MrsRobot Skrevet 9. september 2020 #1 Del Skrevet 9. september 2020 (endret) . Endret 10. september 2020 av MrsRobot Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #2 Del Skrevet 9. september 2020 Anbefaler deg å begynne å logge temperatur eller følge med på om du får eggløsning via teststrips om du vil vite hvorvidt du HAR eggløsning eller ikke. Med uregelmessig mens spiller du i praksis babyrulett, og da kan du ikke anse noen periode som trygg. Hvis du ikke vil ha barn må du nesten ta ansvar for å forhindre det, om p-piller ikke er ønskelig, bruk kondom eller spiral etc. Om du ikke vil ha barn så må du nesten bare ordne deg med prevensjon, håpløst å satse på at det går bra uten. Ingen her kan fortelle deg at du er eller ikke er, kan eller ikke kan bli gravid. Her må du ta ansvar selv, du er voksen og kan ikke belage deg på flaks. Du kan ta abort om du blir gravid, men det kan også forhindre deg fra fremtidig graviditet eller være skadelig emosjonelt eller psykisk. Rett og slett; skjerp deg og vis ansvar for livet ditt. Anonymkode: 49f61...a32 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 9. september 2020 #3 Del Skrevet 9. september 2020 Regelmessig sex uten prevensjon er oppskriften på graviditet, så sant begge er fertile. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Del Skrevet 9. september 2020 Hvorfor slutter du med prevensjon og har sex når du ikke ønsker å bli gravid? Det er ganske vanlig å ha uregelmessige sykluser når man nylig har sluttet på hormonprevensjon. Men plutselig så får man eggløsning. Og dette vet voksne kvinner. Det er ditt liv, du må ta ansvar. Nå har du gjort det vanskeligere for deg selv enn du behøvde. Anonymkode: bceab...4d5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsRobot Skrevet 9. september 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 9. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor slutter du med prevensjon og har sex når du ikke ønsker å bli gravid? Det er ganske vanlig å ha uregelmessige sykluser når man nylig har sluttet på hormonprevensjon. Men plutselig så får man eggløsning. Og dette vet voksne kvinner. Det er ditt liv, du må ta ansvar. Nå har du gjort det vanskeligere for deg selv enn du behøvde. Anonymkode: bceab...4d5 Du trenger ikke å komme hit å være judge Judy. Det er ikke sikkert at jeg kan bli befruktet engang fordi jeg har sliter med psykiske helsa mi og har litt rusproblemer (det er mer under kontroll nå). Livet mitt er ikke noe bedre allerede så jeg stresser ikke så mye med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #6 Del Skrevet 9. september 2020 Eggehvite-utfloden er nok spermrester! Jeg har uregelmessig mens, to til tre ganger i året. Vi har mye sex, så å si daglig. Og plutselig var jeg gravid (tok mer enn ett års prøving). Anonymkode: d1b5b...a05 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 9. september 2020 #7 Del Skrevet 9. september 2020 6 minutter siden, MrsRobot skrev: Du trenger ikke å komme hit å være judge Judy. Det er ikke sikkert at jeg kan bli befruktet engang fordi jeg har sliter med psykiske helsa mi og har litt rusproblemer (det er mer under kontroll nå). Livet mitt er ikke noe bedre allerede så jeg stresser ikke så mye med det. Du bør absolutt slutte å ha ubeskyttet sex. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #8 Del Skrevet 9. september 2020 17 minutter siden, MrsRobot skrev: Du trenger ikke å komme hit å være judge Judy. Det er ikke sikkert at jeg kan bli befruktet engang fordi jeg har sliter med psykiske helsa mi og har litt rusproblemer (det er mer under kontroll nå). Livet mitt er ikke noe bedre allerede så jeg stresser ikke så mye med det. Tror du virkelig at man ikke kan bli gravid om man har psykiske problemer? Anonymkode: 24fe8...7f2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hotwife Skrevet 9. september 2020 #9 Del Skrevet 9. september 2020 Men hvorfor i alle dager sluttet du på prevensjon? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #10 Del Skrevet 9. september 2020 Eggehvite utflod betyr ofte at eggløsning er rett rundt hjørnet. Anonymkode: 0cdb0...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #11 Del Skrevet 9. september 2020 Hvorfor sluttet du på prevensjon? Egoistisk og dårlig avgjørelse. Skal du ha sex, bruker man prevensjon Anonymkode: 75927...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MrsRobot Skrevet 9. september 2020 Forfatter #12 Del Skrevet 9. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor sluttet du på prevensjon? Egoistisk og dårlig avgjørelse. Skal du ha sex, bruker man prevensjon Anonymkode: 75927...963 Egoistisk? Jeg bestemmer selv hva jeg gjør med kroppen min. Jeg slutta fordi jeg føler den kanskje ødelegger psykiske helsa mi enda mer. Hvis jeg blir gravid så blir jeg det, da har jeg en grunn til å ta meg sammen og da har jeg noen andre å prioritere så for min del så kan det bli til en super positiv ting. Jeg gir faen i alt nå fordi jeg har det dårlig i alle mulige måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #13 Del Skrevet 10. september 2020 Man kan fint bli gravid selv om man har uregelmessig mens så lenge man har regelmessig sex og har eggløsning, er det fullt mulig. Psykiske problemer er heller ikke noe hinder for å bli gravid. Eneste sikre måten å forhindre graviditet på, er å ikke ha sex i det hele tatt, da prevensjon har feilet før og kan feile igjen. Bruk evt både kondom og hormonell prevensjon, det skal litt til for at begge deler svikter. Anonymkode: 901e3...04e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #14 Del Skrevet 10. september 2020 