Gå til innhold

Hvor ofte dusjer du? Og hvorfor

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dusjer 2-3 ganger i uka. Virker som det er alt som trengs, selv med trening 6 dager i uka

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dusj? nei takk! hver gang jeg får mulighet og tid, jeg bader i badekar, ganske lenge faktisk.

av og till med musikk, levander som aromaterapistoff, en bok (litt krevende å beholde den tørr, men det går), på telefon med helst lange samtaler...1-2 timer hver gang, men kan ikke gjøre det hver dag, også fordi huden da kan bli for tørr...selv om jeg bruker hudemelk og kremer...vanntemperaturen varierer men som regel ganske varm/het. 

drikker ikke i badet, men spiser mye frukt, druer spesielt. sånn badekultur var helt vanlig i det Rømerske Riket, jeg tenker på det som inspirasjonskilde. jeg kunne rett og slett ikke bo i et hus uten badekar, det er bare usivilisert! 

• Liker 1
Skrevet

Dusjer hver dag, noen ganger 2 ganger daglig. Prøver å begrense hårvask, men blir minst 5 ganger i uka da jeg trener mye og blir svett i hodebunnen. Uaktuelt å ikke vaske håret når håret er klissvått av svette. Har Dusja daglig siden jeg var 12 år og kan ikke si at jeg har merket noen ulemper ved det ennå som 35 åring. 

Anonymkode: d9223...f62

• Liker 2
Skrevet

Jeg dusjer hver morgen uansett hva. Om så det eneste jeg skal er på trening, så må jeg dusje FØR trening. Etter trening også, selvsagt. Dusjer også som oftest før sex og etter sex også. Pluss etter jobb. Ja, jeg dusjer mye.. kvinne 30 år

Anonymkode: fca6b...695

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lurt, i hvert fall ikke hårvask.

På generelt grunnlag er det nok slik at folk dusjer og vasker håret omtrent halvparten så ofte som de hevder de gjør.

Tilsvarende gjelder for hvor ofte man bytter sengetøy og støvsuger.

Anonymkode: 56844...368

Da sier jeg at jeg dusjer to ganger om dagen, kjører robotstøvsugeren fire ganger om dagen og bytter sengetøy to ganger i uken. 

Anonymkode: fbd4d...5d5

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dusjer hver dag, noen ganger 2 ganger daglig. Prøver å begrense hårvask, men blir minst 5 ganger i uka da jeg trener mye og blir svett i hodebunnen. Uaktuelt å ikke vaske håret når håret er klissvått av svette. Har Dusja daglig siden jeg var 12 år og kan ikke si at jeg har merket noen ulemper ved det ennå som 35 åring. 

Anonymkode: d9223...f62

Jeg må også dusje daglig da jeg løper 5-10 km hver dag. Blir ikke hyggelig å bo med meg dersom jeg ikke dusjer både kroppen og håret etter løpetur. 

Anonymkode: fbd4d...5d5

Skrevet

Hver dag alltid. Selv om jeg ikke trener hver dag så er jeg jo i aktivitet. Kan bli litt svett på ryggen av å gå en tur på kvelden, eller å gå i trapper på jobb. Aldri i verden om jeg orker å sette meg i sofaen eller legge meg i sengen med inntørket svette. Så ofte dusjer jeg to ganger til dagen. Vasker håret 3-4 ganger i uken.

Anonymkode: d402d...9da

• Liker 1
Skrevet

Hver til annenhver dag avhengig av aktivitetsnivå og om jeg har trent :) Tar ikke bestandig håret da, det kan jeg ta hver 2.-3. dag. 

Skrevet

Jeg dusjer som regel to ganger om dagen, ihvertfall nå som jeg jobber der jeg gjør nå.
Jeg "MÅ" dusje på morningen for å våkne og så blir det en dusj når jeg kommer hjem fra jobb.

I helger og ferier kan jeg fint gå flere dager uten å dusje

Anonymkode: 0d751...597

Skrevet

Dusjer som oftest hver dag. Men spørs hva jeg har gjort i løpet av dagen. Etter en arbeidsdag dusjer jeg alltid, og kjenner man seg ikke skitten da så er iallefall føttene illeluktende etter å ha gått i sko hele dagen..

Anonymkode: 4cf49...fbd

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, Missfitness said:

Tror de er en overdrivelse, har ikke tatt skade av at jeg oftest dusjer to ganger pr dag.

Dusje handler jo også om at det er deilig, en varm dusj om morgenen er jo vel så mye for å våkne og få gang kroppen som strengt nødvendig av hygieniske årsaker. 

True that

Anonymkode: 9e01c...481

Skrevet

Minst en gang om dagen. Vasker kropp og hår- barberer. Føler meg ikke fresh uten.

Anonymkode: 7f87d...57a

Skrevet

Jeg dusjer og vasker håret hver morgen, liker å føle meg ren og fresh før jobb. 

• Liker 1
Skrevet

Hver dag fordi jeg liker å være ren hele tiden. Det værste jeg vet er å få fett hår. 

Skrevet

Dusjer hver kveld. Jobber i barnehage, og med hektiske dager med mye underbemanning er jeg svett som faen når jeg kommer hjem. Mulig jeg begynner å dusje sjeldnere når vinteren kommer.

Anonymkode: 50e9f...c08

Skrevet

Voldsomt hyppig dusjing blant enkelte folk her. Opptil tre ganger om dagen for noen....?? 😧 Fullstendig unødvendig, etter min mening. Selv hater jeg å å gå i dusjen, så jeg begrenser det til ca annenhver dag. 

Anonymkode: 5659e...87b

Skrevet

Hver kveld før leggetid. Det er ikke usunt så lenge man ikke bruker såpe hver gang. I tillegg sover jeg bedre av å dusje. 😊

Anonymkode: b3e77...249

Skrevet

Jeg dusjer når jeg føler for det og fordi jeg syns det virker som en naturlig ting å gjøre der og da. 
Har ingen faste klokkeslett, spesielle ukedager eller andre begrunnelser uten om det. 

Skrevet
På 3.9.2020 den 23.48, AnonymBruker skrev:

kanskje fordi de har trent hardt og er slimete av svette? 

Anonymkode: 102a0...1a0

Slimete av svette har jeg aldri hørt om. Hva slags svette er dette?

Anonymkode: 1913c...12d

• Liker 1
Skrevet

Skadelig for kroppen å dusje for mye. Så annenhver dag eller noe sånt, avhengig av aktivitetsnivå. 
Behøver ikke dusje når man ikke er skitten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...