Gå til innhold

Mannen tror jeg er gravid, men jeg vet jeg ikke er det. Kan ikke bli gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tette egglederne og masse arrvev i hele livmoren min etter utskrapning av morkakerester etter siste fødsel for 10 år siden. Nå idag har jeg ny mann, og vi har prøvd ett år nå å få barn. Jeg er 30 år, og er forsåvidt ung enda, men jeg har ikke turt å fortelle mannen min at jeg mest sannsynlig ikke kan få flere barn pga egglederene og livmor. Jeg har ikke turt det fordi han ønsker barn så sterkt og jeg har håpet at jeg likevel ved et mirakel ble gravid. Men jeg skjønner nå at det ikke vil skje, og vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Igår sa han til meg ømt, "denne gangen bare vet jeg at du er gravid, jeg kjenner det på meg" og smilte. Jeg venter mensen om en uke, og alle de vanlige tegnene på at mensen er på vei er der som vanlig. Jeg svarte bare "det hadde vært hyggelig om du hadde rett, men jeg føler ikke det denne gangen". 

Jeg er redd for at han går ifra meg når han skjønner at ikke vi kan få barn, og jeg kan ikke holde dette hemmelig lenger. Det er ikke rettferdig for han. Hva skal jeg gjøre? 

Jeg er selv også knust inni meg for at ikke jeg kan få flere barn,og gi mannen jeg elsker barn. 

Anonymkode: bd93b...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sier seg vel selv

Du må si det til han. Eneste du kan håpe på er at hans ønske for å være med deg er høyt nok til å sette ønske om barn til side. 

Heldigvis finnes det mange måter man kan få barn på nå til dags, så kanskje dere finner utav dette sammen. 

Anonymkode: bf861...d79

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han sa med andre ord at du var blitt tjukk?

Ufint av han.

Anonymkode: 5504f...0ab

Nei, det var ikke det han mente. Han bare følte på seg at det hadde klaffet denne gangen og smilte fra øret til øret. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Hæææ? Du har vel fortalt han at du ikke kan få barn?!?! 

Nei, jeg skammer meg. Jeg hadde bare et lite håp om at det skulle gå likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier seg vel selv

Du må si det til han. Eneste du kan håpe på er at hans ønske for å være med deg er høyt nok til å sette ønske om barn til side. 

Heldigvis finnes det mange måter man kan få barn på nå til dags, så kanskje dere finner utav dette sammen. 

Anonymkode: bf861...d79

Ja, jeg må fortelle han det. Gruer meg ordentlig, men han fortjener å vite det og ta et valg etter hva han ønsker videre når han får vite det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt så sinnsykt forbanna dersom en mann hadde latt meg tro vi forsøkte å bli gravide mens han visste at sannsynligheten for der var lik null.

hadde derimot mannen fortalt meg dette med en gang slik at vi kunne brukt den verdifulle tiden dere nå kaster bort på å forsøke å få barn på andre måter, hadde jeg hatt null problem med det. 

Fortell ham det!

Anonymkode: 31d5c...e40

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er at du sier du har hatt en legetime med ultralyd, og at du har fått vite at du ikke kan få barn. Så dealer dere med dette videre, uten at du trenger å såre han unødvemdog med at du har holdt det skjult. Du har gjort en tabbe, men det er menneskelig å tabbe seg ut. Så bestemmer du deg at fra nå av skal du være ærlig, og dele alt med mannen din. Om han vil fortsette forholdet får dere finne ut av det. Finner han ut du har løyet, da tror jeg kanskje ikke det er så mye håp, desverre. :(

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, lei situasjon😞. Hadde mannen min holdt noe sånt hemmelig for meg hadde jeg blitt veldig såret og sint😞 Du burde absolutt fortelle det så fort som mulig, ikke bevisst skjule sånt. Hva med å fortelle han det, og samtidig ta han med på en sjekk av problemet slik at han kan få høre det av helsepersonell? Da forstår han at du faktisk også ønsker barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt så sinnsykt forbanna dersom en mann hadde latt meg tro vi forsøkte å bli gravide mens han visste at sannsynligheten for der var lik null.

hadde derimot mannen fortalt meg dette med en gang slik at vi kunne brukt den verdifulle tiden dere nå kaster bort på å forsøke å få barn på andre måter, hadde jeg hatt null problem med det. 

