Gå til innhold

Farmen 2020. Ingen spoilere!

jukkapalme

Anbefalte innlegg

1 time siden, Jokke89 skrev:

Det virka jo faktisk som om Thor trudde han hadde gjort mannen konkurs. Han var jo helt fortvila, stakkar.. Men skal jo være skuespill da, og skulle tru Thor visste det. Men den reaksjonen hans så veldig genuin ut..

Neida, det er regissert. Tipper det meste på markedet er greit regissert. Deltakerne vet jo at dette er skuespillere/statister, og må spille med. Antakelig blir det nok guidet ganske godt når det gjelder hva de skal si også. Særlig situasjonen med Thor, som de tydelig har hatt det gøy med å spille mye på. 

Anonymkode: b5825...0d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, det er regissert. Tipper det meste på markedet er greit regissert. Deltakerne vet jo at dette er skuespillere/statister, og må spille med. Antakelig blir det nok guidet ganske godt når det gjelder hva de skal si også. Særlig situasjonen med Thor, som de tydelig har hatt det gøy med å spille mye på. 

Omtrent alt på markedet er regissert, ned til hvor mye byggmelet koster den uken, hvor mye ekstra goder de skal få, hvilke konkurranser det blir på markedet legges opp etter hvilke deltakere som er der den aktuelle dagen, når og hvem som skal få hårvask/frisør etc.

Jeg er såpass konspiratorisk anlagt at jeg også tenker at bedømming av ukesoppdrag er bittelitt regissert.  I tvilstilfeller kan avgjørelsen bikke begge veier etter hvem som er storbonde og om det lønner seg for dramaturgien med kniv og penger eller ikke.  

Anonymkode: 7e4e4...f12

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent alt på markedet er regissert, ned til hvor mye byggmelet koster den uken, hvor mye ekstra goder de skal få, hvilke konkurranser det blir på markedet legges opp etter hvilke deltakere som er der den aktuelle dagen, når og hvem som skal få hårvask/frisør etc.

Jeg er såpass konspiratorisk anlagt at jeg også tenker at bedømming av ukesoppdrag er bittelitt regissert.  I tvilstilfeller kan avgjørelsen bikke begge veier etter hvem som er storbonde og om det lønner seg for dramaturgien med kniv og penger eller ikke.  

Anonymkode: 7e4e4...f12

Enig. Jeg har absolutt vært inne på tanken når det gleder mentor. Han er i alle fall godt informert om hva som har skjedd ikke på gården når han kommer, og jeg tror så gjerne han bare er budbringer. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Blir helt feil på farmen. Jeg skal spise hatten min om ikke KV melder seg på paradise en gang! 

Anonymkode: a1b13...b46

Thor altså. For en snill fyr.

Anonymkode: 72270...0ce

Amen.

4 timer siden, Jokke89 skrev:

Jeg er ateist. Men om en prest mot formodning skulle forerettet begravelsen min, måtte det ha blitt Thor. Tror faktisk han hadde greid å få den minst mulig religiøs. Fin fyr !

Ja, vet du hva, så enig! 

2 timer siden, RødeDrage skrev:

Ja, det er det jeg og tenker. At de regner med at det er Torpet, men ikke får det bekrefta før Mads sier det. Derfor ser de mer letta enn overraska ut. 

Faen, de må jo være det? Hvis det er 3 uker til finale, så må jo Torpet komme inn snart, så de får sjangs til å bli med litt. Og ingen deltagere har fått brev hjemmefra dette året heller 😕 Kanskje det er derfor de får lov å pakke tinga sine og si hadet til deltagerne, istedet for at alle pakker til andrekjempevalg som de har pleid å gjøre? 

Torpet-folket kommer om en uke.

2 timer siden, RødeDrage skrev:

Ah, det er fint for dem. Er det bare meg som synes det er veldig seint? Føler det pleier å komme tidligere.. Men er kanskje bare meg. 