Jeg ser ikke på personer med litt rusproblem som verken mindre smart eller som et ikke bra menneske. Men det er en helt feil plass i livet du er på nå å få barn. Og det har du ansvar for at kan skje ettersom du bevisst har sex uten beskyttelse. Og at du skriver at da har du en grunn til å ta deg sammen om det skjer kan være enklere tenkt og sagt en gjort. Og husk at et barn ikke skal være en redning for deg, og noe du ønsker fordi du tror barnet kan være med på å fiske deg. Det blir feil tankegang. Ikke ta for lett på å få barn. Det innebærer myyye jobb, økonomisk, og det paykiske bør være på plass hos forelder. Et barn skal slippe å bli den som bærer deg. Synes det ser ut til at du ikke bryr seg så veldig mye om du blir gravid nå, fordi du tror det gjør deg bedre, så du setter allerede fokuset i at barnet skal bære deg å få deg opp. Et barn trenger et stabilt hjem, mye kjærlighet, oppfølging og forelder som ifra før av er i stand til å ta vare på seg selv, for å kunne ta seg av barnet. Men ettersom du allerede har rusproblemer og paykiske problemer så klarer du ikke å ta vare på deg selv, og da er det store sjanser for at du ikke klarer å ta vare på barnet også, for det er 100% prosent mer ansvar enn å ta seg av seg selv. Det er ren egoistisk av deg å bli gravid å få et barn som i den situasjonene du er i nå, gjør om livet ditt og få det på rett kjør først over lengre tid om du ønsker barn. Tenker her at det beste nå et at du ikke kan bli gravid, både for deg og ikke minst for barnets skyld... ingen barn skal måtte fikse forelder på den måten... Anonymkode: 26a0b...9d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #15 Del Skrevet 11. september 2020 Hei! Som jeg har forstått har du sluttet på prevensjon fordi prebensjonen har hjulpet til med å forstyrre psyken din. Vil anbefale å sjekke opp i alternative prevensjonsmetoder uten hormoner. Min kusine har slitt med rus i flere år og har de siste årene tigget penger hos familie for "mat på bordet". Hun ble gravid og greide ikke å komme seg ovenpå. Barnevernet tok barnet etter ca 2 uker. Dette er over 2 år siden nå. Idag er hun igjen gravid, med nr 2. Ingenting har forandret seg. Fortsatt ingen jobb, fortsatt psykiske problemer og henger i rusmiljøet. Per nå er sjansen stor for at barn nr 2 også blir tatt av barnevernet så snart det barnet blir født. Prøv å ikke la en evt graviditet bli en unnskyldning for deg selv til å bli "frisk". Barnet vil bli preget av dette og få en dårligere barndom enn om foreldrene har nok penger til å kunne kjøpe den isen på lørdagen, eller ha overskudd og psyke til å være faktisk tilstede for barnet sitt. Anonymkode: 991e6...764 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #16 Del Skrevet 11. september 2020 Om du sliter med rus og tror at å bli gravid er løsningen, hør på AB over her. Kjente ei som slet med rus, ble gravid og fikk beskjed fra sosialtjeneste og lege at om hun gjennomførte graviditeten sin uten å slutte helt med narkotika, kom barnevernet til å være inne i bildet fra aller første stund - og at det var dårlige muligheter for å beholde barnet når du er ung rusmisbruker som har vært gjennom flere behandlingsrunder uten å greie å slutte. Det er harde bud, men helt reellt. Kan du ikke ta vare på deg selv, kan du ikke ta vare på et forsvarsløst barn heller. Tror du det var motivasjonen hun trengte til å slutte? Hun tok livet av seg, noe som er dypt tragisk, men hvis du TS tror at et barn er løsningen for deg må du stikke fingeren i jorda. Det er helt latterlig å påføre et barn ansvaret for å fikse livet ditt, det er du som skal ta deg av barnet ditt- ikke omvendt! Anonymkode: 49f61...a32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 12. september 2020 #17 Del Skrevet 12. september 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep og spekulasjoner. - Safiye, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #18 Del Skrevet 12. september 2020 På 10.9.2020 den 0.43, MrsRobot skrev: Egoistisk? Jeg bestemmer selv hva jeg gjør med kroppen min. Jeg slutta fordi jeg føler den kanskje ødelegger psykiske helsa mi enda mer. Hvis jeg blir gravid så blir jeg det, da har jeg en grunn til å ta meg sammen og da har jeg noen andre å prioritere så for min del så kan det bli til en super positiv ting. Jeg gir faen i alt nå fordi jeg har det dårlig i alle mulige måter. Ser du har skrevet i tråden hvor man diskuterer graviditetstester. Hva er det du ikke forstår? Det handler ikke om at du er dum, lite smart eller autistisk. Men den holdningen om at du skal bli gravid for å komme deg på beina igjen er galskap. Du skriver til og med «jeg gir faen i alt nå fordi jeg har det dårlig på alle mulige måter». Hva tenker du på? Du kan ikke bringe ett barn inn i dette her. Barn er ikke løsningen på problemet ditt. Du er ikke egnet til å ta vare på ett barn. Uansett hvor mye du påstår det i en annen tråd. Og katter er ikke barn. Barn er et helt annet type ansvar. Du har ikke økonomisk stabilitet til å få et barn. Vil du virkelig få ett barn som blir tatt fra deg av barnevernet? Du er 23 år! Bruk de neste årene på å skjerpe deg og deretter kan du vurdere barn. Ja dette er egoisme. Om du virkelig er den omsorgsfulle personen du skriver at du er hadde du aldri vurdert dette. Anonymkode: e51af...42f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2020 #19 Del Skrevet 12. september 2020 Ut fra all informasjon du har gitt om deg selv så håper jeg for Guds skyld du beskytter deg fra å bli gravid. Noe annet er virkelig høyst uansvarlig. Anonymkode: 600a2...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå