Gå til innhold

Datatrafikk fungerer ikke - hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går skiftet jeg abonnement på mobilen, fikk nytt SIM-kort og porteringstidspunkt. Alt fungerer helt fint nå bortsett fra datatrafikken. Får rett og slett ikke vært på nett hvis jeg slår av wifi'en. Har sjekket at ikonet "mobildata" er påslått.

Hva må gjøres for å faktisk få brukt mobildata?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start telefonen en gang på nytt, sjekk at den er helt oppdatert. Hvis det fortsatt ikke fungerer, har du en eldre telefon du kan prøve det nye simkortet i? Hvis det da ikke fungerer med datatrafikk på den heller, så er man rimelig sikker på at det gjelder abonnementet, og du tar da kontakt med leverandøren :) 

Anonymkode: 2da08...349

Skrevet

Du må kanskje laste ned nytt oppsett for telefonen fra leverandøren, selv om dette vanligvis går automatisk.
Det hjelper også som regel å restarte telefonen helt en gang etter at du har satt inn det nye simkortet.

Funker det ikke da, ring supporten til den nye leverandøren din.

Skrevet

Takker for tips. Har restartet mobilen mange ganger uten hell. Forsøkte å sette SIM-kortet inn i et mobiltelefon til et annet mobilabonnement, og da var det ingen problem å bruke mobildata. Så da er det altså ikke abonnementet i seg selv som er problemet? Men ikke mobilen heller egentlig, fordi mobildata fungerte fint før på den aktuelle telefonen før bytte av SIM-kortet. Så da er det koblingen med nytt SIM-kort i denne mobilen som er problemet 😕 

Laste ned oppsett ja... det kan jeg forsøke, må bare finne ut hvordan.

Support fra leverandøren var det første jeg tenkte på, men det var selvfølgelig 10 min etter at de stengte før helga 🙄 Åpner ikke før mandag igjen.

Skrevet
On 9/5/2020 at 8:37 PM, Amatariel said:

Takker for tips. Har restartet mobilen mange ganger uten hell. Forsøkte å sette SIM-kortet inn i et mobiltelefon til et annet mobilabonnement, og da var det ingen problem å bruke mobildata. Så da er det altså ikke abonnementet i seg selv som er problemet? Men ikke mobilen heller egentlig, fordi mobildata fungerte fint før på den aktuelle telefonen før bytte av SIM-kortet. Så da er det koblingen med nytt SIM-kort i denne mobilen som er problemet 😕 

Laste ned oppsett ja... det kan jeg forsøke, må bare finne ut hvordan.

Support fra leverandøren var det første jeg tenkte på, men det var selvfølgelig 10 min etter at de stengte før helga 🙄 Åpner ikke før mandag igjen.

Sjekk mobiltelefon-sidene til leverandøren din. Der skal det stå informasjon om internett-tilkobling, mms og slikt noe. Jeg vet at et par typer telefoner må laste ned oppsett manuelt, da jeg har lest det selv på nettsidene til en leverandør jeg hadde før.

Skrevet

Takk til alle som svarte! Feilen er lokalisert! Sim-kortet var rett og slett satt inn feil! Var to rom til sim-kortet når man drar ut den lille dingsen den skal ligge. Var lagt inn i rom 2, men skulle være i rom 1. Dette gjorde at alt bortsett fra mobildata virket.

Skrevet
On 9/10/2020 at 8:30 PM, Amatariel said:

Takk til alle som svarte! Feilen er lokalisert! Sim-kortet var rett og slett satt inn feil! Var to rom til sim-kortet når man drar ut den lille dingsen den skal ligge. Var lagt inn i rom 2, men skulle være i rom 1. Dette gjorde at alt bortsett fra mobildata virket.

Luretelefonen! :fnise:

Godt du fant ut av det da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...