AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #1 Skrevet 10. september 2020 Helt ærlig hva driver dere med? Tror dere virkelig at å kalle de egoister, dumme, burde dø av corona, selvopptatte osv.. kommer til å få dem til å delta i dugnad?? dere hysterikerne og dere som er for strenge smittevern: har dere glemt at det er DERE som er avhengig av alle sammen? Det er DERE som krever at alle skal ofre seg. Tror dere bør begynne med en annen metode enn det dere har brukt hittil hvis dere vil motivere de som ikke bryr seg. Sist jeg sjekket trenger ingen deres hjelp til å verken feste, reise eller handle. Men dere trenger alles hjelp for å få til det dere ønsker. Sist jeg sjekket er definisjonen på dugnad frivillig arbeid. Virker ikke helt som denne dugnaden er frivillig? Dugnad skal heller ikke påvirke din økonomi negativt noe denne coronadugnaden gjør. og til dere som mener smittesituasjonen i norge er så alvorlig (noe den ikke er): tror dere ikke regjeringen ville gjort noe med saken? Hvis det virkelig var så fælt å reise, hvorfor åpnet de for reiser? Hvis det vitkelig er så fælt å feste, hvorfor tvang de ikke skolene til å droppe fadderuke? svaret er; nedstenging og dugnad er ikke verdt tapene det får for samfunnet. Hele samfunnet har får mer goder av å holde turist og reiseernæringen oppe, at utesteder skal være oppe. Generelt at alt skal være åpent. Er en altfor stort økonomisk tap å stenge ned. Ja selvom det er trist og som noen sier egoistisk har samfunnet også mer nytte av at de unge går på skole og jobb, en at de som er over 80 lever lenger. Og ja man kan si at det er slemt sagt osv.. men det er bare realiteten. Anonymkode: 2c05a...e0a 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #2 Skrevet 10. september 2020 De fleste som klager på disse guppene og generaliserer og dømmer - er som regel samme ulla selv. Spiser på fulle resturanter, tar kollektivtrafikk, shopper på sentre, sitter som sild i tønne i parken (i sommer), og klarer ikke å holde seg hjemme. Hykleri Anonymkode: 6483e...f66 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #3 Skrevet 10. september 2020 Du skal ha for forsøket, men det var ikke særlig bra. Fakta er at det er dere som til stadighet bryter råd, påbud og anbefalinger som gjør at tiltakene forblir. Hadde bare sånne som deg fulgt det som ble sagt, så hadde vi hatt mindre smitte, og dermed kunne vi åpnet mer opp. Så restriksjoner er det i praksis dere som har valgt selv, så ta ansvar for det selv! Det er åpent for reiser fordi man har en god del som jobber i et land og bor i et annet. Men rådet er jo klokkeklart, om det ikke er særdeles viktig, så dropp det. Anonymkode: a78bb...8b7 11
Carrot Skrevet 10. september 2020 #4 Skrevet 10. september 2020 Jeg tror ikke man kan "få noen" til å delta på en dugnad de ikke ser viktigheten av fordi deres egoisme fratar dem muligheten til å ha noen annen holdning enn "det skjer ikke meg" 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #5 Skrevet 10. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skal ha for forsøket, men det var ikke særlig bra. Fakta er at det er dere som til stadighet bryter råd, påbud og anbefalinger som gjør at tiltakene forblir. Hadde bare sånne som deg fulgt det som ble sagt, så hadde vi hatt mindre smitte, og dermed kunne vi åpnet mer opp. Så restriksjoner er det i praksis dere som har valgt selv, så ta ansvar for det selv! Det er åpent for reiser fordi man har en god del som jobber i et land og bor i et annet. Men rådet er jo klokkeklart, om det ikke er særdeles viktig, så dropp det. Anonymkode: a78bb...8b7 Vi åpnet opp i sommer, og ja smitten går opp ved åpning, hva forventer du? «Bryter råd» man bryter ikke råd. Man velger å ikke følge anbefalinger. Hadde det blitt påbud ville jeg gjerne fulgt det, men drsr ikke på meg ekstra bry og kostnader uten grunn. Trodde dere virkelig at bare arbeidstakere ville reise?🤣 det er naivt det Anonymkode: 2c05a...e0a 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 Akkurat nå, Carrot skrev: Jeg tror ikke man kan "få noen" til å delta på en dugnad de ikke ser viktigheten av fordi deres egoisme fratar dem muligheten til å ha noen annen holdning enn "det skjer ikke meg" Hvis smittesituasjonen hadde vært alvorlig nok ville flere deltatt. Anonymkode: 2c05a...e0a 2
Carrot Skrevet 10. september 2020 #8 Skrevet 10. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis smittesituasjonen hadde vært alvorlig nok ville flere deltatt. Anonymkode: 2c05a...e0a Tja, det tror jeg ikke, den er alvorlig - de som tenker "meg først" innser ikke at denne typen tankegang straffer alle. 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #9 Skrevet 10. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja selvom det er trist og som noen sier egoistisk har samfunnet også mer nytte av at de unge går på skole og jobb, en at de som er over 80 lever lenger. Så du tror alt dette blir gjort bare for å beskytte de over 80? 4 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste som klager på disse guppene og generaliserer og dømmer - er som regel samme ulla selv. Spiser på fulle resturanter, tar kollektivtrafikk, shopper på sentre, sitter som sild i tønne i parken (i sommer), og klarer ikke å holde seg hjemme. Hykleri Anonymkode: 6483e...f66 Svært så mye du mener å vite om dem som reagerer på oppførselen til en del som later til å gi blaffen i smitteverntiltak. Anonymkode: 11cea...b30 4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #10 Skrevet 10. september 2020 Helt fuckings utrolig at trådstarter og likesinnede ikke forstår at jo flere som driter i tiltakene, desto lengre og strengere tiltak. Er ikke rakettforskning akkurat, Anonymkode: 5078c...3ba 8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #11 Skrevet 10. september 2020 Akkurat nå, Carrot skrev: Tja, det tror jeg ikke, den er alvorlig - de som tenker "meg først" innser ikke at denne typen tankegang straffer alle. Alvorlig at to stk døde på flere uker? Det er vanlig antall dødsfall. Ja folk vil dø. Det er en del av livet. Hadde situasjonen vært alvorlig ville det ikke blitt åpnet opp. Det er jo dere som tenker meg først! Det er dere som krever noe av alle. Anonymkode: 2c05a...e0a 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #12 Skrevet 10. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helt fuckings utrolig at trådstarter og likesinnede ikke forstår at jo flere som driter i tiltakene, desto lengre og strengere tiltak. Er ikke rakettforskning akkurat, Anonymkode: 5078c...3ba Nei.. har vært full slipp de siste ukene. Helt siden skolen startet. Ser ikkr så mange innstramminger annet enn at utesteder stenger(dumt valg), og land blir gule istedenfor grønne (patetisk) Anonymkode: 2c05a...e0a
Buldre Skrevet 10. september 2020 #13 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt fuckings utrolig at trådstarter og likesinnede ikke forstår at jo flere som driter i tiltakene, desto lengre og strengere tiltak. Er ikke rakettforskning akkurat, Anonymkode: 5078c...3ba Mye av tiltakene som har vært skulle i utgangspunktet ikke vært der. 1
Carrot Skrevet 10. september 2020 #14 Skrevet 10. september 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alvorlig at to stk døde på flere uker? Det er vanlig antall dødsfall. Ja folk vil dø. Det er en del av livet. Hadde situasjonen vært alvorlig ville det ikke blitt åpnet opp. Det er jo dere som tenker meg først! Det er dere som krever noe av alle. Anonymkode: 2c05a...e0a Eeh, du har jo fullstendig misforstått.. Jeg har vært på hjemmekontor siden mars, tatt hensyn til alle andre enn meg selv, vi har avlyst konserter, tapt inntekter, folk har levd på ingeting for at slike som tenker kun på seg selv skal gi faen? Endret 10. september 2020 av Carrot 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #15 Skrevet 10. september 2020 1 minutt siden, Buldre said: Mye av tiltakene som har vært skulle i utgangspunktet ikke vært der. Eksempler? Anonymkode: 11cea...b30
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #16 Skrevet 10. september 2020 Akkurat nå, Carrot skrev: Eeh, du har jo fullstendig misforstått.. Jeg har vært på hjemmekontor siden mars, tatt hensyn til alle andre enn meg selv, vi har avlyst konserter, tapt inntekter, folk har levd på ingeting for at slike som deg skal gi faen? Jeg har også mistet jobb, ikke kunnet ta eksamen.. jeg har også holdt meg inne mesteparten av sommeren. Jeg har ikke festet. Men et sted går grensen. Når smitten er så lav så gidder jeg ikke å delta mer. Jeg skal faen ikke kjøpe masse dyre munnbind som ikke har noe effekt for meg. Jeg skal ikke droppe å reise til daværende grønt land. Anonymkode: 2c05a...e0a 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #17 Skrevet 10. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Du skal ha for forsøket, men det var ikke særlig bra. Fakta er at det er dere som til stadighet bryter råd, påbud og anbefalinger som gjør at tiltakene forblir. Hadde bare sånne som deg fulgt det som ble sagt, så hadde vi hatt mindre smitte, og dermed kunne vi åpnet mer opp. Så restriksjoner er det i praksis dere som har valgt selv, så ta ansvar for det selv! Det er åpent for reiser fordi man har en god del som jobber i et land og bor i et annet. Men rådet er jo klokkeklart, om det ikke er særdeles viktig, så dropp det. Anonymkode: a78bb...8b7 Ingenting er "klokkeklart" i denne situasjonen. Det hele går tilbake til hva hver enkelt definerer som "viktig". Er det viktig å besøke familie i utlandet? Ta den jobbreisen fordi man blir pålagt det fra ledere? Det er litt mer nyansert enn hva du beskriver. Anonymkode: ef03d...1e1 2
Carrot Skrevet 10. september 2020 #18 Skrevet 10. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også mistet jobb, ikke kunnet ta eksamen.. jeg har også holdt meg inne mesteparten av sommeren. Jeg har ikke festet. Men et sted går grensen. Når smitten er så lav så gidder jeg ikke å delta mer. Jeg skal faen ikke kjøpe masse dyre munnbind som ikke har noe effekt for meg. Jeg skal ikke droppe å reise til daværende grønt land. Anonymkode: 2c05a...e0a Jeg sier ikke du skal kjøpe munnbind eller droppe reise til grønne land, nå som norge er et rødt land sier jeg enkelt at vi som nordmenn er for dårlige på å delta i den nasjonale dugnaden fordi så mange av oss er egoister. 2
Jdz Skrevet 10. september 2020 #19 Skrevet 10. september 2020 Nå er jo Norge rødt. Burde vi ikke da oppfordres til å reise til land med lavere smittetrykk enn vårt eget? Eller gå i karantene for å holde oss hjemme? 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #20 Skrevet 10. september 2020 Jet hetser ingen. Jeg passer på meg selv, og himler litt oppgitt med øynene mot de som insisterer på å oppføre seg som barnslige 3-åringer i trassalderen, og så går jeg videre. Men det som forundrer meg mest er at såpass mange ikke ser komsekvensen av oppførselen sin, og dermed sitt eget beste. Jeg vil heller ha det slik vi har det nå, enn slik vi hadde det i midten av mars. Derfor følger jeg anbefalingene, for jeg vet at om en stor nok andel ikke gjør det kan situasjonen snart endre seg til det verre. Av to onder velger jeg det som er det minste ondet for meg og min familie. Jeg har valgt å se på dette som et maratonløp. Det er langt, det er tungt, men i det lange løp er det bare en liten bisetning i løpet av et helt (forhåpentligvis langt) liv. Anonymkode: e2d33...201 3
Anbefalte innlegg