Gjest Lisa Rowe Skrevet 15. september 2020 #61 Skrevet 15. september 2020 14 timer siden, Trøndere1 skrev: Tipsingen har arbeidsgivere brukt i flere år som argument for å holde lønn til ansatte skammelig lav. Merkelig det skulle vært om rørleggeren eller snekkeren skulle få tips for godt utført jobb. Elektrikeren får med seg noen hundrelapper når han går. 🤔🤔 Riktig. Om folk vil tipse for å være hyggelige engang i blant gjør ikke det meg noe, men det burde aldri være forventet at du skal betale for mer enn kun tjenesten du kjøper. Om minstelønnen for enkelte yrker ikke er bra nok, så må man heller kjempe for å få den øket. Ikke bare forvente at kundene skal stille opp slik at arbeidsgiver kan fortsette å lure seg unna.
Sokkar Skrevet 15. september 2020 #62 Skrevet 15. september 2020 20 timer siden, Fru Uperfekt skrev: Det er lovpålagt minstelønn for servitører. Minstelønn og tariff er ikke det samme
AnonymBruker Skrevet 15. september 2020 #63 Skrevet 15. september 2020 Om vi er ute og spiser og servicen var god så runder jeg til nærmeste 50- eller 100lapp. Bodde i USA i mange år der man alltid tipser minst 15%, så føler meg gjerrig om jeg ikke i det minste runder opp. 🙃 Men vet at det ikke er nødvendig, og tipser aldri på kafé. Anonymkode: 4a1c4...01c
Fru Uperfekt Skrevet 15. september 2020 #64 Skrevet 15. september 2020 1 time siden, Sokkar skrev: Minstelønn og tariff er ikke det samme Det vet jeg men det gir en viss minste lønn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå