AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #1 Del Skrevet 7. september 2020 Vet det allerede er en tråd om masse spm ang temping men jeg lurer på flere spm. Først og fremst hvilken termometer anbefaler dere som temper eller har tempet? Og hvor temper man for å få det mest nøyaktig? Skal man tempe hele syklusen? Eller kan man begynne en ukes tid før EL? Må man tempe til akkurat samme tid hver dag? Anonymkode: c0654...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. september 2020 #2 Del Skrevet 7. september 2020 (endret) Termometeret må ha to desimaler - da finner man basaltemperaturen. Det er vel det eneste kriteriet. Jeg syns ellers det er kjekt at termometeret har minne, så slipper jeg å lese av resultatet grytidlig. F.eks på helg. Klokken ringer 06 uansett for temping, men utførte bare tempingen raskt uten å åpne øynene for å sove videre... Greit å sjekke resultatet når man våkner ordentlig. Billige-tester har et populært termometer, men det var utsolgt i helgen husker jeg. Vaginalt er det mest nøyaktige, men mange temper likevel i munnen. Selv syns jeg vaginalt var VELDIG enkelt. Bare løftet på dynen og stappet det inn Man må ikke tempe hele syklusen nei, men jo mer man temper jo lettere er det for programmet å tolke temperaturøkning. Jeg tempet aldri under mensen, men begynte rett etterpå. En annen ting er jo at det er greit for vanen.... blir det mange dager uten temping kan man plutselig glemme det en dag det er veldig viktig. Samme tidspunkt for temping er viktig ja. Anbefaler deg å lese alt du kommer over om temaet. Nettsider, forumtråder osv. Jeg lærte alt via det. Og ha kontakt med andre tempere i dagbok eller egen tempetråd. Endret 23. september 2020 av Amatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2020 #3 Del Skrevet 7. september 2020 3 minutter siden, Amatariel skrev: Termometeret må ha to desimaler - da finner man basaltemperaturen. Det er vel det eneste kriteriet. Jeg syns ellers det er kjekt at termometeret har minne, så slipper jeg å lese av resultatet grytidlig. F.eks på helg. Klokken ringer 06 uansett for temping, men utførte bare tempingen raskt uten å åpne øynene for å sove videre... Greit å sjekke resultatet når man våkner ordentlig. Billige-tester har et populært termometer, men det var utsolgt i helgen husker jeg. Oralt/vaginalt er det mest nøyaktige, men mange temper likevel i munnen. Selv syns jeg vaginalt var VELDIG enkelt. Bare løftet på dynen og stappet det inn Man må ikke tempe hele syklusen nei, men jo mer man temper jo lettere er det for programmet å tolke temperaturøkning. Jeg tempet aldri under mensen, men begynte rett etterpå. En annen ting er jo at det er greit for vanen.... blir det mange dager uten temping kan man plutselig glemme det en dag det er veldig viktig. Samme tidspunkt for temping er viktig ja. Anbefaler deg å lese alt du kommer over om temaet. Nettsider, forumtråder osv. Jeg lærte alt via det. Og ha kontakt med andre tempere i dagbok eller egen tempetråd. Tusen takk for godt utfylt svar. Hvor langt inne i underlivet temper man?😅 Anonymkode: c0654...56f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. september 2020 #4 Del Skrevet 7. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for godt utfylt svar. Hvor langt inne i underlivet temper man?😅 Anonymkode: c0654...56f Aldri tenkt over det spørsmålet Men så langt inn som det trengs for å kjenne kroppstemperatur... Er ikke så langt inn da. Tuppen på termometeret pleier å være sånn sølvaktig, så bare stapper inn slik at den delen kommer inn i hullet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå