Gå til innhold

Skeptisk til å date overlappere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet om de som har hoppet fra forhold til forhold siden de var 15 år, når de er 35 har de hatt rundt 5-10 forhold og flere samboerskap. Selv syns jeg det er rødt flagg, tenker både at vedkommende kan slite med langvarige relasjoner og er uselvstendig som ikke klarer å være alene mer enn så kort tid av gangen, og at jeg da kunne vært hvem som helst på en måte, så lenge jeg er «grei nok». Men de får seg jo alltid ny kjæreste (både kvinnene og mennene) knappe uker til mnd etter brudd, så mange er kanskje ikke skeptiske til sånt? 

Anonymkode: 4433d...4f2

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er helt klart skeptiske til slike. Har selv truffet en. Veldig god match og kjemi men viste at vedkommende ikke hadde lange forhold bak i. Barn med forskjellige menn og slikt. Fungerte greit i begynnelsen, når det ble alvor så trakk vedkommende seg raskt tilbake og murte seg inne bak "murer". Så aldri mer om jeg involverer meg med slike. Når de har prøvd mange forskjellige forhold, og kjærester og nekter å slippe deg skikkelig til i livet sitt? Bare gå videre, ikke utsett dere for den lidelsen som garantert kommer da. Jeg tror de aller fleste slike har en usikker tilknytting stil som gjør at de aldri vil fungere i et forhold. Litt ballast med seg i livet vil ikke gjøre det noe lettere. Altså jo eldre man er jo verre er det. Om de har lengre opphold i mellom forhold eller sexpartnere betyr ikke noe som helst, det som betyr noe er at de aldri fungerer i et forhold.

Anonymkode: 0691e...f4c

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Er helt klart skeptiske til slike. Har selv truffet en. Veldig god match og kjemi men viste at vedkommende ikke hadde lange forhold bak i. Barn med forskjellige menn og slikt. Fungerte greit i begynnelsen, når det ble alvor så trakk vedkommende seg raskt tilbake og murte seg inne bak "murer". Så aldri mer om jeg involverer meg med slike. Når de har prøvd mange forskjellige forhold, og kjærester og nekter å slippe deg skikkelig til i livet sitt? Bare gå videre, ikke utsett dere for den lidelsen som garantert kommer da. Jeg tror de aller fleste slike har en usikker tilknytting stil som gjør at de aldri vil fungere i et forhold. Litt ballast med seg i livet vil ikke gjøre det noe lettere. Altså jo eldre man er jo verre er det. Om de har lengre opphold i mellom forhold eller sexpartnere betyr ikke noe som helst, det som betyr noe er at de aldri fungerer i et forhold.

Ja, er nok mye usikker tilknytning i bildet. Han jeg møtte sa i tillegg at forholdene hadde vært et mareritt siden det var «grusomt å være intim» og «damene alltid måtte kreve hengivenhet fra han» Ble lei meg for forstod at dette kom ikke til å fungere, men han er fremdeles livredd for å være uten en dame og kontakter meg fremdeles. Virker som det er to typer som er overlappere, de vi har møtt og de som bare ikke takler å være alene, men også er fullstendig «på» i forholdet også, og tenker at hvem som helst er ok så lenge de slipper ensomhet. 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om de som har hoppet fra forhold til forhold siden de var 15 år, når de er 35 har de hatt rundt 5-10 forhold og flere samboerskap. Selv syns jeg det er rødt flagg, tenker både at vedkommende kan slite med langvarige relasjoner og er uselvstendig som ikke klarer å være alene mer enn så kort tid av gangen, og at jeg da kunne vært hvem som helst på en måte, så lenge jeg er «grei nok». Men de får seg jo alltid ny kjæreste (både kvinnene og mennene) knappe uker til mnd etter brudd, så mange er kanskje ikke skeptiske til sånt? 

Helt uaktuelt for min del. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe galt med alle. De som ikke har vært i forhold før, de som har vært i forhold, de som er single og ligger rundt. Ingenting er godt nok idag. 

Anonymkode: a01a2...2dc

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er noe galt med alle. De som ikke har vært i forhold før, de som har vært i forhold, de som er single og ligger rundt. Ingenting er godt nok idag. 

Anonymkode: a01a2...2dc

Er ikke snakk om «folk som har vært i forhold før» her underdrev du sterkt for å lage et urelevant poeng. 

Skrevet

Men 5 forhold på 20 år er jo ikke mye! Herlighet, snakk om sykeliggjørejøre den minste ting. 

Fra 15 til 35 er 20 år. Det er ungdomsår, studietid, ung voksen, prøve og feile tiden. 

Jeg hadde samboerforhold fra 16 til 18, 18 til 21, 23 til 24, 25 til 31, og nå singel i mange år. Har ikke hatt småkjærester innimellom forholdene. Har heller ikke hatt ff. Ny mann på gang nå, jeg er 35.

Anonymkode: e9727...68e

• Liker 5
Skrevet

Folk som overlapper er jo utro. De holder jeg meg unna. Skeptisk til seriemoganister om det er mange og korte forhold siden jeg synest folk har godt av å være litt single - men de lyser ihvertfall ikke rødt som overlappere. 

Anonymkode: 929fd...d94

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Men 5 forhold på 20 år er jo ikke mye! Herlighet, snakk om sykeliggjørejøre den minste ting. 

Fra 15 til 35 er 20 år. Det er ungdomsår, studietid, ung voksen, prøve og feile tiden. 

Jeg hadde samboerforhold fra 16 til 18, 18 til 21, 23 til 24, 25 til 31, og nå singel i mange år. Har ikke hatt småkjærester innimellom forholdene. Har heller ikke hatt ff. Ny mann på gang nå, jeg er 35.

Anonymkode: e9727...68e

Regner ikke med seriøse forhold fra 15 års alder heller akkurat. Så blir mer 5 samboerskap på 15 år, eller 10 kjærester på 20 år. Er uansett bare noe som er veldig off med å aldri gå mer enn noen uker singel over flere tiår, jeg vil ha en som vil ha meg bare fordi han vil, ikke ut av desperasjon. 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Folk som overlapper er jo utro. De holder jeg meg unna. Skeptisk til seriemoganister om det er mange og korte forhold siden jeg synest folk har godt av å være litt single - men de lyser ihvertfall ikke rødt som overlappere. 

Anonymkode: 929fd...d94

Ja, når man er i forhold noen uker etter brudd er det ugler i mosen

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner ikke med seriøse forhold fra 15 års alder heller akkurat. Så blir mer 5 samboerskap på 15 år, eller 10 kjærester på 20 år. Er uansett bare noe som er veldig off med å aldri gå mer enn noen uker singel over flere tiår, jeg vil ha en som vil ha meg bare fordi han vil, ikke ut av desperasjon. 

Her må noen opptre som voksne. Vi snakker om forhold inngått i voksen alder, og er man litt snill på det er de fleste ikke akkurat dette før de bikker 20, en del også eldre en det. Så la oss si 20 år og oppover. Har du da hatt 5 samboerskap eller 10 kjærester på 20 år? Ja da er det ikke mye stabilt. Da tenker jeg slik! Hva har endret seg inne  hodet til den personen som gjør at det faktisk vil vare lenger sammen med meg! De fleste vet at voksne folk sjeldent endrer seg, i alle fall på slike ting.

Igjen mange av de som driver på slik er ikke egnet for lange seriøse forhold. For min del snakker jeg da om forhold som varer over 10 år minst. Helst livet ut. Det får du bare ikke med de som skifter partner veldig ofte. Det er noe fundamentalt galt med deres evne til å knytte seg til andre og være forpliktet på det.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Igjen mange av de som driver på slik er ikke egnet for lange seriøse forhold.

Dette er nok essensen. Det er ikke feil eller unaturlig, det er bare ikke alle som har det i seg å gå inn i livsvarige forhold.

For meg på 40+ som har vært i et snart 20-årig forhold er det merkelig når jevnaldrende snakker om dating og kjærester som kommer og går. Slik de fleste ble ferdige med i første halvdel av 20-åra. Men det er jo ingenting galt med et slik liv, det blir bare kræsj om man er ulik på dette punktet.

Anonymkode: e4919...ddd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette er nok essensen. Det er ikke feil eller unaturlig, det er bare ikke alle som har det i seg å gå inn i livsvarige forhold.

For meg på 40+ som har vært i et snart 20-årig forhold er det merkelig når jevnaldrende snakker om dating og kjærester som kommer og går. Slik de fleste ble ferdige med i første halvdel av 20-åra. Men det er jo ingenting galt med et slik liv, det blir bare kræsj om man er ulik på dette punktet.

Hadde de hatt noe valg eller myndighet over situasjonen sin så hadde de Vel kanskje ikke hatt det sånn, dine jevnaldrende. Har noen single venner da? Om du ikke har vært singel på 20 år og ble det nå hadde du fått deg et sjokk. Pass deg for å dømme der du ikke har peiling.

Anonymkode: 6d0ac...67d

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde de hatt noe valg eller myndighet over situasjonen sin så hadde de Vel kanskje ikke hatt det sånn, dine jevnaldrende. Har noen single venner da? Om du ikke har vært singel på 20 år og ble det nå hadde du fått deg et sjokk. Pass deg for å dømme der du ikke har peiling.

Vet ikke om jeg forstår hva du prøver å si her, men jeg dømmer ingen. Jeg har noen få bekjente som lever slik jeg beskrev, og for meg er et slikt liv fremmed når man er godt voksen. Men det er overhodet ikke noe galt med det, A4-livet er ikke for alle. Og jeg er ganske sikker på at for de fleste handler det om personlighet mer enn ytre omstendigheter.

Skrevet

Jeg er en overlapper selv. Jeg finner raskt en ny når et forhold tar slutt. Jeg misliker virkelig at jeg er slik..at bekreftelse fra en mann er noe jeg må ha for å finne ro i meg selv. Nå bor jeg alene, og klarer meg bra økonomisk. Ønsker overhodet ikke en samboer, men er helt avhengig av å ha en mann i livet mitt. Jeg prøver å jobbe med det, men har innsett at jeg trenger hjelp. Min far var ikke tilstede i oppveksten, så jeg tror mye ligger der.

Anonymkode: 4ba9c...a13

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en overlapper selv. Jeg finner raskt en ny når et forhold tar slutt. Jeg misliker virkelig at jeg er slik..at bekreftelse fra en mann er noe jeg må ha for å finne ro i meg selv. Nå bor jeg alene, og klarer meg bra økonomisk. Ønsker overhodet ikke en samboer, men er helt avhengig av å ha en mann i livet mitt. Jeg prøver å jobbe med det, men har innsett at jeg trenger hjelp. Min far var ikke tilstede i oppveksten, så jeg tror mye ligger der.

Anonymkode: 4ba9c...a13

Det høres ikke noe godt ut å ha det slik, håper ikke innlegget mitt hørtes for kritisk ut for skjønner det kan være ugreit å være på andre siden også. Håper du får jobbet med det du trenger for å føle deg vel med deg selv 😊

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg forstår hva du prøver å si her, men jeg dømmer ingen. Jeg har noen få bekjente som lever slik jeg beskrev, og for meg er et slikt liv fremmed når man er godt voksen. Men det er overhodet ikke noe galt med det, A4-livet er ikke for alle. Og jeg er ganske sikker på at for de fleste handler det om personlighet mer enn ytre omstendigheter.

Leser at du forstår hva jeg mener, men er like ignorant for faktumet at veldig mange av dagens befolkning rundt 40, passert 40, er single med eller uten barn. Men du bor kanskje noe isolert i rurale strøk?.. 

Du antar at de fleste har gjort seg ferdig med singellivet i 20-åra, og   
i tillegg påstår du at det ikke er alle som har det i seg å gå inn i langvarige forhold, som om det var noe genetisk bestemt.

Begge deler får meg til å lure på hvor orientert du er om samfunnet, og om det å leve i et så langt forhold som du har gjort siden du var i starten av 20-åra gjør gjør en mer trangsynt, om du er lite empatisk, veldig konservativ eller om du lever i en sekt eller religiøst lukket samfunn.
Du leser jo her på KG, og får kanskje med deg noe nyheter, og snakker med folk.
Det er greit å ha en subjektiv oppfatning, men noe samfunnsorientert går det vel an å være. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det er mye å ha hatt 5 forhold når man er rundt 35? 

Jeg har 4-5 seriøst forhold bak meg. Flere samboerskap ja. Er alltids dypt forelska i den jeg er sammen med. Går heller ikke fort lei av folk, men går du fra meg så går jeg også min vei, for å si det sånn. Min eneste regel i forhold er at jeg ikke venter på noen. Jeg er all in men bare når det er gjensidig. Sjøl om jeg er nesten ødelagt av kjærlighetssorg går jeg videre, og jobber skikkelig med å legge ekser bak meg og være klar for noe nytt. Jeg er den eneste jeg vet om som ikke er opphengt i fortida og ekser. Skjønner ikke hva folk mener. Jeg forelsker meg lett, og folk liker visst meg også. Jeg har lange forhold og er typisk stayeren, det er andre som slår opp mens jeg har mer å gi. 

Dennes gangen hadde jeg faktisk sett for meg å bli singel lenge, lenge. Ikke minst fordi det ikke lenger er lett å møte single via nettverket. Men så plutselig skjedde det på nett. Møtte en som jeg falt for. 

Jeg er en lykkelig overlapper. Men håper jo dette blir den siste! 

Anonymkode: c6efb...bfb

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, når man er i forhold noen uker etter brudd er det ugler i mosen

Jeg giftet meg med han jeg ble sammen med da jeg var 15, må da vel være seriøst nok det vel? Giftet oss i tidlig 20 årene, gikk fra hverandre 7 år senere, altså sammen i 12 år. 

Anonymkode: b1d61...9fa

Skrevet

Min mor er sånn. Har riktignok kun hatt lange forhold, men fra hun var 16 til hun var 60, har hun vært i ca 5 forhold, med ETT opphold, nå når hun ble dumpet. Fant en ny mann innen 2 mnd med intens nettdating. Alle andre forhold har vært overlappa, hun klarer ikke å være alene. Ikke er hun noe lykkelig eller fornøyd når hun er i forhold heller. Det er alltid så mye galt med mennene. 

Hun har åpenbart noen vansker. Hun sier det er ensomhet. Hun føler seg like ensom i forhold, men da har hun noen andre å skylle på siden hun føler seg dritt.

Anbefaler ikke å date noen sånne.

Anonymkode: 605c4...784

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

jo jeg er skeptisk til slike og har styrt unna å innvolvere meg i den type mennesker

Anonymkode: 0f6e0...1f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...