Gå til innhold

Inkontinens

Fremhevede innlegg

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan nok hende at du har rett i det tilfellet ditt. Det høres ikke helt normalt ut :)

Hva tenker du på når du sier at det kommer an på hva som forventes? Hva skulle det være?

Det jeg "forventer" (eller trenger/ønsker) er i alle fall å føle meg komfortabel og noenlunde normal, men det er jo ikke veldig mye å be om egentlig. Hva annet kan man forvente av noen?

Anonymkode: dd727...2f8

Vet ikke helt, men tenkte vel mest på om det blir en fetisjgreie. Det er jeg ikke veldig interessert i.

I forhold til det å føle seg normal så tenker jeg at det er viktig å ikke tillegge det sånn voldsomt mye vekt i forhold til en ny partner. Jeg skjønner at man ønsker å lodde stemningen, men jo mer man fokuserer på det, jo mer tenker jeg at det kan forsterke det at man er annerledes og oppleves annerledes for andre. Det kan i hvert fall lett bli for mye. 

For min del er det viktigere å bli kjent med noen og ikke skrive/snakke masse om et eventuelt handikap i begynnelsen. Jeg synes i hvert fall at det var litt vanskelig å svare på hva jeg synes om det når jeg ikke har noen erfaring med det og i hvert fall når jeg ikke kjenner noen. 

Anonymkode: 534ca...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er du inkontinent for?

Anonymkode: b0b33...3d5

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vet ikke helt, men tenkte vel mest på om det blir en fetisjgreie. Det er jeg ikke veldig interessert i.

I forhold til det å føle seg normal så tenker jeg at det er viktig å ikke tillegge det sånn voldsomt mye vekt i forhold til en ny partner. Jeg skjønner at man ønsker å lodde stemningen, men jo mer man fokuserer på det, jo mer tenker jeg at det kan forsterke det at man er annerledes og oppleves annerledes for andre. Det kan i hvert fall lett bli for mye. 

For min del er det viktigere å bli kjent med noen og ikke skrive/snakke masse om et eventuelt handikap i begynnelsen. Jeg synes i hvert fall at det var litt vanskelig å svare på hva jeg synes om det når jeg ikke har noen erfaring med det og i hvert fall når jeg ikke kjenner noen. 

Jeg er helt enig med deg i at man ikke skal ha fokus på det for tidlig, men når man kommer dit at man skal/vil sove sammen kommer man liksom ikke utenom å forholde seg til det, og det kan fort bli litt kleint og rart dersom man hele tiden må gjemme seg og skjule det for en partner, så det er en balansegang der...

Det er en litt vanskelig balansegang, men erfaringsmessig har det gått bra for min del. Jeg har ventet med å si det til det passer seg, forklart situasjonen, og så tatt det litt gradvis, og det har gått bra :)

Det som gjør dette ekstra vanskelig i forhold til mange andre "handicap" er at det er så tabu og privat, så det føles litt fint å ha noen som man vet aksepterer deg som du er....

57 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er du inkontinent for?

Anonymkode: b0b33...3d5

Hva mener du? Jeg er ikke TS, men vet ikke hvem du retter spørsmål til :)

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg i at man ikke skal ha fokus på det for tidlig, men når man kommer dit at man skal/vil sove sammen kommer man liksom ikke utenom å forholde seg til det, og det kan fort bli litt kleint og rart dersom man hele tiden må gjemme seg og skjule det for en partner, så det er en balansegang der...

Det er en litt vanskelig balansegang, men erfaringsmessig har det gått bra for min del. Jeg har ventet med å si det til det passer seg, forklart situasjonen, og så tatt det litt gradvis, og det har gått bra :)

Det som gjør dette ekstra vanskelig i forhold til mange andre "handicap" er at det er så tabu og privat, så det føles litt fint å ha noen som man vet aksepterer deg som du er....

Hva mener du? Jeg er ikke TS, men vet ikke hvem du retter spørsmål til :)

Jada, jeg synes det bare er fint at man nevner slike ting, men at det omtrent skal være avklart hva man mener og synes etter første melding blir litt mye for min del. Tenker at det viktigste er å bli kjent jeg da, men ser ut som vi egentlig er enige. 

Skrevet

Er faktigst ikke helt normalt at menn sliter med det problemet. Jeg slapp militæret av samme grunn, men vokste det etter hvert av meg i 20-årene. Ikke alltid det har vært like enkelt i forhold til kjæreste og var alltid flaut å måtte si det første gang hvis vi kom til det pungtet å skulle sove over hos hverandre. Men de fleste tok det heldigvis bra. Viktig å kunne slappe av å ikke være anspent med partner når man har det problemet.

Anonymkode: 9a436...10b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er faktigst ikke helt normalt at menn sliter med det problemet. Jeg slapp militæret av samme grunn, men vokste det etter hvert av meg i 20-årene. Ikke alltid det har vært like enkelt i forhold til kjæreste og var alltid flaut å måtte si det første gang hvis vi kom til det pungtet å skulle sove over hos hverandre. Men de fleste tok det heldigvis bra. Viktig å kunne slappe av å ikke være anspent med partner når man har det problemet.

Unormalt mente jeg😅

Skrevet

Ren nysgjerrighet: av hvilke grunner er man inkontinent? 

Anonymkode: d5a3a...04e

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ren nysgjerrighet: av hvilke grunner er man inkontinent? 

Anonymkode: d5a3a...04e

Medisinsk grunn, sykdom eller rett og slett som meg at lukkemuskelen ikke fungerte helt som den skulle. Hadde bare problem på natten at jeg ikke merket at jeg måtte tisse så var heldigvis en av de heldige som slapp å bruke bleie på dagtid. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...