AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #61 Skrevet 10. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Klarer dere å holde 1 m avstand når dere treffer venner? Vennemiddager osv. Vi har slitt litt med det de gangene vi har vært på besøk, middag eller fest. Potetgull og snacks settes frem og alle graver oppi samme bollen. Vi har aldri vært mange som har vært samlet samtidig, så det er ikke så veldig galt. Hos oss kjører vi nok hardere smittevern. Vi holder mer avstand og jeg klorer vasker alt kanskje gjestene har tatt på. Anonymkode: 201da...210 Nei, jeg klemmer også. Anonymkode: 16f2b...97b
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #62 Skrevet 10. september 2020 Vi har fått en ny hverdag. Tar ikke imot besøk eller reiser på besøk, men møter folk ute. Vasker hender og hus oftere enn før. Klemmer bare nær familie (de vi bor med) og bestiller matvarer på døra. Har hatt hjemmekontor siden mars. Anonymkode: 35269...877
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #63 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: En ting er jo at man er "forsiktig" når man er ute i offentligheten. Holder avstand på butikker etc, minimerer kollektivt (holder avstand eller bruker munnbind om man må), osv og alle de offentlige tiltakene som er der med begrenset antall folk etc. Men, det jeg lurer mest på er om folk har gjenopprettet et slags normal omgang med de nære (som de ikke bor med). For meg så kan man helt klart klare å håndtere at verden der ute er litt annerledes, men det å skulle holde stor avstand til nærmeste familie (selv om man ikke bor sammen) er jo veldig uhåndterbart, og man må opprettholde noe "normal" omgang som å kunne besøke hverandre og gjøre ting sammen. Selvsagt har man fookus på hygiene hele veien. Anonymkode: e7071...7a2 Holder metern til alle jeg, det er ikke noe problem hvis man ikke GJØR det til eg problem. Bare å ikke samles mange og velge samværsform så. For meg har dette blitt normalen Anonymkode: f1007...493
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #64 Skrevet 10. september 2020 På 9.9.2020 den 8.45, AnonymBruker skrev: Kun mannen. Tross flytur, jobb i åpent kontorlandskap, vinsmaking, restaurantbesøk.. Og så blir nok alle på kontoret (30-60 stk) som har vært inne samme dag som meg bedt om å jobbe fra hjemmekontor i karanteneperioden. Vi registrerer når vi er på kontoret for å kunne innføre slike tiltak. Men er jo ikke karanteneplikt om man har vært på samme fly, samme bryllup, samme restaurant, som en smittet. Så lenge avstandsbegrensninger er overholdt. Anonymkode: 8ce74...eec Har du holdt minst to meter avstand til alle andre enn din mann? Alle som du er nærmere enn to meter med i mer enn 15 minutter er dine nærkontakter. Jeg har en hel haug med folk som må i karantene om jeg blir smittet fordi jeg lever nokså normalt. Ikke de siste dagene, dog, fordi jeg er lettere forkjølet og har hjemmekontor... Anonymkode: 5a12a...ebb
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #65 Skrevet 10. september 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har fått en ny hverdag. Tar ikke imot besøk eller reiser på besøk, men møter folk ute. Vasker hender og hus oftere enn før. Klemmer bare nær familie (de vi bor med) og bestiller matvarer på døra. Har hatt hjemmekontor siden mars. Anonymkode: 35269...877 Verre for dere når høsten kommer da. Ikke like trivelig å ta et glass ute i november😂😂 Anonymkode: 201da...210 1
Oktobr Skrevet 10. september 2020 #66 Skrevet 10. september 2020 Jobber fortsatt hjemmefra, går sjeldent ut, men har begynt å gå litt på kafe og treffe folk og feste i parken og sånn. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #67 Skrevet 10. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har holdt meg innendørs siden starten av utbruddet. Jeg får andre til å handle dagligvarer for meg, og desinfiserer alle varene etter at de er levert på døra. Jeg har i tillegg brukt munnbind og hansker siden tidlig i mars. Barna mine holder jeg isolert i kjelleren, og mannen min bor i et annet hus vi disponerer. Anonymkode: 1edea...6da Endelig noen som tar problemet på alvor! Tenk om alle hadde vært som dere. Da ville vi hatt en reell sjanse til å bekjempe smitten, og i tillegg ville mange liv bli spart. Anonymkode: 6998e...b00
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #68 Skrevet 10. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endelig noen som tar problemet på alvor! Tenk om alle hadde vært som dere. Da ville vi hatt en reell sjanse til å bekjempe smitten, og i tillegg ville mange liv bli spart. Anonymkode: 6998e...b00 Hvem er i så disse som skal gå rundt å handle for andre mennesker da? Skal noen utsette seg for smitte for at hun skal isolere seg helt😂😂. Jeg arbeider i helse, skulle jeg bare blitt hjemme fra jobb da? Noen må faktisk jobbe i dette landet også. Anonymkode: 201da...210 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #69 Skrevet 10. september 2020 Jeg jobber i vgs og her er det faktisk ingen smittevernstiltak. Det er umulig å holde en meter avstand, jeg vasser oppi tusen elever hver dag og den eneste måten å takle det på er egentlig bare å gi faen. Det må vel bety at korona ikke er så farlig, når de lar oss utsettes slik? Anonymkode: 7e97f...6ed 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #70 Skrevet 10. september 2020 Lever som normalt egentlig. Har alltid vært flink med håndvask og spriting, har aldri vært noen klemmer. Har ikke vært på byen siden februar og vi har mer digital undervisning på skolen og det er egentlig det som er forskjellig fra mitt liv før korona Anonymkode: ad972...f1a
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #71 Skrevet 10. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du holdt minst to meter avstand til alle andre enn din mann? Alle som du er nærmere enn to meter med i mer enn 15 minutter er dine nærkontakter. Jeg har en hel haug med folk som må i karantene om jeg blir smittet fordi jeg lever nokså normalt. Ikke de siste dagene, dog, fordi jeg er lettere forkjølet og har hjemmekontor... Anonymkode: 5a12a...ebb Nei, er ikke slik. Man får ikke karantene selv om det har vært bevist smitte på flyet en gang. Har jo vært 40+ fly med smitte i Norge siste 1-2 månedene, uten at noen er satt i karantene av den grunn. Anonymkode: 8ce74...eec
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #72 Skrevet 10. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Verre for dere når høsten kommer da. Ikke like trivelig å ta et glass ute i november😂😂 Anonymkode: 201da...210 Ja, det var nok fryktelig morsomt. Jeg og ene barnet vårt er i risikogruppen så derfor blir det slik. Vi bor heldigvis på en kant av landet hvor vi uten store vanskeligheter kan være ute hele året, selv om det regner, blåser eller er kaldt. Vi kler oss godt og går mye turer, brenner bål, står på ski eller går trugetur. Anonymkode: 35269...877
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #73 Skrevet 10. september 2020 Det var helvetes til styr da det stod på som verst i vår, naturligvis. Jeg må krysse en kommunegrense for å komme meg på jobb, og både hjem- og jobbkommunen hadde karantene-krav mot hverandre på det tidspunktet. "Jaja, du kan dra på jobb men ikke dra på butikk der ellers må du i karantene når du kommer hjem etter endt arbeidsdag". HALLO, jeg jobber på et apotek, jeg er en "butikk"! Og mannen min som jobbet bortreist på landsbasis i ukedagene "måtte" i karantene hver helg han kom hjem. Man ble aldri klok på alle reglene som kom på løpende bånd, så frykten gikk fort over til irritasjon, enda verre var disse folkene som prøvde å gi deg skamfølelse med å "ta" deg for å gjøre noe som ikke var helt etter boka. Lever den "nye" normalen som jeg kaller det, enn så lenge er den ganske kjedelig. Jeg har aldri vært en klemmer, og har ikke vært på fester på over et år men savner det heller ikke. Mannen min er min sosiale omgang, og det har holdt i årevis allerede. På fritiden er det kjedelige begrensninger basert på dårligere tilbud av arrangementer man kunne være interessert i å delta på, eksempelvis konferanser, kino, konserter eller teater. Da holder jeg meg til fjellturer og husarbeid til noe interessant dukker opp. Har vært på én dåp og en weekend inkludert kino med mannen i nærbyen vår siden utbruddet. Savner også snus- og brushandel i Sverige. På jobben er det mye smittevernhensyn å ta så klart, mange rare regler vi ansatte egentlig gir noe faen i så driften vil jeg si er relativt normalt, med unntak av mye desinfisering (og holde seg hjemme hvis man har symptomer). Det er jeg positiv til generelt, men dette med 2 meters avstand over 15 minutt er vi mennesker ikke designet for å overholde. Heldigvis er ikke kundemøter vanligvis så langvarige. Og 99% av kundene driter i disse meter-merkene på gulvet. Og majoriteten av eldre folk som skal lene seg på disken og tryne inn i plexiglassene, selv om de har en krakk de kunne sette seg på og hvile ved siden av og være litt på avstand... Og selvfølgelig får vi nå masse henvendelser fra kunder om forkjølelse og skal ha noe for det, jaja shit happens. Nei vet du hva, man får stå til ansvar for sine egne handlinger, men man kan ikke legge skyld på andre for å ha blitt smittet. Og så er jeg så lut lei av uttrykket "jeg er ikke redd for å bli smittet, men er redd for å smitte andre!" Det er greit det, bare gå rundt med den angsten men slutt å gnåle åpent om det! Anonymkode: 60672...ae6 3
