Gå til innhold

National Geographic


Gjest Melk

Anbefalte innlegg

Har 10 årganger NG liggende. Har sett at en del antikvariater og slikt selger slike blader. Noen som vet om det i det hele tatt er et marked for slike blader? De er jo dyre, masse flotte bilder, og synd å bare kaste...

Hva koster det evt å legge inn på Finn, QXL og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som vet?

Hvor får egentlig antikvariater fatt i bøkene de selger? Er jo ikke bare sjelden bøker de selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Hvis antikvariatene tar inn NG, så vil jeg nesten anta at det er et marked for det, og jeg tipper at det da er gunstig med samlede årganger. Vet at antikvariater kjøper fra private, så hvorfor ikke ta et par telefoner for å høre om noen er interessert? Ved et kjapt søk på www.antikvariat.net, ser jeg at enkelteksemplarer selges for rundt 50 kroner, så noe penger bør det være å hente.

Småannonser på Finn tror jeg ikke koster mer enn 25 kr, så det er jo også verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Hvor får egentlig antikvariater fatt i bøkene de selger? Er jo ikke bare sjelden bøker de selger.

De kjøper fra private, dødsbo, tråler loppemarkeder, opphørssalg, nedlagte bibliotek, bruktbutikker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Fant ingen på qxl, og noen på finn. Men der stod det ingen pris (utover at en solgte for 20 kr, 200 for årgang) Vil jo koste en del med evtporto også.

Hm, kan bli litt pes dette her...

Men det er likosm for dumt å pælme flere kasser med flotte blader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Jeg så NG hos Bjørn Ringstrøms antikvariat helt nederst i Ullevålsveien senest forrige uke. Ring dem og spør om de er interessert, evt om de vet om noen som er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Guest

Det er jo ikke nødvendig å pælme dem bare fordi det blir pes å få penger for dem! Siden det tydeligvis er et marked for NG kan du jo gi dem vek. Det finnes sikkert en lokal brukthandel/veldedighetsshappe/loppemarked som kan bli glad for varer de kan selge videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Problemet er bare at jeg ikke har bil, og det kan bli litt slitsomt å bære med seg 10 årganger tykke blader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...