*M* Skrevet 20. juli 2005 #1 Del Skrevet 20. juli 2005 Etter mye om og men bestemte jeg meg for å gå på gardeball med min brors kamerat. Har er riktig nok et år yngre enn meg, men det kan jo bli ok for det. Problemet er at jeg ikke går i verken kjoler eller skjørt og er helt grønn på hva som er etikette. Trenger derfor all den hjelp jeg kan få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 20. juli 2005 #2 Del Skrevet 20. juli 2005 Lang kjole, gjerne ballaktig (slik som dronninger har på seg på gallamiddager) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 20. juli 2005 Forfatter #3 Del Skrevet 20. juli 2005 Var det jeg tenkte. Huff, liker ikke å pynte meg på den måten, men det kan jo være gøy bare den ene gangen. Nå får jeg sette meg ned å søke på kjoler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 21. juli 2005 #4 Del Skrevet 21. juli 2005 PÅ gardeballet er det kleskode GALLA. Det vil si at kjolen skal være ned til anklene. Skal du ha ermløs eller stropper bør du ha et sjal i tillegg! Litt usikker på "reglene" når det gjelder splitt ikjolen. Ps: Veldig vanlig at mange av jentene får lagt hår og sminke av frisører/stylister. Ps2: Annen etikette; Når noen utbringer kongens skål skal glasset i hånden stå i høyde med hjertet. Det er alltid den som utbringer den enkelte skål som først skal sette glasset til munnen, og den første til å sette glasset tilbake på bordet. Husk også å aldri legge armene på bordet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 21. juli 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 21. juli 2005 Har du vært på ball selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 21. juli 2005 #6 Del Skrevet 21. juli 2005 Ja, var på "sjanteball" for endel år siden. Har også vært på etpar av kavaleriets julebord på Setermoen og der var det galla-kleskode!!! Og i det heletatt gallastil over det hele!! En kjempemorro opplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 21. juli 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 21. juli 2005 Da håper jeg det er ok at jeg stikker innom dagboken din og stiller spørsmål dersom jeg lurer på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 23. juli 2005 #8 Del Skrevet 23. juli 2005 Hei sann... Jeg har vært på Gardeball to ganger, og du MÅ ha ballkjole/gallakjole.... Ingen unntak... ' Hvis du har langt hå burde du gå til frisøren og få det satt opp eller i det minset stylet.. Tror du vil føle deg utenfor hvis du ikke gjør det... Lurer du på noe så bare spør;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*M* Skrevet 23. juli 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 23. juli 2005 Takk takk. Begynner nok å komme småting når det nærmer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaolla Skrevet 20. april 2009 #10 Del Skrevet 20. april 2009 så man MÅ ha sånn laaang kjole? :/ damn. jeg har funnet en god del kjempesøte og fine kjoler på internett jeg vil bestille, men de går bare ned til knærne... er det noen sider det står 'regler' for ballet på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. april 2009 #11 Del Skrevet 20. april 2009 så man MÅ ha sånn laaang kjole? :/ damn. jeg har funnet en god del kjempesøte og fine kjoler på internett jeg vil bestille, men de går bare ned til knærne... er det noen sider det står 'regler' for ballet på? Vil du lese "regler for ballet" for å finne ut hva du skal ha på deg? Det trenger du da i så fall ikke. Kleskoden er jo galla, og da er det bare å forholde deg til det. Søte kjoler ned til knærne er ikke gallaantrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christabelle Skrevet 20. april 2009 #12 Del Skrevet 20. april 2009 Å hjelp! Jeg er glad for at jeg ikke skal på gardeball :-) Får helt prestasjonsangst av å lese dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
InaMina Skrevet 20. april 2009 #13 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Jeg har vært på gardeball, og på diverse andre tilstelninger i forsvaret hvor det har vært GALLA som kleskode. Da er det lang kjole som teller, og jeg har også brukt å fått ordnet håret mitt. Endret 20. april 2009 av InaMina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_dr0ps_* Skrevet 20. april 2009 #14 Del Skrevet 20. april 2009 gardistene får utlevert et skriv (gjorde ihvertfall dette da jeg var på gardeballet for to år siden), hvor det er skrevet at kjolen skal være ned til anklene, helst ikke hvit, foretrukket at man også har sjal osv. det står også nevnt at man ser helst at jentene har oppsatt hår. det er også en kort "breifing" angående hvordan man skal hilse på gardesjefene før man går inn i salen. en fordel å kanskje innarbeide et par enkle vals og swing-steg, da dette er noe alle "må" gjøre når de spiller opp til dans etter middag. man blir forberedt. tror nok de tar ganske grei høyde for at dette ikke er noe jentene driver med hver helg kos deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 21. april 2009 #15 Del Skrevet 21. april 2009 (endret) Jeg synes det høres gøy ut med gardeball. Jeg har alltid hatt lyst til å dra på det men kjenner ingen i garden. Endret 21. april 2009 av MissStiles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iero Skrevet 21. april 2009 #16 Del Skrevet 21. april 2009 gardistene får utlevert et skriv (gjorde ihvertfall dette da jeg var på gardeballet for to år siden), hvor det er skrevet at kjolen skal være ned til anklene, helst ikke hvit, foretrukket at man også har sjal osv. det står også nevnt at man ser helst at jentene har oppsatt hår. det er også en kort "breifing" angående hvordan man skal hilse på gardesjefene før man går inn i salen. en fordel å kanskje innarbeide et par enkle vals og swing-steg, da dette er noe alle "må" gjøre når de spiller opp til dans etter middag. man blir forberedt. tror nok de tar ganske grei høyde for at dette ikke er noe jentene driver med hver helg kos deg! woow. Og folk går på dette frivillig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 21. april 2009 #17 Del Skrevet 21. april 2009 ... og denne tråden er fra 2005... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 21. april 2009 #18 Del Skrevet 21. april 2009 Starten av tråden er fra 2005, men midt i er det ei som tydeligvis skal på Gardeball i nærmeste fremtid som spør om man MÅ ha fotsid kjole. Og til deg som lurer: Ja, man må ha fotsid kjole. Knekort er ikke galla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 21. april 2009 #19 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg så det jeg også, Small, men da jeg begynte å lese tenkte jeg WTF??? Hun har sikkert funnet kjolen nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 21. april 2009 #20 Del Skrevet 21. april 2009 ... og denne tråden er fra 2005... Hehe, det så jeg ikke når jeg svarte her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå