AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Er 171cm og 66kg. Trener cardio 5 dager i uken, styrke 3-4. Jeg bruker strls 36/S i både overdel og underdel. Mange får sjokk når jeg sier vekten min, og har tippet en vekt mellom 56-60. Hvorfor er det slik? Jeg føler ikke selv jeg ser så veldig godt trent ut heller. Anonymkode: dc273...897
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Hvorfor går du rundt og får folk til å tippe vekten din? Og du skjønner vel at folk lyger, akkurat som når man skal tippe alder. "gid, det hadde jeg aaaaaldri trodd". Anonymkode: 95160...ad2 22
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 Hvor mange diskuterer du vekta di med egentlig? 😛 jeg veier 110, å jeg måtte gå på velta for ei venninne fordi hu nekta å tro på at jeg var så tung, for det ser tydeligvis ikke sånn ut 🤷🏼♀️ Happens to every*body* 🤪 Anonymkode: e6329...209 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 Det er jo standardsvaret alle gir når de skal tippe vekt. Det er normal høflighet. Det er heller ikke såå stor forskjell utseendemessig med 6kg, hvertfall ikke for andre enn deg selv. Klesstørrelse kan man jo ikke måle ut fra. Noen liker at klærne er løse, mens andre vil ha det tettsittende. Jeg er like høy som deg, og veier 55kg. Kan fint bruke S eller av og til XS, men bruker stort sett M fordi jeg liker den litt løse stilen. Uansett, slutt å be folk rundt deg gjette på vekten din. Det høres sykt irriterende ut, pluss at du aldri får ærlige svar. Dersom du selv syns du veier for mye, kan du fint gå litt ned i vekt. Regner med du ikke er fornøyd siden du lager denne tråden.. Anonymkode: 2b5d9...baf 14
Gjest Lisa Rowe Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 1. Du har en grei prosent muskelmasse. Muskler er langt mer kompakte enn fett, så om du legger på deg 5 kg muskler vil du se langt mindre ut enn om du legger på deg 5 kg fett. 2. Du er heldig når det kommer til kroppsbygning og hvor fettet ditt legger seg. Folk assosierer gjerne høy vekt med synlig fett i ansiktet og på magen, så om du har mesteparten av fettet på puppene og rumpen så er det ikke sikkert folk legger merke til det på samme måte. 3. De lyver for å være høflige, noe som er svært vanlig.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 Jeg er 172 og veier 85 kg. Ingen som tror det heller, hvis de tilfeldigvis får vite hva jeg veier. Men har ikke for vane å snakke om vekta mi til folk... Anonymkode: c59f9...b4d 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Skjønner aldri hvorfor dette i det hele tatt kommer opp i samtale. Dersom jeg hadde måttet gjettet vekten til noen jeg kjenner så hadde jeg garantert sagt langt under det jeg virkelig trodde for å ikke såre. Dvs det har kommet opp en gang, en venninne som sa at hun måtte passe på at hun ikke nådde et tresifret tall på vekten. Da ble jeg oppriktig overrasket over at hun nesten var 100 kg fordi i mitt hode så er det sykelig fedme hvor man nesten ikke kan bevege seg. Har liksom ingen referansegrunnlag for å vurdere hvor mange kilo folk som er veldig overvektige er. Anonymkode: 07d4c...36f 4
Sunnys Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 Muskler veier mye. Vekt har ingen betydning. Slutt å veie deg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #10 Skrevet 1. september 2020 TS, Hvorfor spiller det noen rolle hvor mye du veier? Når får du bruk for det? I hvilke situasjoner er vekten din praktisk, og hvorfor er det så fokus på det?! Anonymkode: a06b5...d0b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #11 Skrevet 1. september 2020 Du ser sikkert yngre ut også 😉 Bra for deg at du har selvtillit, men det er litt frekt/sært å spørre venner om slikt. Jeg påstår ikke at du tar feil, men 66 kg er en passelig og normal vekt for høyden.55-60 er kanskje litt lavt om du er voksen. Er vennene dine mye kortere,for det er vanskeligere å gjette vekt til noen i annen høyde. Anonymkode: 47bef...d4f 2
