Gå til innhold

Hvordan lever dere nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 minutter siden, Linny111 skrev:

Det kan være. Han hadde ingen negativ test i mellomtiden, men ansatte i helsevesenet jeg har snakket med, sier det er ganske uvanlig at viruset ligger "dødt" i kroppen såpass lenge (mars til august). Jeg tror ikke det finnes noen som er helt sikre på akkurat hvordan det funker, men jeg testet i hvert fall negativt i august. Vi satt likevel begge i karantene ti dager etter prøven (som myndighetene ba ham om). Leit om man skal være en sånn som tester positivt i all evighet da, som du sier. Man føler seg som en slags Typhoid Mary 😂

Det var plagsomt, for det var den eneste reisen vi har tatt siden korona begynte. En helt nødvendig tur til et land som da var grønt, men vi endte opp med to uker i isolasjon der. Null stress i forhold til det andre går gjennom da.

Det er neppe samme virus som i mars, mest sannsynlig har han blitt "infisertt" på nytt. Det er ikke sånn at når man er immun preller virus av kroppen på en, man får det fortsatt i seg men immunforsvaret vil da uskadeliggjøre det før man rekker å bli syk. Dessverre vil man allikevel kunne teste positivt på en koronatest, med alt det medfører, som du allerede har oppdaget. Det blir nok borte hos typen din om ikke lenge også, men det hjelper vel lite nå....

Anonymkode: 7a00a...f5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er jo helt sprø. Antall ganger per uke har vel ikke noe å si når nærkontakene mine er maks 3 stk, og noen ganger 0-2 per 10 dagers periode. Ta de som har over 10 nærkontakter. De skal jeg fortelle deg er MANGE. Kanskje til og med du er en av dem. Ta de som var 50. Er innmari lei av at mennesker som gir seg selv mer slakk skal komme med sånt piss som du kommer med? Er det bedre at folk tar livet sitt syns du? 

Aldri skal jeg ta for gitt privilegier av å kunne møte opp på jobb om så bare noen timer. 

Anonymkode: 27bc7...a1d

Jeg har sikkert 50 kontakter, men det er pga jobben min som jeg må gjøre og somikke kan gjøres på noen annen måte, med smittevernveilederen innafor,,,,

Anonymkode: e7071...7a2

Skrevet
På 9.9.2020 den 8.29, KvinneguidenBruker skrev:

Blir litt nysgjerrig. Har du regnet på hvor mange som må i karantene om du tester positivt? Og er du komfortabel med det tallet selv?

Men hun eller han har jo ikke korona... Man er jo ikke kriminell bare fordi man drar på besøk eller drar i butikken 🤔

• Liker 1
Gjest KvinneguidenBruker
Skrevet
3 minutter siden, Elefantenistua skrev:

Men hun eller han har jo ikke korona... Man er jo ikke kriminell bare fordi man drar på besøk eller drar i butikken 🤔

Om alle oppførte seg som om de kunne smitte andre (som de jo kan) så ville smittefaren vært lavere! 

Skrevet
2 minutter siden, KvinneguidenBruker skrev:

Om alle oppførte seg som om de kunne smitte andre (som de jo kan) så ville smittefaren vært lavere! 

Sikkert. Men man må jo i butikken. 

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, Elefantenistua skrev:

Sikkert. Men man må jo i butikken. 

Påby munnbind i butikken.

Skrevet

For øvrig er jeg begynt å bli jævlig lei selv og det frister nesten å bare gi opp og joine bagatelliseringsbrigaden.

Ingen ser ut til å bry seg i Norge bortsett fra symbolhandlinger som å sprite hendene i butikken(?!?). Hvis du tror sprit hjelper så får du heller drikke 80% hver gang noen puster i nærheten av deg, dette smitter i hovedsak via luftveiene. Hilse med albuen, dere kommer jo enda nærmere hverandre 🙈. Så er det noen få som prøver å holde 1 meter (som om det er nok).

Skrevet
On 9/17/2020 at 11:31 PM, AnonymBruker said:

Det er neppe samme virus som i mars, mest sannsynlig har han blitt "infisertt" på nytt. Det er ikke sånn at når man er immun preller virus av kroppen på en, man får det fortsatt i seg men immunforsvaret vil da uskadeliggjøre det før man rekker å bli syk. Dessverre vil man allikevel kunne teste positivt på en koronatest, med alt det medfører, som du allerede har oppdaget. Det blir nok borte hos typen din om ikke lenge også, men det hjelper vel lite nå....

Anonymkode: 7a00a...f5b

Det er snart en mnd siden vi ble ferdig med den karantenen, så forhåpentligvis er det ute av kroppen hans, men har ikke blitt testet siden. Vi holder oss for det meste hjemme eller går turer i naturen. Ingen av oss har så stor omgangskrets her i landet at vi treffer så mye folk, og vi jobber begge hjemmefra. Jeg tror det vanskelige blir når jula kommer. Jeg begynner å savne familie og sånn i Norge litt, men vi gjør det som er nødvendig.

Skrevet
6 timer siden, Konungr skrev:

Påby munnbind i butikken.

Det kan jeg være enig i 

• Opprett ny...