Gå til innhold

Veien til normal BMI - for å bli gravid


Gjest alvfr

Anbefalte innlegg

For de som er interessert, så ble rundstykkene gode på smak, men ikke så pene å se på. Oppskriften har potensiale, så får prøve på nytt ved en senere anledning (sannsynligvis neste helg).

I dag har jeg vært flink og tatt en halvtimes yoga-økt på morgenkvisten. Litt fokus på chaturanga (yoga-type armhevinger), og der er jeg jo latterlig svak 🤭 Planker på knærne, men har en følelse av at jeg har rumpa litt for høyt opp og ikke aktiverer magemusklene godt nok. Har ikke store speil jeg kan trene foran, men tenker jeg setter opp mobilen neste gang for å filme underveis. Vil heller gjøre det ordentlig halvparten av gangene enn å lure meg selv for dobbelt så mange repetisjoner.

Etter jeg var flink, har jeg ikke gjort noe mer enn å ligge på sofaen med laptopen. Er en nydelig dag ute, så burde jo tatt meg en tur ut, omså bare for å sitte i hagen i stedet for. Gjør jeg det? Nei. Latskap lenge leve. Så mye for det høye energinivået jeg skrøyt av i går 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 9/8/2020 at 11:53 AM, alvfr said:

Legger til noen mål her for å ha de lagret:

Bryst: 104cm

Midje: 84cm

Hofte: 112cm

Lår: 64cm

Arm: 32cm

 

Tok et par av disse målene da jeg skulle bestille et klesplagg fra USA den 24. august. Så har gått ned 5cm i midjen og 3cm på hoftene, samt 1cm rundt bryst 😁

Mål tatt 21.09.2020

Bryst: 103cm (-1)

Midje: 82cm (-2)

Hofte: 111cm (-1)

Lår: 62cm (-2)

Arm: 32cm (-)

 

Vekt: 86kg (-1kg)

 

Ikke verst på to uker! Regner med jeg er litt mindre oppblåst nå enn da jeg først tok målene (altså, 24. august), så regner startmålene som de jeg siterte. Fortsatt motiverende å se da 😄 Jeg går alltid ned rundt midjen først, og tror ikke armene kommer til å endre seg noe større før jeg kommer mye lavere ned. Jeg er nå midt i overvekts-kategorien på BMI-skalaen, så om et par kg til er jeg i hvert fall nærmere normalvekt enn fedme.

 

I går ble en veldig lite aktiv dag, men kostholdsmessig helt OK. Overbeviste mannen om at vi ikke trengte poteter til middagen (kokte poteter er ikke en favoritt hos meg uansett), så da ble det dobbelt opp med grønnsaker. Så var jeg veldig fristet til et par Bixit-kjeks til dessert, men sjekket næringsinnholdet og da ser jeg at anbefalt porsjonsstørrelse er én kjeks! Greit nok at de er lagd av havre, men er jo ellers bare sukker! Kje-de-lig! Tror jeg skal lage mine egne kjeks til neste helg, må jo gå an å få de sunnere enn det der...

Nå skal jeg lage kaffe-smoothie her på hjemmekontoret. Er motivert for en ny uke, og har en del jeg skal få unnagjort jobbmessig før jeg tar fri i elgjakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, alvfr skrev:

Mål tatt 21.09.2020

Bryst: 103cm (-1)

Midje: 82cm (-2)

Hofte: 111cm (-1)

Lår: 62cm (-2)

Arm: 32cm (-)

 

Vekt: 86kg (-1kg)

 

Ikke verst på to uker! Regner med jeg er litt mindre oppblåst nå enn da jeg først tok målene (altså, 24. august), så regner startmålene som de jeg siterte. Fortsatt motiverende å se da 😄 Jeg går alltid ned rundt midjen først, og tror ikke armene kommer til å endre seg noe større før jeg kommer mye lavere ned. Jeg er nå midt i overvekts-kategorien på BMI-skalaen, så om et par kg til er jeg i hvert fall nærmere normalvekt enn fedme.

 

I går ble en veldig lite aktiv dag, men kostholdsmessig helt OK. Overbeviste mannen om at vi ikke trengte poteter til middagen (kokte poteter er ikke en favoritt hos meg uansett), så da ble det dobbelt opp med grønnsaker. Så var jeg veldig fristet til et par Bixit-kjeks til dessert, men sjekket næringsinnholdet og da ser jeg at anbefalt porsjonsstørrelse er én kjeks! Greit nok at de er lagd av havre, men er jo ellers bare sukker! Kje-de-lig! Tror jeg skal lage mine egne kjeks til neste helg, må jo gå an å få de sunnere enn det der...

Nå skal jeg lage kaffe-smoothie her på hjemmekontoret. Er motivert for en ny uke, og har en del jeg skal få unnagjort jobbmessig før jeg tar fri i elgjakta.

Lurt å pøse på meg grønnsaker i stedet for poteter. Kaffr-smoothie høres spennende ut. Hvordan lager du det? Ønsker deg en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Grønt blad said:

Lurt å pøse på meg grønnsaker i stedet for poteter. Kaffr-smoothie høres spennende ut. Hvordan lager du det? Ønsker deg en god uke!

Kaffe-smoothie er eneste måten jeg får i meg skikkelig frokost! Tidligere (altså, for en måned siden) levde jeg på iskaffe i flere varianter, både hjemmelaget og ferdige fra butikken, fram til litt etter lunsj og da var jeg så sulten at jeg slukte i meg uansett hva jeg fant på kjøkkenet 😄 Så dette er en slags stand-in, med mer næring og proteiner, siden jeg holder meg mett lengre da. Tror jeg ender på rundt 420 kcal for denne, som er en grei frokost for meg med min høyde/vekt. Kan til nød sløyfe havregryn, men synes det er greit å få i seg litt fiber på morgenen.

 

Kaffe-smoothie á la alvfr:

(Lages i sånn nutribullet-blender)

- Isbiter, ca. en håndfull

- 3 x 15g frossen spinat (3 sånne små blokker)

- 1 banan

- 2 ss gresk yoghurt (50g tror jeg)

- 1 ts peanøttsmør (20g?)

- 1 scoop vegansk proteinpulver vanilje (20g)

- 1 dæsj havregryn (20-25g?)

- 1-2 dl avkjølt espresso/sterk kaffe, litt avhengig av mengde isbiter (jeg bruker sånn espresso-pulver fra Nescafe, lager et glass på mandag som brukes i løpet av uka).

 

Hvis du ikke liker/bruker/har proteinpulver med smak, ville jeg enten brukt veldig modne bananer eller hatt i et par dadler for å få den søt nok. Jeg slumser litt med denne, og er jeg ekstra sulten, har jeg i mer yoghurt og/eller havre. Denne holder meg mett kjempelenge, og jo flere isbiter jeg bruker, jo lengre tid bruker jeg på å drikke den.

Jeg takler ikke konsistensen på banan, så jeg spiser de bare i smoothie 😛 Dette er sånn egentlig ikke en slanke-smoothie, men et helt måltid som dekker behovet mitt for iskaffe/frappe/milkshakes. Om noen har noen tips for å få den enda sunnere, kjør på 😄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra fremgang på bare 2 uker 😁 Bra jobba! Tror jeg må teste kaffe-smoothien din, har også tidligere levd på iskaffe en god del. Har laget hjemmelaget iskaffe (kaffe + is + melk) i det siste, men din høres litt mer spennende ut 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Skildpadde said:

Utrolig bra fremgang på bare 2 uker 😁 Bra jobba! Tror jeg må teste kaffe-smoothien din, har også tidligere levd på iskaffe en god del. Har laget hjemmelaget iskaffe (kaffe + is + melk) i det siste, men din høres litt mer spennende ut 🤭

Takk 🥰 Bare for å advare, kaffe-smoothien er god, men den er ikke Starbucks/Espresso House frappucino eller hjemmelaget iskrem-kaffe-god 🤭

---

I dag ble jeg oppringt tidlig på morgenkvisten for et ærend, så da ble kaffe-smoothie-frokosten min utsatt til lunsj og jeg plukket med meg en Propud protein-milkshake fra butikken for å ha noe i magen siden jeg visste det ble en del gåing. Er kommet ny smak med cookies&cream, og...tja...de er gode, men veldig syntetisk søt smak. Er ikke en verdig erstatter for iskaffe eller milkshake, dessverre.

Når jeg kom fram viste det seg vi skulle gå opp en ganske bratt bakke i starten. Var jeg og et par litt eldre, godt runde mannfolk. Og de fleipet med hverandre at nå måtte de stålsette seg for å holde følge med ei så ung og sprek ei som meg. Veldig ofte når jeg er på tur er det med svigerfamilien og mannen, som alle er i kjempegod form, så var morsomt å være "best" for en gangs skyld. Er også utrolig kjekt å kunne ta sånne turer på sparket, uten å være bekymret for å bli altfor andpusten eller ikke klare det i det hele tatt. 

I går var det yoga (sjokk), og var bare halve klassen til stede, uten at jeg vet hvorfor. Busstreik? Tidlig høstferie? Uansett, så var det jeg og noen godt voksne damer denne gangen (alle snakket om barnebarn). Som regel har jeg en liten fordel i at jeg er yngre når det kommer til styrke og fleksibilitet, men i går skulle vi gjøre noe jeg ikke fikk til i det hele tatt, og som resten så ut til å gjøre uten problemer 🙄 Jeg klarer rett og slett ikke ligge på ryggen flatt, og løfte ett ben strakt opp sånn:

One leg circle Lie on back, leg extended on mat, other leg straight up....  | Download Scientific Diagram (Illustrasjonsbilde)

Det er ikke at jeg ikke er fleksibel nok, men det buttet helt sinnsykt i mot i en muskel øverst på framsiden av låret. Tok jeg tak med armene kunne jeg fint få benet lengre mot meg, men klarte ikke løfte det uten hjelp. Så der er det potensiale for å si det mildt! Når en gjeng med damer i 60-årene klarer det, så burde jeg det også 😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har drittværet kommet og det kjennes ut som skikkelig høst. Håper regnet gir seg før jeg skal sykle ned til yoga i ettermiddag. Gruer meg sånn sett litt til senhøsten og vinteren. Vil gjerne prøve å holde samme aktivitetsnivå som nå, men er litt mer styr når det er dårlig vær eller masse snø. Jeg har piggdekk til sykkelen, men er ikke fan av å sykle på vinteren. Altfor feig og hater når hjulene sklir på isen eller slapsen får meg til å sladde. Har tenkt tanken på å kjøre til jobben, hvor jeg kan parkere gratis, også gå de siste 20min ned til byen. Er mer trim det enn å kjøre hele veien i hvert fall.

 

Jaja, den tid den sorg.

 

I går var det tirsdags-yoga, som er den desidert hardeste fysisk. Kjenner skikkelig mestringsfølelse når jeg holder stillingene bedre/lengre fra gang til gang. Selv om jeg må bruke alle modifikasjoner, spesielt på de mageøvelsene, prøver jeg i hvert fall. Kjenner det godt i kroppen i dag 😊 

 

Neste uke skal jeg et par dager på kontoret for å kjøre workshop med et par kollegaer. Gru-gleder meg. Gleder meg til å kle på meg "ordentlige" klær igjen og se folk i virkeligheten og ikke bare på Teams, men gruer meg litt til at da må jeg pakke med meg lunsj og viljestyrke til å stå i mot alt godt i kaffebaren og kantina på jobb. Jeg og en annen kollega var nok de beste kundene, for det kunne bli både en og to kaffe mocca eller chai latte om dagen. Ikke bra for verken meg eller lommeboka 🤭 Er mye enklere hjemme, sånn sett. Er heller ikke noe problem å lage f.eks. omelett til lunsj, det tar ikke så lang tid, men det er ikke like godt å lage på morgen også ta med i matpakka. 

Har også tenkt tanken på det å være ny-gravid på hjemmekontor vs. jobb. Hvis/når jeg klarer å bli gravid, så er nok jeg av typen som ikke vil annonsere til noen utenom de nærmeste (og sannsynligvis kvinneguiden forumet da😅) før etter 12 uker. Og hvis jeg blir kvalm/dårlig/slapp er det mye enklere å skjule det når jeg sitter på hjemmekontor. Litt enklere også, siden man kan gå rundt i pysj og har sitt eget bad lett tilgjengelig. Foreløpig ingen indikasjon på at vi blir tvunget tilbake på kontoret med det første, jobben går fint an å gjøre hjemmefra, så får bare krysse fingrene for at ting går som de skal denne prøveperioden og jeg rekker første trimester mens hjemmekontor fortsatt er normen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det overtid på jobb i stedet for yoga. Fikk en liten gåtur med hunden, men var stort sett en lite aktiv dag. Gikk tydeligvis fint, for når jeg gikk på vekta i morges har jeg gått ned 0,5 kg til! 🤩 Vel, egentlig viste vekta 85,2 kg, men jeg legger det inn i en app som regner ut et glidende gjennomsnitt og da ble det 85,5 kg. Jeg tar det som fremgang!

 

Ikke mye mer å meddele siden i går. Det drar seg til på jobb nå, så håper jeg klarer å holde aktivitetsnivået oppe gjennom hele høsten. Neste uke er det høstferie og yoga-fri, men tenker jeg skal fortsette å gjøre noe hjemme. Mannen har store planer om noe voldsomt hagearbeid neste uke for å få ned noen stygge trær, så blir forhåpentligvis en aktiv hverdag uansett. 

For de som er interessert i sånn, er jeg nå inne i den spennende TWW (Two week wait) mellom eggløsning og evt. mensen. Så om ca. to uker får jeg vite om det klaffet denne gangen eller ikke. Kjedelig å bygge så store forventninger, men er vanskelig å la være. Selv om det er prøveperiode nummer 6 er det ganske åpenbart hvorfor det ikke klaffet i sommer siden jeg jobbet altfor mye, drakk altfor mye kaffe og redbull og sov altfor lite. Denne perioden har jeg både rørt på meg, kuttet koffein-inntaket, sovet 8 timer hver natt nesten og spist sunt. Forbereder meg allerede mentalt på en skuffelse, samtidig som jeg er så spent 🙃 Huff, hjernen er rar noen ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventetiden er både spennende og frustrerende, men jeg håper det klaffer nå. Som du sier, har du jo en mye sunnere livsstil nå, og det må jo være positivt. Håper du oppdaterer oss om hvordan det går 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Grønt blad said:

Ventetiden er både spennende og frustrerende, men jeg håper det klaffer nå. Som du sier, har du jo en mye sunnere livsstil nå, og det må jo være positivt. Håper du oppdaterer oss om hvordan det går 😊

Ja, ventetiden er liksom like spennende uansett 🙄 Selv i sommer når jeg visste hvor usannsynlig det var, hadde jeg jo alltids et lite håp om at kanskje det gikk likevel. Tror nok mannen min og Kvinneguiden blir de første som får vite resultatet, både positivt og negativt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi, nå har det vært to slappe dager her. Skylder på dårlig vær og ser ikke ut som det blir bedre i helga. I går fikk vi spontant besøk av en kompis til middag, så da disket mannen opp med skikkelig stroganoff-gryte. Hadde buljong-kokt byggryn inntil i stedet for ris og det var meget godt! 

Selv om treningen har vært satt på pause siden tirsdag har jeg gjort det greit kostholdsmessig. I går ble det dobbel dose kaffe-smoothie (frokost og lunsj), men det er sjeldent jeg gjør det. Har prøvd sånn juicing-kur tidligere og konklusjonen er at kroppen trenger solid mat og ikke bare væske. Kommer halve matinntaket mitt fra smoothies merker jeg det på resten av maskineriet, for å si det sånn 🙊

Neste uke planlegges en corona-vennlig sammenkomst med noen fra jobben. Har jo stort sett daffet rundt i koseklær siden mars omtrent, så gleder meg til å pynte meg litt igjen. Ikke at jeg tror vektnedgangen er så veldig merkbar, men føler meg jo mye bedre når jeg lever sunt og ikke er oppblåst/dehydrert hele tiden pga. dårlig kosthold. Første pri er vel å ta øyenbrynene, de har vokst seg helt ute av kontroll i det siste. Litt morsomt siden jeg er nok kjent for å være litt jålete på jobb, men på privaten kan jeg fint traske rundt i byen og se ut som Lars Monsens ukjente lillesøster, komplett med ustelt hår og skitne turbukser.

Nå som det er helg igjen prøver jeg å passe litt ekstra på å ikke skli for langt ut. Neste helg er det både konfirmasjon og elgjakt, så får spare eventuelle utskeielser til da. Er heldigvis ikke så veldig glad i kaker, er mer ren sjokolade og chips som er min last i livet. Sist det var konfirmasjon i den familien var det tapas som ble servert faktisk, og tror jeg spiste min egen vekt i focaccia med aioli 😅 Har heldigvis ingen bunad å slanke meg inni, men er et tveegget sverd når nasjonaldrakten min er såpass romslig og justerbar i livet at jeg sikkert kan bruke den gjennom en eventuell graviditet også. God plass til en mat-baby også 😁

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter...

I helga ble det null trening på fredag, 12km gange i kupert terreng på lørdag, og null trening på søndag. Viktig med balanse 😅 Fredagen var fokusert på jobb og jeg satt mesteparten av dagen med PC. Har ikke tilgang til blender i helgene, så da ble det iskaffe fra butikken i stedet og store mengder te. Lørdag var vi ute i tolv timer i strekk - ble med på elgjakta til nabodalen. Mye gange, og lunsj rundt et bål med grillpølser. Er egentlig småsjokkert over hvor mange kalorier som er i pølser, selv om jeg ikke burde være det, siden jeg har lagd pølser selv og vet hvor mye fett man må ha i for at det ikke skal bli tørt. 

Dro rett på butikken etter jakta og var jo selvfølgelig skrubbsulten. Klarte å holde meg vekk fra rent godteri og chips, men kjøpte sånne tynne kjeks med smak av sour cream&onion, så det ble bare marginalt sunnere enn chips. Null brus da, verken lett eller sukkerholdig. Så selv om helgen ikke ble så bra som den kunne blitt kostholdsmessig, så er den fortsatt mye bedre enn tilsvarende helg for et par måneder siden.

Denne uka er det høstferie-fri fra yoga på studio, så da må jeg være ekstra flink å holde det ved like hjemme. Dørstokkmila er like lang selv om det bare er å rulle ut matta for en liten halvtime om gangen. 

Merker det blir mer fristende å ta "dårlige" avgjørelser når jeg er stresset. Måtte ut av huset plutselig i morges, så rakk verken frokost eller noe særlig mer. Et par timer senere, når jeg endelig skulle reise hjem, dro jeg innom butikken for å hente ut en pakke. Der kjøpte jeg selvfølgelig "frokost", som blir en kombinert lunsj, med altfor mye karbohydrater i forhold til kaloriene. Er ikke redd for karbohydrater, bare vet at de ikke holder meg mett og derfor spiser jeg mer. 

Så allerede på mandags formiddag er det potensiale for å få uka på rett kjør igjen. Skal få meg en skikkelig tur med hunden senere i dag og spise en lettere middag for å kompensere for usunn frokost 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viste det seg at frokosten i går var færre kalorier enn kaffe-smoothien, men ikke så veldig overraskende så var jeg så sultene senere at "vinninga" gikk opp i spinninga. Er tilbake på rett kjør nå med en smoothie til frokost i stedet for. 

Ble en tur i går, men ikke noe lett middag med finnbiff-rester. Gått ned 0,2 kg siden sist veiing, men det er ikke mer enn vekta på en stor melkesjokolade 🤭 Tror kroppen holder på vannvekt eller tilsvarende når jeg spiser så mye salt og tomme karbohydrater. Og i morgen skal jeg ut med jobben, og da blir det sannsynligvis burger eller tilsvarende... 

Tror fokuset mitt denne uka er å bli kvitt den alt eller ingenting-holdningen. Har vært der jeg har feilet tidligere: Oi, ble en dårlig frokost, da er denne dagen ødelagt og jeg kan likesågodt bare spise dritt. Æsj, hele dagen ble bare tull, prøver igjen neste uke osv osv. 

Skal ut på onsdag, kose meg med alkoholfri drikke og kaloririk mat, også starte torsdagen med en smoothie som jeg pleier. Også må jeg bare ha samme holdningen angående konfirmasjon på lørdag. Og alle andre høytider og sosiale tilstelninger etter det igjen 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ai ai ai, denne uka ble skikkelig feriemodus fra mitt nye og bedre liv 🤭 Tirsdag ble det ikke trening, men en grei skogstur også tungt hagearbeid (typ: bære rundt på felte trær). Vi ble så svette og slitne og sultne etter det, at når mannen foreslo å kjøpe kebab hadde ikke jeg noe å stille opp med. Aner ikke hvor mange kalorier, men spiste bare til jeg ble mett og det er samme porsjon jeg har spist alt av tidligere. 

Så kom denne onsdagen da, som jeg hadde planlagt så godt for. Ble plutselig en hel dag på jobb i stedet for hjemmekontor - smoothie som vanlig til frokost, men hadde ikke med lunsj og ble en stusselig rett fra kantina i stedet. Stusselig som i kalorifattig, men ikke mettende 🙃 Var så sulten et par timer etterpå at jeg bare gikk og tenkte på den burgeren jeg skulle ha senere, men så meldte jeg avbud fra samlingen når det viste seg den ikke var fullt så covid-vennlig som jeg trodde. Mannen var enig i vurderingen min - er helst han som har en jobb hvor han kan risikere å bli smittet/smitte andre - og kjøpte med seg sushi som plaster på såret. To maki-ruller og en stor boks sashimi. Ikke det verste, men unøyaktig logging og litt voldsom kost for andre dag på rad. 

 

Jeg prøver å fokusere på lyspunkter, og det er følgende:

- Tidligere har jeg også spist kebab/burger/sushi oftere enn egentlig greit, men da har jeg spist sjokolade og godteri i tillegg

- Har ikke kjøpt sjokolade/godteri/chips på tre uker nå

- Mer bevisst på egen metthetsfølelse, uten å bare spise for å spise.

- Fortsatt motivert til å fortsette livsstilsendringen, skal ikke tenke at jeg skal begynne på igjen over helga når konfirmasjonen er ferdig. Alle dager med gode valg er verdt det.

 

Ikke veid meg de siste dagene, kun fordi jeg har stresset på morgenen. Dagen etter sushi er i hvert fall håpløst, så får se på fredag, som forøvrig er da jeg skal ta min første graviditetstest for denne perioden 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har (dessverre) fortsatt i samme stil som den startet. Når timeplanen sklir ut og ting blir tatt på sparket tar jeg dårligere valg. Kalorimessig går jeg kanskje i 0 denne uka, så skal være fornøyd hvis jeg ikke har gått opp noe når jeg veier meg etter helga.

Torsdag ble det baconpølse på Circle K og fredag ble det hjemmelaget pizza. Konfirmasjonen i går var tapas, så da ble det bacon-surrede dadler, marinerte scampi, kyllingspyd, spekemat og focaccia. SÅ kom kakebordet hvor det var så mye spennende at jeg tok litt av alt for å smake. Var så mett etter tapasen at jeg lot nesten halvparten ligge igjen på tallerken 😅 I dag (søndag) har vi en husgjest som insisterer å diske opp både frokost og middag, så uante mengder kalorier igjen. Gått mye skogen i helgen da, men ikke noe som kan kompensere for mengden mat 😁 Til og med fortært en halv melkesjokolade foran netflix på kvelden, så dette har vært skikkelig feriemodus. Får trøste meg med at det ble en halv melkesjokolade, og ikke en hel en! 

Jaja, hva som skjer en gang i blant er ikke så viktig som det som skjer hele tiden. Føler meg tung og uggen i kroppen, så gleder meg til å komme hjem i morgen til yoga, smoothie og grønnsaker. Det var salat inntil tapasen i går, men bare grønn salat dynket i olje gidder jeg ikke bruke tid på rett og slett. 

Tok en test på fredag som ble negativ 🙃 Hadde noe spotting senere den dagen, så har jo et lite håp om at det var for tidlig å teste, men er redd jeg er ute denne runden. Har ikke flere tester igjen uansett, så venter bare på mensen som skal komme i morgen eller tirsdag. Ting virket litt annerledes denne gangen (for meg, ikke noe unormalt egentlig, så jeg tolker det til at kroppen er mer på "rett kjør" og håper ting blir enda bedre jo bedre form jeg er i.

Ny veiing og måling på tirsdag tror jeg 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gå i 0 er bedre enn pluss tenker jeg 😊 Maten på konfirmasjonen hørtes utrolig god ut, er misunnelig! Alle de små skrittene vi tar (f.eks. en halv sjokolade istedenfor en hel) blir jo store skritt når man legger det sammen. Synes du er flink. Dumt å høre at testen var negativ😪Kaaan jo hende det var for tidlig? 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 hours ago, Skildpadde said:

Det å gå i 0 er bedre enn pluss tenker jeg 😊 Maten på konfirmasjonen hørtes utrolig god ut, er misunnelig! Alle de små skrittene vi tar (f.eks. en halv sjokolade istedenfor en hel) blir jo store skritt når man legger det sammen. Synes du er flink. Dumt å høre at testen var negativ😪Kaaan jo hende det var for tidlig? 😁

Hadde også et håp om at det var for tidlig, men tror nok dessverre mensen kommer som bestilt i dag 🙃

---

SÅ da er det ny måned, ny uke, ny prøveperiode og nye muligheter! Gjort er gjort og spist er spist.

Kaffe-smoothie til frokost og yoga senere i dag, sånn som det skal være 🤭 Prøver å være mer bevisst på hva kostholdet gjør for kroppen, og føler meg enda litt daff etter tung mat nesten hele forrige uke. Ble mye kjøpe-brød i helga fordi vi ikke hadde tid til å bake med gjester i hus og diverse, og brødmat er lettvint som matpakke i sekken når vi jakter. Muligens en konspirasjonsteori, men tror det er ekstra mye gjær og ekstra-greier i kjøpe-brød fra butikken. Så foretrekker å bake selv.

Har et mål om 5kg ned før jul, som tilsier 0,4 kg i uka. Oppnåelig hvis jeg holder meg innenfor kalorigrensene mine. Er heldigvis ikke konfirmasjon, høstferie og elgjakt hver uke! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅh, lykke til med ny prøveperiode! Det er gøy å følge med, krysser fingrene for deg.
Det med mer gjær i kjøpe-brød høres faktisk logisk ut... jeg har ikke reagert noe særlig på de jeg har bakt selv... 😦 Ny uke nye muligheter😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at neste prøveperiode går bedre. En friskere kropp er uansett bra!

Når det gjeøder kjøpebrød, så tilsetter mye ekstra gluten for å bedre heveegenskapene. Ekstragrovt kjøpebrød er jo utrolig luftig sammenlignet med det man lager selv. Jeg tror også at hjemmebakt er sunnere. Leste en sak i dag om at ultraprosessert mat, f.eks. kjøpebrød med masse ekstra tilsetningsstoffer, ikke er bra, og det tror jeg set absolutt er noe i. https://www.vektklubb.no/artikkel/helse/K3glkG/dette-er-ultraprossesert-mat-og-derfor-tror-forskere-det-kan-ha-negat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å vite at det ikke bare er innbilning, men noe sant i at kjøpebrød ikke er likeverdig med hjemmebakt. Både jeg og mannen er glad i å bake, så da får vi bare fylle fryseren med hjemmebakt brød framover og heller prøve å kjøpe brød fra bakeri. Jeg spiser bare brød i helgene egentlig, men mannen spiser brød nok for oss begge resten av uka...

Jeg sitter her og bare venter på mensen 😅 Kjenner alle murringene, så regner med den er rett rundt hjørnet. Vekta viste akkurat det samme som forrige uke (85kg), så jeg er glad for å ha gått i null forrige uke. Skulle tro vekta ville vært høyere pga. mensen også, men det kan fort hende den er det i morgen.

I går ble det både el-sykling og yoga. Godt å komme tilbake i rutine, men merket godt det var over en uke siden sist jeg gjorde yoga. Den selvdisiplinen til å gjøre yoga hjemme forrige uke fant jeg aldri fram til 😄 Nå er jeg selvfølgelig motivert igjen, og skal på yoga senere i dag og i morgen. Smittetallene øker i fylket jeg bor i, men akkurat treningsstudioet er såpass flink å tilrettelegge for avstand at jeg tror det går fint. Det er en fordel med yoga uansett at man har liksom sin egen lille sone på matta si - ikke som andre gruppetreninger hvor man kan risikere å være litt overalt 😛 OG man skal bare puste med nesa i yoga! Haha 😁

Konfirmasjonen i helga var vel mer utsatt for noe smitterisiko sånn egentlig, men de var også veldig flinke med avstand mellom bordene og masse håndsprit og lite klemming. Blir et ekstra stressmoment når man skal planlegge arrangementer, så har full sympati med alle som gjør det. Vertinnen beklaget for maset om håndsprit og avstand, men jeg skjønner henne så godt. Sur bismak på en ellers fin feiring hvis man må ringe rundt og informere om potensiell smitte en uke senere liksom. 

 

Haha, må bare le av språket mitt når jeg skriver norsk. Jeg skriver så mye engelsk på jobb og annen fritid at jeg merker jeg blander mellom norsk og engelsk grammatikk. Norsk er morsmålet mitt også, så jeg har ingen unnskyldning 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...