AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Har fått det for første gang. Fra oralsex. Har kraftig utbrudd med feber og masse smerte. Vann svir til å med. Legen sier første gang er verst. Har fått tabletter men får fremdeles nye blemmer og smerter. Klarer nesten ikke gå på do. Synes dette er utrolig tøft. Har det alle steder der nede (kvinne). Noen med råd til å komme seg gjennom dette? Alt gjør vondt. Har bedøvelse-gel og Paracet. Og de tablettene fra legen som skal hjelpe på utbruddet. Men klarer ingenting. Og er trist. Hvor lenge varer dette? J24 Anonymkode: 4f550...47b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Hadde det slikt i 5 uker, ganske likt det du nevner. Så var det rolig i to uker og så kom det skikkelig tilbake igjen i en uke til. Nå går det halvt år mellom hvert utbrudd Anonymkode: 98410...3ca
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde det slikt i 5 uker, ganske likt det du nevner. Så var det rolig i to uker og så kom det skikkelig tilbake igjen i en uke til. Nå går det halvt år mellom hvert utbrudd Anonymkode: 98410...3ca Herregud... Stakkars deg. Jeg orker ikke dette, livskvaliteten er helt vekke. Bare tanken på ukesvis og igjen og igjen gjør med så deppa. Ingenting som hjelper eller lindrer? vet du om du har type 1 eller 2? Anonymkode: 4f550...47b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Jeg mener å huske at grønnsåpebad kunne lindre litt. Bare underlivet, sitt i en balje eller bøtte eller noe. For noen hjelper det å tisse i dusjen/badekaret mens de skyller underlivet med vann, for å tynne ut/nøytralisere urinen. I aller verste fall, hvis det blir helt umulig å tisse selv, kan man få kateter. (Jeg fikk i alle fall tilbud om det dengang.) Det høres vondt ut, men er ikke det i det hele tatt. Omtrent som å sette i tampong, men litt mer knotete å sette på seg selv fordi urinrøret er mindre og ikke like lett å kjenne seg frem til. Hos meg varte det to eller tre uker første gang, fra første blemme kom til den siste var helt borte. Feberen varte bare noen dager, og det gikk greit å være på jobb når feberen var borte. (Det skal sies at jeg foretrakk å stå/gå fremfor å sitte.) Jeg husker ikke hvor ofte det kom i starten, men det ble aldri så ille som første gang, hverken i smerter eller varighet. Nå må det vel være kanskje et år siden sist utbrudd. Eller er det to? Jeg husker ikke. 🙈 Det er 12 år siden første gang. Jeg føler med deg, slike utbrudd er grusomme! God bedring! ❤️ Anonymkode: 5f698...be4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud... Stakkars deg. Jeg orker ikke dette, livskvaliteten er helt vekke. Bare tanken på ukesvis og igjen og igjen gjør med så deppa. Ingenting som hjelper eller lindrer? vet du om du har type 1 eller 2? Anonymkode: 4f550...47b Det er bevist at d og c vitamin demper herpes utbrudd fordi det som fungerer på immunforsvaret fungerer på herpes, få i deg full anbefalt dagsdose av de vitaminene og se om det ikke får det til å gå vekk fortere Anonymkode: 122d2...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Takk for alle svar! Setter stor pris på det. Føler meg så trist nå.. Alltid vært så forsiktig.. Tar c-vit og d-vit daglig, skal ta litt ekstra nå. Problemet mitt er at vann svir like mye som urin. Alt er bare så vondt... Anonymkode: 4f550...47b 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 Det er veldig forskjellig hva slags utbrudd man får. Første gang jeg fikk utbrudd, da jeg antakelig ble smittet, er ca 15 år siden. Det var%#$£*%# vondt og jeg grein hver gang jeg tisset i ca 1 uke, så gikk det etterhvert over. Har (bank i bordet) ikke hatt utbrudd siden, så det er umulig å vite hvordan det kommer til å være for deg etterhvert. Uansett, god bedring. Anonymkode: f5943...7c2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Det fins håp! Woop woop! https://www.globenewswire.com/news-release/2020/07/07/2058825/0/en/Recent-Discovery-in-the-Cure-for-Herpes-is-Overshadowed-by-the-Covid-19-Quest-for-a-Vaccine.html Anonymkode: 998a3...597 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 https://www.nettavisen.no/nyheter/baby-dode-av-herpeskyss/2558696.html Anonymkode: 1c1bb...3bf
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #11 Skrevet 5. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig forskjellig hva slags utbrudd man får. Første gang jeg fikk utbrudd, da jeg antakelig ble smittet, er ca 15 år siden. Det var%#$£*%# vondt og jeg grein hver gang jeg tisset i ca 1 uke, så gikk det etterhvert over. Har (bank i bordet) ikke hatt utbrudd siden, så det er umulig å vite hvordan det kommer til å være for deg etterhvert. Uansett, god bedring. Anonymkode: f5943...7c2 Tusen takk! Klamrer meg til håpet om at jeg ikke får hyppige utbrudd fremover! Anonymkode: 4f550...47b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #12 Skrevet 5. september 2020 Hei! Jeg hadde mitt første utbrudd for tre år siden, varte ca tre uker. Jeg syntes det hjalp å tisse i badekaret/dusjen, og brukte også stoore mengder sinksalve. Det var VONDT, men har ikke hatt noen flere utbrudd enn det ene 😊 Anonymkode: 1f1ec...cd3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #13 Skrevet 5. september 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg hadde mitt første utbrudd for tre år siden, varte ca tre uker. Jeg syntes det hjalp å tisse i badekaret/dusjen, og brukte også stoore mengder sinksalve. Det var VONDT, men har ikke hatt noen flere utbrudd enn det ene 😊 Anonymkode: 1f1ec...cd3 Så godt å høre! Setter stor pris på å få litt håp nå! Jeg skal kjøpe salve. Vann stikker og svir også, jeg har fått det rundt hele urinrøret og klitoris også. Har prøvd å tisse i dusjen men blir nesten vondere Anonymkode: 4f550...47b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #14 Skrevet 5. september 2020 Hvilke tabletter fikk du av legen? Jeg hadde også kraftig utbrudd første gangen, og fikk resept på Valtrex. Vanlig dose med Valtrex er typ 1 om morgen og 1 om kvelden, men det funket ikke på meg. Fikk beskjed om å ta 2 stk 3 ganger daglig i en uke under første utbrudd og da forsvant det innen fire dager. Har ikke hatt store utbrudd siden, får kanskje ett sår etter mensen noen ganger i året, men da tar jeg to stk tabletter per dag i tre dager og så er det borte. Tenker ikke på at jeg har herpes lenger. Anonymkode: 143cc...907
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #15 Skrevet 6. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke tabletter fikk du av legen? Jeg hadde også kraftig utbrudd første gangen, og fikk resept på Valtrex. Vanlig dose med Valtrex er typ 1 om morgen og 1 om kvelden, men det funket ikke på meg. Fikk beskjed om å ta 2 stk 3 ganger daglig i en uke under første utbrudd og da forsvant det innen fire dager. Har ikke hatt store utbrudd siden, får kanskje ett sår etter mensen noen ganger i året, men da tar jeg to stk tabletter per dag i tre dager og så er det borte. Tenker ikke på at jeg har herpes lenger. Anonymkode: 143cc...907 Hei og takk for svar jeg har fått samme tbl, en tre ganger daglig. Lurer på om jeg burde hatt en annen dosering? Helt nummen i lårene også nå.. Anonymkode: 4f550...47b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #16 Skrevet 6. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei og takk for svar jeg har fått samme tbl, en tre ganger daglig. Lurer på om jeg burde hatt en annen dosering? Helt nummen i lårene også nå.. Anonymkode: 4f550...47b Hvor mange dager har du brukt de da? Rart at du får nye blemmer mens du går på kuren.. Ring legen å spør om du kan øke dosen. Anonymkode: 143cc...907
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #17 Skrevet 4. oktober 2020 På 4.9.2020 den 20.56, AnonymBruker skrev: Har fått det for første gang. Fra oralsex. Har kraftig utbrudd med feber og masse smerte. Vann svir til å med. Legen sier første gang er verst. Har fått tabletter men får fremdeles nye blemmer og smerter. Klarer nesten ikke gå på do. Synes dette er utrolig tøft. Har det alle steder der nede (kvinne). Noen med råd til å komme seg gjennom dette? Alt gjør vondt. Har bedøvelse-gel og Paracet. Og de tablettene fra legen som skal hjelpe på utbruddet. Men klarer ingenting. Og er trist. Hvor lenge varer dette? J24 Anonymkode: 4f550...47b hvordan går det med deg TS? fått noen flere utbrudd siden første utbrudd (ikke at det er så lenge siden). Anonymkode: 24f93...93e 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #18 Skrevet 4. oktober 2020 På 4.9.2020 den 21.26, AnonymBruker skrev: Det er veldig forskjellig hva slags utbrudd man får. Første gang jeg fikk utbrudd, da jeg antakelig ble smittet, er ca 15 år siden. Det var%#$£*%# vondt og jeg grein hver gang jeg tisset i ca 1 uke, så gikk det etterhvert over. Har (bank i bordet) ikke hatt utbrudd siden, så det er umulig å vite hvordan det kommer til å være for deg etterhvert. Uansett, god bedring. Anonymkode: f5943...7c2 Fikk du kun et førstegangs utbrudd? Eller flere etter det også avtok det? Anonymkode: fb35f...e28
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #19 Skrevet 4. oktober 2020 Jeg fikk et skikkelig stort utbrudd første gang, feber og alt. Neste gang jeg fikk utbrudd var det langt mindre- og mindre og mindre og mindre. Nå kan jeg kjenne når jeg får utbrudd (litt kribling i området), men jeg får ingen blemmer lenger. Det er store sjanser for at hver utbrudd vil bli mindre og mindre. Til slutt kan det være at du ikke merker det i det hele tatt 😊 Anonymkode: a7ad4...d87 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2020 #20 Skrevet 4. oktober 2020 På 4.9.2020 den 21.28, AnonymBruker skrev: Det fins håp! Woop woop! https://www.globenewswire.com/news-release/2020/07/07/2058825/0/en/Recent-Discovery-in-the-Cure-for-Herpes-is-Overshadowed-by-the-Covid-19-Quest-for-a-Vaccine.html Anonymkode: 998a3...597 Så vaksinen er klar, men ikke tilgjengelig? Anonymkode: fb35f...e28
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå