Gå til innhold

Veldig enkel og rask servering til gjester (ikke middag)?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger tips til veldig enkel servering til i morgen. Får gjester som er innom et par timer. Forventer nok ikke middag. Er selv på slanking så tenker kaker/kjeks/boller kan utelukkes. Er på langvakt på jobb nå så har ikke mulighet for å lage til noe og handle før i morgen. Bør derfor være relativt raskt og enkelt. Gjerne noe som er mulig å ta i hånden og ikke krever så mye gris (oppvaskmaskinen er også gåen...). 

Tenker det bare er for at gjestene ikke skal gå ihjelsulten og bare få kaffe/te. 

Anonymkode: 7a543...b25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frukt? Kjøp inn litt forskjellig, trenger ikke så mange av hver sort. Sett fram servietter, og et par kniver til å skrelle f.eks appelsiner med. 

Anonymkode: 3e7f2...d7e

• Liker 3
Skrevet

Brødskiver med det du har av pålegg.

Anonymkode: a23ed...401

• Liker 2
Skrevet

Oppskårne grønnsaker og dip. 

• Liker 12
Skrevet

Et litt ekstra godt brød og rikelig med reker på noen og spekeskinke og en god ost på noen skiver, eventuelt også roastbiff og sprøstekt løk på noen, men to varianter er egentlig nok for kjapt måltid. 

Pynt litt med grønt og server en god juice til. Samt kaffe. 

Dette hadde jeg sist jeg skulle lage noe kjapt, og det ble veldig godt mottatt. Brødskiver er luksus det, bare man er veldig raus med godt pålegg, samt har litt ekstra godt brød. Da er det både godt og litt luksus. 

• Liker 7
Skrevet

Lefser med ostekrem og spekeskinke/laks inni. 

Anonymkode: 5603c...5d8

• Liker 6
Skrevet

Gode knekkebrød (det runde med havsalt & chia er digg!), Bremykt, Norvegia-ost og rød paprikA😋 En god kopp te til.. NAM!

Anonymkode: 0359c...48a

• Liker 2
Skrevet

Men husk at alt må være godt :opplyser:

(Hvem spiser vond mat, eller enda verre, serverer det til gjester?)

Skrevet

Hvis det skal serveres kaffe er det vel best med noe søtt? Is eller vaniljekesam med bær? 

Hvis ikke det med kaffe er så viktig: oppskåret melon, et par gode skinker, et par gode oster, brød og smør. Eller ferdigkjøpt focaccia og aioli. 

Anonymkode: eee38...f0c

• Liker 2
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lefser med ostekrem og spekeskinke/laks inni. 

Anonymkode: 5603c...5d8

Stemmer for dette forslaget, som jeg også tenkte på. Det er enkelt og godt!

Anonymkode: a2e2e...7e0

Skrevet

Salat med kylling. Siden du er på slankern mener jeg. Kinakål, agurk( husk å skjær på langs med salt i før du skjærer det i skiver), gjerne noe stekt sopp og små tomater. Ikke dressing, men sitronsaft over. Oliven hvis folk liker det. Sunt og ihverfall ikke fetende. Kan ha siraloff ved siden av. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Salat med kylling. Siden du er på slankern mener jeg. Kinakål, agurk( husk å skjær på langs med salt i før du skjærer det i skiver), gjerne noe stekt sopp og små tomater. Ikke dressing, men sitronsaft over. Oliven hvis folk liker det. Sunt og ihverfall ikke fetende. Kan ha siraloff ved siden av. 

Ikke kinakål! Rå kinakål i salat ble begravet på åttitallet, heldigvis. 

• Liker 10
Skrevet

Noe enkel tapas på tannpirkere/tapaspinner? Ost/kjeks, bacondadler (kanskje ikke så slankende  :p), oppskåret frukt? Ellers er slike lefseruller som nevnes også veldig godt. Vaniljekesam med frukt og bær er også sunt og veldig godt, kan også ha en skål med feks mørk sjokolade/nøtter.

Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Skjære agurken på langs med salt? Hvorfor? 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nåja, det finnes de av oss som fremdeles er veldig glad i kinakål. 

Jeg foretrekker det foran alle andre salater. 

• Liker 5
Skrevet

Pastasalat

Grønnsaker og dip

Ost og kjeks

Anonymkode: 76ab5...887

Skrevet

Ritzkjeks, eventuelt ei pakke rugsprø, en brie/camembert, en smøreost, noen valnøtter og en klase druer. 

Anonymkode: 9002f...e4b

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, Snurrepurre skrev:

Skjære agurken på langs med salt? Hvorfor? 

Bare fordi det smaker bedre 🙂 la den ligge litt sånn til saltet trekker inn og så skjære. Agurk er godt, men blir jo en smule smakløs

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? 😄

• Liker 1
Skrevet

Wraps med salat og laks, kjøpebrownies(veldig små biter som gjør at de ikke er så usunne, er i kakehylla eller noe), rundstykker med smør, laks og salat, eventuelt salat og en bit av et egg. Oppskåren frukt, bær og grønnsaker

Anonymkode: c9a81...148

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...