Gå til innhold

Wohooo- ned 2.5 kg på 6 dager!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk!! 😘 har liksom stått litt fast på vekt en stund og det er uvant for meg som ikke har pleid å veie så mye, så dette føltes litt oppløftende i dag.. 6 kg på 4 uker er kjempebra!! Særlig så lenge det ikke oppleves som så stor inngripen og at man blir mett. Grua meg mest til om jeg skulle gå og være dausulten..

hva spiser du til frokost, forresten? Jeg har pleid å spise havregrøt, som jo har mye karbohydrater, og slitt litt med å finne et godt alternativ da jeg ikke tåler yoghurt/melkeprodukter så bra og ikke er no glad i brød... så tar i mot tips der for videre fremgang :)

ts

Anonymkode: 5383b...39d

Forstår hva du mener. Slik har det vært for meg også tidligere. Før spiste også jeg mye havregrøt. Så uvant å legge om kostholdet til neste karbofritt. Men jeg spiser oftest egg til frokost. Stekt egg, kokt egg, eggerøre, omelett, osv. To egg holder for min del, legger gjerne til 20-40g god ost (mange alternativer og fint å variere), og gjerne noe kjøtt til (kalkun, kylling, kjøtt av alle slag (ikke pølse, men spekemat). Litt salat med paprika/tomat/agurk/avokado utenom. Dette er for meg en god start på dagen. Har jeg det fryktelig travelt koker jeg fort opp tre egg. Og spiser bare det. Drikker vann og te ved siden av. 

Anonymkode: b5aea...13a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved enhver slankekur vil man gå ned masse første uka. Man spiser mindre mengder mat. Bare tarminnholdet kan avvike med en kilo. I tillegg reduseres vannmengden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes iaf det er en litt sånn nedlatende tone generelt på denne siden- også på andre underforum, som er så lite trivelig. Det går jo an å være hyggelig selv om man er skeptisk eller bitter fordi man selv har hatt negative erfaringer med f.eks vekt! ;) Og det som er sant og gyldig for deg MÅ jo ikke være det for alle andre? Hun som anbefalte meg dette har iaf hatt veldig god erfaring og holdt seg nede- så det er jo faktisk mulig for noen... selv om det ikke gjelder deg ? :)

 

Anonymkode: 5383b...39d

Personlig syns jeg det ofte er god tone i de vektnedangstråden jeg velger å delta i. 
Om du leser HI en gang til så skjønner du kanskje hvorfor folk reagerer, for det virker som du prøver å selge et "halleluja produkt" etter å ha gått ned magiske 2,5 kilo på en liten uke. Problemet er bare at om en legger om kostholdet fra usunt til sunt vil de aller fleste gå ned et par kilo på kort tid. 
For all del, du må jo gjøre det som fungerer for deg, men du må tåle at folk stiller spørsmålstegn når du legger ut om fornøydhetsgaranti, hvordan dietten er satt sammen, hvor mange kilo en kan forvente å gå ned osv. Det virker som om du prøver å selge produktet til oss, etter å kun ha prøvd det i 6 dager. Kjekt at du er nyfrelst, men jeg er skeptisk. 

Anonymkode: 0fa4b...d0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjekt når vekta viser framgang, men ikke bli for skuffet hvis framgangen ikke fortsetter denne uka. Fordi:

I løpet av 6 dager vil en vanlig kvinne forbrenne 12 000 kalorier (2000 til dagen).

For å gå ned 2,5kg må man ha et underskudd på 17 500 kalorier. 

Du ser kanskje selv at det mattestykket ikke går opp.

Så mest sannsynlig er mesteparten vannvekt, men det betyr ikke at du skal miste motet. Jeg vil bare at du ikke skal gå på en psykisk smell hvis framgangen ikke fortsetter. 

NB! Det kan jo selvfølgelig være at du har mye høyere forbrenning enn 2000 kalorier.

