Gå til innhold

Kalendergaver til gutter 9-14 år


ITjenta

Anbefalte innlegg

Hei. 

Min sønn er veldig glad i gavekalenderen sin og har tidligere fått diverse smågodt, viskelær, litt lego etc 

Nå er han 10 år og små leker er ikke like aktuelt eller gøy lenger. 

Jeg føler det er så mye større tilbud til jenter uansett alder for pø. Så derfor spør jeg dere med gutter i samme alder, hva putter dere i kalenderen deres som de gleder seg over eller har nytteverdi?  

 

Til info så varierer jeg litt på verdien av innholdet, hvis jeg finner en fin kalendergave som koster 50-100kr så kjøper jeg det men ønsker å holde meg mest til små billige ting så ikke hele kalenderen koster meg over 2000 kr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Pakke med tusjer, blyanter, gode viskelær, truser, 20-kroninger, fingervanter, klinkekuler, lue, linjal, liten blokk eller liten notisbok, penn, gavekort på ting dere kan gjøre, et fint krus. Dette er noe jeg kunne gitt til min 9-åring. Er enig i at det er mye lettere å finne små, ikke så dyre ting til jenter.

Anonymkode: 9afcc...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknikkmagasinet har mye gøy, har kjøpt en del derfra gjennom årene.

Flax lodd.

Kinderegg.

Sugerør med innebygd kakao eller jordbær

Ekstra kule bøker, med utgangspunkt i hva barnet interesserer seg for

Små eksperimentesker, eks: "stjernehimmel

Kinder Hippos

En boks brus ( lørdag)

poppe i micro popcorn pose med spesielt popcorn krydder

fotballkort?

penger

kule sokker

Anonymkode: a5ad5...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med nyttige ting som truser, sokker, penger, bøker, spill, kortstokk, t-skjorte, kinobillett, dvd, toalettsaker... Hmmm... 

Anonymkode: dd7a0...09a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ser at jeg er lite kreativ, blir mest skolesaker og godteri her, men masse bra tips jeg skal stjele! 😄

Anonymkode: dc7f3...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar.

Her var det flere ideer jeg skal låne. 
Har også fått tips på hjemmelaget gavekort til fortnite og pokemon Go. :) Syns det var en artig idè, 11 kr for pokeballs 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi de nå en vanlig sjokoladekalender da. Gaver får man på julaften og ikke hver eneste dag i advent.

Anonymkode: 35e46...63e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som trengs på skolen, som passer, gradskive, blyantspisser, ny drikkeflaske eller noe annet praktisk. 

"gavekort" på en app på telefonen, eller bidrag til noe nytt til data eller annen fritidsaktivitet. 

Tror også de kan synes det er gøy med noe som kan plantes. (Altså f.eks. karsefrø og bomull) 

Anonymkode: 3a7dc...e04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 9.32, ITjenta skrev:

Tusen takk for svar.

Her var det flere ideer jeg skal låne. 
Har også fått tips på hjemmelaget gavekort til fortnite og pokemon Go. :) Syns det var en artig idè, 11 kr for pokeballs 

 


Om de liker pokemon, så har jeg bestilt fra lekekassen sett med 8 battle figurer/samle figurer til 400 kr. Ikke superbillig da, ca 50 kr per stykk, men noe mine gleder seg til å få, selv om de er blitt store gutter :) 

Og gavekort på pokecoins var en god ide! 

Anonymkode: 86019...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 10 år,  og har allerede begynt å handle inn litt til kalender. På lørdager blir det godteri. Ellers blir det en tyggispakke er par dager, flaxlodd osv. Har kjøpt 2 par vintervotter, en adidas fotballshorts,  addidas trøye osv som jeg kjøpte på intersport som hadde opphørsalg. Følger med på salg og tilbud. Blir kanskje noen bøker til lesestunder på skolen.  Refleksbånd, vester er høyaktuelt i desember. 

Jeg er mer opptatt av at det skal være noe som han har behov for og at det brukes, enn prisen.. så kjøper ikke noe ræl som bare tar opp plass i skuffer og skap.

 

 

 

Anonymkode: da9b1...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødvendige ting som sokker, hansker, boxere, t-skjorter, badehåndkle, sengesett, drikkeflasker osv. Gjerne med for eksempel Fortnite-logo. Ting jeg ville ha kjøpt før eller siden uansett.
Pokemon-kort, bøker, Donaldpocket, blader, dvd-er, lørdagsgodt, kinobillett, parfyme, små Lego-pakker til 99kr, "kort" med info om at vi skal på bowling, kompass, puslespill, dusjsåpe (gjerne for eksempel Star Wars), hodelykt, kompass..

Jeg passer alltid på at lørdag og søndag får han noe som han kan holde på med den dagen, som blad/bok/donaldpocket/spill/puslespill/dvd/aktivitet.

Nå har han sagt at han ønsker seg Flippklipp merch, så jeg skal se om jeg får tak i noe. 

Anonymkode: debb0...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Praktiske ting som flere sier er veldig lurt. Handle på salg i større stor og spare til kalenderen, eks genser, bukse, treningsutstyr eller annet til fritidsaktivitet, 

gavekort på opplevelse (ja det koster litt, men kan kan kanskje legge mer i kalender og mindre julaften? På julaften er det jo gjerne flere  gaver fra andre). Foreløpig har jeg planlagt «gavekort» på en kafé som datteren min liker å besøke som en av gavene, et håndkle, bok, et spill, en genser, en tights, en leke. Hun er 5 år. 

Anonymkode: b06da...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Her er bilde av tingene jeg la i kalenderen til 10 år gammel gutt i fjor 

20191126_190524 (Medium).jpg

Anonymkode: 0d8e7...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...