AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #41 Del Skrevet 12. september 2020 23 minutter siden, Lija skrev: Er ikke dette bare mer løgn? Jeg hadde ikke klart det😬 Nei, det trenger absolutt ikke være løgn. Hun vet jo ikke med sikkerhet at hun ikke kan få barn, hun har bare fått beskjed om at det kan bli vanskelig. Kan fint gå til lege nå for å få en oppdatering på situasjonen. Anonymkode: 066d0...5a1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #42 Del Skrevet 12. september 2020 Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne få barn etter at en eggleder var fjernet og det var sammenvoksinger og arrvev i den andre. Men ble gravid kort tid etter at jeg sluttet med prevensjon. Anonymkode: 80df1...a45 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. september 2020 #43 Del Skrevet 12. september 2020 Relativt høflig tone også hos de som mener Ts opptrer feil. Tror det hadde vært mye mer aggresjon i svarene om det handlet om en mann som ikke hadde sagt fra om at han skyter med løskrutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lija Skrevet 12. september 2020 #44 Del Skrevet 12. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det trenger absolutt ikke være løgn. Hun vet jo ikke med sikkerhet at hun ikke kan få barn, hun har bare fått beskjed om at det kan bli vanskelig. Kan fint gå til lege nå for å få en oppdatering på situasjonen. Anonymkode: 066d0...5a1 Da er vi uenig og det er greit. Hvis man har visst hele året at det vil bli vanskelig å få barn når mannen virkelig ønsker det, er det jo litt rart å late som det er en overraskelse og dermed måtte reagere deretter, og hun sier jo selv i tråden her at det er uaktuelt å lyve. Dessuten er det nok journalført om det er et reelt problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #45 Del Skrevet 12. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på en undersøkelse for noen år siden før jeg møtte mannen min.da sa legen at det så ut som at jeg hadde tette egglederne og arrvev i livmoren min vet jeg at jeg har. Selvom arrvevet alene ikke kan gjøre det umulig. Legen sa aldri at jeg ikke kunne få flere, men at det kunne bli vanskelig. Jeg levde nok i håpet at vanskelig ikke betydde umulig. Nei, det er ikke rettferdig, jeg ønsker ikke holde dette skjult for han. Og det var ikke gjort med den hensikt å være en dårlig person heller, jeg bare håpet at det skulle klaffe. Så gikk tiden og da ble det vanskelig å fortelle han om det når jeg så at han håpet så veldig at nå har det klaffet. Anonymkode: bd93b...d10 Det er ikke 100% fastslått at du ikke kan få barn. Men skjønner jo at muligheten er liten. Undere har skjedd før det. 😉 Anonymkode: ea347...93a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #46 Del Skrevet 12. september 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for råd. Jeg tenkte jeg uansett skulle bestilt meg en time hos gynekologen for å se hvor ille det står til nå. Det er noen år siden jeg har sjekket sist. Men jeg vil liksom ikke lure han noe mer, selvom jeg ikke har gått inn for å lure han. Jeg hadde oppriktig et håp om at det skulle gå likevel, men nå har jeg våknet opp og skjønner at det ikke går. Anonymkode: bd93b...d10 Har du ikke gått inn for å lure ham? Var det ikke sånn at du lot være å fortelle ham dette fordi du var redd for å miste ham? Anonymkode: 2a957...ee4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. september 2020 #47 Del Skrevet 12. september 2020 Klem til deg TS, jeg skjønner dette ikke er en situasjon du ønsker å være i og at det er vanskelig å fortelle mannen sannheten Han vet jo at du har barn fra før av og har derfor ingen anelse om at du kanskje ikke kan få flere. Men det er veldig belastende å være prøver uten at det blir klaff over lang tid (også for menn), og ikke bra for forholdet at du holder noe slikt her inni deg. Så jeg ville helt klart løst opp i det nå. Det første jeg ville gjort er å bestille en gynekologtime for å sjekke hvordan statusen er pr. nå. Kanskje den er mye bedre enn du frykter? Denne timen forteller du jo mannen at du skal ha. Mange som tar gyn.timer som prøver for å sjekke at alt ser bra ut, det trenger ikke være noe mystisk med det. Om status er tette eggledere og mye arrvev, så forteller du mannen dette når du kommer hjem. Det er jo ikke nødvendig å fortelle at du har visst dette i 10 år. Så tar dere tak i dette videre, ut fra hva gynekologen foreslår er lurt. Du er relativt ung som du sier, og det er MASSE man kan gjøre i dag med kropp og legevitenskap for å få hjelp til å få barn. Lykke til! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 12. september 2020 #48 Del Skrevet 12. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tette egglederne og masse arrvev i hele livmoren min etter utskrapning av morkakerester etter siste fødsel for 10 år siden. Nå idag har jeg ny mann, og vi har prøvd ett år nå å få barn. Jeg er 30 år, og er forsåvidt ung enda, men jeg har ikke turt å fortelle mannen min at jeg mest sannsynlig ikke kan få flere barn pga egglederene og livmor. Jeg har ikke turt det fordi han ønsker barn så sterkt og jeg har håpet at jeg likevel ved et mirakel ble gravid. Men jeg skjønner nå at det ikke vil skje, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Igår sa han til meg ømt, "denne gangen bare vet jeg at du er gravid, jeg kjenner det på meg" og smilte. Jeg venter mensen om en uke, og alle de vanlige tegnene på at mensen er på vei er der som vanlig. Jeg svarte bare "det hadde vært hyggelig om du hadde rett, men jeg føler ikke det denne gangen". Jeg er redd for at han går ifra meg når han skjønner at ikke vi kan få barn, og jeg kan ikke holde dette hemmelig lenger. Det er ikke rettferdig for han. Hva skal jeg gjøre? Jeg er selv også knust inni meg for at ikke jeg kan få flere barn,og gi mannen jeg elsker barn. Anonymkode: bd93b...d10 Han har et håp. Han har en drøm. Han har noe han tror er verdens beste dame. Han skulle bare visst sannheten. Ikke tørr fortelle... Dette er din nærmeste så tør du ikke snakke med ham. Du venter heller slik at han skal oppdage det selv etter mange år. Tenk den sorgen han må da føle når du har løyet hele veien og gitt ham håp om noe som kansje er umulig. Du har baller det skal du ha. Lyve til din nærmeste som helt sikkert elsker deg enn så lenge. Egoistiske damer finnes over alt desverre. Bare vær glad du ikke er mi dame. For når sannheten har kommet for dagen etter ei god stund hadde du blitt singel på minuttet. Hadde fortalt deg ordrett hva hjertet mitt hadde følt da bobbla di sprakk. Så hadde du vært på flyttefot samme dag. Trodde ikke det gikk å være så stygg med sin partner jeg faktisk. At du har hjerte til dette er helt horribelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #49 Del Skrevet 12. september 2020 Kan du ikke gå til en god lege evt fertilitetsklinikk og spørre om det er mulig for deg å få barn? Mye kan endre seg på noen år... Og si til mannen at du ikke vet om du kan få barn og grunnen. Men at du er villig til å finne det ut. Har dere god økonomi i tillegg kan det åpne en del muligheter. Anonymkode: 5b23f...2f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #50 Del Skrevet 12. september 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på en undersøkelse for noen år siden før jeg møtte mannen min.da sa legen at det så ut som at jeg hadde tette egglederne og arrvev i livmoren min vet jeg at jeg har. Selvom arrvevet alene ikke kan gjøre det umulig. Legen sa aldri at jeg ikke kunne få flere, men at det kunne bli vanskelig. Jeg levde nok i håpet at vanskelig ikke betydde umulig. Nei, det er ikke rettferdig, jeg ønsker ikke holde dette skjult for han. Og det var ikke gjort med den hensikt å være en dårlig person heller, jeg bare håpet at det skulle klaffe. Så gikk tiden og da ble det vanskelig å fortelle han om det når jeg så at han håpet så veldig at nå har det klaffet. Anonymkode: bd93b...d10 Hei .. en kan ikke se på ultralyd bare om du har tette eggledere... ei heller om det er arrvev i livmoren .. så du kan ikke med sikkerhet si dette ... For å sjekke om du har tette eggledere kan du be gynekologen se på ultralyd mens han/hun samtid sprøyter vann inn i livmoren og ser om det kommer vann ut av eggledere .. evt kan du legges i narkose og få utført en kikhulloperasjon og pertubasjon. For å sjekke om du har sammenvoksninger/arrvev i livmoren må det gjøres hysteroskopi .. der man ser inn i livmoren ikke nødvendig å lage drama før disse undersøkelsene er gjort .. Anonymkode: 4a325...ce6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. september 2020 #51 Del Skrevet 12. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tette egglederne og masse arrvev i hele livmoren min etter utskrapning av morkakerester etter siste fødsel for 10 år siden. Nå idag har jeg ny mann, og vi har prøvd ett år nå å få barn. Jeg er 30 år, og er forsåvidt ung enda, men jeg har ikke turt å fortelle mannen min at jeg mest sannsynlig ikke kan få flere barn pga egglederene og livmor. Jeg har ikke turt det fordi han ønsker barn så sterkt og jeg har håpet at jeg likevel ved et mirakel ble gravid. Men jeg skjønner nå at det ikke vil skje, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Igår sa han til meg ømt, "denne gangen bare vet jeg at du er gravid, jeg kjenner det på meg" og smilte. Jeg venter mensen om en uke, og alle de vanlige tegnene på at mensen er på vei er der som vanlig. Jeg svarte bare "det hadde vært hyggelig om du hadde rett, men jeg føler ikke det denne gangen". Jeg er redd for at han går ifra meg når han skjønner at ikke vi kan få barn, og jeg kan ikke holde dette hemmelig lenger. Det er ikke rettferdig for han. Hva skal jeg gjøre? Jeg er selv også knust inni meg for at ikke jeg kan få flere barn,og gi mannen jeg elsker barn. Anonymkode: bd93b...d10 Det fins andre alternativer til å få barn. Det er klart at du må si det til han. Du skulle sagt det for lenge siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #52 Del Skrevet 12. september 2020 1 hour ago, Brunello said: Relativt høflig tone også hos de som mener Ts opptrer feil. Tror det hadde vært mye mer aggresjon i svarene om det handlet om en mann som ikke hadde sagt fra om at han skyter med løskrutt. Nå er jo kvinner fertilitet begrenset i forhold til alder. Menn kan jo få barn langt ut i 60-årene, som noen også velger. Men TS burde legge kortene på bordet så fort som mulig, ja. Anonymkode: ab5e0...674 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. september 2020 #53 Del Skrevet 12. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er jo kvinner fertilitet begrenset i forhold til alder. Menn kan jo få barn langt ut i 60-årene, som noen også velger. Men TS burde legge kortene på bordet så fort som mulig, ja. Anonymkode: ab5e0...674 Hva har alder med å lyve for partneren sin å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #54 Del Skrevet 12. september 2020 8 minutter siden, Brunello said: Hva har alder med å lyve for partneren sin å gjøre? Begge deler er løgn, men det er verre å lyve til en kvinne på 30 år enn en mann på 30 år. Kvinnen har 10-15 fertile år igjen, mannen har 30+ fertile år igjen. TS sin mann har tidligere uttrykt at han ikke ønsket seg barn. Anonymkode: ab5e0...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 12. september 2020 #55 Del Skrevet 12. september 2020 Oi, hadde jeg vært i en slik situasjon der min mann faktisk ikke hadde sagt i fra om noe såpass viktig så hadde det vært dumpegrunn for min del. Spesielt hvis han hadde latt meg tror at vi kunne få barn sammen... Men jeg har nulltoleranse for slike gråsoneløgner, ikke er jeg spesielt tilgivende som person heller. Sannsynligvis så vil han nok ta dette bedre enn meg, ønsker deg lykke til ts, med både mann og eventuelle barn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12. september 2020 #56 Del Skrevet 12. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge deler er løgn, men det er verre å lyve til en kvinne på 30 år enn en mann på 30 år. Kvinnen har 10-15 fertile år igjen, mannen har 30+ fertile år igjen. TS sin mann har tidligere uttrykt at han ikke ønsket seg barn. Anonymkode: ab5e0...674 Det er jeg helt uenig i. Det spiller liten rolle om man kan bli far når en er 60, dersom man har lyst på barn når man er 35. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #57 Del Skrevet 12. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge deler er løgn, men det er verre å lyve til en kvinne på 30 år enn en mann på 30 år. Kvinnen har 10-15 fertile år igjen, mannen har 30+ fertile år igjen. TS sin mann har tidligere uttrykt at han ikke ønsket seg barn. Anonymkode: ab5e0...674 En mann på 30 vil føle like stor sorg over barnet som ikke kommer til tross for at det prøves. Han vil kunne tenke like mye på alle årene han ikke får med sine barn fordi de kommer sent i livet. Anonymkode: 2a957...ee4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #58 Del Skrevet 12. september 2020 1 time siden, Lija skrev: Da er vi uenig og det er greit. Hvis man har visst hele året at det vil bli vanskelig å få barn når mannen virkelig ønsker det, er det jo litt rart å late som det er en overraskelse og dermed måtte reagere deretter, og hun sier jo selv i tråden her at det er uaktuelt å lyve. Dessuten er det nok journalført om det er et reelt problem. Uenige forblir vi. Anonymkode: 066d0...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. september 2020 #59 Del Skrevet 12. september 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Begge deler er løgn, men det er verre å lyve til en kvinne på 30 år enn en mann på 30 år. Kvinnen har 10-15 fertile år igjen, mannen har 30+ fertile år igjen. TS sin mann har tidligere uttrykt at han ikke ønsket seg barn. Anonymkode: ab5e0...674 Med mindre mannen ønsker å gå fra dama å få barn med en ny er det like ille. For mange triumfer kjærligheten og man dumper ikke pga infertilitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #60 Del Skrevet 12. september 2020 3 timer siden, Curlyme skrev: Jeg har nå snakket med han, og la alle kortene på bordet. Herregud så heldig jeg er så har en så snill mann, han tok det mye bedre enn hva jeg så for meg. Vi skal dra til legen og sjekke oss begge to, han ville også sjekke hvordan det lå ann med han, så skal vi se om ikke vi kan kjøre på med prøverør hvis vi må. Jeg er så lettet, og samtidig lært så mye av den feilen jeg har gjort, jeg skulle bare vært ærlig med en gang og skal aldri skjule noe igjen. Det har vært en ting som har gnagd så på samvittigheten min,det var så godt å være ærlig med han om det for han sin del først og fremst. Takk for alle svar her, både dere som kom med harde og gode ord. Jeg trengte begge deler ❤️ Anonymkode: bd93b...d10 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå