Gå til innhold

Inkontinens

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er tydeligvis mange fordommer mot å date noen som har en eller annen form for medisinske utfordringer. Selv har jeg inkontinens og tydeligvis ikke mange som vil på date med en som bruker bleie....

Anonymkode: fc8f3...fe6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er tydeligvis mange fordommer mot å date noen som har en eller annen form for medisinske utfordringer. Selv har jeg inkontinens og tydeligvis ikke mange som vil på date med en som bruker bleie....

Vel. Hvordan funker det? Hva gjør du under flørting/sex?

Er det noen helseplager i tillegg til inkontinensen? 

Anonymkode: 8aec9...f11

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel. Hvordan funker det? Hva gjør du under flørting/sex?

Er det noen helseplager i tillegg til inkontinensen? 

Anonymkode: 8aec9...f11

Vel.. fungerer vel som for alle andre, eneste forskjellen er jo at man går med bleie, med det som det betyr i praksis. Ved eventuelt sex tar man de av...

Er vel ikke alle som føler seg komfortabel å gå ut sammen med en som bruker bleie, spesielt om uhellet skulle skje...

-TS

Skrevet

Forteller du det, før dere i det hele tatt har vært på date? Eller blir du dumpet når du forteller det etter dere har truffet hverandre? 

Skrevet
4 minutter siden, Hannah80 skrev:

Forteller du det, før dere i det hele tatt har vært på date? Eller blir du dumpet når du forteller det etter dere har truffet hverandre? 

Forteller det før, vil at folk skal vite hva de går til... Men resultatet er at der ikke blir noe date....

Vil ikke overraske noen, så derfor ærlig og forteller som det er

-TS

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forteller det før, vil at folk skal vite hva de går til... Men resultatet er at der ikke blir noe date....

Vil ikke overraske noen, så derfor ærlig og forteller som det er

-TS

Så leit å høre. Men når man leser her inne hvor lite som skal til før man dumper folk, så blir jeg jo ikke overrasket.  

Skjønner at problemet må være kjipt for deg. Men jeg føler ikke at dette er en så svær ting, som MÅ opplyses om før første møte. Det hadde ikke skremt meg, i hvert fall:) 

• Liker 7
Skrevet

For en tid tilbake chattet jeg med en mann på en nettdatingside. Han var helt opphengt i at han hadde inkontinens og brukte bleie. Det var snakk om det fra absolutt første stund, og bare det. Helt opphengt og fikk mange spørsmål om hva jeg synes om det osv.

Hvis det var deg TS, så anbefaler jeg (som jeg tror jeg skrev til deg også), at du ikke er så opphengt i det som aller første tema og kun det. For denne personen var det så altoverskyggende at det å bli kjent med hverandre var ikke viktig. Og det er turn off. Ikke bleien. Den kan man leve med.

Anonymkode: b9c35...231

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Hannah80 skrev:

Så leit å høre. Men når man leser her inne hvor lite som skal til før man dumper folk, så blir jeg jo ikke overrasket.  

Skjønner at problemet må være kjipt for deg. Men jeg føler ikke at dette er en så svær ting, som MÅ opplyses om før første møte. Det hadde ikke skremt meg, i hvert fall:) 

Så hyggelig sagt... skulle vært flere slike kvinner som deg🙂

-TS

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en tid tilbake chattet jeg med en mann på en nettdatingside. Han var helt opphengt i at han hadde inkontinens og brukte bleie. Det var snakk om det fra absolutt første stund, og bare det. Helt opphengt og fikk mange spørsmål om hva jeg synes om det osv.

Hvis det var deg TS, så anbefaler jeg (som jeg tror jeg skrev til deg også), at du ikke er så opphengt i det som aller første tema og kun det. For denne personen var det så altoverskyggende at det å bli kjent med hverandre var ikke viktig. Og det er turn off. Ikke bleien. Den kan man leve med.

Takk for godt råd🙂

-TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du bleie avtale på kiwi ? Mye å spare på det

Anonymkode: c4456...077

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha...😂😂 det har nok ikke rette typen der uansett... Har avtale med apotekene på blå resept...

-TS

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for diskusjon med seg selv. 

- Matas, mod. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha...😂😂 det har nok ikke rette typen der uansett... Har avtale med apotekene på blå resept...

-TS

😊👍

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker bleie selv og har ikke hatt opplevd at det har vært noe stort problem egentlig... jeg tror nøkkelen er at jeg har klart å sjarmere dem FØR jeg forteller det.

Ikke for tidlig og ikke for sent :) Selvfølgelig må man si det før man går til sengs sammen, men jeg føler ikke at jeg lurer noen om jeg møter dem en gang eller to uten at de vet at jeg har på meg bleie før jeg nevner det. Det er alltid noe som sitter i bakhodet, at jeg er redd for at de skal se det og slikt, men i praksis er det ingen som har sagt noe før jeg har fortalt dem greia (jeg starter med hvorfor).

Jeg tror veldig mye kommer an på hvordan du går frem....

Jeg har mange andre "problemer" knyttet til det å bruke bleier, sånn rent psykisk (f.eks. lite klær om sommeren og slikt, eller å åpne meg for venner), men når det gjelder romantisk partner har det gått overraskende bra!

Jeg er "bare" inkontinent for urin så det hjelper nok en del, men til gjengjeld er det ikke snakk om små lekkasjer så jeg bruker tape-bleier eller tilsvarende og det er ikke noe folk legger merke til normalt sett (tror jeg).

44 minutter siden, AnonymBruker said:

:)

Helt enig! Og veldig fint at du kunne sett forbi det.. om han hadde gjort ting på en bra måte! Selvfølgelig er det ikke bra når alt dreier seg om det, og man må bli kjent først...

Jeg skal helt ærlig si at det er vanskelig å balansere og det er også noe som kan være veldig sårt, spesielt om man blir avvist etter å ha begynt å like noen godt, men man må bare bite det i seg og bli kjent, og håpe på det beste :)

Hvis jeg føler at kjemien er der forteller jeg at jeg bruker bleie når tiden er moden :) Etter at kjemien er på plass, men naturligvis før noe overnatting eller slikt....

Anonymkode: dd727...2f8

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Hannah80 said:

Så fint å høre at det ikke hadde skremt deg! Det er godt å lese, for selv om jeg "logisk sett" vet det så skal jeg innrømme at jeg alltid har det litt i bakhodet, at det er rart og ikke sosialt akseptert og slikt. Det er det for så vidt ikke heller, men heldigvis er det mange som klarer å se forbi det om man klarer å bli likt for den man er først....

Jeg kan til en viss grad skjønne TS, og det med å ikke ville "lure noen". Man leser jo om folk som ikke opplyser om at de sitter i rullestol f.eks. og det synes jeg man bør gjøre, siden det er en "stor" ting og noe jeg ville visst om, og så er det ikke så lett å vite hva andre synes. Kanskje noen synes at det er en stor ting at jeg må bruke bleier... det er helt i grenseland kanskje, men jeg har i alle fall valgt å ikke nevne det før det har vært nødvendig, det vil si på et tidspunkt hvor de kanskje ville funnet det ut uansett. Jeg har lurt litt selv på hva folk synes om når det er riktig å si fra om dette, men hittil er det ingen som har blitt sinte eller mener jeg har ført dem bak lyset i alle fall (så vidt jeg vet).

Det er jo ganske åpenbart hvorfor man ikke sier det som åpningsreplikk....

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tidligere hatt kontakt med et par menn som har fortalt meg om sin inkontinens, før vi har møttes. Det har ikke vært et problem for meg.  Jeg spurte litt rundt det, og opplevde at de syns det var fint. Jeg spurte jo av ren nysgjerrighet, og ville ikke hatt det som dumpegrunn. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff skulle ikke le men ser Ts tok d med humor 😊

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Måneskinn said:

Jeg har tidligere hatt kontakt med et par menn som har fortalt meg om sin inkontinens, før vi har møttes. Det har ikke vært et problem for meg.  Jeg spurte litt rundt det, og opplevde at de syns det var fint. Jeg spurte jo av ren nysgjerrighet, og ville ikke hatt det som dumpegrunn. 

Jøss, overrasket over at det er såpass vanlig... man føler seg som regel veldig alene om dette! Jeg er også "overrasket" over at så mange sier det ikke er dumpegrunn, men egentlig vet jeg at det faktisk ER dumpegrunn for veldig få, siden jeg aldri har opplevd å bli dumpet fordi jeg må bruke bleier for inkontinens. Mange av de som kanskje tenker at det er uaktuelt ville tenkt annerledes om det var ellers fantastisk person som de hadde følelser for :) 

Ellers har du helt rett i at det er veldig fint når partner/date faktisk spør litt rundt det, det fjerner veldig mye av ubehag og kleinhet om man kan snakke litt seriøst om det. Jeg setter i alle fall veldig pris på det om det kan være en så naturlig og normalisert ting som mulig, selv om det er en balanse her også :forvirret:

Hvis man bare later som ingen ting og man må gjøre alt i hemmelighet blir det bare kleint! Jeg er i alle fall helt avhengig av å klare å slappe av med bleie rundt partner, vi skal tross alt sove sammen (forhåpentligvis) og jeg vil helst føle meg akseptert... 

En annen ting som føles veldig fint og "intimt" er når partneren min holder rundt meg og legger en hånd på bleien som om det var en naturlig ting, det føles veldig fint, selv om det sikkert kan høres rart ut.... Det er kanskje litt det samme som hvis man har et stort arr på låret eller noe slikt. Det blir ikke bedre av at partner later som om det ikke eksisterer, da føler man seg bare ekstra uvel...

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig vi har chattet med samme mann. Det var i hvert fall ikke måte på hvor opptatt han var av det og maste om hva jeg synes om det og om jeg hadde noen spørsmål.

Han hadde det også som en del av profilbildet sitt. Tror egentlig kanskje det var en fetisjgreie for han også, og det synes jeg er mer avtennende enn at noen sliter med inkontinens. 

Så greit at man nevner det, men at det omtrent blir hele identiteten til en person blir litt mye. 

Tror jeg kunne levd med det, men kommer litt an på hva som forventes av en.

Anonymkode: 534ca...f84

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

..

Tror jeg kunne levd med det, men kommer litt an på hva som forventes av en.

Anonymkode: 534ca...f84

Det kan nok hende at du har rett i det tilfellet ditt. Det høres ikke helt normalt ut :)

Hva tenker du på når du sier at det kommer an på hva som forventes? Hva skulle det være?

Det jeg "forventer" (eller trenger/ønsker) er i alle fall å føle meg komfortabel og noenlunde normal, men det er jo ikke veldig mye å be om egentlig. Hva annet kan man forvente av noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...