Gå til innhold

Wohooo- ned 2.5 kg på 6 dager!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sist uke mottok jeg diettpakken min fra Din helsemat, og har veid meg hver morgen - gått ned jevnt og trutt, og i dag var jeg 2.5 kg lettere- og det bare på 6 dager! Veldig tilfredsstillende for meg som er så utålmodig...!

Fikk høre om dette fra ei jeg kjenner som har hatt gode resultater med dette. Funker slik at du bestiller ei diettpakke der du mottar all mat du skal spise for 14 dager- bare å varme opp middagsrasjoner og spise i følge planen. Det mest utrolige for meg, er at selv om porsjonene er ganske små, så har jeg ikke kjent meg veldig sulten! Jeg er kjent for en veldig appetitt og spiser mer enn mannen min, selv om jeg ikke er overvektig. Men har fått noen kg for mye ila siste året -særlig på magen- som jeg ikke var fornøyd med.

Dette er vel fordi dietten er satt sammen slik at du ikke får veldig svingninger i blodsukker- er lavkarbomat og jeg føler det gir meg stabilt blodsukker. Har heller ikke hatt hodepine, som jeg fort får når jeg spiser for lite. I følge nettsiden har de en garanti på å gå ned 3-6 kg på 14 dager og fornøydhetsgaranti. Gitt at man holder seg til skjemaet, selvsagt. jeg har ikke spist noe utenom annet enn salat og agurk, som visstnok er lov.

ble litt slapp helt i starten, men føler nå jeg har fått mer energi.. Unngår trening akkurat nå, da kroppen er i sparebluss. litt ensformig mat (3 måltider om dagen med lavkarbobrød, samt en snack og middag), men for to uker så går det greit.. spent på hva vekta sier om ei drøy uke når jeg er ferdig! :)

Anonymkode: 5383b...39d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Er herlig når det både vises på vekta og føles på kroppen:)

Vet ingenting om denne dietten. Men vil bare fortelle at jeg også gikk ned 2,5kg første uken på ketose. Regner med det meste er vann i starten. Har tilsammen gått ned 6kg på 4 uker. Helt vanlig mat og drikke. For meg handlet det mye om å ikke spise for store porsjoner, drikke mer vann, kutte ut mel, stivelse og sukker. 
 

lykke til videre på kuren! 

Anonymkode: b5aea...13a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som et rent reklameinnlegg. 
Jeg gikk også ned 2.5 kilo fra forrige uke, uten å kjøpe noe hokus pokus greier. Det er mest sannsynlig mye vannvekt. 

Anonymkode: 0fa4b...d0a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer spent på hva vekta sier om tre måneder.

Hvordan er det med fordøyelsen?

Anonymkode: 927dc...b4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov med reklame her, dette er helt tydelig et reklameinnlegg. Har sett samme tema i andre tråder også. Man trenger IKKE kjøpe dette for å gå ned i vekt!

Anonymkode: 6fa4d...7b6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!! :) nei nei absolutt ingen reklame!! Herlighet, ville bare spre det glade budskap om at jeg har kvitta meg med de første kiloene, og tenkte noen ville være interesserte i å vite hva og hvordan da vettu. Litt irriterende at jeg ikke kan fortelle hva jeg går på uten å bli beskyldt for å reklamere for det?folk skriver jo her at de følger masse andre slankeopplegg også, med navn, Jeg antok at hvis jeg skrev at jeg hadde gått ned såpass på en liten uke så ville noen helt sikkert spørre hvordan, så tenkte nå bare å være litt grei og dele info med andre som kunne være interesserte. 😣😏🤦‍♀️

Men nei- ikke no hokuspokus det her- man klarer helt sikkert det samme på egen hånd med vanlig lavkarbo .. :)  Hvis man har interesse og kunnskap selv så klarer man nok fint å sette sammen et lavkarbo/lavkaloriopplegg selv. Jeg er imidlertid ikke så glad i å lage mat, og synes det er litt slitsomt å skulle sette meg inn i alt som er om påvirkning på kroppslige prosesser/sammensetning av måltider osv selv- det er jo en hel vitenskap, det der- så synes dette var en veldig lettvint løsning, da.. 

Ja, sikkert en del vannvekt i starten. veldig spent på hva jeg veier til uka. Har alltid hatt høy forbrenning og ikke lagt på meg, men nå etter 40 har jeg plutselig begynt med det, og det er nedslående.😓 derfor glad for noe som kan gi meg drahjelp i riktig retning.. forhåpentligvis har jeg fått en liten detox og mer bevissthet på hva jeg spiser (og hvor mye!) etterpå, slik at jeg klarer å holde det ved like også. men ser egt mest på det som et lite eksperiment, og tror at litt nedgang vil gjøre meg mer motivert for å spise bedre fremover også :)

Fordøyelsen har endra seg littegrann, mer løs mage i starten, men bedre nå. Har en annen venninne som har gått på lavkarbo før og hun ble hard i magen, så litt rart at det funker så ulikt.

Jeg skal poste om ei uke også, jeg. 😄 og kanskje om 3 mnd og ;)

 

Anonymkode: 5383b...39d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer! Er herlig når det både vises på vekta og føles på kroppen:)

Vet ingenting om denne dietten. Men vil bare fortelle at jeg også gikk ned 2,5kg første uken på ketose. Regner med det meste er vann i starten. Har tilsammen gått ned 6kg på 4 uker. Helt vanlig mat og drikke. For meg handlet det mye om å ikke spise for store porsjoner, drikke mer vann, kutte ut mel, stivelse og sukker. 
 

lykke til videre på kuren! 

Anonymkode: b5aea...13a

Takk!! 😘 har liksom stått litt fast på vekt en stund og det er uvant for meg som ikke har pleid å veie så mye, så dette føltes litt oppløftende i dag.. 6 kg på 4 uker er kjempebra!! Særlig så lenge det ikke oppleves som så stor inngripen og at man blir mett. Grua meg mest til om jeg skulle gå og være dausulten..

hva spiser du til frokost, forresten? Jeg har pleid å spise havregrøt, som jo har mye karbohydrater, og slitt litt med å finne et godt alternativ da jeg ikke tåler yoghurt/melkeprodukter så bra og ikke er no glad i brød... så tar i mot tips der for videre fremgang :)

ts

Anonymkode: 5383b...39d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo er en fin måte å gå ned på. Har gjort det selv, ble veldig fornøyd.

Bare vær obs på at de første kiloene er vannvekt, som vil si at når du slutter på lavkarbo så kommer disse på igjen. Jeg gikk derfor ned tre kilo mer enn målvekt, og havnet på målvekten etter lavkarvoslutt. :)

Anonymkode: 35361...34b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lavkarbo er en fin måte å gå ned på. Har gjort det selv, ble veldig fornøyd.

Bare vær obs på at de første kiloene er vannvekt, som vil si at når du slutter på lavkarbo så kommer disse på igjen. Jeg gikk derfor ned tre kilo mer enn målvekt, og havnet på målvekten etter lavkarvoslutt. :)

Anonymkode: 35361...34b

Takk! :)  ja, har skjønt at det nok er en del vann som forsvinner i starten... Så bra at du klarte å gå ned så mye! Men hvor lang tid tok det før du gikk opp igjen? og spiste du helt vanlig mat etter at du var ferdig? håper jeg kan klare å være litt flink også etter dette er slutt.. 😕  men jeg er jo sjukt glad i god mat...

ts

Anonymkode: 5383b...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke pent å le, og jeg har ingen grunn til å le, for jeg har vært minst like dum selv, og jeg var ikke helt ung selv heller - men det er vanskelig å la være. For på to uker med sult og rar mat har du mistet en kilo fett, som du legger på deg igjen etterpå - fordi du har sultet deg med rar mat. Hvor mye dette har kostet deg av penger og mentalt/fysisk ubehag, vet jeg ikke.

Anonymkode: 927dc...b4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo er topp det. Som du vet er dette hovedsaklig vann, men det er mange fordeler med dette kostholdet. Også slipper du å gå sulten. Det kan være lurt å sette seg inn i hva lavkarbo er allerede nå, for det er ikke lurt å gå rett over fra lavkarbo til junk. Frokost kan være egg (eks omelett), lavkarbo knekkebrød (mange gode oppskrifter), lavkarbo brød etc. Eller du kan jo droppe hele frokosten og strekke fasten, for dette er lettere på lavkarbo. Som over sier kan det være lurt å legge inn et par kg under, eller ta en gradvis økning i antall karbo, best er det nok med en kombinasjon.

Anonymkode: 77b83...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke pent å le, og jeg har ingen grunn til å le, for jeg har vært minst like dum selv, og jeg var ikke helt ung selv heller - men det er vanskelig å la være. For på to uker med sult og rar mat har du mistet en kilo fett, som du legger på deg igjen etterpå - fordi du har sultet deg med rar mat. Hvor mye dette har kostet deg av penger og mentalt/fysisk ubehag, vet jeg ikke.

Anonymkode: 927dc...b4c

ja, det er mulig du får rett- vi får se til slutt. 😏 men jeg vil nå prøve og se.. har aldri slanka meg før, så er spent selv!!. Men som sagt, har ikke sulta meg i det hele tatt, da, kjenner meg ganske mett og ikke hatt noen veldige cravings. og maten er jo heller ikke så rar, vanlig kjøtt og fisk og grønt til middag fx, men uten potet og ris og slikt... Det rareste her er vel brødet. Men tenker at akkurat det kan være en mulighet å fortsette med siden det jo ha rlite kcal og jeg ikke er så glad i vanlig brød. alle monner drar, liksom..

så, sånn sett har det ikke kosta meg så mye ubehag, gudskjelov.. 😄 Men penger har det jo kosta, det er ikke akkurat REMA-pris på denne maten!! ;) 

ellers synes jeg det er litt snodig at man er så nedlatende her inne på KG, mye skepsis og litt sånn arroganse, til og med mistenksomhet (jfr "reklame"). Men sånn er vel mange damer, kanskje.. 🙄

Anonymkode: 5383b...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, det er mulig du får rett- vi får se til slutt. 😏 men jeg vil nå prøve og se.. har aldri slanka meg før, så er spent selv!!. Men som sagt, har ikke sulta meg i det hele tatt, da, kjenner meg ganske mett og ikke hatt noen veldige cravings. og maten er jo heller ikke så rar, vanlig kjøtt og fisk og grønt til middag fx, men uten potet og ris og slikt... Det rareste her er vel brødet. Men tenker at akkurat det kan være en mulighet å fortsette med siden det jo ha rlite kcal og jeg ikke er så glad i vanlig brød. alle monner drar, liksom..

så, sånn sett har det ikke kosta meg så mye ubehag, gudskjelov.. 😄 Men penger har det jo kosta, det er ikke akkurat REMA-pris på denne maten!! ;) 

ellers synes jeg det er litt snodig at man er så nedlatende her inne på KG, mye skepsis og litt sånn arroganse, til og med mistenksomhet (jfr "reklame"). Men sånn er vel mange damer, kanskje.. 🙄

Anonymkode: 5383b...39d

"Fun" fact 1: Din begeistring er ikke forbeholdt nybegynnere. Rutinerte jojslankere er akkurat lite spente hver gang. 

"Fun" fact 2: Jeg får alltid rett. Jeg vet hvordan dette fungerer (eller, i dette tilfellet, ikke fungerer).

Spiser du [de kaloriene du oppga i en annen tråd], sulter du deg, men du kjenner det ikke fordi du er så gira.

Har du ikke grublet, har du ikke hatt diaré?

Det snodige er at så mange damer - smarte og ellers oppegående damer - ikke er skeptiske når det kommer til slanking. Dere avviser det som dere innerst inne vet er sant, med de samme argumentene, den samme formuleringen - kaller alle advarsler og alternative forslag og forklaringer for nedlatende, arrogant og mistenksomhet - som om det er en nettside dere klipper og limer inn fra.

Anonymkode: 927dc...b4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Fun" fact 1: Din begeistring er ikke forbeholdt nybegynnere. Rutinerte jojslankere er akkurat lite spente hver gang. 

"Fun" fact 2: Jeg får alltid rett. Jeg vet hvordan dette fungerer (eller, i dette tilfellet, ikke fungerer).

Spiser du [de kaloriene du oppga i en annen tråd], sulter du deg, men du kjenner det ikke fordi du er så gira.

Har du ikke grublet, har du ikke hatt diaré?

Det snodige er at så mange damer - smarte og ellers oppegående damer - ikke er skeptiske når det kommer til slanking. Dere avviser det som dere innerst inne vet er sant, med de samme argumentene, den samme formuleringen - kaller alle advarsler og alternative forslag og forklaringer for nedlatende, arrogant og mistenksomhet - som om det er en nettside dere klipper og limer inn fra.

Anonymkode: 927dc...b4c

Voldsomt så arrogant da. Ikke rart du tar denne arrogant. Det er ingen grunnen til at ts ikke skal få gode resultater, og gjør hun det riktig etterpå kan hun trygt gå videre ned om hun har vekt som tilsier dette. Hvilken type spesialist er du, for det virker som det er bred enighet om at lavkarbo og lavkalori ender omtrent likt over tid og at kickstart kan være bra motivasjon i begynnelsen.

Anonymkode: 77b83...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Fun" fact 1: Din begeistring er ikke forbeholdt nybegynnere. Rutinerte jojslankere er akkurat lite spente hver gang. 

"Fun" fact 2: Jeg får alltid rett. Jeg vet hvordan dette fungerer (eller, i dette tilfellet, ikke fungerer).

Spiser du [de kaloriene du oppga i en annen tråd], sulter du deg, men du kjenner det ikke fordi du er så gira.

Har du ikke grublet, har du ikke hatt diaré?

Det snodige er at så mange damer - smarte og ellers oppegående damer - ikke er skeptiske når det kommer til slanking. Dere avviser det som dere innerst inne vet er sant, med de samme argumentene, den samme formuleringen - kaller alle advarsler og alternative forslag og forklaringer for nedlatende, arrogant og mistenksomhet - som om det er en nettside dere klipper og limer inn fra.

Anonymkode: 927dc...b4c

som sagt, jeg har aldri slanka meg før, så alt dette er nytt for meg. Jeg sier jo at det kan godt være jeg går opp igjen fort, men kanskje ikke? Jeg tok av meg 11 kg en gang ved å fjerne mandlene- ekstrem (ufrivillig) lavkalorikur, kan man si. Og det tok laaaaang tid før jeg la på meg igjen.. Måtte nærmest jobbe for å gå opp. Det kan jo være de kiloene ikke renner på igjen med en gang nå også. Eller kanskje de gjør det. Vi får se! :)

Synes iaf det er en litt sånn nedlatende tone generelt på denne siden- også på andre underforum, som er så lite trivelig. Det går jo an å være hyggelig selv om man er skeptisk eller bitter fordi man selv har hatt negative erfaringer med f.eks vekt! ;) Og det som er sant og gyldig for deg MÅ jo ikke være det for alle andre? Hun som anbefalte meg dette har iaf hatt veldig god erfaring og holdt seg nede- så det er jo faktisk mulig for noen... selv om det ikke gjelder deg ? :)

 

Anonymkode: 5383b...39d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spørs om det er mye misunnelse ute å går eller unge som aldri har måtte gå ned noen kg (haha, de kommer til å møte seg selv i døra). Tonen her har helt klart blitt litt tøffere her, og jeg er litt lei dette også. 

Til dere som er så perfekt og kan alt, vær hyggelig eller hold munn, er noe jeg har lyst å si mang en gang.

 

Anonymkode: 77b83...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes iaf det er en litt sånn nedlatende tone generelt på denne siden- også på andre underforum, som er så lite trivelig. Det går jo an å være hyggelig selv om man er skeptisk eller bitter fordi man selv har hatt negative erfaringer med f.eks vekt! ;) Og det som er sant og gyldig for deg MÅ jo ikke være det for alle andre? Hun som anbefalte meg dette har iaf hatt veldig god erfaring og holdt seg nede- så det er jo faktisk mulig for noen... selv om det ikke gjelder deg ? :)

Anonymkode: 5383b...39d

Denne har jeg også fått så mange ganger før. Blunkefjes med antakelser om misunnelse pga manglende suksess - er det noe dere blir anbefalt i modulen “Hvordan forsvare dietten din”?

Det er vanskelig å se "trivelig og hyggelig" gjennom "slankebriller", de gjør nemlig alle velmente råd nedlatende, uansett hvor nøytralt og vennlig man prøver å skrive. 

Selvfølgelig vil man anbefale noe man vil selge, og det behøver ikke være sant, man trenger bare å få solgt. Jeg trenger ikke overtale noen, for jeg skal ikke selge noe, så jeg kan snakke sant. Jeg er bitter, ja, fordi jeg ble lurt. Jeg holder vekta nå, omsider - har gjort det i noen år - etter at jeg tok i bruk min evne til å være skeptisk.

Det er visse allmenngyldige regler. Det er en god ide å være oppmerksom på det, og hvilke det er, og hva som er individuelt. Noe det ser ut som bare gjelder for meg, er at jeg bare var redd for at slankemytene (du har bare nevnt noen av dem) var sanne. Alle jeg "prøver å hjelpe" vil, ønsker, håper, at de er sanne. For meg var korrekt informasjon, i kombinasjon med helt normal skepsis og sunn fornuft, nok til at jeg knakk koden. Hva som skal til når man vil at det skal være sant, må gudene vite. Jeg synes oppriktig synd på dere.

Anonymkode: 927dc...b4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne har jeg også fått så mange ganger før. Blunkefjes med antakelser om misunnelse pga manglende suksess - er det noe dere blir anbefalt i modulen “Hvordan forsvare dietten din”?

Det er vanskelig å se "trivelig og hyggelig" gjennom "slankebriller", de gjør nemlig alle velmente råd nedlatende, uansett hvor nøytralt og vennlig man prøver å skrive. 

Selvfølgelig vil man anbefale noe man vil selge, og det behøver ikke være sant, man trenger bare å få solgt. Jeg trenger ikke overtale noen, for jeg skal ikke selge noe, så jeg kan snakke sant. Jeg er bitter, ja, fordi jeg ble lurt. Jeg holder vekta nå, omsider - har gjort det i noen år - etter at jeg tok i bruk min evne til å være skeptisk.

Det er visse allmenngyldige regler. Det er en god ide å være oppmerksom på det, og hvilke det er, og hva som er individuelt. Noe det ser ut som bare gjelder for meg, er at jeg bare var redd for at slankemytene (du har bare nevnt noen av dem) var sanne. Alle jeg "prøver å hjelpe" vil, ønsker, håper, at de er sanne. For meg var korrekt informasjon, i kombinasjon med helt normal skepsis og sunn fornuft, nok til at jeg knakk koden. Hva som skal til når man vil at det skal være sant, må gudene vite. Jeg synes oppriktig synd på dere.

Anonymkode: 927dc...b4c

Og jeg synes synd på deg. At du ikke selv ser hvor arrogant og bedrevitende du framstår er nesten et mysterium. Bra at du har funnet noe som virker for deg. Men kanskje ts (og andre) har et helt annet utgangspunkt enn deg. Det er mange som ønsket å gå ned noen kg (selv om det ikke er nødvendig) og egentlig har god kontroll over både mat og mosjon. Det er ikke nødvendig med selvrefleksjon eller helomvending av livsstil om det er slik. 

Du skriver :

"Fun" fact 1: Din begeistring er ikke forbeholdt nybegynnere. Rutinerte jojslankere er akkurat lite spente hver gang. 

"Fun" fact 2: Jeg får alltid rett. Jeg vet hvordan dette fungerer (eller, i dette tilfellet, ikke fungerer).

Dette er både hersketeknikk påståelig og ureflektert.

Ts er ingen jojo slanker og det er selvfølgelig at hun er spent og glad. Du har kanskje rett om hva som gjelder deg, men det er så langt jeg vil strekke meg.

Anonymkode: 77b83...2ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...