Fortell ham det!

Anonymkode: 31d5c...e40

Ja, jeg skjønner godt hva du mener. Jeg forstår ikke hvordan jeg kunne gjøre dette, jeg er veldig lei meg. Det skal sies at jeg har nesten fått ut ordene flere ganger, men de har liksom stoppet på tungen hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts; for alt dere vet kan ikke mannen heller få barn. 

Har du gått til legen og spurt om sannsynlighetene for at du kan bli gravid? Er det noe muligheter ved feks. IVF?

Anonymkode: 7665b...b5f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snabeltann skrev:

Det du kan gjøre er at du sier du har hatt en legetime med ultralyd, og at du har fått vite at du ikke kan få barn. Så dealer dere med dette videre, uten at du trenger å såre han unødvemdog med at du har holdt det skjult. Du har gjort en tabbe, men det er menneskelig å tabbe seg ut. Så bestemmer du deg at fra nå av skal du være ærlig, og dele alt med mannen din. Om han vil fortsette forholdet får dere finne ut av det. Finner han ut du har løyet, da tror jeg kanskje ikke det er så mye håp, desverre. :(

Takk for råd. Jeg tenkte jeg uansett skulle bestilt meg en time hos gynekologen for å se hvor ille det står til nå. Det er noen år siden jeg har sjekket sist. Men jeg vil liksom ikke lure han noe mer, selvom jeg ikke har gått inn for å lure han. Jeg hadde oppriktig et håp om at det skulle gå likevel, men nå har jeg våknet opp og skjønner at det ikke går. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Lija skrev:

Uff, lei situasjon😞. Hadde mannen min holdt noe sånt hemmelig for meg hadde jeg blitt veldig såret og sint😞 Du burde absolutt fortelle det så fort som mulig, ikke bevisst skjule sånt. Hva med å fortelle han det, og samtidig ta han med på en sjekk av problemet slik at han kan få høre det av helsepersonell? Da forstår han at du faktisk også ønsker barn. 

Ja, han kommer til å bli lei seg og jeg skjønner han så utrolig godt. Føler meg som verdens dårligste kone som har holdt noe skjult for han, vi som er så åpne om alt sammen ellers- han kommer til å bli kjempe skuffet. Takk for råd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er rett og slett råtten som ikke har fortalt dette til han! Tenk å lede an en person på denne måten! Fyfaen 🤮

Anonymkode: 0b5d2...0a2

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts; for alt dere vet kan ikke mannen heller få barn. 

Har du gått til legen og spurt om sannsynlighetene for at du kan bli gravid? Er det noe muligheter ved feks. IVF?

Anonymkode: 7665b...b5f

Nei, jeg har ikke spurt legen om det. Jeg skal bestille meg en time og ta det derifra, men må uansett fortelle han det. 

Jeg håper at det kan være mulig med IVF hvis mannen tilgir meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er rett og slett råtten som ikke har fortalt dette til han! Tenk å lede an en person på denne måten! Fyfaen 🤮

Anonymkode: 0b5d2...0a2

Jeg vet det, føler meg pil råtten. Men det hjelper ikke å bare fortelle meg det, for tro du meg- det føler jeg selv, og angrer veldig på at jeg kunne være så dum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han kommer til å bli lei seg og jeg skjønner han så utrolig godt. Føler meg som verdens dårligste kone som har holdt noe skjult for han, vi som er så åpne om alt sammen ellers- han kommer til å bli kjempe skuffet. Takk for råd. 

Lykke til! Håper det ordner seg! Med tanke på alder er det jo sikkert på tide å få ut fingen med tanke på å sjekke ut andre muligheter for dere for å få barn også. IVF feks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lija skrev:

Lykke til! Håper det ordner seg! Med tanke på alder er det jo sikkert på tide å få ut fingen med tanke på å sjekke ut andre muligheter for dere for å få barn også. IVF feks:)

Tusen takk. Ikveld skal jeg sette meg ned å snakke med han, og så får vi snakke om IVF og se på mulighetene hvis han ønsker det videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...