Anonymkode: 181a4...555

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alltid kjekt når vekta viser framgang, men ikke bli for skuffet hvis framgangen ikke fortsetter denne uka. Fordi:

I løpet av 6 dager vil en vanlig kvinne forbrenne 12 000 kalorier (2000 til dagen).

For å gå ned 2,5kg må man ha et underskudd på 17 500 kalorier. 

Du ser kanskje selv at det mattestykket ikke går opp.

Så mest sannsynlig er mesteparten vannvekt, men det betyr ikke at du skal miste motet. Jeg vil bare at du ikke skal gå på en psykisk smell hvis framgangen ikke fortsetter. 

NB! Det kan jo selvfølgelig være at du har mye høyere forbrenning enn 2000 kalorier.

Anonymkode: 181a4...555

Takk for svar! :)  Ja,jeg er foreberedt på det, altså.

Men jeg tror nok også jeg forbrenner mer enn snittet. Har alltid hatt høyt stoffskifte (i grenseland for behandling), men tror det har gått ned en del nå de siste par årene- jfr vektoppgang ;) Har frem til jeg ble 40 kunnet spise alt uten å gå opp i vekt, og var tidligere egt litt for tynn.  Som jeg nevnte før i tråden gikk jeg ned 11 kg (!) på 14 dager da jeg tok mandlene. Klart, da spiste jeg veldig lite, bare is, suppe osv, mens nå er jeg på 1100 kcl om dagen. Hvor mye man skal forbrenne for å gå ned 11 kg så fort, vet jeg ikke- men innbiller meg at det er ganske mye.. Jeg var 59 kg da jeg ble operert- 48 etterpå, så jeg var slank uten mye væske i kroppen.. og da gikk det lang tid å få lagt på meg igjen,

Men, har jo en litt annen kropp nå da jeg var over 70 kg ved start!! Så helt sikkert noe vann som er forsvunnet.. men jeg lever i håpet om fortsatt fremgang,da.. 

Anonymkode: 5383b...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personlig syns jeg det ofte er god tone i de vektnedangstråden jeg velger å delta i. 
Om du leser HI en gang til så skjønner du kanskje hvorfor folk reagerer, for det virker som du prøver å selge et "halleluja produkt" etter å ha gått ned magiske 2,5 kilo på en liten uke. Problemet er bare at om en legger om kostholdet fra usunt til sunt vil de aller fleste gå ned et par kilo på kort tid. 
For all del, du må jo gjøre det som fungerer for deg, men du må tåle at folk stiller spørsmålstegn når du legger ut om fornøydhetsgaranti, hvordan dietten er satt sammen, hvor mange kilo en kan forvente å gå ned osv. Det virker som om du prøver å selge produktet til oss, etter å kun ha prøvd det i 6 dager. Kjekt at du er nyfrelst, men jeg er skeptisk. 

Anonymkode: 0fa4b...d0a

Hehe ja, det skal du få lov til å være altså. Men jeg synes likevel svarene var veldig negative og passiv aggressive. Jeg er selvsagt bare glad for å se en så rask forskjell på vekta, selv om det sikkert er vann som forsvinner. Og glad for at det funker for meg på den måten at jeg faktisk blir mett nok.. Jeg spiser som en mann og var skeptisk til om dette ville være holdbart for min kropp eller om alle pengene ville være bortkasta om jeg måtte spise andre ting i tillegg for å bli mett... 

Jeg prøver ikke å selge noe som helst, folk får bruke akkurat den metoden de vil for meg.. Men om noen skulle bli interessert så tenkte jeg i mitt enfold at det sikkert var fint med så mye info so mulig i HI 🙄😏 (noen ganger får man nemlig oppfølgingsspm og må svare på slikt etterpå, jeg prøvde bare å være informativ, så ble det gæli det og). Vel, jeg skjønner åpenbart ikke hva som er riktig format hehe, men det er jo bare å scrolle videre om dere ikke synes det høres interessant ut... 

Anonymkode: 5383b...39d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...