Gå til innhold

Herpes nedentil. Råd?

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk et skikkelig stort utbrudd første gang, feber og alt. Neste gang jeg fikk utbrudd var det langt mindre- og mindre og mindre og mindre. Nå kan jeg kjenne når jeg får utbrudd (litt kribling i området), men jeg får ingen blemmer lenger.

Det er store sjanser for at hver utbrudd vil bli mindre og mindre. Til slutt kan det være at du ikke merker det i det hele tatt 😊

Anonymkode: a7ad4...d87

Hvor lang tid tok det til du ikke fikk blemmer lenger?

Anonymkode: fb35f...e28

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så vaksinen er klar, men ikke tilgjengelig?

Dette er vel ikke en vaksine, men en kur for dem som allerede har det. Krysser fingrene for at det blir tilgjengelig i Norge.

Anonymkode: ac580...404

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvordan går det med deg TS?

fått noen flere utbrudd siden første utbrudd (ikke at det er så lenge siden).

Anonymkode: 24f93...93e

Hei dere,

Jeg har fått to utbrudd til...😔

Legen vil ha meg på Valtrex i månedsvis nå. Den funker ikke helt, men demper det nok. Fått utbrudd to dager etter jeg har sluttet på tablettene... Og i pimærutbruddet fikk jeg jo nye blemmer mens jeg gikk på tbl.  Får ikke på blå resept, og det er dumt. Dyre tabletter! Jeg er også veldig nummen i huden der nede. Noen dager såpass nummen at jeg ikke merker at jeg går på do. Lege mener viruset må sendes i dvale og at det plager nervene, derfor nummen. Jeg er livredd for at det er permanent...... 

Anonymkode: 4f550...47b

• Liker 1
Skrevet

Og: er det ekstra mange som plages med dette for tiden eller er det bare jeg som legger merke til temaet (Ref antall tråder) siden jeg selv nå har det??

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei dere,

Legen vil ha meg på Valtrex i månedsvis nå. Den funker ikke helt, men demper det nok. Fått utbrudd to dager etter jeg har sluttet på tablettene... Og i pimærutbruddet fikk jeg jo nye blemmer mens jeg gikk på tbl.  Får ikke på blå resept, og det er dumt. Dyre tabletter! Jeg er også veldig nummen i huden der nede. Noen dager såpass nummen at jeg ikke merker at jeg går på do. Lege mener viruset må sendes i dvale og at det plager nervene, derfor nummen. Jeg er livredd for at det er permanent...... 

Hvorfor får du det ikke på blå resept? Det tror jeg du har krav på! Er du sikker, hvor mye betaler du?

Herpes er ikke permanent, det vil avta med tiden😊 En vaksine/kur er også på vei for de som har det.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og: er det ekstra mange som plages med dette for tiden eller er det bare jeg som legger merke til temaet (Ref antall tråder) siden jeg selv nå har det??

Herpes er veldig vanlig, så det er ikke usannsynlig:)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får du det ikke på blå resept? Det tror jeg du har krav på! Er du sikker, hvor mye betaler du?

Herpes er ikke permanent, det vil avta med tiden😊 En vaksine/kur er også på vei for de som har det.

Fikk beskjed at jeg måtte ha minst 6 utbrudd.. Jeg sa jeg har hatt 3 på 5 uker og uten medisin så rekker jeg nok fort 6 utbrudd.. Og nå må jeg jo gå på de i mange måneder. Betaler over fire hundre for en pakke.. Tror jeg booker ny time og argumenterer meg til blå resept

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så vaksinen er klar, men ikke tilgjengelig?

Ser ikke ut som om det er en vaksine men noen piller som man må ta som er reseptfritt hvis det er den jeg tenker på. er et australsk selskap. men usikker på om de vitaminene vil fungere dog mange skriver at det har hjulpet dem med å bli kvitt herpesen (for godt til å være sant).

huff, jeg håper så inderlig at det kommer en vaksine snart! denne herpesen dreper meg innvendig.

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk beskjed at jeg måtte ha minst 6 utbrudd.. Jeg sa jeg har hatt 3 på 5 uker og uten medisin så rekker jeg nok fort 6 utbrudd.. Og nå må jeg jo gå på de i mange måneder. Betaler over fire hundre for en pakke.. Tror jeg booker ny time og argumenterer meg til blå resept

Da hadde jeg heller ventet på de resterende til 6 utbrudd og fått det på resept:)

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere,

to utbrudd til ja :( jeg føler med deg altså. dette er noe drit å ha. 

får håpe en kur vil hjelpe deg slik at du ikke får flere utbrudd. så kjedelig å høre at tablettene ikke hjalp deg helt. det er veldig dyre tabletter og er kjedelig å betale.  ja jeg er også livredd for at det skal være permanent på meg. 

tror kanskje man legger mer merke til tråder med herpes. jeg leser konstant på herpes noe som er veldig dumt. 

jeg ville ha hørt med legen på nytt ja

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Hvordan går det ts? Føler virkelig med deg... 

Jeg har mitt første utbrudd nå, og det er helt jævlig. Fikk det bekrefta i dag faktisk, så ikke rukket å tatt mere enn 1 tablett enda. Jeg fikk også en bedøvelsesgel som jeg kan bruke så mye jeg vil av. (den er for generelle smerter i underlivet) Det hjalp mye for dobesøket og bare det å bevege seg. Fått skikkelig feber og influensa symptomer i flere dager nå. Helt slått ut... hele kroppen verker. I tillegg veldig tungpustet i svangerskapet som gjør det verre.. håper dette ordner seg kjapt nå.. Er gravid, og har mest trolig hatt dette en god stund uten utbrudd. Men trodde aldri det skulle være så vondt, har mange blemmer og orker nesten ikke se nedi der.. 

Kan ikke huske sist jeg var så syk! Helt rart at man skal kunne bli så syk av dette den første gangen. Som om utbruddet ikke er nok i seg selv🙄😅

Anonymkode: b9bb0...b84

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2020 den 20.56):

Har fått det for første gang. Fra oralsex. Har kraftig utbrudd med feber og masse smerte. Vann svir til å med. Legen sier første gang er verst. Har fått tabletter men får fremdeles nye blemmer og smerter. Klarer nesten ikke gå på do. Synes dette er utrolig tøft. Har det alle steder der nede (kvinne). 
Noen med råd til å komme seg gjennom dette? Alt gjør vondt. Har bedøvelse-gel og Paracet. Og de tablettene fra legen som skal hjelpe på utbruddet. Men klarer ingenting. Og er trist. Hvor lenge varer dette?

J24

Bedøvende krem, xylocain tror jeg den het. er helt grusomt vondt ! Kan dusje/bade, eller sitte I vannbad med grønnsåpe

Anonymkode: 4de04...e02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...