AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #21 Skrevet 9. september 2020 Elsker blodmat og polsk blodpølse(kaszanka), men blir skuffa hver eneste gang jeg spiser norsk blodpølse😅 Har faktisk tenkt en stund på at jeg skal kjøpe ett spann med matblod fra Coop og prøve å eksperimentere litt med det og prøve å lage noe som ligner mer på smaken av Kaszanka😊 Kaszanka er salt pølse med en mye løsere og mer grøtaktig konsistens inni pølseskinnet, mmmm🤤 Anonymkode: a4824...4c2 2
Ardwinna Skrevet 9. september 2020 #22 Skrevet 9. september 2020 Blodpudding og blodpølse har jeg ikke sansen for, men blodpannekake er kjempegodt!
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #23 Skrevet 9. september 2020 Jeg er veldig glad i blodpølse. Har ikke smakt blodpannekaker, men tror nok jeg hadde likt det også. Blodpudding derimot høres ikke noe særlig ut.... Anonymkode: c9f0a...fc8
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #24 Skrevet 16. september 2020 Elsker blodpølse! Det var alltid kjempestas når min far skulle vekk på jobbreise da jeg var liten, for da kunne vi ha blodpølse - han tålte ikke synet av den engang, så det var min og mammas spesielle ting vi hadde hver gang han var borte Nammenamm! Er også glad i lungemos. Med rødbeter og erter, mmm. Anonymkode: df0b8...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #25 Skrevet 16. september 2020 Har ikke turt å smake... Jeg hater blodige biffer. Kommer til å fortsette å holde meg unna Anonymkode: 5b0f1...43d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #26 Skrevet 16. september 2020 På 8.9.2020 den 20.49, AnonymBruker skrev: Blodpølse smaker verken blod, pølse eller innmat. Jeg vil beskrive det som en litt tørr krydderkake. Honningkake bare med smak av pepperkake. Jeg spiser det med smør, gulost, brunost og spekepølse, og i varm melk med smør, sukker og kanel. Æsj det hørtes faktisk verre ut enn hva jeg tenkte. Anonymkode: 5b0f1...43d
Elefantenistua Skrevet 16. september 2020 #27 Skrevet 16. september 2020 På 8.9.2020 den 20.43, AnonymBruker skrev: Det var vanligere å spise blodpudding tidligere? Anonymkode: 53cb6...33f Nei. Alt må være gjennomstekt her..
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #28 Skrevet 16. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Æsj det hørtes faktisk verre ut enn hva jeg tenkte. Anonymkode: 5b0f1...43d Haha! Det krever litt "guts" å spise blodmat/innmat - eller hva som helst - når man ikke er vant til det. Og noen får litt kick av å understreke hvor spesielt det er, det man spiser, spesielt når det er nytt for dem også. Anonymkode: bdd07...107
AnonymBruker Skrevet 16. september 2020 #29 Skrevet 16. september 2020 On 9/9/2020 at 12:14 PM, Paranøtt said: Likte det som liten, men det var fordi jeg ikke visste hva det var. Da jeg var litt større ble fortalt hva det egentlig var, og har ikke orket tanken på å spise det siden da. Var akkurat det jeg hadde tenkt å skrive. Likte det som barn. Fikk vite hva det var. Sluttet å spise det. Anonymkode: 503f6...850
Brunhilde Skrevet 17. september 2020 #30 Skrevet 17. september 2020 Jeg syns litt er godt, men jeg kan ikke spise det som middag, det blir for mektig.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #31 Skrevet 17. september 2020 Jeg kan med hevet hodet si at jeg er for "barnslig" til å takle tanken på å i det hele tatt prøve. Jeg kan leve et langt og fint liv, uten blod-/innmat-mat i mitt liv. Magen vrenger seg av tanken på leverpostei, makrell i tomat også, og blodpudding så klart... det er ikke bare lukten og konsistensen som er problemet, for jeg elsker egentlig leverpostei men det stopper seg mentalt. Det er bare tanken og konseptet av det som gjør at det stopper opp i hals og hode. Men så er jeg typen som kaster opp av å se på folk som tygger og biter i friskis, på grunn av følelse og lyden som jeg da ser for meg og ikke takler en promille en gang (kan sammenlignes med at folk ikke takler lyden av tørr svamp mot tavle f.eks). Jeg er altså ganske så.. tekstur, konsistens, lyd/følelse og ocd-skadet (jeg har ocd på papiret altså, sånn at det er sagt) når det kommer til visse ting. Og blod/innmat er en av de tingene og jeg har 0 motivasjon, lyst eller behov for å endre på det og å faktisk prøve blodpudding og slikt. Foreldrene mine spiste det i oppveksten min, blodpudding,lungemos, lever, snurring og mye annet jeg bare ikke taklet å se på en gang. Anonymkode: c4608...988
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #32 Skrevet 17. september 2020 Trenger vell ikke å nevne at rå biff/kjøtt er totalt uaktuelt. Gjennomstekt, ikke noe rosa en gang er det som må til. Og da blir det tørt og ekkelt, så jeg spiser aldri sånn kjøtt. Anonymkode: c4608...988
Moonlight40 Skrevet 18. september 2020 #35 Skrevet 18. september 2020 Synes all innmat og blodmat er godt, men kjøper det som oftest hos en lokal slakter.
Moonlight40 Skrevet 18. september 2020 #36 Skrevet 18. september 2020 På 9.9.2020 den 21.05, AnonymBruker skrev: Elsker blodmat og polsk blodpølse(kaszanka), men blir skuffa hver eneste gang jeg spiser norsk blodpølse😅 Har faktisk tenkt en stund på at jeg skal kjøpe ett spann med matblod fra Coop og prøve å eksperimentere litt med det og prøve å lage noe som ligner mer på smaken av Kaszanka😊 Kaszanka er salt pølse med en mye løsere og mer grøtaktig konsistens inni pølseskinnet, mmmm🤤 Anonymkode: a4824...4c2 Høres godt ut
AnonymBruker Skrevet 18. september 2020 #37 Skrevet 18. september 2020 Blodpudding er digg, blodpannekaker er litt meh, men liker ikke pannekaker generelt særlig godt. Anonymkode: 344dc...5cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå