Gå til innhold

Leie ut 4roms leilighet i Oslo til et kollektiv!


Gjest Kolle

Anbefalte innlegg

Gjest Kolle

Vi har en leilighet rett ved bislett, som vi vurderer å leie (i år eller til neste år) ut til 3 personer. Ser for oss at det kan være et fint kollektiv, til f.eks. studenter, da leiligheten ligger vegg i vegg med Oslo høyskole. Det er 3 soverom i leiligheten et på ca. 8-10 kvm, de 2 andre på ca. 4-5 kvm. Stor stue, stort bad (for å være bygård) og passelig stort kjøkken.

Hva kan man forvente å få pr. hode? Selv mener vi at man kan få 5000,- for det største soverommet, og 4500,- for de to andre. Hva mener dere? Leilighten ligger forøvrig 10 min fra nasjonalteateret, så den ligger sentralt til. Det er også et stille område vi bor, siden leiligheten ligger i en enveiskjørt gate.

Slik vi vurderer det, ligger den attraktivt til iforhold til alle fasilliteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor mye du kan få, jeg - 15-20' kanskje? Du kan sjekke her hos http://www.utleiemegleren.no/um/

(søket mitt her er 3 soverom og 1 bad)

Forresten; jeg tror jeg ville leid ut leiligheten under ett, ikke leid ut ett og ett rom. Da forholder du deg til en leier, ikke tre... men det er meg da. Du får kanskje mindre for å leie den ut under ett også, for alt jeg vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Piper

Er studenter villig til å betale 5000 for 1 rom? Greit nok at det er stue, kjøkken, bad ol utenom, men de får jo bare ca 6000 fra lånekassen, og da er det ikke mye igjen å leve for. Men kanskje det er slik i Oslo, men jeg syns det hørtes forferdelig dyrt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det hadde vært noe problem å leie ut som du sier, men ville absolutt gjort som Tusenfryd og leid ut samlet. Mye enklere å forholde seg til for deg, og det er vel mer ok for de som bor der også å få være med å bestemme hvem de skal bo sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville IKKE hatt mage til å ta så mye betalt av studenter. Vi leier ut større rom enn det du beskriver, og jeg har litt vondt for å at 3600,- inklusiv alt. Ser jo at det er dyrt for henne som er student. Vet at det ikke var det du spurte om, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *gjest*

I Trondheim ville iallfall det vært kjempedyrt. Er det så stor forskjell på leieprisene mellom Oslo og Trondheim?

4-5 kvadrat er jo ingenting. Man har jo ikke plass til både seng, skap og pult engang! Langt mindre noen særlig stor plass å trekke seg tilbake for å få litt privatliv. Ville aldri betalt 4500 iallfall.

I Trondheim ville du nok ut med 3000-31000 for noe tilsvarende, og selv da ville jeg synes det var dyrt og lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er virkelig ikke rommene større enn 4-5 kvm (leide selv rom i kollektiv på 8,5 kvm, og det var ikke mer enn det må være når man skal ha plass til seng, skrivebord, hylle med bøker og klesskap. Noe jeg syns er en nødvendighet når man er student)? Det er veldig små rom, og jeg syns 4500 for det er drøyt, selv om det er mulig du får det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal selv gjøre student av meg til høsten, da i Bergen, men trodde ikke det var så stor forskjell :roll:

Jeg skal leie et rom i et kollektiv 2min fra Bergen sentrum. Alle soverommene er nyoppusset og er mellom 10 og 15kvm. Nærmere 15 enn 10. Et greit kjøkken og to relativt store stuer. Et lite bad og i tillegg en hage. For denne hærligheten betaler jeg 3500kr +strøm og bredbånd. Syns det er dyrt nok. Hadde aldri betalt 4500-5000kr for et så lite rom uansett hvor sentralt det var.

Du kan jo utlyse at du har en leilighet med 3 soverom, og gi pris for hvert rom og samlet og se hvem som kontakter deg. Det gjorde ihvertfall vår husvert. I fjor hadde han en samlet gruppe, men i år blir det 5 individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde på Stokka i Stavanger for noen år siden. og da betalte jeg 5800,- for 100kvm. Det var høy standard og rimelig sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Takker for tilbakemeldinger!

Da mange av mine venner fortsatt studerer, har jeg fått intrykk av dette ikke er så uvanlig å ta for å få den beliggenheten i tilegg til str. på leiligheten. Man skal huske på, at leilighten ligger vegg i veg med høyskolen.

Det er nok desverre en god del dyrere i Oslo, men det er klart det varierer i pris, alt etter som hvor du leier. Hadde man leid 20 min. utenfor byen , kunne du sikkert fått det 2000,- billigere i mnd. Det kommer jo helt an på hva man ønsker. Det koster å bo sentralt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at noen er villig til å betale det, men jeg synes det var utrolig dyrt. Kjenner flere som leier to-roms på ca 40 kvm for mellom 5300 og 6000 sentralt.

De jeg kjenner som bor i kollektiv betaler et sted mellom 3500 og 4000 og da er det større rom enn de du skal leie ut.

Ikke forstår jeg hvordan noen har samvittighet til å ta slike leiepriser du tenker på heller, men det er vel annen debatt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie
Det er nok desverre en god del dyrere i Oslo, men det er klart det varierer i pris, alt etter som hvor du leier. Hadde man leid 20 min. utenfor byen , kunne du sikkert fått det 2000,- billigere i mnd. Det kommer jo helt an på hva man ønsker. Det koster å bo sentralt.

Det er under et år siden jeg selv var i leiemarkedet sentralt i Oslo, og jeg hadde aldri betalt det du tenker å ta i leie. Du snakker tross alt om rom på 4-5 kvm. Senga mi er faktisk 4 kvm. Størrelsen på resten av leiligheten har selvsagt noe å si, men ikke mye.

Det kan godt hende du finner noen som er villig til å betale det, beliggenheten tatt i betraktning, men helt ærlig, så synes jeg du flår studentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Glad for alle tilbakemeldingene dere kommer med. Fint å få negative og possitive tilbakemeldinger!

Ser på Finn at det er noen som regner med å bet. 13-15.000 for leilighet på denne str. Men , men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Det synes jeg var dyrt. Det dyreste jeg har betalt i kollektiv var 4000 for en 15 kvm hybel på Gr.løkka. Hadde aldri i verden betalt 5000 for 8 - 10 kvm. Har bodd i Bislet-området også, da betalte jeg 2.500 for 8 kvm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gulltopp
:overrasket: Jeg synes det er hårreisende dyrt, uansett hvor mye det ligger vegg i vegg med høyskolen. Bor selv på 11 kvm, og betaler 2500 (riktignok i Tromsø), og ser ikke helt for meg at jeg godvillig hadde betalt 4000 for å ha under halvparten så lite plass som jeg har nå...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila i .i.

Du kan nok regne med å få ca 12000 for den, kommer litt an på planløsningen. Ikke lei den ut som et og et rom, men lei den ut som en leilighet som egner seg for et kollektiv. For det første er det enklere å administrere for deg, for det andre er det mer attraktivt for hvem som helst å leie en del av et kollektiv, enn å leie et rom på 5 m2.

4-5m2 pr soverom var forresten ganske lite.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns 5000 kr var mye penger for ett rom! Husk at de fleste studenter kun får 6000 i mnd i studieslån, og selv om man jobber ved siden av, blir uforholdsmessig mye av pengene brukt til å bo. Selv betalte jeg 3500 + strøm for et rom på ca 14 kvadrat i en leilighet som ellers var nyoppusset og lå rett ved siden av universitetet. Fikk tilbakemeldinger på at selv det var dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...