss når vi trener. Heldigvis :) Jeg syns du er flink som tar tak i utfordringene dine og vil bedre helsen din. Dersom noen dømmer deg for det ene eller det andre mens du er på treningssenteret så sier det langt mer om dem enn hva det gjør om deg! Heier på deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var jeg dømmende mot alle tjukkaser som trente. Tenkte det var ille at folk tillot seg selv å bli slik. Så jeg på meg 20 kilo etter en hasteoperasjon. Nå heier jeg på ALLE som ønsker å bedre livet sitt. Når jeg ser overvektige trene ser jeg mot og viljestyrke.

Stå på 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte å bruke en tettsittende singlet under en stor t-skjorte. Selv om det ble veldig varmt.

Anonymkode: e1ea0...dd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg må kommentere denne tråden, da jeg vil gjerne legge litt mer tyngde i kommentarene her. Jeg er en slank og ganske trent person som dessverre har ganske mange dumme fordommer mot overvektige. I min barndom vokste jeg opp med overvektige voksne med psykiske problemer, og deres forhold til trøstespising av mat gikk dessverre utover meg på en måte at jeg føler avsky og ubehag når jeg ser overvektige. Jeg er en person som godt kan trekke meg unna overvektige folk. Se bort når jeg ser dem spise. Jeg er nok en av de som du sikkert ville ha lagt merke til som hadde skygget unna deg i bussen. Jeg vet problemet er mitt. Og jeg jobber med saken. 

Jeg synes det derimot er imponerende når jeg ser folk i store størrelser trener, og jeg tenker at det er bra at du tar vare på deg selv. Du har en viljestyrke som er helt motsatt av hva jeg vanligvis assosierer med overvektige folk. Jeg har enormt respekt for overvektige som er på treningssentre. Jeg tenker ikke du er ekkel, jeg tenker på hvor bra det et at du tar tak i livet ditt og jeg håper du får det til. Jeg driter i om litt hud, camel toe eller mage synes - for det at du er på senteret i det hele tatt er så tøft at jeg tenker så mye positivt om deg at jeg kanskje vil si du til og med er et forbilde. Det er mer imponerende at du drar på trening enn en fit person. 

Kanskje jeg innerst inne skulle ønske de fra min barndom også skulle ta tak i livet sitt 😊  Uansett hva - så kan jeg, som er en av de mest fordomsfulle menneskene når det gjelder overvektige - si at jeg ikke tenker ikke tenker noe negativt om det som er overvektig på senter. Jeg HEIER på deg! 

Anonymkode: d43a0...3be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt å svette! Jeg er normalvektig kvinne og svetter som bare det :) Ikke tenk på det. Du er kjempeflink som trener, og ingen bryr seg mer enn du selv gjør. Jeg fokuserer bare på meg selv på trening. Jeg tenker faktisk heller "flott" når jeg ser noen overvektige jobbe med seg selv :)  Det er ekstra vekt å bære på, det er tyngre, og det er en jobb å gjøre. Heier på deg!

Anonymkode: 16f5d...7ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tenker når jeg ser overvektige på gymmen ? 

 

Jeg håper jeg ser de her igjen og igjen, og at jeg synes det er sterke mennesker med utrolig vilje. Jeg tenker mye på hvordan jeg evnt kunne vist støtte, men ender meg at jeg ikke sier noe, eller gjør noe i frykt for at de skal tenke at de har blitt "lagt merke til" eller at de skal tro jeg dømmer de. 

 

Om jeg ser de samme igjen og igjen så leser jeg an situasjonen litt, og noen er jeg på "nikk" med, som gjør meg glad. Jeg vil gjerne se absolutt alle  på gymmen. å gjør mitt ytterste for at de skal føle seg velkommen, og applauderer de for at de vil komme i form. (og, det er dritkult å se hvordan folk blir sterkere og sterkere for hver gang de kommer) 

 

jeg gjør min lille ting med at når vi har gruppetimer, så stiller jeg meg alltid så langt fram som mulig, fordi jeg er helt HÅPLØS og klarer aldri å følge rytmer eller skjønne hva vi skal gjøre neste gang. Jeg håper at når folk ser hvor klumsete å dust jeg er, at de tør å komme neste gang også, siden de absolutt ikke er den dummeste på timen. (jeg elsker gruppetimer as, jeg er bare så utrolig håpløs når det kommer til rytmer) 

Anonymkode: 8abf7...09c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at det er supert du tar grep. Jeg har ingen interesse av å se hva andre gjør på et treningssenter, jeg er opptatt med mitt, og det er de fleste andre som er der og. Tenk så SYKT stolt du blir når du begynner å løfte tyngre, når kroppen forandrer seg litt og du føler du får utbytte av treningen! Da vil ikke det at du følte deg ekkel i starten bety noen ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia deg!

legger stort sett ikke merke til andre på treningssenter unntatt han som trente i tynn dunjakke 😅

Det eneste jeg kan huske å ha tenkt dersom jeg har lagt merke til en overvektig person har vært: Så flott at du er her og bruker kroppen, you go girl! (Eller guy 😆

Folk svetter og peser og det er hele vitsen. 
Alle er opptatt av egen treningsøkt.

Anonymkode: 161fe...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke forstå at det kan være feil å svette på trening.  Mange slanke folk som også svetter, helt normalt ved aktivitet og høyere intensitet enn å sitte i sofaen. 

 

Anonymkode: d73f7...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke overvektig. Men når jeg trener svetter jeg som en gris, ansiktet mitt ser ut som en krysning av aubergin og tomat, vått tjafsete hår stritter i alle retninger. Man ser bare ikke særlig vakker ut når man trener hardt...

Hva jeg tenker hvis jeg ser en tjukkas som trener? Mest sannsynlig bare registrerer jeg at der er et menneske, jeg er opptatt med meg selv på trening. Evt tenker jeg «heia deg!» hvis jeg skulle legge merke til deg av en eller annen grunn.

Du er ikke ekkel fordi du svetter, tynne mennesker kan svette like mye - jeg kan vri opp fletta mi så det renner ut vann (vel - svette...)  som av en oppvaskklut etter trening, og alt jeg har på meg er kliss vått.

Du er ikke ekkel fordi du er tjukk heller. Du må bare slutte å tenke sånn. 

Enkelte av de jeg trener mye sammen med har en board-shorts utenpå tights. Da slipper du å tenke på at du får camel-toe. Noen tar også på badedrakt eller dansedrakt under en topp, så de slipper at magen viser om toppen sklir opp. Du trenger ikke å gjøre noen av delene for å ikke være «ekkel», men bare et tips hvis det ville få deg til å føle deg mer komfortabel selv.

Jeg heier på deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillefrøkengrei

Jeg kan med hånden på hjertet si at selv om jeg har sett mange overvektige på treningssenteret så har jeg aldri ofret noen av tingene du trekker frem en eneste tanke. 

Folk svetter når de er på trening sånn er det. Så lenge du vasker av etter deg så bryr jeg meg ikke om hvem som har vært på et apparat før meg. Og jeg har aldri tenkt at noen jeg ser på treningssenteret er ekle. Når det gjelder klær så må du nesten prøve selv og finne noe du er komfortabel med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser sånne som deg tenker jeg; 

BRAVO, heia, stå på, for en viljestyrke, imponert osv. 
blir bare glad, for jeg vet hva som ligger bak og jeg vet hvor tungt d er! 
gi blanke i andre og gjør d som er riktig for deg!! 😃👏👏👏

Anonymkode: aa67d...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle trente som ser deg som er "tjukkas" på treningssenteret heier på deg inni seg. De tenker "fy søren så bra! tøffing! bra du svetter! Bra du står på! Heia heia heia!"

 

Anonymkode: 0f494...f0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...