Gå til innhold

Tyren & Rune 31.5.03


Tyren

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle starte min dagbok idag, til tross for at jeg er litt i tvil om jeg kommer til å være så aktiv på disse sidene i perioder. Ryggen krangler med meg så jeg er for det meste sengeliggende. Fordelen er at jeg får tenkt ut mye i forhold til bryllupet....

Idag var vi og kikket på lokaler, som jeg forøvrig ble anbefalt av en av KG's brukere - husker desverre ikke hvem (kan du tilgi det??), og bestemte oss for dette.

Lokalene var store og fine og ligger på Vestli i oslo. Disse lokalene passet mye bedre enn det vi har reservert tidligere, det var egentlig alt for stort og for langt unna. Så hjertelig takk til deg som anbefalte Vestli IL sitt klubbhus !!! :D

Forloveden skal lage både forrett og dessert, så det passet kjempefint at det var ett passe stort kjøkken, med god kjøleplass, han kan jo ikke akkurat kokkelere samme dagen heller.... Men godt blir det!

Foruten lokaler så har vi blitt enige om og bestilt følgende:

Overnatting for bruden og hennes forlover natten til selve dagen

Brudgomen overnatter hos sin mor og far

Frisør

Sminkør

Transport til kirken

Transport fra kirken (vi skal fly helikopter,hvis vi får landingstillatelse av oslo kommune....)

Overnatting på selve dagen

Fotograf

Kjolen ble kjøpt inn i januar i år, så den er også i hus, time for tilpassing er også bestilt. Tilbehør som, slør, tiara, undertøy og sko er også kjøpt inn. Smykkene er også i boks.

Synes vi har kommet ett stykke på vei, men det er selvfølgelig en del igjen som skal gjøres og bestemmes.

Vi har f. eks ikke blitt enige om hva vi skal ha til hovedrett eller hvor vi skal bestille den, så selv om vi har gjort noe, så har vi fortsatt litt igjen å kose oss med.

Siden vi egentlig skulle vært gift for ett år siden, så har jeg vært inne på KG sine sider veldig lenge og fått maaaange gode tips og råd og noen av de kommer jeg også til å bruke.

Gleder meg masse!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Litt tidlig å få angst, men - idag kom jeg plutselig på at vi ikke har tenkt på hva slags type kake vi skal ha.... Fikk helt hetta jeg... Jeg blir helt sprø, det er 8 mndr igjen til bryllupet og jeg presterer å få hetta fordi vi ikke har tenkt på kake... Lurer på hvordan jeg kommer til å ha det når det bare er noen uker igjen..??

Sambo lurte forrige dagen på hva jeg skulle gjøre når vi var gift, jeg er jo innom KG hele tiden og har vært det nå i 1,5 år... (Litt til og fra selvfølgelig, men jeg forteller stadig om alle de gode rådene og tipsene jeg har fått), jeg svarte at jeg fikk finne meg ett forum for oss som har blitt gift, kanskje jeg skal høre med Gry om vi kan opprette ett sånt forum...?

Vi har foreløpig valgt å ikke fortelle våre venner om datoen, til deres store fortvilelse.... Det har resultert i oppringninger til kirken av ymse slag for å høre om de kan få vite datoen, men så langt har de ikke fått vite noenting... *glis* Kanskje litt usnilt av oss, men med vår omgangskrets kan det være lurt - utdrikkingslaget kan bli litt for mye av det gode - ihvertfall for sambo.... Han stoler nemlig ikke helt på hva hans venner kan finne på, ikke vondt ment, de finner nok på noe morro, men sambo vil ikke ha - foreløpig. Jeg for min del tror og håper at det blir en dag/kveld jeg sent glemmer...... Vi blir nok drukket ut begge to etterhvert (håper jeg), gift blir vi forhåpentligvis også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos svigers og sett på kjolen min idag... Noen dager er jeg redd for at den kanskje ikke var kjolen med stor K allikevel, men faktisk så synes jeg den er enda finere nå enn når jeg kjøpte den :lol:

Sitter her i min lille bryllupsboble og gleder meg som bare det og så ringer min kjære forlover og forteller at det har blitt slutt mellom henne og kjæresten - huff så trist!! :cry: Så imorgen er det tid for litt oppmuntring, ikke noe bryllups snakk da nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var hos forloveren min og trøstet og det ser ut som hun kommer seg igjennom kjærlighetssorgen uten "varige men"..

For å trøste seg selv dro hun til byen og skulle kjøpe seg klær (den beste medisin iflg henne, er nok enig der...) og endte opp med å kjøpe kjolen hun skal bruke i bryllupet - en utrolig flott kjole. Jeg har en brosje hun skal få låne som passer helt supert til, jeg skulle egentlig bruke den selv, men den passet bare så godt til kjolen hennes og når jeg så hvor glad hun ble når jeg foreslo at hun kunne låne den, er jeg glad for at jeg gjorde det.... :)

Egentlig så er jeg litt ute av bryllupsmoduset om dagen, men det kommer nok igjen med stormskritt... Det går litt i bølgedaler har jeg på følelsen av og godt er vel det, for da har jeg fortsatt noe å glede meg til uten at jeg/vi har planlagt "alt" på forhånd... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Lenge siden jeg var og skrev noe her inne ser jeg.... :(

Siden sist så har forloveren min kommet seg gjennom kjærlighetssorgen, funnet seg en ny, blitt samboer og har faktisk forlovet seg...!!! Ting skjer fort når det først skjer!! Men det er kjempekoseligt å se henne sååååå til de grader forelsket.

Selv så har jeg/vi vel ikke kommet så kjempemye lengre i bryllupsplanleggingen, selv om det ser ut som om jeg må fikse noen av tingene som sambo skulle ha gjort, mannfolk tror de har så fryktelig god tid til alt (ihvertfall min...) og tror at ting kan ordnes fjorten dager før. Til mandag skal jeg derfor ut og se på bilen som vi skal bruke, vi har droppet tanken om å bli hentet ved kirken i helikopter...

Ellers om dagen så kretser tankene mye rundt maten og serveringen, vi har ikke kommet frem til hva vi vil spise og det stresser meg littegrann, kanskje helt uten grunn, men jeg føler at vi må begynne å ta kontakt med forskjellige leverandører allerede for at vi skal være sikre på å få noe mat i det hele tatt... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har vi bestem gjesteliste og ombestemt oss vedr. maten.... Vi fant ut at vi skulle lage koldtbord istedenfor, så den siste uka før bryllupet blir det nok endel som skal ordnes.

Familien er allerede engasjert,så dette kommer til å ordne seg helt fint!

Dette er så langt vi pr idag har kommet, kanskje ikke så veldig mye lengre enn før, men nå er ihvertfall ting planlagt mer detaljert enn tidligere...

Lokale

Kirke

Gjesteliste

Fotograf

Transport (det ble ikke helikopter allikevel,selv om det kosta det samme som å leie bil....)

Overnatting

Mat

Kjole

Frisør

Sminkør

Delvis kjøpt inn sprit

Bestilt duker

Planlagt oppsatsene til bordene (sambo skal lage)

Bestilt overnatting til gjestene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi blir 36 til middag. På koldtbordet blir det både kald og varm mat (med gratinerte poteter og forskjellige sauser), synes det blir veldig uformelt og behagelig på denne måten.

Vi skal ha 5 typer fisk (kald og varm) og 5 typer kjøtt (kald og varm) + div. forskjelllige "pålegg" (eggerøre, laks osv. osv) pent lagt opp på fat og pyntet. Ingen av oss liker sjømat, men vi spiser nå det som vi liker...

Dessertbordet består av ost og kjeks, jordbær, sjokolademousse, karamellpudding og hjemmelaget is og fruktsalat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd noe rart... Jeg har da ikke lagt inn samme innlegget flere ganger... Pytt, pytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Ikke vært så flink til å skrive dagbok ser jeg.... "Prater" så mye med jentene her inne, så jeg har helt glemt det jeg :o

Hmmm, nå er det kun 5 dager igjen og her sitter jeg med de største flaggermusene i magen..... Etter så lang tids planlegging, så hadde jeg egentlig ikke trodd at jeg skulle bli så nervøs som det jeg er!

Nesten hver dag hele uka er full av ting å gjøre, så lørdagen kommer nok før jeg nesten vet ordet av det. Egentlig litt greit å ha mye å gjøre, for da slipper jeg å tenke så fælt :ler::ler::ler:

Maten slipper vi å lage for faren til en kamerat tilbød seg å lage hele koldtbordet for oss, gjett om vi ble glade!?! Det blir nok mye bedre enn om vi skulle ha laget alt selv..... Tji, hi.

Til tross for at jeg er nervøs, gleder jeg meg veldig også, det blir nok en minnesrik dag!!

Nå er det natta for meg - dagen starter tidlig imorra, må opp kl. 7, skal på handletur hos søta bror!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for det *soul*, dagen ble helt super og jeg kommer til å huske den for bestandig..!!! Har skrevet referat på bryllupssiden, men legger ut det samme her også - litt for min egen del også *glis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si annet enn at dagen var heeeelt super og stod helt til forventningene!

Dagen startet med frokost på hotellet i 9-tiden for meg og min forlover før vi gikk bort til frisøren 5 min for sent ute... Der ble vi rundt 20 min forsinket, men vi stresset ikke av den grunn.

På hotellet satt sminkøren og ventet tålmodig!

Vel tilbake på hotellet fortsatte det med sminking, var ikke ferdig før rundt 13.15 og det var da bilen skulle hente oss... 13.30 var det på med kjole og alt utstyr i en fei! Strømpene rakna, men hadde ikke tid til å skifte de, dessuten så var jo kjolen så lang, så det var ingen som så det allikevel....

Rundt 13.40 satt vi oss i bilen og avsted bar det til kirken, jeg tvilte sterkt på at vi skulle rekke det, men jaggu gikk det ikke med 2 minutters margin... Den stakkars gamle bilen har nok aldrig kjørt så fort opp trondheimsveien noen gang! :ler:

Dette er dagen jeg har gått og gruet meg til nå i 2 måneder og utrolig nok fantes jeg ikke nervøs når jeg stod sammen med pappa og skulle gå opp kirkegulvet.....

Mine gifte venninder har alle fortalt at jeg ikke kom til å få med meg hvem som var i kirken, før jeg stod på kirketrappa etter vielsen, men jeg fikk liksom med meg alle mens vi gikk oppover, (noe alle kommenterte etterpå også), min tilkommende fikk nerver idet han så meg! Han satt blek men fattet og ventet!

Etter vielsen var det bilder, både nedenfor kirken og oppe ved groruddammen (hvor jeg attpåtil fikk gratis kuleis hos isbilen... tji,hi)

Koldtbordet vårt ble bare så utrolig lekkert, kan tro vi var glade for at vi sa ja til å få hjelp med det!!!! Tror aldrig jeg har sett så mye mat på engang jeg!

Kaken fra Pascal var desverre en STOR skuffelse, den var nemlig ikke sånn vi hadde bestilt den (nesten all kaken var igjen... )

Hele resten av kvelden var perfekt, alle storkoste seg og hadde det veldig koseligt. Musikken var vist ikke det beste, pausemusikken var vistnok den som dro alle ut på dansegulvet.... Men pytt, pytt, så lenge folk hadde det gøy!

Vi dro rundt 23.30 for da hadde brudgommen så vondt i ryggen at han nesten ikke kunne bevege seg - Stakkars elsklingen min! Resten av gjestene dro vist ikke før i 3-4 tida, så de må ha hatt det gøy!

Vi overnattet på hotell Bastionen i oslo sentrum, suiten var helt topp og med frisk frukt og hvitvin satt vi oss ned og slappet av før vi la oss i en helt utrolg herlig seng!

Alt i alt - dagen var helt fantastisk!!!!!!!!! Gled dere jenter!!!!

Skulle nesten ønske vi kunne gjøre det en gang til - om så bare for å få brukt kjolen en gang til...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien om bryllupskaken.....

Bestilte en Creme Brulee kake fra Pascal, i den skbal det være mye vaniljekrem i midten (like mye vaniljekrem som sjokolade). Skuffelsen var derfor veldig stor da det viste seg å ikke være noe vaniljekrem i kaken overhodet!!

Når jeg leverte kakestativet fikk jeg se hvordan kaken skulle se ut og beskjed om å ta med en kakebit ned så konditoren selv kunne få se, eller så ville han bare nekte!!

Jeg kom ned med kake og fikk til all overmål ett utrolig lite hyggelig møte med verdens mest arrogante konditor. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha kommet med en gang og klaget, så kunne de kanskje ha hjulpet meg.... I brudekjole kl. 21.30 en lørdagskveld spurte jeg.... !!!!??!

Det endte med at konditoren sa at jeg stod og ljugde han mitt opp i fjeset (til tross for kakestykket som var med som bevis...) han satte seg demonstrativt ned og nektet å snakke noe mer med meg!!!!!!!!!!

Jeg lirket nok av meg noen lite fine gloser når han gjorde dette, men fy flate å sinna jeg blei av denne super arrogante konditoren!!! De fikk klar beskjed om at jeg kom til å gjøre alt jeg kan for at folk ikke skulle bestille noe hos dem mer..... :x

Etter en så utrolig dårlig service kommer ihvertfall ALDRIG jeg til å sette mine ben hos Pascal noen gang igjen! Jeg var så sinna at jeg nesten var på gråten.... Mente ikke engang at vi skulle få refundert noe penger, bare en unnskyldning for at kaka ikke var som lovet.....

Tror aldrig jeg har blitt så skuffa som etter denne behandlinga! Dårlig reklame kan jeg ihvertfall spre, i tillegg til at jeg kommer til å skrive ett lite hyggelig brev til hovedkontoret i drammensvn.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helenius

Hei Tyren :)

Den kakehistoria er neimen ikke til å tro...

Nei, fysjom!

Jeg ville bare minne deg på at du må sende bilde av sveisen din når du får det! Jeg driver og tenker og planlegger, skjønner du... :)

Dere var så fine på bildene atte!

Hilsen Helenius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder av sveisen fikk du vel ?? - har litt dårlig teflon, men jeg mener å huske at jeg sendte deg noen bilder :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Jada, jeg fikk dem! Tusen takk (Men jeg skrev innlegget før det, da, for å minne deg på at du måtte sende!!!)

Jeg pleier å si at jeg har hukommelse som en gullfisk og konsentrasjon som et såpestykke...

:heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nå er det sånn ca en mnd siden jeg sendte klagen min til Pascal, men de frekkasene har jaggu meg ikke brydd seg med å svare engang!!! Nå må jeg si at jeg er enda mer irritert på de enn jeg var tidligere.... :evil:

Blir mer svartelisting fra min side.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har helt glemt å skrive at Pascal har ringt!!!!

Denne frekke arrogante fyren, krøyp til korset og innrømmet at de faktisk hadde gjort en feil med kaken!! :x Hva var det jeg sa....? Urg,urg!! Ja, ja.

Det endte nå ihvertfall med at vi fikk 2 gavekort på kake til 8 pers pr. gavekort - er vel egentlig fornøyd, men har konkludert med at jeg aldrig kommer til å stikke tåa mi innenfor døra til Pascal i Tollbugt., når gavekortene skal benyttes drar jeg heller til Drammensvn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Må få gratulere deg med vel overstått bryllup....sånn temmelig på etterskudd - men jeg er sylfersk her på forumet og leser så øyet blir vått og stort ;)

Men, det jeg skulle si: HVOR har du fått tak i brudekjolen?!?! Den er jo bare råååååååååååååååååå nydelig!!!!!!!!

Jeg har en kropp som bare min mann (in spe) kan elske - så klart :P - men er ikke noe 175 høy-60 kilos jente - mer som 172 - 80+ kilo og går ikke inn i noen åååleslank kjole...så når jeg så din kjole tenkte jeg at AAHH....SÅNN lignende kjole vil jeg også ha *S*

Scorpina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg håper virkelig jeg husket å takke deg for kjole skrytet i PM'en du fikk av meg for leeeenge siden Scorpina...?!? :oops:

Nå har det gått noen måneder siden bryllupet og ENDELIG har vi bestemt oss for hvilket bilde vi skal bruke til takkekortet... :wink:

Av rundt 2-300 bilder å velge mellom så har valget absolutt ikke vært lett. Det er nesten litt flaut at vi har brukt så lang tid, men skitt au!!

Det som er så rart er at når vi giftet oss, hadde vi vært samboere i nærmere 11 år (har jubileum 8.10), da var det nesten ikke noe mas om barn, men nå derimot - herregud, de dårlige skjulte hentydningene blir nesten for mye. Greit vi er 30 og 32, men vi har ikke dårlig tid føler vi! Blir litt lei at "alle" lurer på når det kommer småtisser, for vi har jo så stor plass og vi kan jo ikke bo i ett så stort hus alene.... DAAH!! :x Kan vi vel!! Vi har jo "barna" våre (kattene) å dele det med :hoho::hoho:

Selvfølgelig har vi lyst på barn, vi snakker mye om det også, men pga sykdom og jobbsituasjon, så vil vi vente til alt har falt på plass og det har det vel gjort innen neste høst. Blir litt dumt for meg å bli gravid med prolaps i ryggen og så risikere å bli liggende rett ut i 9 mnd.... Og mannen har vært sykemeldt i 2 år og har ikke jobb å gå tilbake til, har derfor gjort om firmaet fra DA til AS (har hatt annen jobb på dagtid før og dette har vært hobby) og vi håper at det blir nok å gjøre så man kan leve av det. Det er også litt enklere å kunne jobbe litt hjemmenifra når formen er så laber at han må holde seg hjemme.

Idag ble jeg henvist til SIØ sin ryggavdelingen og så får vi se om jeg må leve med de smertene jeg har nå eller om de vil at jeg skal ta en operasjon (noe jeg ikke liker tanken på overhodet, har ikke så vondt akkurat nå...)

Tanken på barn er der ganske ofte om dagen, hun som var forloveren min skal nemlig ha barn i mars (JIPPIII, JEG SKAL BLI TANTE!) og det er ikke til å stikke under en stol at man kanskje blir litt påvirka.... :roll: Spesielt etter at jeg fikk være med på ultralyd!! Hun er den første i vår nærmeste omgangskrets som skal ha barn, så nå kommer man liksom litt nærmere det hele også! Det hadde jo vært litt morro å ha barn på samme alder som bestevenninden også da :ler: og jeg skjønner nå at lysten på barn kanskje er litt større enn det jeg har trodd hittil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...