AmandaVI Skrevet 10. september 2020 #74 Skrevet 10. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du må være helt syk. Det går jo ikke an å leve sånn. Vi har ikke bare vært heldige som har unngått smitte, vi har hatt god hygene og vært så flinke vi klarer. (En sjelden gang har vi glemt oss bort bare) Anonymkode: 201da...210 Det er et troll. Bare ute etter å skremme og provosere. Best å bare overse. Jeg bor på Østlandet der det ikke har vært et eneste nytt tilfelle på nå et halvt år. Ingen her bruker munnbind, men alle er nøye med håndhygiene. Jeg bruker beina til de fleste ærend og holder meg fremdeles i fylket. Forholder meg til en ganske liten klikk, som også holder seg til lokalmiljøet. Kroppskontakten siden mars har bestått av et håndtrykk og to klemmer. Til å begynne med var det tøft. Nå er det rart når noen vil klemme 🤔 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #75 Skrevet 10. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var nok fryktelig morsomt. Jeg og ene barnet vårt er i risikogruppen så derfor blir det slik. Vi bor heldigvis på en kant av landet hvor vi uten store vanskeligheter kan være ute hele året, selv om det regner, blåser eller er kaldt. Vi kler oss godt og går mye turer, brenner bål, står på ski eller går trugetur. Anonymkode: 35269...877 Unnskyld. Så ikke det. Det var noen troll innimellom her som dro den litt langt, og provoserte meg. Håper det går bra med dere❤️❤️ Anonymkode: 201da...210 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #76 Skrevet 17. september 2020 On 9/10/2020 at 12:13 PM, AnonymBruker said: to ganger?? Anonymkode: 52943...a13 Ja, to ganger. Vi hadde det i mars da det sto på for fullt, og typen min testet positivt igjen i august. Den gangen uten symptomer. Håper vi er ferdige med det nå. Vet ikke om det er snakk om at man kan få det en tredje gang? Anonymkode: 3f49b...d4c
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #77 Skrevet 17. september 2020 Helt som vanlig her. Ingen forandringer for vår del. Anonymkode: 25d96...513
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #78 Skrevet 17. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, to ganger. Vi hadde det i mars da det sto på for fullt, og typen min testet positivt igjen i august. Den gangen uten symptomer. Håper vi er ferdige med det nå. Vet ikke om det er snakk om at man kan få det en tredje gang? Anonymkode: 3f49b...d4c Vel man kan nok "få det" i den forstand at det kan påvises virus i kroppen, uendelig mange ganger. Testene skiller ikke mellom levende og døde virus. Siden han ikke hadde symptomer er typen din mest sannsynlig immun, og viruset uskadeliggjort. Problemet med dette er at man etterhvert vil få en mengde mennesker som hverken er eller vil bli syke men allikevel tester positivt med karantene, isolasjon og alt annet styr det medfører. Anonymkode: 7a00a...f5b 1
Gjest Linny111 Skrevet 17. september 2020 #79 Skrevet 17. september 2020 22 minutter siden, AnonymBruker said: Vel man kan nok "få det" i den forstand at det kan påvises virus i kroppen, uendelig mange ganger. Testene skiller ikke mellom levende og døde virus. Siden han ikke hadde symptomer er typen din mest sannsynlig immun, og viruset uskadeliggjort. Problemet med dette er at man etterhvert vil få en mengde mennesker som hverken er eller vil bli syke men allikevel tester positivt med karantene, isolasjon og alt annet styr det medfører. Anonymkode: 7a00a...f5b Det kan være. Han hadde ingen negativ test i mellomtiden, men ansatte i helsevesenet jeg har snakket med, sier det er ganske uvanlig at viruset ligger "dødt" i kroppen såpass lenge (mars til august). Jeg tror ikke det finnes noen som er helt sikre på akkurat hvordan det funker, men jeg testet i hvert fall negativt i august. Vi satt likevel begge i karantene ti dager etter prøven (som myndighetene ba ham om). Leit om man skal være en sånn som tester positivt i all evighet da, som du sier. Man føler seg som en slags Typhoid Mary 😂 Det var plagsomt, for det var den eneste reisen vi har tatt siden korona begynte. En helt nødvendig tur til et land som da var grønt, men vi endte opp med to uker i isolasjon der. Null stress i forhold til det andre går gjennom da.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #80 Skrevet 17. september 2020 På 10.9.2020 den 10.43, AnonymBruker skrev: Det ser ut til at du har tatt rådene på alvor, hvilket er bra. Sosial omgang tre ganger pr uke er likevel alt for mye, dette burde kun skje sporadisk, om i det hele tatt slikt burde være tillatt. Anonymkode: 6998e...b00 Du er jo helt sprø. Antall ganger per uke har vel ikke noe å si når nærkontakene mine er maks 3 stk, og noen ganger 0-2 per 10 dagers periode. Ta de som har over 10 nærkontakter. De skal jeg fortelle deg er MANGE. Kanskje til og med du er en av dem. Ta de som var 50. Er innmari lei av at mennesker som gir seg selv mer slakk skal komme med sånt piss som du kommer med? Er det bedre at folk tar livet sitt syns du? Aldri skal jeg ta for gitt privilegier av å kunne møte opp på jobb om så bare noen timer. Anonymkode: 27bc7...a1d 1
Fremhevede innlegg