AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Del Skrevet 3. september 2020 Er det negativt? Noe jeg bør tenke på? Anonymkode: b03cb...2d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #2 Del Skrevet 3. september 2020 Nope- PSA sin 1,6 er skikkelig god. Det er en grunn til at Volvo og Ford kjøper de motorene i stedet for å bruke sine egne.. Anonymkode: b5e75...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 3. september 2020 #3 Del Skrevet 3. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nope- PSA sin 1,6 er skikkelig god. Det er en grunn til at Volvo og Ford kjøper de motorene i stedet for å bruke sine egne.. Anonymkode: b5e75...d47 Google 1,6 tdci turbo, egr, dyser. Søppelmotor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #4 Del Skrevet 3. september 2020 Du kan også sjekke tilbakemeldinger fra eiere på https://www.honestjohn.co.uk/ Anonymkode: 17cbc...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #5 Del Skrevet 3. september 2020 Det er den dårligste motoren du kan få i en Volvo. 😄 Men mange har kjøpt den inn, du har Peugeot og Citroën til å begynne med, så er det Volvo, Ford og BMW også, om jeg husker rett. Anonymkode: a104d...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 4. september 2020 #6 Del Skrevet 4. september 2020 hmmm, vekker vonde minner... PSA1,6. Der døde EGR og turbo. Så var det clutchens tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. september 2020 #7 Del Skrevet 11. september 2020 Hvis det er 1,6 liters turbodieselen man snakker om her, så mener jeg den faktisk er et samarbeidsprosjekt mellom PSA og Ford, og ikke et rent PSA-produkt. Kalles gjerne 1,6HDI hos PSA og 1,6TDCI hos Ford. Den motoren har vært brukt i veldig mange bilmerker, Peugeot, Citroen, Ford, Mazda, Volvo, Mini. Og med så mange millioner slike motorer i omløp er det nødt til bli noen historier om problemer og havarier også. Tror ikke denne motoren er så mye bedre eller verre enn moderne turbodieselmotorer generelt. Den motortypen har generelt sine utfordringer med soting/koksing, EGR-ventiler, partikkelfilter, dyser, turbo, u name it. En gammel og velbrukt turbodiesel er til en viss grad risikosport, i større grad enn en bensinmotor uten turbo. På plussiden får man drivstofføkonomi og masse trekkraft, dvs. dreiemoment. På minussiden får man risikoen for dyre reparasjoner når bilen blir gammel. At en dieselmotor er mer slitesterk enn en bensinmotor er nok noe som var sant inntil for 30-40 år siden. Moderne turbodieselmotorer er så ekstremt "presset" for å oppnå høy ytelse og lavt drivstofforbruk og inneholder så mye avansert teknologi som kan gå i stykker at det i dag sannsynligvis er motsatt. Jeg vil tro at så lenge bilen er ganske ny og lite kjørt er man ganske trygg uansett. De typiske turbodieselproblemene som man kan risikere med alle bilmerker kommer gjerne når man nærmer seg 200 tusen km. Når det er sagt så mener jeg at noen årganger av V70 også ble levert med en 2 liters rekkefirer (turbodiesel) som også kom fra Ford/PSA. Men det er vel 1.6 literen det er mest av. Kalles gjerne D2 hos Volvo. Anonymkode: ad42f...88a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå