Gjest Lilleulv Skrevet 22. juli 2005 #1 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg var på håndkle-salg på Kid og kjøpte meg 2 matchende sett med lite og stort håndkle. De er vasket 1 gang... Problemet er at det er nupper over alt!! seriøst... blå, små nupper over hele gulvet, dusjen.. meg!!! URK!! Vil dette gå vekk når jeg vasker de flere ganger, eller er dette en vanlig bakdel med å kjøpe billige håndklær? I så fall kaster jeg dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agjest Skrevet 22. juli 2005 #2 Del Skrevet 22. juli 2005 Hehe, de der kjøpte jeg og, for en stund siden. Helt håpløse. Og det gir seg jo ikke selv om de har blitt vaska massevis av ganger. Litt bedre har de kanskje blitt. Kjøpte samtidig håndklær på IKEA og de holder seg mye bedre, ikke en nupp i sikte og de ligger på samme prisnivå. Eneste problemet med dem er at de farger endel til å begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 22. juli 2005 #3 Del Skrevet 22. juli 2005 Jeg var på håndkle-salg på Kid og kjøpte meg 2 matchende sett med lite og stort håndkle. De er vasket 1 gang... Problemet er at det er nupper over alt!! seriøst... blå, små nupper over hele gulvet, dusjen.. meg!!! URK!! Vil dette gå vekk når jeg vasker de flere ganger, eller er dette en vanlig bakdel med å kjøpe billige håndklær? I så fall kaster jeg dem! ← Opplevde det samme med et håndklede for noen år siden. Røde biter i håret og ellers - arrg. Har fortsatt det samme håndkledet og det er ikke noe problem lenger. En vask fikset det for meg. Jeg vasker alltid slike plagg på maks (kokvask) selvom det står 60 grader på vaskeanvisningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2005 #4 Del Skrevet 23. juli 2005 Og for å hindre at det farger av lenge, legg det i en bøtte med sterkt saltvann over natta før vask. Binder farge. Men første vask ville jeg ha vasket de alene uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 23. juli 2005 #5 Del Skrevet 23. juli 2005 For at det ikke skal nuppe for lenge, kjør det i tørketrommel. Det tar det som er overflødig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agjest Skrevet 23. juli 2005 #6 Del Skrevet 23. juli 2005 For at det ikke skal nuppe for lenge, kjør det i tørketrommel. Det tar det som er overflødig. ← Det hjalp desverre ikke på de Kid-håndklærne jeg har.......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. juli 2005 #7 Del Skrevet 23. juli 2005 Ikke bare billige håndkler som gjør sånt... Men de gir seg da i det minste en gang. Kjøpte noen dyre, svarte hånkler som innflyttingspresang til meg selv da vi kjøpte oss leilighet. Tre år siden, og de loer like forbannat enda de har blitt vaska på kokvask x antall ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plonk Skrevet 24. juli 2005 #8 Del Skrevet 24. juli 2005 Hehe, de der kjøpte jeg og, for en stund siden. Helt håpløse. Og det gir seg jo ikke selv om de har blitt vaska massevis av ganger. Litt bedre har de kanskje blitt. Kjøpte samtidig håndklær på IKEA og de holder seg mye bedre, ikke en nupp i sikte og de ligger på samme prisnivå. Eneste problemet med dem er at de farger endel til å begynne med. ← IKKE kjøp billige håndklær på IKEA! Vi kjøpte ett for å teste, det var knall turkis. Jeg kjente det ikke igjen da det kom ut av vaskemaskinen, for ALL fargen var vekke. Først lurte jeg på om det var et hvitt håndkle som var blitt litt misfarget i vask, helt til jeg så etiketten... Nå har hempen også løsnet. Dritthåndkle, skal aldri mer kjøpe på IKEA i alle fall. Og jeg tror den eneste måten å unngå alt dette på, er å investere litt penger i håndklær når man først kjøper. Tynne, billige håndklær blir vaskekluter etter kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 24. juli 2005 #9 Del Skrevet 24. juli 2005 Er også lei billige håndklær som mister farge, nupper og ikke minst: Som krymper i pyntesømmen slik at håndkleet snurpes sammen Så: Hvor er det bra håndklær å få kjøpt? Hvilke merker anbefales? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 24. juli 2005 #10 Del Skrevet 24. juli 2005 Hvorfor ikke gå tilbake med dem? Dersom ingen gjør det vil jo ikke butikken få mulighet til å reklamere til sine leverandører... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. juli 2005 #11 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg kjøpte badelaken på KID. De hadde nettopp en kampanje med sånne til 45 kronen. To ganger i vaskemaskina - på 90 grader - og loing var ikke noe problem. Kjøpte noen sånne i fjor og de er brykt MYE. Ikke noe problem med lo eller nupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 24. juli 2005 #12 Del Skrevet 24. juli 2005 Kid har faktisk også bra håndklær. Jeg kjøpte noen tykke badehåndklær til 79 kr/stk, og de har holdt seg fantastisk bra, og hverken nupper eller falmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå