Gå til innhold

Tips til varm kosedrikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Buljong er kalorifattig og meget godt 😊

Anonymkode: 59114...d14

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Yogite (skal ikke brukes med søtning).  Feks lakrissmak 🤩

Anonymkode: 4d8ec...98f

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Buljong er kalorifattig og meget godt 😊

Anonymkode: 59114...d14

Å ja! 😍

Anonymkode: 6ef47...1f6

Skrevet

Varm eplejuice med kanel. Det er kanskje for mange kalorier, men du kan jo vanne den ut og ha i litt søtning. 

• Liker 1
Skrevet

I tillegg til mitt forslag "kaffe", har jeg dette. Lag deg en kopp kakao. Det er ikke unødvendige kalorier. Det betyr kanskje ikke at du kan drikke kakao hver dag, men hvis du gjør det, blir det kanskje ikke så kos lenger, heller. Hvis du føler at du trenger kos i form av noe å spise/drikke hver dag, så kan det hende at du burde se på kostholdet ditt. Noen har direkte utrivelige kosthold. 

Anonymkode: 20cc5...f43

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Solbærtoddy- såå godt på hustrige kvelder. Med en skvett rom. Nam. 

Anonymkode: fbf4b...ac6

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker solbærtoddy!!

det finnes en kakao som heter confecta, de selges hvertfall på meny. Tror det er 10 kcal per drikke eller mindre. De kommer i smaken sjokolade, sjoko mint og sjoko karamell. Kanskje fler men har ikke sett noe annet. De selges i 2 pk for ca 10kr. Ellers synes jeg earl gray med melk og en sukett eller honning er godt. 

Anonymkode: 3f8a0...5c3

Klart det er godt, den er jo proppfull av sukker!

Anonymkode: da5c6...b7e

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, mercury_ skrev:

Varm eplejuice med kanel. Det er kanskje for mange kalorier, men du kan jo vanne den ut og ha i litt søtning. 

Dette er overraskende godt. Lagde en variant av dette til jul med kanel, nellikspiker og anis. Skikkelig kosedrikk. Trodde det var alle krydderiene som gjorde det så godt, men det funker faktisk fint uten også. Om man vil unngå å komme i julestemning i september, mener jeg.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, ElectricScum skrev:

Dette er overraskende godt. Lagde en variant av dette til jul med kanel, nellikspiker og anis. Skikkelig kosedrikk. Trodde det var alle krydderiene som gjorde det så godt, men det funker faktisk fint uten også. Om man vil unngå å komme i julestemning i september, mener jeg.

Enig! Rundt jul kjører jeg på med masse julekrydder (og kanskje litt rom), men det er veldig godt uten og. 

Skrevet

Hjemmelaget chai latte! Kok opp vann og hell over en pose med valgfri chai (jeg liker spicy chai fra Twinings til dette formålet), ha oppi valgfri søtning i valgfri mengde (jeg bruker suketter) og varm opp litt melk (ekstra lett for å spare kalorier er et alternativ, men den med vaniljesmak er nydelig til dette formålet) med kanel i. Når melken ryker, før den begynner å koke, så heller du den oppi tekoppen. Rør og nyt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker japansk rød miso suppe i et krus. Kjøper små poser som bare blandes ut i varmt vann, enkelt og veldig sunt, men litt for salt kanskje? Vet ikke om det er lett å få tak i der du bor da, må kanskje gå i asiatisk butikk eller handle på nett. 

Skrevet

Det fins mange gode, koffeinfrie teer som har litt naturlig sødme. F.eks. en chai-variant basert på rooibos, lakris-te, eller en hibiskus/fruktte. Min go-to kosedrikk på høstkvelder er rooibos chai med en skvett melk. Ellers så er jo buljong eller misosuppe en mulighet om du liker salte ting.

Anonymkode: 8f0a5...a68

Skrevet

Lag kakao med bakekakao og melk. Litt sukker eller annen søting. Jeg synes også mandelmel er litt søtere. 

Ellers er denne veldig god: 

https://www.kinsarvik.no/nyheter/gullmelk

Melken kan byttes ut med soya eller vann og lettmelk også. Du kan bruke pulver, men jeg liker helst fersk ingefær og gurkemeie. 

Anonymkode: 664d5...2d6

• 1 måned senere...
Skrevet

Chai latte! Lag chai (te, jeg synes pukka sin vanilla chai er best) og søt den som du vanligvis ville en kopp te. Varm og evt skum melk (kan bruke en visp om du ikke har melkeskummer. Hell det ca 50/50 i en kopp og nyyyt. Lukter og smaker høst og jul.

Anonymkode: cc731...c39

• Liker 2
Skrevet
På 8.9.2020 den 15.04, AnonymBruker skrev:

I tillegg til mitt forslag "kaffe", har jeg dette. Lag deg en kopp kakao. Det er ikke unødvendige kalorier. Det betyr kanskje ikke at du kan drikke kakao hver dag, men hvis du gjør det, blir det kanskje ikke så kos lenger, heller. Hvis du føler at du trenger kos i form av noe å spise/drikke hver dag, så kan det hende at du burde se på kostholdet ditt. Noen har direkte utrivelige kosthold. 

Anonymkode: 20cc5...f43

enig! jeg spiser sunt, men unner meg daglig en stor kopp kakao med krem😱hehe gidder ikke tenke på kaloriene! livet er for kort til å leve i askese🤗

Anonymkode: a42f4...264

Skrevet

Lettmelk eller skummamelk med Oboy? Vet ikke altså, men kanskje mindre kalorier enn kakao med smeltet sjokolade eller kakaopulver og sukker? 🙂

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Jeg kjøper ferske sitroner eller lime, presser en av de i en stor kopp, med 3 suketter og varmt vann. Det er kjempe godt, og ikke så usunt. Det hjelper og lindrer sår og kløende hals. Jeg liker og det litt surt. Anbefales. 

Skrevet

Jeg er veldig gad i ingefær og har nesten alltid noen pakker av denne liggende. Den varmer veldig godt og jeg søter den gjerne med et par suketter. 

image.jpeg.2389548976d7efd151dfe1043c7eb372.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...