Gå til innhold

Når dra til lege?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg slutter på prevensjon i desember 2019, men vi startet ikke å prøve før i april, og har hatt sex rundt eggløsning siden da (bortsett fra 1 mnd)  - uten hell. Såå 4-5 mnd. Har regelmessig syklus på 29-30 dager. 

Når bør man dra til lege å evt få hjelp? 

Anonymkode: e8bcb...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 måneder etter at dere startet prøvingen, altså i april 2021. 

Men hadde betalt privat for spermprøve lenge før. Det koster ikke mye. Og er det avvik her får man henvisning videre med en gang. 

Anonymkode: 75899...a12

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

12 måneder etter at dere startet prøvingen, altså i april 2021. 

Men hadde betalt privat for spermprøve lenge før. Det koster ikke mye. Og er det avvik her får man henvisning videre med en gang. 

Anonymkode: 75899...a12

Okei. Vi får bare fortsette prøvingen.. Er mulig jeg stresser for mye med dette, for ønsket er så stort og redselen for at noe er galt er nesten enda større 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor gamle dere er, og om dere har kjente faktorer som kan være årsak til problemer. Det er også mulig å få en utredning privat når dere ønsker selv.

Anonymkode: f348d...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvor gamle dere er, og om dere har kjente faktorer som kan være årsak til problemer. Det er også mulig å få en utredning privat når dere ønsker selv.

Er første barn på oss begge. Vi er 30 år og i følge jordmor er vi ung å sprek.. så vet ikke hvor lenge som er normalt å bruke på å prøve før man ber om hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet iallefall med meg selv at jeg hadde EL rett etter mensen. Så vi bommet veldig 😆 Men, ble tilslutt. Ikke stress, dere har fortsatt tid. Helt normalt å bruke litt tid. Skal faktisk utrolig mye til for at man treffer. 

Anonymkode: 01af4...fd5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet iallefall med meg selv at jeg hadde EL rett etter mensen. Så vi bommet veldig 😆 Men, ble tilslutt. Ikke stress, dere har fortsatt tid. Helt normalt å bruke litt tid. Skal faktisk utrolig mye til for at man treffer. 

Anonymkode: 01af4...fd5

Takk for svar ☺️ 
snakket med en jordmor tidligere i dag som mente jeg stressa for mye med dette - noe jeg er bevist på, men klarer ikke legge det fra meg 😂 

men veldig greit å vite at ikke alle blir gravid på 1-3 mnd untatt meg 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Er første barn på oss begge. Vi er 30 år og i følge jordmor er vi ung å sprek.. så vet ikke hvor lenge som er normalt å bruke på å prøve før man ber om hjelp. 

12 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor snakker du med jordmor? 

Anonymkode: 1b81c...99f

Oppfølging jeg får pga fødselsangst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor få du det?  Ikke negativt ment altså,  men aldri hørt om noen som får det før graviditet. Og ville ikke hun vært bedre å spørre enn oss på kg

Anonymkode: 4d963...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lenge før du i det hele tatt har blitt gravid? Hvor lenge skal du gå dit, da? 

Hadde selv veldig fødselsangst, men det var ikke noe jeg tok stilling til før langt ut i graviditeten. Da ba jeg om å få keisersnitt, enkelt og greit. 

Anonymkode: 1b81c...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble henvist fra lege til jordmor for å skulle tørre å bli prøve å bli gravid. Unngått å prøve i 5 år pga redsel. 

Der var bare tilfeldig at hun ringte meg i dag etter at jeg lagde denne tråden. Men har jo fått svar nå da 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...