AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Del Skrevet 4. september 2020 Jeg lurer på hvorfor vi mennesker har en tendens til å synes at døden er creepy. Eller, jeg gjør ihvertfall det. Jeg forbinder det bare med sorg og tristhet, følelse av ''doom''. Men så lurte jeg, dyr har vel ikke denne følelsen? De har jo visse instinkter hvis dem skal unngå fare... men jeg tror ikke dyr tenker at døden er creepy, de vet vel ikke hva det er...Så... Anonymkode: e41d0...d47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Del Skrevet 4. september 2020 Dyr syntes også døden er trist, de sørger de også så da vet de nok at det betyr en slutt. Kanskje de godtar livets brutaliteter mer? I dont know. Døden er creepy hvis du tenker at den er det. For meg en døden en begynnelse på neste liv og en naturlig avslutning for dette livet, men ja ekkelt at det som var plutselig var ikke lenger er og begynner å råttne til ingen bruk. Anonymkode: 9aea1...3d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #3 Del Skrevet 5. september 2020 Jeg ser og tenker på døden som spennende. Føler meg tryggere og friere av å tenke på døden (ingen sykdommer,ingen fysisk smerte). Har alltid vært fascinert av døden generelt og spesielt det ukjente. Anonymkode: 7791a...cf8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PokemonGone Skrevet 5. september 2020 #4 Del Skrevet 5. september 2020 Det ukjente? Kanskje, dette er noe veldig creepy for mange mennesker pga religion eller kultur liker jeg ikke betydningen av død i den katolske religionen eller hva det betyr å dø. Dette genererer mye frykt for døden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #5 Del Skrevet 5. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvorfor vi mennesker har en tendens til å synes at døden er creepy. Eller, jeg gjør ihvertfall det. Jeg forbinder det bare med sorg og tristhet, følelse av ''doom''. Men så lurte jeg, dyr har vel ikke denne følelsen? De har jo visse instinkter hvis dem skal unngå fare... men jeg tror ikke dyr tenker at døden er creepy, de vet vel ikke hva det er...Så... Anonymkode: e41d0...d47 Fordi vi ikke vet hva det er. Vi forbinder jo døden med sorg og tristhet fordi da er det slutten på livet, og det er vondt å miste noen man er glad i. Jeg tror egentlig døden bare handler om kroppen og slutt på bevissthet her på jorda. Håper og liker å tro at sjelen går videre. Anonymkode: 09ef8...2ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #6 Del Skrevet 5. september 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser og tenker på døden som spennende. Føler meg tryggere og friere av å tenke på døden (ingen sykdommer,ingen fysisk smerte). Har alltid vært fascinert av døden generelt og spesielt det ukjente. Anonymkode: 7791a...cf8 Det er selve råtningsprosessen og alt som blir igjen av meg som jeg synes er creepy... vet ikke hvorfor. ikke at man ikke eksisterer meg... tror jeg Anonymkode: e41d0...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #7 Del Skrevet 5. september 2020 mer * Anonymkode: e41d0...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #8 Del Skrevet 5. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi vi ikke vet hva det er. Vi forbinder jo døden med sorg og tristhet fordi da er det slutten på livet, og det er vondt å miste noen man er glad i. Jeg tror egentlig døden bare handler om kroppen og slutt på bevissthet her på jorda. Håper og liker å tro at sjelen går videre. Anonymkode: 09ef8...2ec Men hva er en sjel eksakt?....... Anonymkode: e41d0...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #9 Del Skrevet 5. september 2020 15 timer siden, PokemonGone skrev: Det ukjente? Kanskje, dette er noe veldig creepy for mange mennesker pga religion eller kultur liker jeg ikke betydningen av død i den katolske religionen eller hva det betyr å dø. Dette genererer mye frykt for døden. Kan du utdype mer? hva har de med religion å gjøre? du mener religion genererer frykt for døden? eller mangel på religion`? Anonymkode: e41d0...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PokemonGone Skrevet 6. september 2020 #10 Del Skrevet 6. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du utdype mer? hva har de med religion å gjøre? du mener religion genererer frykt for døden? eller mangel på religion`? Anonymkode: e41d0...d47 Jepp, religion eller tro på et samfunn kan påvirke vår tenkning om forskjellige fenomener. Grekerne trodde at en formørkelse var et symbol på tragedie, og jødene trodde at det var et guddommelig fenomen, liv og død var ikke alltid mysterier for menneskets sinn, men siden vi er klar over vår dødelighet, lurer vi på hva som ligger utenfor livet . Svarene er forskjellige for hver kultur, noen svar er håpefulle, andre er demotiverende eller skremmende. I studiet av sosiologi forstås det at en ide spredt i en populasjon er et frø som vokser. Noen ideer vokser med en vridd stilk. Husker noen Jonestown? Pastor Jones sa at disiplene hans må ta giftet for å unngå den falske apokalypsens grusomheter. 900 mennesker døde av permanent og påførte frykt. Jeg håper jeg har avklart tvilen din, men hvis du har andre spørsmål, vil jeg svare deg uten problemer😊🍵 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #11 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg synes ikke at selve døden er creepy, om den er naturlig. Det er hva som skjer etter døden som er creepy for meg. Nedbrytning. Fra at kroppsvæsker kan sive ut, at hele indre ganske fort blir "grøt" og gørr, at insekter og bakterier så kjapt begynner jobben med å "hjelpe til", og lukt slik nedbrytning medfører. Jeg har ikke problemer med å se et menneske dø. Sitte ved sykesengen og være der. Jeg takler den helt første stunden der noen er død, men det verste jeg kunne tenke meg er å komme over et menneske som har lagt dødt noen dager eller lengre. Selv om naturlig har jeg absolutt ikke ønske om å noen gang oppleve å se et menneske hvor nedbrytning er i gang. Det ville vært veldig creepy. Anonymkode: 54941...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #12 Del Skrevet 6. september 2020 Akkurat dette tenkte jeg på igår!! Og hadde tenkt å lage et innlegg om det, men kom ikke sp langt. Veldig rart at jeg så dette innlegget nå. Hvorfor syns vi døden er skummel når det er noe som skjer med absolutt alle akkurat som fødsel. Jeg tenker ikke på at det er rart at vi syns det er trist, for selfølgelig er der trist å miste noen man er glad i, men lurer på hvorfor vi kler oss ut som døde folk på halloween f.eks og blir skremt av utseende av et dødt menneske. Et dødt utseende burde jo falt oss inn helt naturlig egentlig og burde ikke vært noe vi fikk "mareritt" av. Men det gjør vi uansett... det er ingen som syntes at en kritthvitt/blått ansikt med svarte lepper og hvit-blurry øyne er fint å se på, det er det skumleste og mest creepy tingen jeg kan se ihvertfall. Men jeg tror kanskje det rett og slett er som med luktet av død, at instinktene vil skal holde oss lengst mulig unna det fordi det kan føre med seg virus, bakterier og annet dritt som er farlig for oss om vi kan bli syke av. Utsende og lukten av et lik får oss til å løpe langt vekk. Instinkter rett og slett. Anonymkode: ae395...1aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 6. september 2020 #13 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg tror/syntes døden er skummel, fordi jeg liker å tenke, føle, gruble, oppleve... Jeg liker å være til, eksistere. Kjenne min egen pust, lukte og sanse. Liker mellommenneskelige forhold, på godt og vondt. I døden eksisterer ingenting av dette (for alt vi vet). Men så er dette kanskje bare instinkter, som er programmert i oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #14 Del Skrevet 6. september 2020 På 5.9.2020 den 19.58, AnonymBruker skrev: Det er selve råtningsprosessen og alt som blir igjen av meg som jeg synes er creepy... vet ikke hvorfor. ikke at man ikke eksisterer meg... tror jeg Anonymkode: e41d0...d47 Gå for kremasjon. Det skal jeg. Anonymkode: b470c...29d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aragorn ll Elessar Skrevet 4. januar 2021 #15 Del Skrevet 4. januar 2021 Døden er ikke creepy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PokemonGone Skrevet 6. januar 2021 #16 Del Skrevet 6. januar 2021 Ubevissthet, tvil. Ideen er creepy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå