Gjest Gjest_Blomsten_* Skrevet 20. juli 2005 #1 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg har et lite pengetre (Crassula Ovata) som har fått masse små hvitaktige prikker/flekker på bladene. Er det noen som vet hva dette kan være (en form for sopp?), og viktigst: hvordan kan jeg bli kvitt det? Planten ser ellers frisk ut, men jeg stusser litt over at den ikke vokser. Pengetreene jeg har hatt tidligere har vokst og blitt relativt store, mens dette er like lite som da jeg kjøpte det for kanskje ett år siden. Det står lyst, men ikke i direkte sollys. Jeg gir den en dæsj med vann samtidig med de andre plantene ca hver-hver 2. uke, men dette er kanskje for ofte for pengetreet? Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få det større og flottere, og ikke minst bli kvitt det hvite på bladene? Jeg er dessverre ikke velsignet med grønne fingre... (For ordens skyld så er det eneste alternative vinduet et med tilsvarende lysforhold, men med en radiator rett under. Ingen planter har foreløpig overlevd i det vinduet...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 20. juli 2005 #2 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg vanner mine hver måned, eller kanskje til og med annenhver måned, og de stortrives. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Blomsten_* Skrevet 20. juli 2005 #3 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg vanner mine hver måned, eller kanskje til og med annenhver måned, og de stortrives. ← Hvor mye vann får den sånn ca når du da vanner den? Har etterhvert skjønt at de ikke skal vannes noe særlig, så skal prøve å trappe ned på hyppigheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
philippa starck Skrevet 30. juli 2005 #4 Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg har mitt pengetre UTE - er jeg helt på jordet jeg da??? Ville sette det ute slik at det vokste masse og fikk tusenlapper på seg & sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå