Gå til innhold

Farmen 2020. Ingen spoilere!

jukkapalme

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, kvikksand9 skrev:
  Skjul innhold

Da har vi fått det bekreftet: produksjonen har virkelig en rolle i spillet. Noe som jeg synes er litt synd, fordi da fortjener vi nesten en "behind the scene"?
Hadde ikke produksjonen visst noe om dette, tror dere ikke at IC hadde blitt kastet rett ut?
Lurer på hvor mye dialog IC hadde med TV-crewet. 
Den største syndebukken her er produksjonen som mest sannsynlig ga grønt lys til dette her.

Spoiler

Jeg har vanskeligheter for å tro at produksjonen hadde på forhånd akseptert at det ble tent på et tekstil for så legge det ifra seg på tregulvet på denne måten. Det er fryktelig uansvarlig. Og som @Turkis Sau skriver, det er en stor symboleffekt inne i bildet da dette blir sendt inn i de tusen hjem. Brann i et hus er aldri greit. Synes for øvrig dem kunne unnlatt å sende dette på tv, og heller tatt det som skjedde utenfor.

Dessuten så er det enda vanskeligere å forstå at produksjonen ønsket å la seg styre av deltagerne, og "hjelpe til" under en sabotasje på denne måten. Tror dem ble tatt litt på senga selv utifra reaksjonene. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde jo en som blei beskyldt for å ha terpentin på maten ett år og. Kornet deres. Så det måtte kastes. Det er jo kjempefarlig. Lurer på om han heit Leif Hugo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ctrl skrev:
  Skjul innhold

Jeg har vanskeligheter for å tro at produksjonen hadde på forhånd akseptert at det ble tent på et tekstil for så legge det ifra seg på tregulvet på denne måten. Det er fryktelig uansvarlig. Og som @Turkis Sau skriver, det er en stor symboleffekt inne i bildet da dette blir sendt inn i de tusen hjem. Brann i et hus er aldri greit. Synes for øvrig dem kunne unnlatt å sende dette på tv, og heller tatt det som skjedde utenfor.

Dessuten så er det enda vanskeligere å forstå at produksjonen ønsket å la seg styre av deltagerne, og "hjelpe til" under en sabotasje på denne måten. Tror dem ble tatt litt på senga selv utifra reaksjonene. 

tjaaa. Jeg heller nok mer på den siden at tv-crewet og produksjonen er der for å skape god TV. Hva som egner seg som en fin moralsk målestokk tror jeg de bryr seg svært lite om. Dette er TV2, en kanal som er der for å skape underholdning, ikke NRK som skal sende noe som har "dybde" i seg. At de vil være med og bidra på sabotasje tror jeg i aller høyeste grad. 
Det er nå min oppfatning, kan være at jeg tar helt feil.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjer det sabotasje på gården, så begynner TV-seerne tydeligvis å klage og sutre over dette. 

Men dersom ingen sabotasje hadde funnet sted, så ville nok en del TV-seerne sannsynligvis begynt å klage og sutre uansett - på grunn av "kjedelig" program. 

Anonymkode: d9f15...228

Veldig få som har klaget på at det skjer sabotasje nå. Men det er måten det skjer på som akkurat nå diskuteres.

Dessuten er klaging og sutring på linje med ros en del av og en nødvendighet for at en tråd på et diskusjonsforum faktisk er verdt å delta i. Det hadde vært fryktelig kjedelig om alle svevde på en sky og var enige. :)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på nå og herregud hun driver jo skikkelig skuespill. Tydeligvis ingen som kommer til å mistenke IC.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun starter en brann i visshet om at det er folk i huset??? Dette er jo straffbart! Mordbrann... Hærregud!

Anonymkode: 58136...b08

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte IC før, men etter å ha tent på broderiet og slengt det på gulvet for så å gå ut å la det brenne.... Nei fy fader.
Synes dog ikke det er innafor at hun mottar trusler i brev og på sosiale medier da. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an å juge så til de grader, forstår jeg ikke 😳 fy faen.. tenk hun er lektor?? Og hun vet jo at de vil finne det ut før el senere uansett?? Wtf

Anonymkode: 56f54...0fe

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tulla25j skrev:

https://www.seher.no/kjendis/loy-om-sabotasje---kvalm/73057471 - « - Det å sabotere ukeoppdrag er en del av spillet på gården, og det skjer hver sesong. Inger Cecile satte heller ingen i fare. Vi visste om det, og alt var under kontroll, svarer Haldorsen.«

Og jeg mener nettopp dette er det som er bra med IC. Hun er ærlig om det hun driver med til alle som ikke er en del av spillet, og sånn mener jeg det skal være. Hun snakka om det, hun snakka med produksjonen om det. Jeg antar det var produksjonen som slang det ut, sånn at det ikke satte noen i fare. Det er ikke å gripe inn mer enn de må gjøre, og det synes jeg er innafor. IC innrømte jo at det ble mye mer dramatisk enn hun hadde sett for seg. Og sa jo selv at i retrospekt skulle hun ha slengt det i peisen istedet. Men sånn ble det denne gangen. Hun hadde jo også tenkt på konsekvensene. Dette var den eneste delen ukesoppdraget det var "lett" å ødelegge da det andre ikke akkurat var produkter som kunne forsvinne. Og joda, hun kunne helt kaffe på det, men de hadde gått ann å vaske av ganske bra, så da blir det ikke ødelagt, sånn som hun trenger at det skal bli. 

Vil også legge til, fra artikkelen over, for å understreke at dette ble gjort forsvarlig og produksjonen viste om det. Jeg mener IC gjorde dette på riktig måte: 

Programredaktør Kathrine Haldorsen bekrefter til Se og Hør at produksjonen var klar over sabotasjen.

- Det var folk til stede i rommet hele tiden, og det er viktig for oss å understreke at Inger Cecilie aldri satte noe eller noen i fare med det hun gjorde. Situasjonen var under kontroll hele veien. Verken deltakere, dyr eller hus var i fare, skriver hun i en mail.

Endret av RødeDrage
skriveleif
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sindre altså, for en fin fyr😍 Håper egentlig IC ryker nå så kan Sindre få bli storbonde neste uke!

Anonymkode: 7ae6b...c3e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående resten av episoden: 

Spoiler

Herregud, det skjer mye! Brev, førstekjempevalg, ett lite innslag om melkespann. Mye greier gitt. 
 Det er alltid like koselig når de får brev, det blir så mye grining ❤️ Men det var Asle som virkelig fikk tårene til å trille hos meg. Store manne-mannen med barten sin som skikkelig hulka 😭Og så søt Thor var da han fikk sang. Det hjelper alltid litt når de får brev, da får de roa litt ned, får liksom festa beina på jorda litt igjen og tatt seg sammen. Bryte litt ut av bobla. 

Jeg synes Både Asle og PG sklir uforskamma lett gjennom, men samtidig er det jo kult at utfordrere faktisk har en sjangse i år! vanligvis blir de jo slått ut kjapt (hu i fjor kom ett godt stykke da). Så det er moro. 

Og så er det moro at IC sa akkurat det jeg har sagt her tidligere i tråden, om at hun og Daniel fortsatt klarer å oppføre seg, selv om de ikke er bestevenner, i motsetning til andre *hostkariannevildehost*. 
Sindre er en fin fyr. Jeg har egentlig håp om at han vinner, selv om jeg klarer ikke helt å la være å heie litt på IC. Hun er i alle fall mest interresant! 
Og Thor, alle heier på Thor :P 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sindre altså, for en fin fyr😍 Håper egentlig IC ryker nå så kan Sindre få bli storbonde neste uke!

Anonymkode: 7ae6b...c3e

...eller er han bare kjempesleip? Han vet at IC blir valgt til førstekjempe og har nok lyst til å velges som storbonde om hun ryker ut. :jepp:

Anonymkode: 7aa0b...f3e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, Tulla25j skrev:

https://www.seher.no/kjendis/loy-om-sabotasje---kvalm/73057471 - « - Det å sabotere ukeoppdrag er en del av spillet på gården, og det skjer hver sesong. Inger Cecile satte heller ingen i fare. Vi visste om det, og alt var under kontroll, svarer Haldorsen.«

Men da kan vi legge den død da 😄 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis produksjonen må gripe inn for å forhindre at huset brenner ned, så bør de også si hvem det var som satte fyr på denne duken. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BrukonymAner skrev:

Hvis produksjonen må gripe inn for å forhindre at huset brenner ned, så bør de også si hvem det var som satte fyr på denne duken. 

Næh, produksjonen skal gripe inn minst mulig. Ifølge både artikkelen til seher.no og en liknende på tv2.no så var det kun en liten misforståelse om hvem som skulle slukke brannen. Men produksjonen var informert, hadde brannsluksningsapparat og brannteppe, det var folk i rommet hele tiden. De kasta den ut og lot det bli med for litt ekstra god TV. De sier også i begge artiklene at produksjonen har ingenting med det deltagerne gjør, men vil være der og filme alt for å kunne fortelle best mulig historie. Men det var trygt hele tiden og hverken mennesker, dyr eller hus sto noensinne i fare. 

Så da kan vi legge den død, ikke sant folkens? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...