GammelKaktus Skrevet 1. september 2020 #12 Skrevet 1. september 2020 Folk har ikke begrep på vekt og alder, og har det det så sier de aldri det de tror. Man tipper alltid 5-10 år eller kg mindre enn hva man virkelig tror. Det gjør alltid jeg de gangene jeg får slike merkverdige spørsmål, vil jo ikke fornærme noen. 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #13 Skrevet 1. september 2020 Det er jo litt tilfeldig at det alltid er de som veier litt for mye som folk gjetter feil vekt på. Og der vekten blir et tema. Anonymkode: ae9a2...d90 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #14 Skrevet 1. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo litt tilfeldig at det alltid er de som veier litt for mye som folk gjetter feil vekt på. Og der vekten blir et tema. Anonymkode: ae9a2...d90 Nei vettu. Hun har en bmi som er svært sunn. Vekt kg Høyde / cm KMI = 22.6 kg/m2 Anonymkode: 47bef...d4f 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #15 Skrevet 1. september 2020 Samme her. Folk tror jeg veier 55-60, men jeg har vært oppe i 70! Det er nok en kombinasjon av høy muskelmasse og svært jevn fordeling av fettet, dvs at jeg ikke har stor mage eller noe særlig fett i ansiktet. Anonymkode: c13eb...9aa
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #16 Skrevet 1. september 2020 Jeg hadde en periode hvor jeg gikk opp i vekt, men jeg syntes selv at jeg så mye slankere ut enn vekta viste. Nå når jeg ser bilder av meg selv fra den tiden, så ser jeg at jeg levde i fornektelse 😂 Må nevnes at jeg ikke mener at dette gjelder i ditt tilfelle, det har jeg absolutt ingen formening om Anonymkode: 3255f...746 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #17 Skrevet 1. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Folk tror jeg veier 55-60, men jeg har vært oppe i 70! Det er nok en kombinasjon av høy muskelmasse og svært jevn fordeling av fettet, dvs at jeg ikke har stor mage eller noe særlig fett i ansiktet. Anonymkode: c13eb...9aa Folk? Anonymkode: 2b5d9...baf 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #18 Skrevet 1. september 2020 Har en venninne som aldri har trent og har nevnt selv at hun har veid rundt 55 kg. Hun kunne ikke SKJØNNE at jeg veide 65 kg. SÅ mye liksom for så jo ikke sånn ut. Syns heller ikke at man kan se at jeg veier 10 kg mer. Jeg har alltid trent mye og har nok mer muskelmasse enn henne. Vi er like høye, men for å være ærlig syns jeg selv jeg er mye mer fastere i fisken enn henne. Så kg spiller ikke alltid inn. Anonymkode: 78fbf...90c
Pås Skrevet 1. september 2020 #19 Skrevet 1. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange får sjokk når jeg sier vekten min Tror kanskje mange får sjokk FORDI du sier vekten din, ikke noe vi diskuterer i lunchpausen på min jobb... 🤔 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #20 Skrevet 1. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en venninne som aldri har trent og har nevnt selv at hun har veid rundt 55 kg. Hun kunne ikke SKJØNNE at jeg veide 65 kg. SÅ mye liksom for så jo ikke sånn ut. Syns heller ikke at man kan se at jeg veier 10 kg mer. Jeg har alltid trent mye og har nok mer muskelmasse enn henne. Vi er like høye, men for å være ærlig syns jeg selv jeg er mye mer fastere i fisken enn henne. Så kg spiller ikke alltid inn. Anonymkode: 78fbf...90c Du veier ikke ti kilo mer enn henne i muskler altså. 10kg er overraskende lite synlig. Men sammenlikne lårene deres, hendene deres, armene. Så ser du hvor dine 10 ekstra kilo ligger. Anonymkode: 2b5d9...baf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå