AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Del Skrevet 7. september 2020 Hei, jeg hadde en SA i begynnelsen av august, da var jeg ca 5-6 uker på vei. Testet meg for ca en uke siden igjen, og den var negativ. Når kan jeg forvente positiv test igjen hvis jeg er gravid igjen allerede? Planen er å ta en ny test i slutten på september hvus ikke menstruasjon kommer før det. Anonymkode: 7a076...f9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. september 2020 #2 Del Skrevet 7. september 2020 Kartla du EL i august og vet at du hadde det? Vanlig er jo at man kan teste for graviditet 2 uker etter EL. Hvis du ikke vet når du hadde EL er det ikke noe fasitsvar på når man kan teste... Ofte når man mister så tidlig som 5-6 uker så blir ikke syklusen så veldig mye lenger enn vanlig, kanskje bare noen dager. Så hvis du f.eks hadde 30 dagers stabil syklus før, så kan du kanskje forvente 30-40 dagers syklus etter SA'en. Er vanlig at EL forskyves noe. Så da kan du jo teste rundt dag 35 f.eks. Men igjen - dette er ikke noe fasit. Alle kvinner er forskjellige. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #3 Del Skrevet 9. september 2020 Hei! Jeg hadde SA i begynnelsen av juli, var 6+ uker på vei. Fikk positiv test nå i slutten av august for ca 1,5 uker siden. Jeg har testet i et siden slutten av juli for jeg kjente/visste der var noe. Nå er jeg gravid å an er ikke hvor langt jeg er på vei 😅 Sist gang hadde jeg ekstreme symptomer, nå vet jeg kun om de fordi jeg er obs på det. Fikk også tidlig utslag på test sist gang. Håper dette hjelper deg litt. Føler virkelig med deg! Anonymkode: ba4d1...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #4 Del Skrevet 9. september 2020 Ts her, tok en test i dag som jeg syntes jeg så en svak positiv strek på🙈 klarte ikke vente 😂 tenker ta en ny test over helgen kanskje. Anonymkode: 7a076...f9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #5 Del Skrevet 9. september 2020 Ja, vil ikke skuffe deg. Men jeg har truffet sinnsykt mange sånne skyggestreker i denne testperioden. Enten det eller så har jeg vært gravid lenge med lav hcg stigning. Tror mest jeg ønsket det så mye at jeg kanskje så ting som ikke var der. Men! Jeg heier på deg og krysser fingrene! Håper testen er sterkere på lørdag. Anonymkode: ba4d1...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 9. september 2020 #6 Del Skrevet 9. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her, tok en test i dag som jeg syntes jeg så en svak positiv strek på🙈 klarte ikke vente 😂 tenker ta en ny test over helgen kanskje. Anonymkode: 7a076...f9a Høres spennende ut! Man ER jo mer fruktbar etter en SA. Jeg har opplevd to stk, og blitt gravid på første EL etter begge de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ida Høst Skrevet 11. september 2020 #7 Del Skrevet 11. september 2020 På 9.9.2020 den 21.06, Amatariel skrev: Høres spennende ut! Man ER jo mer fruktbar etter en SA. Jeg har opplevd to stk, og blitt gravid på første EL etter begge de. Får jeg lovt å spørre hvordan det gikk med graviditetene etter en SA? Er litt over 6 uker på veg, men tror dessverre jeg er midt i en SA akkurat nå. Vet ikke om jeg har det i meg å gjøre dette mange gang på rad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. september 2020 #8 Del Skrevet 11. september 2020 1 time siden, Ida Høst skrev: Får jeg lovt å spørre hvordan det gikk med graviditetene etter en SA? Den første gangen endte graviditeten i senabort i uke 14 pga. organfeil oppdaget på UL. Helt urelatert til at jeg hadde en SA bak meg. Den andre gangen holdt svangerskapet løpet ut ♥ Kjedelig å høre at du kanskje er midt i en SA Hva gjør at du tror det? Jeg skjønner akkurat hva du mener, jeg har opplevd 4 aborter nå. Det er utrolig tungt. Men jeg holdet fast på at det er verdt det... til slutt vil du holde babyen din i armene og da forstår du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ida Høst Skrevet 11. september 2020 #9 Del Skrevet 11. september 2020 1 time siden, Amatariel skrev: Den første gangen endte graviditeten i senabort i uke 14 pga. organfeil oppdaget på UL. Helt urelatert til at jeg hadde en SA bak meg. Den andre gangen holdt svangerskapet løpet ut ♥ Kjedelig å høre at du kanskje er midt i en SA Hva gjør at du tror det? Jeg skjønner akkurat hva du mener, jeg har opplevd 4 aborter nå. Det er utrolig tungt. Men jeg holdet fast på at det er verdt det... til slutt vil du holde babyen din i armene og da forstår du Fint å høre at det gikk bra til slutt ❤️ Jeg har blødd i to døgn nå, med tilhørende «menssmerter», og legen min sa dette mest sannsynlig var en SA (men skal tilbake å ta ny blodprøve på mandag), og jeg har av en uforklarlig grunn en sterk følelse av at det er det som skjer. Har en datter på 9 allerede, og følelsen av en liten i armene glemmes aldri. Men med henne ble jeg gravid på første forsøk, og hadde null problemer. Er nok litt annerledes nå som jeg er 30, og vil forsøke på nytt. Takk for svar. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. september 2020 #10 Del Skrevet 11. september 2020 Akkurat nå, Ida Høst skrev: Har en datter på 9 allerede, og følelsen av en liten i armene glemmes aldri. Men med henne ble jeg gravid på første forsøk, og hadde null problemer. Er nok litt annerledes nå som jeg er 30, og vil forsøke på nytt. Ser den... Jeg ble gravid med nr.1 mens jeg gikk på p-piller. Ble derfor veldig overrasket og skuffet da jeg 5-6 år senere skulle prøve på nr.2 og ingenting skjedde da jeg sluttet på pillene. Ble gravid etter 13 måneder som kanskje i den store sammenhengen ikke er så mye, men for meg der og da så var hver uke tortur... Og da vi skulle prøve på nr.3 opplevde jeg først tre aborter. Var ikke akkurat så lett det heller. Mye man skal igjennom for å få disse barna våre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå