AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #1 Del Skrevet 8. september 2020 Kroppen er jo fullstendig død, men hva tror du skjer med sinnet? Det åndelige liksom. Jeg mistet min bestemor for en uke siden. Jeg klarer ikke å tro hun er borte. Hvor er det hun kan befinne seg nå? Håper bare at hun har det bra. Håper hun kan følge med på det barnebarna hennes gjør og hennes barn. Men hvor tror du de havner? Anonymkode: 77fde...b64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #2 Del Skrevet 8. september 2020 Sinnet opphører å eksistere når man dør. Det er ikke noe mer. Anonymkode: f3af8...c6c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #3 Del Skrevet 8. september 2020 De havner ikke, det er noe man gjør mens man lever. Er man død er man død, og det man var eksisterer ikke lenger. Bestandelene av det man var, lever videre i andre former, men det blir jo noe annet. Hvis du river et hus, hvor havner huset? Anonymkode: 41bba...c7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WhiteSwan Skrevet 8. september 2020 #4 Del Skrevet 8. september 2020 Sinnet finnes i hjernen og hjernen dør som alle andre organer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Achelois Skrevet 8. september 2020 #5 Del Skrevet 8. september 2020 Kondolerer. Hva som skjer med sinnet kan jeg ikke svare på. Derimot tror jeg at dine minner om en som stod deg nær, lever videre i deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 8. september 2020 #6 Del Skrevet 8. september 2020 Det finnes ingen ånd, kun en hjerne. Og denne dør sammen med kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Støvsugerør Skrevet 8. september 2020 #7 Del Skrevet 8. september 2020 Vi vet jo allerede hvordan det er å være ufødt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 8. september 2020 #8 Del Skrevet 8. september 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroppen er jo fullstendig død, men hva tror du skjer med sinnet? Det åndelige liksom. Jeg mistet min bestemor for en uke siden. Jeg klarer ikke å tro hun er borte. Hvor er det hun kan befinne seg nå? Håper bare at hun har det bra. Håper hun kan følge med på det barnebarna hennes gjør og hennes barn. Men hvor tror du de havner? Anonymkode: 77fde...b64 Når kroppen dør, så dør også hjernen der bevisstheten sitter. Jeg ser ingen bevis for at bevisstheten er uavhengig av kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #9 Del Skrevet 8. september 2020 Det er så gøy å lese alle tsvar på spørsmål som denne Anonymkode: 6c55e...5fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #10 Del Skrevet 8. september 2020 7 timer siden, Støvsugerør skrev: Vi vet jo allerede hvordan det er å være ufødt. Nei, det vet vi ikke for da var vi ikke bevisste som i dette liv i denne kroppen. Vi kan ikke si at det ikke var noe. Anonymkode: 86108...891 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #11 Del Skrevet 8. september 2020 8 timer siden, In absentia skrev: Det finnes ingen ånd, kun en hjerne. Og denne dør sammen med kroppen. 😂👍 Anonymkode: 1c6ad...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #12 Del Skrevet 8. september 2020 Jeg vet at kroppen, og hjernen, dør, men er overbevist om at det er noe mer! Kall det sjel eller noe annet. Jeg satt hos min bestemor da hun døde, og det skjedde en merkbar forandring i det samme hun ikke levde mer. Veldig vanskelig å forklare, men det var akkurat som om bare skallet var igjen, og at "hun" ikke var der inne i kroppen lenger. Det kjentes helt tydelig! Vi skal ikke forstå alt, men jeg er overbevist om at der er noe mer etterpå💕 Anonymkode: abe15...658 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #13 Del Skrevet 8. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at kroppen, og hjernen, dør, men er overbevist om at det er noe mer! Kall det sjel eller noe annet. Jeg satt hos min bestemor da hun døde, og det skjedde en merkbar forandring i det samme hun ikke levde mer. Veldig vanskelig å forklare, men det var akkurat som om bare skallet var igjen, og at "hun" ikke var der inne i kroppen lenger. Det kjentes helt tydelig! Vi skal ikke forstå alt, men jeg er overbevist om at der er noe mer etterpå💕 Anonymkode: abe15...658 Akkurat det du beskriver la jeg merke til da jeg så min bestemor etter hun var død også. Akkurat som det var et skall og at hele kroppen var mindre. Noen år etter da jeg var på hytta som tidligere tilhørte mine besteforeldre, så kjente jeg lukten av parfymen hennes. Og i kjøleskapet på hytta luktet det akkurat slik det pleide å lukte i kjøleskapet hennes, de matvarene hun pleide å ha. Vi hadde ikke den type mat der, og kjøleskapet var nytt. Lukten fulgte med maten vi tok med hjem igjen. Og det jeg tenker på i ettertid var at hun var alltid opptatt av å sende med mat hjem hver gang vi var på besøk hos henne. Jeg er ganske sikker på at det er mer mellom himmel og jord enn vi vet. Anonymkode: 86108...891 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #14 Del Skrevet 8. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kroppen er jo fullstendig død, men hva tror du skjer med sinnet? Det åndelige liksom. Jeg mistet min bestemor for en uke siden. Jeg klarer ikke å tro hun er borte. Hvor er det hun kan befinne seg nå? Håper bare at hun har det bra. Håper hun kan følge med på det barnebarna hennes gjør og hennes barn. Men hvor tror du de havner? Anonymkode: 77fde...b64 Det kommer an på. Var bestemoren din et ok menneske så er hun i himmelen. Inne i lyset. Var hun ikke snill så er hun i helvete. Anonymkode: f6454...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #15 Del Skrevet 8. september 2020 Det er ingen som vet, faktisk. Men tenker at om sinnet opphører, så er det ikke så ille? De som dør vil ikke måtte oppleve mer smerte og tristhet i livet sitt, så er det jo på en måte ikke bare negativt, dere som mener det må være noe etter døden... Anonymkode: e8aa3...373 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #16 Del Skrevet 8. september 2020 *poff* Anonymkode: 0c8ef...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #17 Del Skrevet 8. september 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på. Var bestemoren din et ok menneske så er hun i himmelen. Inne i lyset. Var hun ikke snill så er hun i helvete. Anonymkode: f6454...843 Seriøst... Anonymkode: e8aa3...373 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #18 Del Skrevet 9. september 2020 På 9.9.2020 den 0.00, AnonymBruker skrev: Jeg vet at kroppen, og hjernen, dør, men er overbevist om at det er noe mer! Kall det sjel eller noe annet. Jeg satt hos min bestemor da hun døde, og det skjedde en merkbar forandring i det samme hun ikke levde mer. Veldig vanskelig å forklare, men det var akkurat som om bare skallet var igjen, og at "hun" ikke var der inne i kroppen lenger. Det kjentes helt tydelig! Vi skal ikke forstå alt, men jeg er overbevist om at der er noe mer etterpå💕 Anonymkode: abe15...658 Ja jeg tror også det er noe mer. Jeg tror at sjelen vår lever videre, og at all smerte og lidelse opphører idet man dør, jeg tror man kjenner på en sterk kjærlighet på den andre siden. Jeg tror også på reinkarnasjon, men jeg tror det går veldig lang tid mellom hver gang vi reinkarneres, så alle våre kjære som vi har mistet, tror jeg befinner seg på den andre siden og får med seg alt vi gjør her på jorden. Jeg tror de våker over oss og hjelper oss😊 Jeg har opplevd flere konkrete hendelser og samtaler med klarsynte om mine nærmeste som jeg har mistet, og det er helt tydelig at det mine nærmeste som kommuniserer gjennom de klarsynte, for de sier personlige ting som den klarsynte aldri kunne ha visst. Veldig spennende tema😊 Kondolerer, ts❤️ Anonymkode: d9fda...dc4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 9. september 2020 #19 Del Skrevet 9. september 2020 På 8.9.2020 den 15.16, AnonymBruker skrev: Kroppen er jo fullstendig død, men hva tror du skjer med sinnet? Det åndelige liksom. Jeg mistet min bestemor for en uke siden. Jeg klarer ikke å tro hun er borte. Hvor er det hun kan befinne seg nå? Håper bare at hun har det bra. Håper hun kan følge med på det barnebarna hennes gjør og hennes barn. Men hvor tror du de havner? Anonymkode: 77fde...b64 Himmelen. ❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #20 Del Skrevet 10. september 2020 På 8.9.2020 den 15.42, K.B. skrev: Når kroppen dør, så dør også hjernen der bevisstheten sitter. Jeg ser ingen bevis for at bevisstheten er uavhengig av kroppen. Michael Shermer skriver om dette med bevisstheten: The problem is that many sciences are nonfalsifiable, such as string theory, the neuroscience surrounding consciousness, grand economic models and the extraterrestrial hypothesis. On the last, short of searching every planet around every star in every galaxy in the cosmos, can we ever say with certainty that E.T.s do not exist? https://www.scientificamerican.com/article/what-is-pseudoscience/ Det er med andre ord ikke mulig å bevise hverken at bevisstheten er en del av kroppen, eller at den ikke er det. Dette blir som om jeg skulle si til deg at du ikke har noen bevissthet, for jeg ser ingen beviser for at du har noen bevissthet. Ja, du kan bevege på deg, åpne munnen din, bevege fingrene dine. Men det kan også en robot. Du vil aldri kunne bevise overfor noen andre enn deg selv ("jeg tenker, altså er jeg") at du har en bevissthet. Skal vi andre dermed konkluderer med at du ikke har noen bevissthet? Basert på premissene du har lagt frem her så skal vi jo det. Lystig nok så viser det seg at en kan, med riktig innstilling, forandre på hjernen. Altså, at sinnet forandrer hjernen. Det vil jo si at der er noe utenfor hjernen som forandrer på hjernen. Ellers ville hjernen ha forandret på ens sinn, ikke omvendt. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12595193/ Dette er ikke et bevis for noe utenfor hjernen. Men det tyder på at det er det. Anonymkode: 0016d...88f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå