Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg savner også å reise. Men men, sånn er det. Mange i samme båt, men forstår absolutt savnet ditt ts. :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi blir den siste generasjonen som kan reise verden rundt med konvensjonelle (les fly) transportmidler.  Både på grunn av corona og på grunn av neste generasjons klimaengasjement.  Tog og bil blir transportmidlene på neste tur, inntil bil havner på lista over fysj-fysj-transport.  Japan og Australia står på lista hos meg; i mellomtida skal jeg fylle Europakvoten med en biltur til våren.

Skrevet

Herregud som jeg er lei av denne patetiske sytingen fra folk, dere dør ikke av og måtte reise litt mindre et år.

Anonymkode: 0b504...920

Skrevet

Jeg savner det også veldig 😕

Anonymkode: 9ace8...c2b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken er det?

Anonymkode: 60f8a...c95

Screenshot_20200829-092541_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 76b84...41e

Skrevet
1 time siden, Knirke skrev:

Jepp, savner det... 😛Har sittet og kost meg med planlegging av tur til Asia i Desember, men det blir neppe noe av. Planene tar jeg likevel vare på, sånn at jeg kan bestille på kort varsel hvis grensene plutselig åpner. 

Blir vel Kiel-ferga på oss i høst, tenker jeg... Det gir litt av følelsen av reise, selv om man ikke får gått på land. Med suite og 5-retters middag blir det litt luksus i hverdagen😊

For en god ide! Det har jeg ikke tenkt på, takk!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Screenshot_20200829-092541_Samsung Internet.jpg

Dekker opp med min norske reiseforsikring som dekker alt, bare ikke det som er relatert til covid-19.

• Liker 1
Skrevet

Ja, savner det ekstremt. 

Har reist Europa på kryss og tvers, til grønne land. Men savner Asia, USA, nye opplevelser og smaker... Og nå er alt enda verre, da flere land er røde. Men leser meg opp på gode forsikringer, så mulig det blir noen kreative løsninger utover høsten. 

Anonymkode: abc93...253

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud som jeg er lei av denne patetiske sytingen fra folk, dere dør ikke av og måtte reise litt mindre et år.

Den eneste som syter her er deg. 

Anonymkode: 3c97c...f07

• Liker 13
Skrevet

Jeg savner også å reise. Reiser mye i jobb, og det er utrolig kjedelig å bare være på kontoret. Positivt at jeg får mer tid til familien, da. Men det blir omtrent bare hverdag hele tiden når man ikke få reist steder med dem heller. 

Anonymkode: d6779...866

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som har sagt vi dør heller. Dette er en tråd for å drømme seg litt bort, ikke vifte med pekefingeren. ☀️

Anonymkode: 967af...4d7

• Liker 12
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen her som har sagt at vi dør, synes ikke jeg ser noe syting heller, annet enn ditt innlegg. Om noen hadde tatt fra deg en viktig hobby på ubestemt tid, er jeg sikker på at du også hadde kjent på savnet.

• Liker 10
Skrevet

Det går fint an og reise i disse tider. Selv reiser jeg til Kypros om noen dager. Har forsikring som dekker alt utenom corona, men nå ser det ut til og ordne seg. Det ser ut som Kypros blir "gjenåpnet", dvs gult land, hvor reiseforsikringen dekker alt.

Nå går det ikke direkte fly fra Norge, men flyr du til et annet europeisk land, går det fly videre til Kypros.

Ja, og karantenetid er innbakt!. Jeg er ingen party løve, og blir å følge smittevernsregler på turen, samt teste meg på Gardermoen etter gjenkomst, pluss en gang til på slutten av karantene tiden. Da anser jeg ikke dette for noen stor fare!!

Har også jobbet inn fri fra jobben. Ser frem til å nyte 30 grader i middelhavet, og mye sol.

Man må ikke la hysterien ta overhånd!!!

Anonymkode: 2b0ed...14e

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke tenkt å reise noen steder før ting er ganske normalt igjen. Nøyer meg med å drømme meg bort på YouTube. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tenkt å reise noen steder før ting er ganske normalt igjen. Nøyer meg med å drømme meg bort på YouTube. 

Hvorfor ikke?

