Gå til innhold

Har du noen gang vært i en alvorlig bilulykke?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har vært i en alvorlig bilkollisjon før og kan fortelle hva som skjedde? Hvordan var din opplevelse under hendelsesforløpet og hva skjedde etterpå? Har du noen senskader, sliter du med å kjøre igjen? 

Dette er for en skriveoppgave jeg har fått. :) 

Anonymkode: 776a9...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært ut for en alvorlig ulykke der fler har vært involvert. Men i vinter trillet jeg rundt med bilen fordi det var en glatt sving og dårlig sikt så jeg så ikke svingen komme. Var bare cm unna å evnt brekke nakken fordi taket ble trykket ned. Heldigvis var jeg utrolig heldig, ble hentet i ambulanse, men fikk ingen skader. Slet bare litt med ryggsmerter de første ukene etter da ryggen min ble strekt ut under hendelsen.

Første gangen jeg skulle kjøre etterpå var ca en måned etter. Det var akkurat samme føre som dagen jeg trillet rundt. Klarte bare å kjøre noen kilometer før jeg måtte stoppe fordi jeg fikk panikkanfall. Men det gikk seg til jo flere ganger jeg kjørte etter dette. Kjenner ikke på noe ubehag i dag, bare av og til hvis det kommer bråe svinger og personen som kjører ikke slakker ned. Men når jeg kjører selv går det fint. 

Anonymkode: 37bf2...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var med i en front mot front kollisjon.  En tulling (uten sertifikat, forøvrig) kom over i min kjørebane. Det var som et levende mareritt. Så bilen i sakte film, komme nærmere og nærmere. Og jeg hadde ingen mulighet til å svinge unna.  

Bilen min ble fullstendig knust. Et under at jeg overlevde. Helikopter, brannvesen, ambulanse og politi var kjapt på stedet. De var sikre på at det var en dødsulykke  pga de store materielle skadene. 

Jeg fikk enorm angst i etterkant.  Panikkangst. Og dødsangst.  Og jeg var livredd for å kjøre bil i flere år etterpå. Følte at jeg ikke kunne stole på noen andre enn meg selv i trafikken. Hver gang jeg skulle passere en bil, så følte jeg at jeg skulle få bilen i fronten. 

Tror det hadde vært lettere hvis ulykken var min feil. For man kan ikke kontrollere andre idioter på veiene.  

Anonymkode: 263e1...f9a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det hadde vært lettere hvis ulykken var min feil. For man kan ikke kontrollere andre idioter på veiene.  

Du har nok rett der. Jeg selv opplevde en idiot av en sjåfør som nesten drepte meg med bilen sin. Han satt med mobilen og var mer opptatt av den enn å følge med på veien.

Jeg kjørte motorsykkel og var helt sikker på at min siste time var kommet. Så ut som den svære bilen rett og slett siktet meg inn. Han traff meg ikke, fikk kastet seg tilbake i siste liten. Og jeg sneide autovernet med foten min, speilet på bilen traff styret på sykkelen min. Jeg kom rett og slett ikke lengre inn til siden. Et hundredels sekund til, så hadde jeg vært død. Så enkelt er det. 

Tok lang tid før jeg fant glede i å kjøre motorsykkel igjen og jeg stoler ikke på en eneste sjåfør lengre. Det første jeg gjør, er å se om jeg ser ansiktet og øynene til sjåføren i biler som kommer mot meg. Selv tar jeg alle forholdregler jeg kan, men det hjelper så lite når det er idioter som ferdes i trafikken. Denne sjåføren har ødelagt så mye for meg. Begynner å få det litt på avstand nå, men sliter fortsatt med biler som ikke kjører snorrett i filen sin. 

Anonymkode: 23bfd...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alvorlig ulykke, men opplevde at en bil kom over i mitt kjørefelt hvor det lå en trafikkøy i midten. Jeg stod omtrent på bremsen så rumpa løftet seg opp samtidig som den ene hånden holdt på hornet og det var et millisekund før det hadde blitt en stygg frontkollisjon. Etter den hendelsen stoler jeg på ingen i trafikken, ønsker heller ikke å sitte på med andre da selv det gir meg angst. Jeg må konstant følge med, både som sjåfør og passasjer.

Anonymkode: 76e4f...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...