Veldig sent i år! Men det har vel litt med dramaturgien å gjøre, samt at de i år strengt tatt har holdt seg veldig opptatt med drama innad og den slags, som har holdt hjemlengselen på en grei armlengdes avstand.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Jeg har absolutt vært inne på tanken når det gleder mentor. Han er i alle fall godt informert om hva som har skjedd ikke på gården når han kommer, og jeg tror så gjerne han bare er budbringer. 

Mentor er nok bare en budbringer, i likhet med kjøpmennene på markedet :)

-----

Skulle kommentere AB øverst her også, men siteringen køddet seg til. KV er for gammel for Pærra, og det tror jeg er like så greit ;)

Og det med Thor på markedet, og han de "konket" er bare en morsom storyline synes jeg. Thor hadde gitt kaken sin til hvem som helst, så det er bare koselig å få med. Fordi Thor er så fin.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrerer meg at dere mener mye og mangt om flere av deltagerne i farmen, men hva får dere til å tro at de er sitt naturlige jeg i en setting som det farmen er, og når det dessuten er et spill?

Selv legger jeg ikke all verden i det som fremstilles, og som dessuten er klippet og fremstilt slik TV2 selv ønsker. I ytterste konsekvens kan deltagerne i farmen ikke være enig med hvordan de fremstilles selv, og det kan være så skjevt at sågar venner og familie reagerer.

Husk at det er et spill, en kamp om hytte og bil, da skal og kan enhver benytte den taktikken de selv mener er best og sågar gå på kompromiss med egne prinsipper og egen personlighet dersom det gagner dem best, å lyve bevisst kan være en del av det.

Se programmet for hva det er, og ikke tro at dere blir kjent med deltagerne for slik er det jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Made4u Jeg tror de fleste her tenker i lik bane som deg.
Så hva får deg til å tro at vi/de her i tråden mener at deltakerne er sitt naturlige jeg, i den kunstige settingen som vi alle vet at Farmen er?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Turkis Sau skrev:

@Made4u Jeg tror de fleste her tenker i lik bane som deg.
Så hva får deg til å tro at vi/de her i tråden mener at deltakerne er sitt naturlige jeg, i den kunstige settingen som vi alle vet at Farmen er?

Noen av uttalelsene her i denne tråden forteller meg at noen har sterkere meninger om personene i årets farmen enn det de burde ha, men fint dersom du har en rasjonell og fornuftig tilnærming til deltagerne og ser det på samme måte som meg.

Underholdende er det i alle fall å følge med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Made4u skrev:

Noen av uttalelsene her i denne tråden forteller meg at noen har sterkere meninger om personene i årets farmen enn det de burde ha, men fint dersom du har en rasjonell og fornuftig tilnærming til deltagerne og ser det på samme måte som meg.

Underholdende er det i alle fall å følge med.

Jeg tenker at det vil nok alltid være de som engasjerer seg litt i overkant. Men for den store majoriteten tror jeg dette bare er god underholdning :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stringbikini er så jævlig tacky. UANSETT hvor fin kropp man har! Åååå det er så schiiiipt atte IC har satt oss i den situasjonen assa!

Anonymkode: a1b13...b46

Stringbikini er guds gave til meg, og spesielt Karianne ser helt smashing ut bakfra.

Anonymkode: 00053...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Made4u skrev:

Registrerer meg at dere mener mye og mangt om flere av deltagerne i farmen, men hva får dere til å tro at de er sitt naturlige jeg i en setting som det farmen er, og når det dessuten er et spill?

Selv legger jeg ikke all verden i det som fremstilles, og som dessuten er klippet og fremstilt slik TV2 selv ønsker. I ytterste konsekvens kan deltagerne i farmen ikke være enig med hvordan de fremstilles selv, og det kan være så skjevt at sågar venner og familie reagerer.

Husk at det er et spill, en kamp om hytte og bil, da skal og kan enhver benytte den taktikken de selv mener er best og sågar gå på kompromiss med egne prinsipper og egen personlighet dersom det gagner dem best, å lyve bevisst kan være en del av det.

Se programmet for hva det er, og ikke tro at dere blir kjent med deltagerne for slik er det jo ikke.

"Naturlige jeg", er det nok ikke. Men det har en tendens til å komme fort frem hvem som er usympatiske eller ei.

Anonymkode: e7204...163

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker KV bedre og bedre, jeg☺️ Håper hun kan lage litt baluba for gjengen på Torpet🙃

Anonymkode: d4308...356

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker KV bedre og bedre, jeg☺️ Håper hun kan lage litt baluba for gjengen på Torpet🙃

Anonymkode: d4308...356

Jeg liker henne også. Skjønner ikke hvorfor det er galt med en gang en dame tar stor plass.

Anonymkode: 7a028...3ff

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker henne også. Skjønner ikke hvorfor det er galt med en gang en dame tar stor plass.

Det er galt både når er dame og når en mann tar stor plass. Like usjarmerende uansett kjønn. 
men KV er jo ekstrem 🙈...merkelig at hun ikke ser det selv. Prater mest og høyest, ler høyest, sutrer mest og ikke minst den mest umodne av alle der inne. Enn å melde seg på farmen for så å faktisk bli sur for å bli valgt som førstekjempe, for regner med deltakerne har blitt informert om reglene før de dro inn??🥴 Setter seg selv i et forferdelig dårlig lys 

Anonymkode: 1061b...985

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Turkis Sau skrev:

Og det med Thor på markedet, og han de "konket" er bare en morsom storyline synes jeg. Thor hadde gitt kaken sin til hvem som helst, så det er bare koselig å få med. Fordi Thor er så fin.

Jeg tror også det at selv om det er skuespill, så rykker det litt i samvittigheten til Thor. Jeg tipper han egentlig har litt dårlig samvittighet for at han ble så ivrig forrige marked og vant så mye, og når de i tilegg satte i stand dette med at han nå livnærer seg av tigging, så er det klart den dårlige samvittigheten kommer. Også må man huske på at alle følelser blir forsterka der inne. 

8 timer siden, Made4u skrev:

Litt som jeg nevnte over, vi må også huske at alle følelser blir forsterka. Når man er isolert i ett så lite miljø over lenger tid føles alt my viktigere og mye større enn det ville føltes normalt. Dette er jo den "bobla" som alle reality-deltagere snakker om. Jeg tror mange har fått kjenne på hva isolasjon gjør med oss i år, og derfor er det ekstra viktig at vi gir dem litt slack for det tror jeg. Kjære vene, jeg satt selv og lurte alvorlig på om jeg skulle dumpe typen fordi han ikke hang opp våte håndklær på badet (noe han ikke har gjort de andre 7 årene vi har vært sammen heller), da lockdown var som værst 😂Så isolasjon gjør alle mennesker litt sprø. Også strør produksjonen inn litt drama i tilegg. Ekke rart folk klikker for "ingenting" eller blir bestevenner. Alle er jo ekstra følsomme. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Naturlige jeg", er det nok ikke. Men det har en tendens til å komme fort frem hvem som er usympatiske eller ei.

Anonymkode: e7204...163

Der er jeg sterkt uenig. I en setting som det farmen vil deltagerne i veldig begrenset grad, i motsetning til i det virkelige liv, ha muligheten til å manøvrere i miljøer de vil søke tilhørlighet hos og ta mer avstand fra. De er helt prisgitt gruppens dynamikk og hvor heldig eller uheldig de er med andre deltagere og hvordan allianser i settingen blir.

Dette er deltagere som har gjennomgått tester og samtaler hos psykologer, hvor de er plukket ut med tanke på at det skal bli god TV-underholdning, de har altså valgt ut deltagere som er vidt forskjellige på mange områder og som kan resultere i intriger etc.

