Gå til innhold

Veier mer enn jeg ser ut

Fremhevede innlegg

Gjest theTitanic
Skrevet

Kanskje noen ville si: " jeg trodde du minst måtte veie 80 kg slik du ser ut", men så kom på at det ikke ville vært særlig lurt...  Vi liker jo å være høflige og å bevare vennene våre...   Vekt og form har en tendens til å stemme overens. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rart det med vekt på forskjellige kropper. En venninne nevnte sin vekt her en dag. Hun veier 6 kilo mer enn mine 58 og har ganske så stor rundt livet.Trodde hun veide mye mer. (like høye)

Anonymkode: 4d0d4...b8e

Skrevet

Jeg synes at det er litt spennende jeg. Se f.eks. på kvinner fra Sør-Korea hvor det å veie over 50 kg blir sett på som å ha en høy vekt for kvinner. Selv er jeg 163 cm høy og veier ca 58 kg, jeg trener en del tung styrke, men særlig sterk er jeg jo ikke. Likevel bruker jeg størrelse 34 eller 32 avhengig av hvilket klesmerke jeg kjøper. Dersom jeg skulle redusert vekten min med 10 kg så ville jeg bokstavelig bare vært hud og bein uten å finne passende klær.
Man kan jo undres over hvor mye genetikk, muskelmasse, og fettfordeling spiller en rolle når det kommer til kropspvekt for folk bærer absolutt ikke vekten likt 

Anonymkode: 49348...804

Skrevet

Høyde spiller jo veldig inn da, om det er interessant å diskutere vekt. Jeg har en venninne som stadig skal diskutere vekt og er noen kg mindre enn meg. Det er veldig kjekt for henne. Jeg er faktisk et poeng lavere på bmi enn henne, men gidder ikke å nevne det en gang. Hun får leve i troa på at hun er så mye slankere enn meg. Uansett, dette er vanskelig å vurdere noen annens vekt når de ikke er like høye. Benbygning (grovhet) og muskelmasse teller jo også inn.

Anonymkode: 47bef...d4f

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er litt spennende jeg. Se f.eks. på kvinner fra Sør-Korea hvor det å veie over 50 kg blir sett på som å ha en høy vekt for kvinner. Selv er jeg 163 cm høy og veier ca 58 kg, jeg trener en del tung styrke, men særlig sterk er jeg jo ikke. Likevel bruker jeg størrelse 34 eller 32 avhengig av hvilket klesmerke jeg kjøper. Dersom jeg skulle redusert vekten min med 10 kg så ville jeg bokstavelig bare vært hud og bein uten å finne passende klær.
Man kan jo undres over hvor mye genetikk, muskelmasse, og fettfordeling spiller en rolle når det kommer til kropspvekt for folk bærer absolutt ikke vekten likt 

Samme her, bare mer. Jeg er 160 høy og veier 61. Hvis jeg prøver å gå ned så mister jeg mensen når jeg kommer under 55 kilo. Det har skjedd to ganger, og begge gangene var den borte lenge. Da driter jeg i hva bmi sier faktisk, ifølge den skal jeg kunne gå ned til rundt 45 kilo.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Neida det hadde ikke vært så ille. Jeg er 170cm og veide 48kg en periode. Var jo selvfølgelig litt for tynn, men så helt greit ut, og str XS passet stort sett. Så det har nok mer med kultur og hva som er vanlig å se rundt oss. I sør Korea er man jo generelt lavere, og idealet er å være tynn. Så da er det ikke rart at 50kg regnes som litt mye.

Anonymkode: 2b5d9...baf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...