Så langt har jeg hatt noen helt vanvittige opplevelser. Steder som vanligvis er fulle av turister, som man nå har for seg selv. Helt surrealistisk å se en del av plassene i Europa på den måten. Det å ha steder for seg selv. 

Og hoteller har aldri vært rimeligere, samt at de oppgraderer deg til beste rommet. Det er aldri fullt på restauranter, og du blir tatt i mot med tipp topp service. 

Jeg elsker ikke-normale Europa. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for min del innebærer det at jeg må ta ut to uker uten lønn for å sitte hjemme i karantene når jeg kommer hjem da. Da blir det en jævlig dyr tur.

Anonymkode: 6ec00...22d

Sånn går det når man jobber livet av seg. Kondolerer. 
Da får du reise via VR da 

Skrevet

Jeg savner reising intenst...

Vanligvis reiser vi på ferie fire ganger i året, i tillegg til at jeg reiser en del i jobbsammenheng.

Nå har jeg ikke vært utenfor kommunen jeg bor i siden mars. Vi har droppet reising selv om det har vært delvis åpnet for det til «grønne» land. Ikke fordi jeg er redd for smitte. Mye fordi jeg ikke orker å bli stemplet som syndebukk og hengt ut dersom smitten skulle nådd kommunen vår som følge av at jeg «måtte» på ferie. Dels fordi jeg ikke orker å forholde meg til alle restriksjoner reising innebærer i disse dager. Det er liksom ikke maskepåbud og avstand jeg forbinder med ferie.

Jeg trives uansett best i Asia, og de fleste landene der har egne innreiseforbud som gjør reising umulig, uavhengig av hva norske myndigheter sier.

Jeg har så langt gått glipp av en Thailandtur og en Balitur. Jeg savner reisingen og planleggingen av reisen. Jeg hater uvissheten som gjør at jeg ikke kan planlegge eller se frem til noe. 

Det gjør vondt rett og slett. Jeg kan ikke lese blogger eller se reiseprogram, blir bare deppa.

Prøver å tenke positivt og planlegge DEN ferien jeg skal ta når dette er over. Overfører det jeg kan av fleksitid og feriedager🙈🙈

Anonymkode: 3bc14...f99

• Liker 7
Skrevet

Jeg savner også å reise, spesielt til Cayman Islands, mitt skatteparadis! Der har de dsv stengt flyplassen så man kommer seg hverken inn eller ut :( 

Jeg skulle gjerne reist til England og Frankrike og handlet litt ting som jeg pleier kjøpe der, men det går jo ikke. Gidder ikke ta karantene for å dra dit. 

Jaja, om 10 eller 20 år kan vi reise.. kanskje.. 

Anonymkode: 14c7c...4b9

Skrevet

Savner det kjempemye. Har til og med begynt å se på charterfeber gamle sesonger, for å få litt syden-stemning. Selv om vi ikke pleier å dra til syden nå vi reiser :) Ser også på andre reiseprogram, det er så mange spennende steder å besøke!

Vi pleier å bestille reiser mange mnd i forveien for å få råd til å komme oss til spennende strøk når vi er en familie på fire. Kjøper guidebøker og planlegger MASSE, ser på kart og reiseruter, lærer enkle fraser på det fremmede språket, det gir meg mye glede i hverdagen. Men nå er det helt stille, ingenting på kalenderen fremover. Og ja det er ganske deprimerende.

Anonymkode: a6fc7...540

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi pleier å bestille reiser mange mnd i forveien for å få råd til å komme oss til spennende strøk når vi er en familie på fire. Kjøper guidebøker og planlegger MASSE, ser på kart og reiseruter, lærer enkle fraser på det fremmede språket, det gir meg mye glede i hverdagen. Men nå er det helt stille, ingenting på kalenderen fremover. Og ja det er ganske deprimerende.

Anonymkode: a6fc7...540

Akkurat dette. Det er ikke bare akkurat reisen, men all tid jeg bruker i forkant. 

Pleier å undersøke restauranter, og booke frokost og lunsj. Flytter gjerne på oss 4-5 ganger i løpet av en langtur, og finner spennende plasser og hoteller. Leser meg opp på det lokale kjøkkenet og lager lister over all mat vi må prøve. Lager rettene når vi kommer hjem igjen. Tar bilder, og redigerer disse. Ser reisevlogger, og noterer alle tips. Det er i det hele tatt en hobby og interesse. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...