Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La ikke dette bli en tråd med moralisme. Ja, det er pandemi, og nei, det er ikke veldig synd på oss nordmenn i det hele. 

Men jeg savner så veldig å reise. 😔 Savner nye impulser og andre kulturer. Møte mennesker fra alle verdenshjørner. Jeg er aldri så lykkelig som da. Jeg drømmer meg bort med reisevloggere på YouTube  

Flere som savner å reise? 😳

Anonymkode: 967af...4d7

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om jeg mistet et par turer i vår/ sommer, og det var en skikkelig nedtur, så går det egentlig helt greit å ikke få reise akkurat nå. Det som er vanskelig er å ikke vite når det blir mulig å reise fritt igjen.... Jeg liker å ha noe å se frem til, men jeg orker ikke å planlegge/ bestille/ og glede meg til noe som likevel går i vasken pga land som plutselig blir røde, eller at jeg får luftveissymptomer, må i karantene som nærkontakt, nektes utenlandsreise av jobben, osv.  🙁

Anonymkode: 7749b...a1c

• Liker 4
Skrevet

Jeg og samboer savner det skikkelig mye! Vi har normalt rundt 3-4 utenlandsturer i året, og da drar vi alltid til nye plasser(og helst også nye land hvis det lar seg gjøre). Mistet tre planlagte turer i mai-juli. Sånn som det er nå må jeg holde meg helt unna bilder(heldigvis er det meget rolig på instagram om dagen da når det er få som reiser) og filmer om reising, får da får jeg skikkelig abstinenser. Jeg er sånn som knytter sanger opp mot reising, den sangen minner meg om akkurat den stranda, en annen om akkurat det landet osv. Så jeg tørner jo helt når jeg hører en av disse sangene. Samme med lukter. Også er det skikkelig kjedelig å ikke ha noe å se fram til, noe jeg kan telle dager til, da reising er min store hobby og lidenskap i livet! 

Det positive er jo at jeg får spart en del penger når det ikke blir reising da, så satser vi på en skikkelig stortur når det lar seg gjøre igjen. 

Anonymkode: 6ec00...22d

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ekstreme abstinenser og er så rastløs at jeg holder på å gå på veggen. For å få litt avveksling hadde jeg egentlig invitert meg selv til en tante nå i helgen, men fredag morgen ringte hun og sa at der lå alle med omgangssyken. Så da gikk det i vaksen også.

Jeg hadde to reiser som var på skissestadiet da jeg fikk en dårlig magefølelse i februar og bestemte meg for å drøye med å bestille. Veldig glad jeg gjorde det, tror alt hadde blitt bare verre om jeg måtte avbestille og vente på pengene tilbake. I fjor klemte jeg inn en ekstra reise i september, som jeg egentlig vurderte å utsette til å år, veldig glad når for at jeg ikke ventet. Prøvde for noen uker siden å se på et reiseprogram på TV, for å døyve abstinensene litt, men så var de i et land jeg hadde tenkt meg til i år og da hadde jeg mest lyst til å gråte. Og jeg har måttet pause alle reisegrupper jeg er med i på Facebook, for selv om ingen reiser nå får jeg litt mageknip av alle som poster minner fra tidligere turer.

Jeg er enig med en over her, at det verste er å ikke vite når vi kan reise igjen. Hadde jeg hatt et definitivt tidsperspektiv på dette så hadde det nok vært enklere å leve med. Jeg vet at det er et luksusproblem og at det ikke er viktig i det store bildet, men bare tanken på alle de fantastiske tingene som finnes der ute, som jeg ennå ikke har sett, og som nå er helt utenfor rekkevidde selv om de kanskje befinner seg så nære som i Sverige, det er faktisk litt vondt å tenke på.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Ja, savner det, men prøver å være innstilt på at det kan vare en stund, så får man heller bli positivt overrasket👍

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 2
Skrevet

Tror de fleste er inneforstått med at dette ikke er tiden for å reise og innretter seg etter det. Men vi lever i en spesiell tid med restriksjoner. Jeg trenger rom til å drømme om andre steder og nye ferier. Å se på videoer er en ventil for meg og jeg drømmer meg bort fra hverdagen, men jeg skjønner at andre vil heller bare skru av. 

• Liker 4
Skrevet

Jepp, savner det... 😛Har sittet og kost meg med planlegging av tur til Asia i Desember, men det blir neppe noe av. Planene tar jeg likevel vare på, sånn at jeg kan bestille på kort varsel hvis grensene plutselig åpner. 

Blir vel Kiel-ferga på oss i høst, tenker jeg... Det gir litt av følelsen av reise, selv om man ikke får gått på land. Med suite og 5-retters middag blir det litt luksus i hverdagen😊

• Liker 4
Skrevet

Savner å reise ja! Blir turer til England, Frankrike og Russland når verden "åpner" opp igjen! 😁

Anonymkode: 3c97c...f07

• Liker 2
Skrevet

Ja, skal gjennomføre de turene jeg måtte avlyse pga korona.

Anonymkode: 4c372...396

• Liker 1
Gjest Warrior
Skrevet

Ja savner det. Spesielt nå i sommer savnet jeg å få reise. Reiser alltid en tur hver sommer. I år ingenting. 

Skrevet

reis da vel, god tur :) Ha en fin tur. 
Du er ikke smittebombe eller smittbar bare fordi du reiser på tur. 

Skrevet

Jeg har valgt å reise. Har reiseforsikring som gjelder helsehjelp ved korona. Dro til et sted med veldig lite smitte. 

Anonymkode: 76b84...41e

• Liker 2
Skrevet

Bor det ikke mennesker fra andre kulturer i ditt nærområde? Det kan jo gi masse nye impulser å treffe dem, mens du venter på å få reise 🙂

Anonymkode: 949a0...b33

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AndreasBR skrev:

Nei, for min del innebærer det at jeg må ta ut to uker uten lønn for å sitte hjemme i karantene når jeg kommer hjem da. Da blir det en jævlig dyr tur.

Anonymkode: 6ec00...22d

• Liker 7
Skrevet
17 minutter siden, AndreasBR skrev:

Men risikoen er der. Her jeg bor har vi ingen i aktiv sykdom nå, til sammen har vi bare hatt ca ti tilfeller, her er det ganske trygt å være akkurat nå. Jeg synes det er litt respektløst å ta unødvendige sjanser, selv om jeg selv har god helse og er relativt ung og dermed sannsynligvis ville stått det over, så preges hjemstedet av en eldre befolkning hvor mange i verste fall kan dø. Arbeidsplassen min er liten, med få ansatte, om smitten skulle komme inn på bygget vil sannsynligvis alle bli syke etter tur, og vi kan ende med å måtte stenge fullstendig og dermed tape penger. Selv om jeg savner å reise så er liv og helse viktigere.

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, Knirke skrev:

Jepp, savner det... 😛Har sittet og kost meg med planlegging av tur til Asia i Desember, men det blir neppe noe av. Planene tar jeg likevel vare på, sånn at jeg kan bestille på kort varsel hvis grensene plutselig åpner. 

Blir vel Kiel-ferga på oss i høst, tenker jeg... Det gir litt av følelsen av reise, selv om man ikke får gått på land. Med suite og 5-retters middag blir det litt luksus i hverdagen😊

Åh, jeg savner Asia! Har så mange fantastiske minner fra mine turer dit. 🌴

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har valgt å reise. Har reiseforsikring som gjelder helsehjelp ved korona. Dro til et sted med veldig lite smitte. 

Anonymkode: 76b84...41e

Hvilken er det?

Anonymkode: 60f8a...c95

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Åh, jeg savner Asia! Har så mange fantastiske minner fra mine turer dit. 🌴

Jeg også😊. Planlegger å dra tilbake til Vietnam. Neste på lista blir Filippinene, tenker jeg. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Knirke skrev:

Jeg også😊. Planlegger å dra tilbake til Vietnam. Neste på lista blir Filippinene, tenker jeg. 

Vietnam var fantastisk. Men fikk for lite tid der. Må tilbake og spise phô. 

• Liker 1
Skrevet

Bor heldigvis ikke i  Norge lenger så har reist masse i sommer og skal reise mer. 

Anonymkode: 3d4da...e33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...