Selvfølgelig er det slik at mennesker inntar "roller!", og de varierende rollene overfor andre mennesker fremkaller forskjellige personlighetsegenskaper. Sagt med andre ord så kan den samme personen fungere vidt forskjellig i to forskjellige grupper avhengig av allianser og tilhørlighet til de andre i gruppa. Den gruppedynamikken endrer seg også underveis i en setting som farmen, hvor personer forsvinner ut av spillet.

Så hvordan en person fremstår kan altså variere kraftig, det er veldig situasjonsbestemt og igjen vil jeg minne om at dette er en veldig unaturlig setting der de er fullstendig prisgitt rammene de har havnet i.

Dessuten er det som sagt et spill, i noen situasjoner vil det da være naturlig å forsøke å manipulere og lyve for noen av deltagerne. I en annen gruppe kunne det vært andre igjen som gjorde det samme, og den som virket usympatisk i en gruppe kan virke sympatisk i en annen gruppe (avhengig av hvem personen har eller ikke har ved seg i settingen).

Det er så mange faktorer her, at man ikke kan si all verden om hvem som er sympatiske og ikke, bare fordi man har sett dem i farmen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til det at mange liker Thor godt, så får jeg litt inntrykk av at enkelte er overrasket over at en religiøs person, og prest, er så real. Hvorfor er det overraskende egentlig? Ellers er jeg glad han er med, for han viser at enkelte negative fordommer mot kristne og andre med en tro ikke bevhøver å stemme!

Anonymkode: 83da9...ff2

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg er det ikke det faktum at hun tar stor plass som nødvendigvis irriterer. Folk kan ta stor plass og likevel være likanes.

KV tar stor plass, i tillegg til at hun har en nedlatende, usjarmerende og usympatisk personlighet. Dette blir en veldig dårlig kombinasjon for mange. 

Anonymkode: c0b34...4b9

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til det at mange liker Thor godt, så får jeg litt inntrykk av at enkelte er overrasket over at en religiøs person, og prest, er så real. Hvorfor er det overraskende egentlig? Ellers er jeg glad han er med, for han viser at enkelte negative fordommer mot kristne og andre med en tro ikke bevhøver å stemme!

Anonymkode: 83da9...ff2

I tidligere Farmen-sesonger har vel de som har blitt profilert som kristne vist og ytret et kvinnesyn som blir ansett som nokså utdatert. Er klar over at også andre mannfolk der inne har vært veldig brautende, men kombinasjonen av å være kristen og mene at  kvinner passer best på kjøkkenet trigger fort mange. Thor viser på ingen måte at noen står over andre, fyren er bare real og fin- og tilfeldigvis prest. Jeg er også glad for at han er med i år- fint forbilde for både kristne og ikke-kristne. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, RødeDrage skrev:

Litt som jeg nevnte over, vi må også huske at alle følelser blir forsterka. Når man er isolert i ett så lite miljø over lenger tid føles alt my viktigere og mye større enn det ville føltes normalt. Dette er jo den "bobla" som alle reality-deltagere snakker om. Jeg tror mange har fått kjenne på hva isolasjon gjør med oss i år, og derfor er det ekstra viktig at vi gir dem litt slack for det tror jeg. Kjære vene, jeg satt selv og lurte alvorlig på om jeg skulle dumpe typen fordi han ikke hang opp våte håndklær på badet (noe han ikke har gjort de andre 7 årene vi har vært sammen heller), da lockdown var som værst 😂Så isolasjon gjør alle mennesker litt sprø. Også strør produksjonen inn litt drama i tilegg. Ekke rart folk klikker for "ingenting" eller blir bestevenner. Alle er jo ekstra følsomme. 

Veldig enig i dette, men det bidrar jo også til større underholdning for oss som ser på programmet.

Bra du ikke dumpet typen fordi han ikke hang opp våte håndkler på badet, skjønner at det kan forsterke frustasjoner å gå mye hjemme men det ville ha vært en smule overilt... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...